Gå til innhold

Opp 5 kg på 5 mnd!


Miss Pandora

Anbefalte innlegg

nå veide jeg meg...... 65 kg!!! :) på drittvekta mi da. For alt jeg vet kan det være den har en god dag. Men jeg har jo ikke spist noe på 2 døgn og spydd konstant så...

Huff, hørtes ikke bra ut! Vi får ta en tur til uka før jobb, hadde vært digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost: havregrøt med kanel og 1 proteinshake

Lunch 1: 2 lomper med roastbiff, sennep og salat

Lunch 2: 3 lomper...

Middag: biff med hveteris og grønnsaker

Ingen trening i dag!

Endret av Miss Pandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er det lenge siden jeg har skrevet her og det skyldes helt enkelt at jeg ikke lengre trenger denne dagboken for å få motivasjon. Har vært så heldig å få meg en kjæreste som har kjempepeiling på trening og kosthold.

Slik vil min diett se ut 6 dager i uka + 1 spisedag i uka hvor jeg vil fokusere på god mat, ikke godis)

Frokost kl 10: 2 proteinpannekaker

Lunch kl 13: 100 gr roastbeef i en lompe

Lunch kl 16: 1 boks tunfisk/ eller en kyllingfilet

Før trening: Proteinpulver

Middag: 100gr kjøtt/fisk med grønnsaker (minimalt med karbo)

Trening: 5 dager i uka med styrke, turer og løping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Pandora!! Er det ikke noe liv her lengre? Du har jo masse å fortelle du nå:D

Jeg har nådd målet mitt. Veier 64 kg. Og er kjempefornøyd:))) Eneste nå er at jeg må komme meg på de mrl-timene. Magen trenger styrketrening, og får jeg strammet opp litt nå så blir det bra.

Men her har det gått i ett i det siste med leilighetssalg. Puh! Var skikkelig lei i helga. Men nå er den i hvert fall klar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen!

Nå er det gått nesten 3 mnd siden jeg startet denne treningsdagboken. Som skrevet tidligere har jeg nå fått meg samboer som også er opptatt av trening (litt for mye kanskje) og det har gjort ting enklere for meg. Jeg har trent mye og spist sunt, og veier i dag :vekt: 61 kg. Det betyr et vekttap på 4,5 kg :hoppe:

Jeg har spist mye proteiner og lite karbohydrater. 1 spisedag hver uke med god middag og dessert.

Typisk dag:

Frokost: kl 09.00: Proteinpannekaker av 3 dl eggehvite + 30gr havregryn/firkorn + kanel. Spises med lett syltetøy...

Lunch 1: kl 12.00: 100gr karbonadedeig med salat og grønnsaker, litt tacokrydder

Lunch 2: 15.00: Samme som over eller 100 gr roastbiff i en lompe.

Før trening: 1 boks tunfisk

Etter trening: Proteinshake + Vitargo

Middag: 100gr kjøtt/fisk/skalldyr, 3 ss ris/poteter + grønnsaker. Bruker HP saus til kjøtt.

Og MYE :humpe:

Trening:

Trener 4-5 dager i uken med styrketrening og løper i skogen.

Endret av Miss Pandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jepp, da var det tilbake til KG og singellivet. Nesten 4 mnd klarte jeg å være i et forhold, og nå er fyren kasta ut. Så nå må motivasjonen holdes opp for fulle mugger.

Har lært mye om trening og kosthold disse "nesten" 4 mnd, men blir tøft å vedlikeholde resultatene ALENE. Veier i dag 60,8 kg, og ønsker enda å bli litt slankere.

Ble singel for en uke siden, så kjenner jeg har mest lyst til å dra fra jobb nå og rett hjem på soffan, med en stor sjokolade. Men NEKTER!! Livredd for å gå opp disse "kose seg med mat/godis" kiloene, som sikkert kommer smygende på under noen mnd hvis jeg tillater dem.

Så det blir hardtime med spinning i kveld, enten jeg vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ny uke, nye muligheter :husarbeid:

Veide meg i dag tidlig, vekta viste 60,2 kg. Det er bra med tanke på grillparty med mange Smirnoff Ice på lørdag, og Mac Donalds + Crispo-sjokkis på søndag.

Denne uka skal jeg få trent hele kroppen, og begynner med beintrening i dag. Synd det er så dårlig vær, har lyst til å løpe ute, ikke på tredemølla. Ble bare 3 treninger sist uke, en kveld gikk med til plenklipping og raking.

Mine bein-øvelser:

Knebøy 20 x 10 kg (2 sett ganger til oppvarming)

Knebøy 15 x 20 kg (10 kg på hver side) x 3 sett

Beinpress 15 x 45 kg, 3 sett

Hacklift 15 x 30 kg, 3 sett

Bakside lår 15 x 35 kg, 3 sett

Rompemaskin

Forside lår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei igjen. Da er det 5 mnd siden jeg har skrevet i treningsdagboka. Mye har skjedd. For 5 mnd siden var jeg temmelig bra form og hadde en vekt på under 61 kg (mye muskler) Jeg var sååå fornød og kunne aldri tenke meg å noen gang å bli som før. ALDRI MER!

OG NÅ er jeg blitt 65 kg (lite muskler) og må på nytt bgynne å slanke meg :nei:

HVA HAR SKJEDD! Jo det skal jeg fortelle. Etter å ha trent beinhardt fra mars-august 2009 ble jeg PLUTSELIG lei trening.Jeg trente opp til 5 dager i uka på treningsenteret og så ble jeg drittlei. Alt ble en kjedelig rutine. Så jeg slutta helt å trene og da ble selvsagt kosten også mer slurvete. Jeg ble helt gal etter mat :popcorn: Etter å ha levd på bare proteinpannekaker og rent kjøtt/grønnsaker ble ALT fristende. Å spise brød med pålegg ble en ren nytelse.

Så sakte men sikkert gikk jeg opp 1 kg i mnd. De kom smygende på meg. Og etter kun 3 mnd var jeg oppe i 63 kg. Og til jul 2009 veide jeg 65 kg. Og nå er jeg like tung som i samme tid i fjor, he he!

Så nå er det påå`n igjen. 1 år eldre, men mye mer flink i trening og kosthold. Lærte mye av han treningfyren jeg var sammen med en kort periode.Men skal spise litt mer karbo denne gangen. Jeg levde nesten kun på proteiner og grønnsaker og det blir for nazi-kost for meg.

Begynte på slankekuren mandag 4 januar :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min diett:

Frokost: havregryn med 4-korn, linfrø, lettmelk og rosiner

Lunch: 3 lomper med skinke eller ost/paprika

Lunch: lettyoghurt

Før trening: 1 proteinshake

Etter trening: 1 proteinshake

Middag:

Alternativ 1: FISKEMIDDAG

laks eller ørret med asparges, gulrot og litt creme fresh

Alternativ 2: KJØTT OG GRØNNSAKER

kyllingfilet, biff eller svin med grønnsaker og indisk/thai/kinesisk saus på glass.

Alternativ 3: FORNUFTIG TACO

karbonadedeig med salat, agurk, tomat, paprika,ost, salsasaus og litt creme fresh.

Kveldskos: lett-kakao og litt valnøtter. Av og til proteinsjokolade.

Atkins er kjempegod!

Prøver å kun spise karbo til frokost. Det vil alltid bli litt ufrivillig karbo til middag i form av saus ect. Men vil ikke tilsette med vilje. Spiser mer fett nå enn før i form av nøtter og raspolje ved steking. Har fått mye gode råd av såkalte "kost og treningeksperter", så prøver å kjøre en mellomting av det som høres fornuftig.Og noe jeg kan leve med!

Ja ja, da får vi se om skrotten responderer på denne planen. Ting blir ufattelig lettere når våren kommer. Jeg er helt avhengig av å gå lange turer med hundene for å være i form. Og nå er det GRISEKALDT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er litt over 3 uker gått og jeg har gått opp i vekt isteden, veier nå 66 kg :tristbla: Er det mulig! Men vet vel inners inne hva det skyldes. Buksene strammer og jeg føler meg som en stappa syltegris!

- Jeg får nesten ikke gått tur pga snøen og kulden. Tror min kropp er helt avhengig av å gå for å holde forbrenningen oppe. Jeg elsker å gå/jogge i skogen.

- Lite trening på treningssenteret, mister all motivasjon når jeg ikke får gått turer. Når man sitter på rompa hele dagen på jobb så blir man så slapp. Og da er det vanskelig å komme seg på trening. Og jeg blir helt slått ut av kulden. ALT blir et ork!!

- Har spist mye kjøtt og grønnsaker i kokkos, tenkte det gikk bra (thaimat) men selv om jeg ikke spiser ris så har det blitt for mye kalorier. Så nå er det tilbake til rent kjøtt og grønnsaker uten saus. Kun lettyoghurt. Huff!!

Så nå er planen å følge min egen treningsdagbok fra starten, for det funka. Så nå er jeg bra glad denne boka ligger her... for meg selv :fnise:

Så da ble det knekkebrød til frokost og lunch igjen, selv om det er karbo. Nå er jeg drittlei av å ikke spise karbo, så det blir godt og så mye enklere. Digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...