Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 Populært innlegg #2721 Del Skrevet 25. september 2018 Jeg har en jevnaldrende slektning som lar det gå sport i å prøve å få andre til å betale for seg. Dette er så slitsomt at vi i perioder sier nei til å reise i bursdager/besøk. Når vi har vært i bursdager, ringer hun alltid i siste liten, mens vi er på vei, og sier at hun f eks har glemt å kjøpe brus, og om ikke vi bare kan ta med det. Det er da gjerne søndag, og bare bensinstasjoner som er åpne, med rådyr brus. Og det er da snakk om fem flasker. Og det er HVER gang. En gang sa jeg at jeg ikke hadde med meg penger. Sist gang sa jeg rett ut at hun må planlegge bedre, og hvis hun ikke har kjøpt brus, blir det ikke brus. Det føles ikke noe særlig å måtte prate til andre voksne folk sånn, og det blir mer og mer et skår i relasjonen vår. Når vi har vært på butikken sammen, kan hun finne på å slenge varer på handlebåndet sammen med mine ting, og si "Du får igjen penger etterpå." Jeg har måtte si til henne, midt i butikken foran masse folk, at "nei, du må betale selv. Og har du ikke penger, kan du ikke kjøpe noe." Har jo aldri fått igjen så mye som ei krone, for hun har aaaldri penger. Liksom. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger hun har "glemt lommeboka". Når denne familien er på besøk hos oss, står vi selvsagt for alt av mat. Når vi er hos dem, er det knapt mat, kanskje et måltid i løpet av hele dagen, og da kanskje en enkel lasagne delt på 6 personer... Vi har begynt å spise før vi reiser på besøk, og har med oss mat om vi skal overnatte. De to episodene som har vært værst i senere tid, er følgende: 1: De kjøpte hus, og inviterte til dugnad. Vi stilte opp, ingen andre de kjenner kom så klart. I forkant av dette hadde jeg mint henne på at hvis du inviterer til dugnad, og folk kommer og jobber gratis for deg, er det minste du skal gjøre å spandere mat på de som kommer. Likevel hadde hun "glemt" å handle, og spurte om vi ikke bare kunne bestille en pizza. Og da mente hun VI, ikke hun. Så da sa jeg det igjen, at nei, når folk gidder å komme hit for å hjelpe deg, så skal du spandere mat. Da bestilte hun motvillig EN pizza, og så furtet hun helt til vi dro. 2: Vi var invitert til dem på julaften. Det ble EN gang, og aldri mer. Vi hadde avtalt å komme noen timer før og hjelpe til (typ dekke bord og sånn). Da vi var på vei bort, ringte hun og spurte om vi kunne reise innom butikken og bare ta med surkål. Jeg sa ja. Fem minutter etterpå ringte hun opp igjen, og sa at forresten så manglet hun rødkål også, og poteter, og saus, fløte, hvetemel, smør, brus, osv. Hadde m.a.o. ingenting annet enn ribba, jeg hadde lagd medisterkakene og hadde med dem hjemmefra. Da vi kom klokka to, satt hun i sofaen. Maten var ikke begynt på engang, men det var jo jeg som hadde med maten også da, så det var jo ikke så rart. Men aldri en julaften til med dem. Hun er den verste jeg kjenner, jeg kjenner igrunnen ingen andre som er sånn. Akkurat som hun syns det bare skulle mangle at andre betaler alt mulig for henne hele tiden. På grunn av dette har vi lite å gjøre med dem nå. Det er litt synd, for de er hyggelige på andre måter. Men dette er så irriterende at det overskygger de gode sidene. Fatter ikke at folk gidder å være sånn. Anonymkode: 59ebc...0c6 118 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina1975 Skrevet 25. september 2018 #2722 Del Skrevet 25. september 2018 En kamerat av meg, som er snekker, var hjemme å jobbet hos broren sin. Jobbet dugnad i en hel uke+hele helgen. Skaffet han billige materialer til innkjøpspris. Når han jobbet på kveldene, etter arbeidstid, fikk han aldri noe mat. Når han skulle jobbe på lørdagen, så sa han at broren måtte handle mat til han, han var jo da naturligvis lei av aldri å få noe å spise. Da kom han med en pakke flatbrød. Ingenting annet. Kun vann, som attpåtil var lunkent, kunne ikke la vannet renne "for vannavgiften var så høy.." Samme fyren gikk alltid å dreit hos andre, så sparte han dopapir😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 27. september 2018 #2723 Del Skrevet 27. september 2018 På 24.9.2018 den 3.14, AnonymBruker skrev: Kom på en gjerrigknark i livet mitt. Bestevenninnen min på barne og ungdomsskolen og jeg overnattet mye hos hverandre. Når hun var hos oss fikk hun full middag, frokost, kveldsmat, alt som vi spiste delte vi med henne. I hennes hus måtte jeg sitte på rommet å vente mens hun spiste middag og kvelds. Hvis jeg overnattet fikk vi lov til å dele EN pakke med Mr Lee nudler til frokost. Dette gjaldt i alle år, 1 klasse eller 10 klasse... En pakke.... En gang ble jeg spurt om jeg ville være med å legge på fyllet på hjemmelaget pizza, og når maten var ferdig stekt måtte jeg gå opp på rommet og vente hahaha. Deres hus, deres regler så klart. Men hun var helt klar over at datteren fikk mat hos oss så det var litt smålig. Og dette er en familie som langt ifra sliter økonomisk. Anonymkode: 34f59...7dd Altså, fy faen sier jeg bare... At det går ann, du var en unge og en gjest. Det må være det Værste jeg har hørt. Hadde jeg vært moren din så skulle mora til denne venninnen din fått så fillene føyk og ørene flagra. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2724 Del Skrevet 27. september 2018 Ja nå har jeg lest 137 sider. Haha. Og herregud så mye idioter som finnes. Har ikke så mye men har en gang jeg husker spesielt godt. Jeg skulle gifte meg. Og forloveren og jeg bodde på hcer vår kant av landet. Øst og vest. Hun ville komme en helg på besøk og det sa jeg selvfølgelig ja til. Så sa jeg at istedenfor noe utdrikningslag så kunne vi gå ut å spise. (Hun hadde spurt litt om det siden hun kjente ikke mine venner på ny plass så godt) Så joda det syns hun virket kjekt. Så da ble vi enige om at vi gikk ut å spiste istedenfor noe utdrikningslag. Må innrømme jeg syns det var litt vel gjerrig at jeg måtte betale hele middagen da. Hadde forventet hvertfall 50/50 deling men neida. Hun satt der å blomstra hun når det skulle betales. Anonymkode: 8fd35...713 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2725 Del Skrevet 27. september 2018 Det jeg lurer ALLER MEST på er hva de bruker alle disse kostbare deilige kronene på som gjerrigknarkene sparer!? Si at de sparer 40 kr i mnd på å stjele med dopapir fra jobben, hva BRUKER gjerrigknarkene de 40 kronene på? Er det sånn at de bruker pengene sine, eller bruker de bare det minimale og setter alt på sparekonto? (og her vil jeg presisere at det er forskjell på fattige og gjerrigknarker, altså. Jeg er IKKE nysgjerrig på hva de fattige bruker pengene sine på istedenfor, jeg tenker mest på de som faktisk HAR penger men som på død og liv skal være gjerrige.) Anonymkode: a7b85...5d5 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2726 Del Skrevet 27. september 2018 Jobber på en kafé, så var det en kunde som kjøpte et par kakestykker. Etter hun betalte spurte hun om hun ikke kunne få 3 stk slike små beger med fløte til kaffen, "åja, skulle du ha en kaffe også?" spurte jeg. "Nei, jeg kjøpte jo to kakestykker. Hvis jeg hadde sittet her og drukket kaffe så hadde jeg jo fått fløte til - så det er det samme det vel!" Etter mye frem og tilbake med at jeg prøvde å fortelle denne kunden at det egentlig kun gjelder for kunder som har kjøpt kaffe , så lot jeg bare denne kunden ta de j**** begerne, siden jeg ikke gadd å bruke mer tid på det. 🙈 Hun skulle jo ha en venninne på besøk, så gud forby om hun måtte bruke 3 kroner (det var det jeg ville ta for dem) ekstra på det. 🙄 (Mulig denne passer bedre under "dumme kunder" - tråden, men synes den er innafor her også 🤭) Anonymkode: f359b...a3a 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 Populært innlegg #2727 Del Skrevet 27. september 2018 Jeg MÅ nevne exen min her, ble nylig slutt etter vi var på ferie. Han var utrolig gjerrig gjennom hele forholdet, skulle alltid handle first price og aldri ville han spise ute. Vi fant en billigreise til syden som han gikk med på utrolig nok. Der nede så presterte han følgende: - tok med seg 7 flasker vann fra Norge (en for hver dag) fordi han syntes det var teit å betale for flaskevann. Han lå ved bassenget/stranda og ble fort svimmel og dårlig i varmen, men nekta altså å kjøpe vann. - hadde med smøreost, knekkebrød og kjeks så han slapp å kjøpe mat (men ble med på middag ute så lenge det kostet under 10 euro) - nektet å ta taxi noe sted. Vi bodde litt uti gokk så om vi skulle oppleve noe så måtte vi tatt taxi på kvelden f.eks. Fyren er rik, bare så det er klart. Han har masse penger investert i aksjer, en halv mill minst. Og nedbetalt leilighet og bil. Jeg er visst en av mange damer som har dumpa han pga gjerrigheten. Men tydeligvis teller det mer å spare... Anonymkode: df7a1...e28 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2728 Del Skrevet 27. september 2018 På 24.9.2018 den 3.14, AnonymBruker skrev: Kom på en gjerrigknark i livet mitt. Bestevenninnen min på barne og ungdomsskolen og jeg overnattet mye hos hverandre. Når hun var hos oss fikk hun full middag, frokost, kveldsmat, alt som vi spiste delte vi med henne. I hennes hus måtte jeg sitte på rommet å vente mens hun spiste middag og kvelds. Hvis jeg overnattet fikk vi lov til å dele EN pakke med Mr Lee nudler til frokost. Dette gjaldt i alle år, 1 klasse eller 10 klasse... En pakke.... En gang ble jeg spurt om jeg ville være med å legge på fyllet på hjemmelaget pizza, og når maten var ferdig stekt måtte jeg gå opp på rommet og vente hahaha. Deres hus, deres regler så klart. Men hun var helt klar over at datteren fikk mat hos oss så det var litt smålig. Og dette er en familie som langt ifra sliter økonomisk. Anonymkode: 34f59...7dd Det er noe av det værste jeg har lest. Sa foreldrene dine aldri i fra til dem? Hvordan løste du det med mat? Hadde du med hjemmefra? Og ikke minst, det må ha vært utrolig vondt å sitte alene på et rom mens familien spiste og koste seg med mat? Husker jeg opplevde det en gang da jeg var hos en venninne. Moren ropte bare datteren sin inn til middag, mens jeg ble sittende på rommet. Begynte å gråte da mamma hentet meg. Var veldig liten den gangen. Var så fælt å oppleve husker jeg. Anonymkode: dc7fb...900 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2729 Del Skrevet 27. september 2018 I helgen så jeg et par på Cafè som kjøpte seg hver sin kopp med svart kaffe. Etter det var tomt etterfylte de koppene med en termos de hadde med i sekken. De ventet til de ansatte så en annen vei og fortet seg opp med termosen. Spesielt. Dette var et par i 50-60 årene. Anonymkode: a8620...3a5 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2730 Del Skrevet 27. september 2018 På 25.9.2018 den 10.54, AnonymBruker skrev: Broren min er så gjerrig at det bare er vondt. Hver gang jeg, mannen og barnet vårt er hos dem, fører de opp summer de har brukt på besøket i en bok. De loggfører også gaver, feks vi tar med en god vin eller spesiell whisky. De deler maten sin og alt, men den forferdelig ekle følelsen at de skriver opp hvor mange skiver skinke du tok eller mange glass brus barnet fikk drikke. Hvis ikke beløpene jevner seg ut med gaver eller middagsinvitasjoner, spør de gjerne om man kan ta med det og det før man komme til de. Han er ikke fattig, fikk nylig nesten 3 millioner for noe aksjegreier og har tidligere gjort det like bra. Anonymkode: 5e579...88d Aspberger? Broren min er likedan. Anonymkode: b3278...d87 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #2731 Del Skrevet 27. september 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er noe av det værste jeg har lest. Sa foreldrene dine aldri i fra til dem? Hvordan løste du det med mat? Hadde du med hjemmefra? Og ikke minst, det må ha vært utrolig vondt å sitte alene på et rom mens familien spiste og koste seg med mat? Husker jeg opplevde det en gang da jeg var hos en venninne. Moren ropte bare datteren sin inn til middag, mens jeg ble sittende på rommet. Begynte å gråte da mamma hentet meg. Var veldig liten den gangen. Var så fælt å oppleve husker jeg. Anonymkode: dc7fb...900 Er litt overrasket over at så mange reagerer på det jeg skrev egentlig. Tenkte vel egentlig ikke så mye mer på det. Hvis jeg ble sulten dro jeg bare hjem, som forsåvidt er greit. Oppveksten min var litt spesiell egentlig. Jeg fikk mat og ett sted å bo liksom men sånn utover det man "må" gi barna sine var det ikke mye hjelp å få. Kunne ikke gå til foreldrene mine med ett problem og forvente hjelp da for å si det sånn. Anonymkode: 34f59...7dd 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 28. september 2018 #2732 Del Skrevet 28. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne ikke gå til foreldrene mine med ett problem og forvente hjelp da for å si det sånn. Anonymkode: 34f59...7dd Jeg synes det er direkte trist når barn vokser opp i et slik hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 28. september 2018 #2733 Del Skrevet 28. september 2018 Bodde med en bekjent i studietiden, litt tilfeldig, da det var lettere å finne leilighet enn hybel. Dette var en oslojente, som var meget økonomisk. (Kanskje har det noe med boligprisene å gjøre, for jeg har aldri møtt så mange gnitne mennesker andre steder). Jeg kjøpte inn alt av vaskeutstyr, såper og vaskemiddel, sånn at vi hadde alt vi trengte i starten. Tenkte at dette ville gå opp i opp i lengden, men det viste seg at hun bare forventet at jeg skulle fortsette å kjøpe inn. Etter å ha kjøpt alt i et halvt år, gikk det en liten faen i meg. Da det ble tomt for toalettpapir, begynte jeg å lagre det nye innerst inne i kleskapet mitt. Etter en ukes tid kom da samboeren min og spurte: Hva gjør du nå når vi ikke har dopapir? Hvordan klarer du deg uten? Denne samboeren var også alltid sen med leien, så jeg måtte legge ut for henne. Men tydeligvis veldig fornøyd med å bo med meg. For da jeg etter hvert kjøpte leilighet, ville hun bli med på lasset. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #2734 Del Skrevet 28. september 2018 På 27.9.2018 den 20.36, AnonymBruker skrev: Aspberger? Broren min er likedan. Anonymkode: b3278...d87 Kan du fortelle litt mer? Broren min har aldri vært utredet eller noe, han har bare alltid vært litt merkelig bare, selv om dette er langt forbi merkelig og svært ubehagelig. De er som om han ikke tenker over at det er noe ille eller uvanlig over oppførselen, og kona hans sier ikke noe på det. Selv da vi var yngre så var han gjerrig og når jeg som tenåring lånte penger, sjekket han rentesatsen på lån i banken og jeg måtte betale det. Anonymkode: 5e579...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #2735 Del Skrevet 30. september 2018 På 8.6.2018 den 16.47, cleangal skrev: Jeg tror jeg kjenner søstera hans... eventuelt kusina. Når hun ikke snakker om hvor billig hun fikk ditt eller datt, er det klaging på hvor dyrt et eller annet er og at hun håper det snart kommer på tilbud. Hva har det med å være gjerrig å gjøre? Smart å kjøpe på tilbud Anonymkode: e1b78...e0e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 1. oktober 2018 #2736 Del Skrevet 1. oktober 2018 Ryddet for avsporinger. Edie, adm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #2737 Del Skrevet 17. oktober 2018 Ingen flere historier? Anonymkode: 9ba79...c13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2018 #2738 Del Skrevet 17. oktober 2018 Venninnen min bor i et av de stedene hvor vannet står 30 cm på stuegulvet til folk, det har hos henne og andre blandet seg grumsete sølevann i brønnene og vannet i springen har ikke vært mulig å drikke. En nabo litt lenger oppi bakkene der skrev på Facebook, mens det enda var nett og strøm, at folk kunne kjøpe 1,5 liter brusflasker med vann for 10kr stykk hos ham. Det ble slettet vanvittig fort, antall sinte kommentarer fra andre som tilbød selvsagt folk å hente vann i bøtter og spann gratis, haglet inn. Anonymkode: 5e579...88d 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #2739 Del Skrevet 18. oktober 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Venninnen min bor i et av de stedene hvor vannet står 30 cm på stuegulvet til folk, det har hos henne og andre blandet seg grumsete sølevann i brønnene og vannet i springen har ikke vært mulig å drikke. En nabo litt lenger oppi bakkene der skrev på Facebook, mens det enda var nett og strøm, at folk kunne kjøpe 1,5 liter brusflasker med vann for 10kr stykk hos ham. Det ble slettet vanvittig fort, antall sinte kommentarer fra andre som tilbød selvsagt folk å hente vann i bøtter og spann gratis, haglet inn. Anonymkode: 5e579...88d Den enes død, den andres brød etc Anonymkode: a7b85...5d5 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #2740 Del Skrevet 18. oktober 2018 På 27.9.2018 den 17.11, AnonymBruker skrev: Det jeg lurer ALLER MEST på er hva de bruker alle disse kostbare deilige kronene på som gjerrigknarkene sparer!? Si at de sparer 40 kr i mnd på å stjele med dopapir fra jobben, hva BRUKER gjerrigknarkene de 40 kronene på? Er det sånn at de bruker pengene sine, eller bruker de bare det minimale og setter alt på sparekonto? (og her vil jeg presisere at det er forskjell på fattige og gjerrigknarker, altså. Jeg er IKKE nysgjerrig på hva de fattige bruker pengene sine på istedenfor, jeg tenker mest på de som faktisk HAR penger men som på død og liv skal være gjerrige.) Anonymkode: a7b85...5d5 Jeg kjente en av Norges verste gjerrigknarker (og rundbrenner). Han bor i Oslo og er mangemillionær. Han er så gjerrig at han henter gratis kondomer på homsesteder i byen og fyller skåler av disse på soverommet hvor han puler opp til 3 damer pr. døgn. Anonymkode: 5774f...e31 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå