Gå til innhold

Opp 5 kg på 5 mnd!


Miss Pandora

Anbefalte innlegg

Nå er det nok :tristbla: Har i løpet av de 3 siste årene gradvis lagt på meg 6kg fett. Og nå passer verken dongeribukser eller tettsittende klær. Arg... :nei:

Årsak: Lite trening og tur, mye sofakos med snop på sene kvelder. Før var jeg mye flinkere å lage mat selv, men de siste årene har jeg tydd mye til ferdigmat. Og da kommer kiloene smygende på! For å ikke snakke om de x antall timene jeg har kost meg med TV-serier på DVD. Helt avhengig av det.

Slagplan: Spise mindre karbohydrater, spise mer fiber, salat og rent kjøtt, drikke mer vann og slutte med sjokolade og godteri på kveldstid. Drikke masse hjemmelaget smootie med frukt, bær, litt yoghurt og linfrø. HUFF! Dette blir hardt!

Vitaminer: Multvitamin, Zink, C-vitamin, B-vitamin, Omega 3-6-9 og drikke Xango Mangostanjuice (hver dag)

Kortsiktig plan denne 1 uka er å holde meg helt unna sukker, bortsett fra naturlig sukker fra frukt og bær, og dette er første dag (mandag). Og rense kroppen med mye vann og smooties. Av tidligere erfaring vet jeg at kroppen min vil skrike etter sukker om ca 4 dager (torsdag) og denne gangen skal jeg ikke gi etter. Jeg kan ikke bare spise litt, her er det ALT eller ingenting.

Har lest utallige bøker om kosthold, så vet hvordan jeg skal gjøre det meste i teorien, men i praksis er det verre. Første uka kommer til å bli hard. Men det er nå eller aldri...

Dagens situasjon: min høyde er 166 cm

Vekt: 65,6 kg

Midjemål: 80,5 cm

Magemål over navlen: 94 cm

Lår: 59,5 cm

Brystmål: 96 cm

:velkommen: til min treningsdagbok!!

DAG 1 - MANDAG:

Frokost: 1 grovt knekkebrød med kaviar og 1 hardkokt egg, en lettyoghurt med havregryn og kli, 1 kopp grønn te

Lunch: 1 grovt knekkebrød med ost og skinke, 1 smootie med frukt og bær samt 2 ss yoghurt. Drikke minst 2 glass vann. 1 kopp grønn te.

Før trening: banan

Trening: 55min hard spinning + litt mage

Middag: Halv kylling med salat. Dressing med yoghurt isteden for rømme.

Kveldskos: En kopp lett-kakao

20 min tur med hundene, rask gange.

Endret av Miss Pandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe:

Her kommer spreka som har løpt på tredemølla i dag! ;)

Nå har jeg, inspirert av din meny, spist:

1 banan

Lettyoghurt med havregryn

1 glass melk

Føler meg som en million dollar... Litt sulten bare :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill

Så flink du er, Miss Pandora! Jeg skal heie på deg :) Har omtrent de samme målene som deg, så jeg skal forsøke å lære av denne dagboka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink :) Her tror jeg at jeg skal følge med..trenger noen gode mat og treningstips :)

STÅ PÅ !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig første dag over, og jeg er fornøyd med dagens innsats. Nå skal jeg gå en rask tur med hundene i 20 min før jeg tar kvelden. Føler meg litt tom i magen, men det er bare "sukkerhungeren" som spiller meg et puss. Har spist masse sunn salat.

Sukker er som narkotika, ikke rart at man blir avhengig. Og prøver man å slutte får man abstinenser og føler seg rastløs og deprimert. Fikk et bra tips i en kostholdsbok. Se for deg sukkeret som "små vesner" i kroppen din. Når de ikke får daglig påfyll vil de skrike etter mer sukker. Etter ca 4 dager uten er de så desperate at deg gjør alt de kan for å lure deg til å fylle på med sukker. Klarer man å holde ut så vil de bli svakere og dø ut. Slik ser jeg for meg det!

Anbefaler disse bøkene:

Endelig slank av Allen Carr (denne gir deg et annet syn på mat og matinntak, meget humoristisk og lettlest)

Slank uten å sulte av Charles Clark (proteindietten, lettlest)

PH-mirakelet av Robert O.Young & Shelley Redford Young (hvordan balansere kroppskjemien, litt avansert men utrolig bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Her kommer spreka som har løpt på tredemølla i dag! ;)

Nå har jeg, inspirert av din meny, spist:

1 banan

Lettyoghurt med havregryn

1 glass melk

Føler meg som en million dollar... Litt sulten bare :ler:

Så bra! Godt å høre at du er i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

2 knekkebrød med kaviar og egg

1 yoghurt med havregryn

1 glass melk

1 glass appelsinjuice

1 kopp Herbalife-te:)

Lurer på om jeg skal kjøpe meg sånn Herbalife-pulver, så jeg kan lage meg shake som mellommåltid. Tror jeg trenger det i begynnelsen i hvert fall. Er veldig sulten :rodme:

Mitt mål er forresten å gå ned 4 kg før bryllupet mitt i august.

Høyde: 175

Vekt: 68 kg

Så jeg vil veie 64 kg, ha flat mage og en fast kropp. Gleder meg til aerobic! :D dessuten er jeg sikker på jeg kommer til å få mer energi, og føle meg bedre ved å endre kostholdet mitt. Jeg blir så mye oppblåst og slapp av mat nemlig:/

Endret av Rafi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

2 knekkebrød med kaviar og egg

1 yoghurt med havregryn

1 glass melk

1 glass appelsinjuice

1 kopp Herbalife-te:)

Lurer på om jeg skal kjøpe meg sånn Herbalife-pulver, så jeg kan lage meg shake som mellommåltid. Tror jeg trenger det i begynnelsen i hvert fall. Er veldig sulten :rodme:

Mitt mål er forresten å gå ned 4 kg før bryllupet mitt i august.

Høyde: 175

Vekt: 68 kg

Så jeg vil veie 64 kg, ha flat mage og en fast kropp. Gleder meg til aerobic! :D dessuten er jeg sikker på jeg kommer til å få mer energi, og føle meg bedre ved å endre kostholdet mitt. Jeg blir så mye oppblåst og slapp av mat nemlig:/

Hvis du er redd for å bli for sulten er Herbalife et fint alternativ. Jeg har selv med sjokoladesmak, men er ikke så beigeistret for pulver - nesten så jeg heller sulter :jepp: Nå vet jo ikke jeg hva som er ditt normale inntak, men hvis du spiser mindre og tar 2 shaker vil du jo gå ned i vekt. Å gå ned de 4 kg fram til august er jo knapt 1 kg pr mnd, det fixer du! Men bedre å begynne nå enn å stresse rett før brullupet. Er jo ok at kiloene er borte i hvetebrødsdagene også..:)

Tips: Jeg drikker meg en kopp lett-kakao (ferdigpose) når jeg blir desperat på noe søtt og det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det bør gå bra. Men nå er det 9 mnd etter jeg fikk barn og da er det ikke no kult når det ser ut som jeg fødte i går :/ jeg har liksom hvilt meg litt på den der at jeg tok keisersnitt og magemusklene mine er snitta i flere biter osv, men jeg var faktisk slankere enn jeg er nå 1 mnd etter fødselen. :ler:

dessuten har jeg sett andre keisersnitt-mødre som har hatt flat mage få mnd etter fødsel så.

Nå har jeg spist lunsj!

1 knekkebrød med melkefritt smør, ost, skinke og masse agurk.

1 glass smoothie

1 glass vann

nå skal jeg ta med meg en gulrot og ut og gå tur!!

Babyen ser ut som et fly på gulvet, med rompa og beina rett opp og nesa i gulvet. Stakkar!! Han øver seg på å krabbe, og strever litt på gulvet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det bør gå bra. Men nå er det 9 mnd etter jeg fikk barn og da er det ikke no kult når det ser ut som jeg fødte i går :/ jeg har liksom hvilt meg litt på den der at jeg tok keisersnitt og magemusklene mine er snitta i flere biter osv, men jeg var faktisk slankere enn jeg er nå 1 mnd etter fødselen. :ler:

dessuten har jeg sett andre keisersnitt-mødre som har hatt flat mage få mnd etter fødsel så.

Nå har jeg spist lunsj!

1 knekkebrød med melkefritt smør, ost, skinke og masse agurk.

1 glass smoothie

1 glass vann

nå skal jeg ta med meg en gulrot og ut og gå tur!!

Babyen ser ut som et fly på gulvet, med rompa og beina rett opp og nesa i gulvet. Stakkar!! Han øver seg på å krabbe, og strever litt på gulvet nå.

Jeg misunner deg å gå tur nå. Skulle vært med. Nå ligger hundene mine utenfor og soler seg, mens jeg må være inne i butikken og bestille diverse varer. De storkoser seg med mamma`n på jobb :klemmer:

Så flink du er Rafi, mye mer gøy når vi er flere. Stå på!

Min dag sålangt: 20 min rask gange i skogen før jobb - deilig...

Frokost i dag:

1 grovt knekkebrød (Husmann) med 1 hardkokt egg og kaviar

1 Yoplait solbæryoghurt uten sukker med en selvlaget blanding av havregryn, kruskakli, linfrø og psyllumfrø. Denne setter fart på magen!

1 kopp "gun powder" grønn te med 3 suketter (må ha ellers smaker det fyyy!)

1 glass utblandet XanGo Juice (stabiliserer blodsukkeret og gir energi)

Lunch:

2 knekkebrød med kaviar/ost og Filadelfia Light/kokt skinke med masse agurk.

1 glass appelsinjuice

Livet er herlig... :kaffekopp:

Det gjør ting lettere når det er så flott vær som i dag.

Endret av Miss Pandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellommåltid: 4 knaskegulrøtter, 1 banan og 1 glass vann.

Middag: taco i pitabrød med farris.

OK, hvor usunn er sånn middag egentlig? Samboeren min skulle ordne middag i dag, og planen var wok, men han kom hjem med taco. Og sulten som jeg var heiv jeg innpå:P hehe. men jeg aner egentlig ikke hvor usunt det er?(var med karbonadedeig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Hei;)

Så flink du er, satt det mål og satt opp matplan! Dette burde du jo klare;) Kommer til å følge spent med og ta av rådene dine.

Jeg tror ikke taco er all verdens ille, dersom det var karbonadedeig, dog er ikke skjellene de sunneste men allikevel..... Det er jo mye grønt og sånt. Velger å tro at det vr ikke det værste en kunne trykke i seg!

Og enig med deg Miss Pandora, smoothie og frukt gjør underverker! er kjempe godt!!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellommåltid: 4 knaskegulrøtter, 1 banan og 1 glass vann.

Middag: taco i pitabrød med farris.

OK, hvor usunn er sånn middag egentlig? Samboeren min skulle ordne middag i dag, og planen var wok, men han kom hjem med taco. Og sulten som jeg var heiv jeg innpå:P hehe. men jeg aner egentlig ikke hvor usunt det er?(var med karbonadedeig)

Hvis du spiser lite skjell/lefser med karbonadedeig og salat/grønnsaker er det bra slankemat. Bruker du yoghurt naturell isteden for rømme er det knallbra!

Sitter og moter meg opp til en 90 min. spinningtime, må stikke nå (før jeg ombestemmer meg)

Fortsettelse følger hvis jeg overlever..)

Endret av Miss Pandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er gærn... er du ikke støl etter i går? Det er jeg.

Jeg spiste i pitabrød :rodme: men masse salat og litt karbonadedeig. Men i morgen blir det wok. Lurer på om jeg ikke kommer til å få et problem på søndag, med navnefest og mye kaker. hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal være ærlig, jeg gikk ut av spinningtimen etter 60 min. Ikke fordi det var så slitsomt, heller kjedelig og langtekkelig. Men uansett var det bra trening og fikk svettet mye. Litt vondt i rompa, føler jeg har avtrykk av sykkelsetet...)

Middag:

1 stekt kyllingfilet med litt tacokrydder og salsa

Salat, tomat, mais, fersk chillipepper og revet ost

1 tortillalefse (litt karbo må man ha)

Yoghurt naturell (isteden for rømme, det funker!)

Nå er jeg mett og god. Er så lei av vann, så kjøpte meg Fun Light Bringebær. Den var kjempegod faktisk...

Nå skal jeg kose meg med Frustrerte Fruer når det begynner og litt TV-serie etterpå. Holder på å ser Mcleods Daughters sesong 7. ANBEFALES!!

Endret av Miss Pandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukke-Maja har spist:

1 stk eplekake

1 kule is

1 glass solo

på jentekveld. :misfornøyd med seg selv:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukke-Maja har spist:

1 stk eplekake

1 kule is

1 glass solo

på jentekveld. :misfornøyd med seg selv:

Det var da ikke så ille på en jentekveld. Glem det, og jobb videre med kosten i morgen. Det er den daglige maten som har alt å si, ikke det du spiser til fest. Tenk total kalori-inntak på hele uken.

Og apros søndagen som kommer: kos deg og begynn på nytt på mandag. Ikke verre enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Frokost:

knekkebrød med kaviar og egg

knekkebrød med trønderfår og agurk

1 lettyoghurt med havregryn

1 glass juice

1 glass melk

Se på fine været da! Håper vi får like fint vær til turen vår på ferdag, pandora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...