Gå til innhold

Hermione og Malin

Hermione

Anbefalte innlegg

No har eg snart sosa vekk ein formiddag til uten å gjere noko fornuftig. Men det er vel det permisjon er til for ? :wink:

Hadde ganske kraftige murringar i korsryggen og nederst i magen i går kveld etter eit aldri så lite forsøk på å sette i gang fødselen med sex. Omtrent som kraftige menstruasjonssmerter. Det varte i 3-4 timar, men var ikkje verre enn at eg sovna til slutt. Og då eg våkna var eg heilt fin igjen :roll:

Ja,ja.... Får prøve igjen. har kjøpt Bitter Lemon i dag og. Var ikkje så veldig godt, men går ned viss eg har masse isbitar oppi. Bagen er ferdig pakka (bortsett frå toalettsaker), og sprinkelsenga står klar med sengehimmel og sprinkelbeskytter montert. Mamma har sydd begge deler pluss sengesett i eit kvitt stoff som heiter engelsk blonde. Veldig fint! Så no er det berre babyen som manglar.

No skal eg sole meg på altanen! Veit aldri når Bergens-regnet kjem tilbake, så eg får nyte sola mens eg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Først og fremst :

GRATULERER MED BESTÅTT TEORIPRØVE

Da er det bare resten igjen :wink:

Har tenkt så masse på deg de siste dagene, at jeg tenkte det var best å ta en liten tur innom her, FØR du føder, for jeg har en sterk følelse av at det skjer snart....og mine følelser skal man ikke spøke med :o

Nå må du ikke slite deg helt ut før fødselen, husk du trenger masse krefter til det som ligger foran deg, og da hjelper det aldri så lite om huset skinner og alt er klart, hvis du ikke har mer krefter igjen :fy:

Jeg mener det bare godt altså :Nikke:

Ikke mange dagene igjen nå til terminen, og jeg kan tenke meg at tiden går ufattelig tregt, husker selv da jeg gikk på slutten med guttene mine.

Ellers er formen ikke så veldig bra her, er sykmeldt for jeg klarer ikke holde meg våken på jobb :o Og hvem er vel tjent med en bussjåfør som sover i tjenesten :roll:

Jeg er sulten hele tiden, men matlyst er det dårlig med, så vekta går nedover, men det gjør ingenting sa legen, for jeg har så mye å ta av :ler:

Jeg har faktisk et lite jubileum idag, jeg er 12+0 idag, og føler nå at jeg kan slappe litt mer av.

Håper bare at kvalme og trøtthet avtar etterhvert, skjønt jeg er mye mindre kvalm og trøtt enn da jeg gikk med guttene. Kanskje jeg får en jente denne gangen ?? Er jo lov å håpe......

Ønsker deg i alle fall masse lykke til i tiden fremover mot fødselen, og jeg er sikker på at du får en flott opplevelse.

Husk bare å hvile masse nå mens du kan, for det er ikke sikkert du får muligheten til det når babyen er kommet :wink:

Masse :klem: fra Pludre 12+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med overstått teoriprøve!!! Og flott resultat da :Nikke:

Veldig synd jeg ikke fikk treffe dere igår...hulk! Men neste gang så kanskje du kommer med baby utenfor magen?? :hoppe: Det er jo skrekkelig liten tid igjen nå. Og, som andre har sagt før meg, nå skal du lade opp til fødselen. Det er en prestasjon og shininga hjemme skal mannen ta mens du ligger på barsel og han venter rasteløst på visittiden. (Tenk om han ikke har noe å gjøre på mens han går hjemme og venter på å besøke dere??)

Masse lykke til videre!!!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

En aller kjappest tur innom for å si lykke til med fødsel.

For jeg regner med at du er ferdig når jeg kommer tilbake 4.september... :wink:

Noen som vil sende en sms...? :kul:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Her var det mange koselige helsingar til meg!

Pludre: Kjekt å høyre frå deg! Er ikkje ofte du oppdaterer dagboka di :fy:

Gratulerer med 12 fullgåtte veker!

Mayamor: Viss du sender meg mobilnummeret ditt på PM kan eg sikkert ordne ein SMS når babyen kjem :wink:

Ionaa: Er nok ikkje nokon fare for at eg skal slite meg ut før fødselen altså. Har masse planar, men det blir som regel med planane. I dag omorganiserte eg og rydda litt på vaskerommet. Resten av dagen har eg sløva og spilt civilization. Og så laga middag til mannen kom heim :-)

Var veldig koselig å treffe meta og ny dag i går. Og så fekk eg endelig treffe Ingvild. Ho smilte til meg med ein gang ho såg meg, så eg blei skikkelig sjarmert :hjerter:

Skulle eigentlig på besøk til mannen sin fetter i kveld, men det blei ikkje noko av. Så då blir det chips, brus og TV i staden for. Blei skikkelig sur då eg fant ut at det ikkje er 'Kalde spor' i kveld :-x

Siste timen har eg faktisk hatt ein 4-5 vonde kynnere, men det er sikkert ingenting på gang likavel :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HÅPER kynnerne blir til noe mer.. Vil gjerne at babyen din skal komme ut og hilse på snart :Nikke:

Det var kjekt å treffe deg igjen. Håper vi treffes snart igjen. Vil jo gjerne titte på babyen din også.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist. Kjempekjekt å treffe deg igjen. Neste gang blir det uten mage og med en nydelig jente i vognen :) Gleder meg!

Håper du har det fint. At du og sambo koser dere, at han ikke er for opptatt med krig og skyting på data, at du ikke sliter deg ut med rydding og vasking og at du ikke har fått noen mer plager i det siste.

Snart, snart... Heia, heia :hoppe:

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er eg 39+3 og det er berre 6 dagar til UL-termin!

Håpar fremdeles på at :babyjente: skal komme litt før termin, men begynner å lure på om det kanskje blir litt overtid likevel :sur:

Har prøvd både Bitter Lemon og naturlige prostaglandiner for å få fart på sakene, men det ser ikkje ut til å fungere. Kjente 2-3 vonde kynnere i går og to i dag tidlig mens eg åt frokost. Men det går alltid over igjen etter ei stund. Babyen er dessuten veldig aktiv for tida. Virkar nesten som om ho leitar etter vegen ut inni der :hoho: .

I går var vi i bursdagsselskap til mannen si niese. Ho blei 4 år og fekk masse rosa leikar og rosa klær. Fekk nesten vondt i auga av å sjå på gavebordet. Jenteting skal tydeligvis vere rosa fort tida. Av oss fekk ho puslespill og sånne perler som ein putter på brett med ulike fasongar og stryker med strykjejern. Ho er den stille rolige typen og likar å sitte å pusle med sånt. Broren derimot, er heilt propell :o.

Søstra til mannen er jo og gravid og har termin 5.september. Men ho har født 10 dagar før termin og 3 veker før termin med dei to første, så eg blir ikkje så veldig overraska viss ho snik seg foran meg.

Overlever det sålenge eg slepp å gå to veker over termin :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ! :evil:

I dag føler eg meg litt lurt. Var 90% sikker på at fødselen var i gang i går kveld. Etter litt kos med mannen fekk eg kraftige mensmurringar i korsryggen og nederst i magen. Etter ein times tid fekk eg i tillegg skikkelig vonde sammentrekningar i magen og underlivet. Faktisk både i skjeden og endetarmen :klø:

Fekk 5-6 sammentrekningar mens eg såg på Akutten, men turte ikkje å ta tida på dei i frykt for at dei då skulle forsvinne. :roll:

Gjekk og la oss etterpå, og då forsvant sammentrekningane. Men murringa i korsryggen var der absolutt fremdeles. Kjentest ut som om det var ein mega-mens på gang. Sovna til slutt i 2-3 tida, og då eg våkna igjen ca kl 4 var det ikkje vondt meir :-x

Men eg får no sjå positivt på det. Sidan det varte såpass lenge som det gjorde har sikkert livmortappen blitt skikkelig mjuk og moden, så då får eg kanskje ein lettare fødsel når det setter i gang for alvor ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Du er jammen inne i en spennede tid nå!! Tenk at Knerten snart skal komme ut og du får hilse på ham? :hjerter2:

Kanskje teit å si "lykke til" til en fødsel, men jeg sier det likevel i mangel på noe bedre! :ler2: Håper det skjer noe snart! Kanskje du har blitt mamma i overimorgen? Eller til helgen? Eller kanskje det begynner på ordentlig i natt? Spennende! :hoppe:

Stor :klem: fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennende!!!

Krysser fingrene for at modningen er godt i gang og at mageboeren din snart er klar for å hilse på mamman og pappan sin :tommelsmil:

*følger spent med*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fortet meg full fart ned på maskina nå, var sikker på at det hadde skjedd noe, for jeg har bare hatt det på " følelsen " :wink:

Er nok ikke lenge før det setter igang for alvor, jeg bare føler det på meg.

Følger med deg vet du, er like spent hver dag jeg er innom, og hvis det går lang tid mellom hver oppdatering fra deg, tenker jeg at, nå er hun på veg til føden :wink:

Ønsker deg masse lykke til, tipper du er mamma før uka er omme.

Masse klemmer fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du beskriver skjedde med meg kvelden før jeg fødte. Hadde en hel kveld med slike murringer, og en søvnløs natt. Så på morran dappa det litt av, før det slo til kl 8. Kvart over tolv på dagen var lillemor ute!

Kanskje er du blitt mamma nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg drømte nå nettopp at Hermione er i fødsel, og følelsene mine er veldig sterke, og har en tendens til å stemme :o

Tenker på deg nå Hermione, dette går veien !!

God klem fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske du var sanndrømt Pludre, men her skjer det ikkje ein dritt! :roll:

Har vore i byen i heile dag og traska rundt. Var på jobben til mannen i lunsjen og på kinarestaurant då han var ferdig på jobb. Ellers har eg gått og gått og gått.

Totalt utslitt og heilt øydelagt i korsryggen, men ingen rier :-x . Har hatt eit par vonde kynnere i løpet av dagen, men ikkje noko meir.

I mårra har eg menstermin, så kanskje eg er så heldig at det skjer noko då? Har ikkje sett noko til den berømte slimproppen som alle snakkar om, men det er visst ikkje alle som merkar noko til den :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstermin i dag og har hatt ei alldeles grusom natt :grine:

Gjorde eit nytt forsøk på å få i gang fødselen med litt sex i går. Ein time seinare fekk eg vanvittig vonde mens-smerter i korsyggen og nederst i magen. Det var ikkje rier, for det var ikkje pause mellom. Det var berre konstant jævlig vondt :-x . Klarte hverken å sitte eller ligge. Heldigvis har vi ei elektrisk varmepute. Når eg la den under ryggen blei det litt bedre, så eg fekk lagt meg. Må hugse å ta med den når fødselen setter i gang (rundt juletider :roll: ). Smertene ga seg ikkje før i 4-5 tida, så før det blei det ingen søvn. Våkna igjen klokka 6 av klokkeradioen ( mannen skulle på jobb), og då var eg heilt fin igjen. Eg orkar ikkje fleire sånne netter, så det blir ikkje noko meir sex før eg er nokre dagar over UL-termin.

I mårra skal eg til legen. Kanskje eg kan få han til å sjekke om eg er moden. Viss han har peiling då :roll:

Trur kanskje eg lekker fostervatn og, så eg må spørre om han kan kontrollere det. Han har eit gammalt skrøpelig UL-apparat, så eg reknar med at han kan sjå om det er lite fostervatn igjen inne hos :babyjente: .

Enten lekker eg, eller så har eg ekstremt tynn utflod for tida. Urin er det ikkje. Har nemlig lukta på det, og det luktar ikkje urin :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du som jeg har ventet på oppdatering fra deg da :o

Tror neppe det er lenge til før fødselen setter inn for alvor, de smertene du hadde inatt tyder jo på at ting modnes og at kroppen gjør seg klar.

Men moro er det ikke med øve-rier og slikt, for det gjør så inni gampen vondt * spør meg, jeg vet alt om slikt *

Jeg får jo knapt sove om natten nå for jeg er så spent på om det har skjedd noe, det er så vanvittig spennende å følge med deg :wink:

Angående om du lekker fostervann, bør du vel få det sjekket ut. De sier at fostervann lukter litt søtlig, ikke vet jeg, for hos meg gikk det ikke før langt uti fødselen.

Men det kan jo være utflod også, jeg hadde det veldig likt natta før jeg fødte, var akkurat som vann, og lukta ikke urin som du sier.

Men jordmor sjekka, og det var IKKE fostervann.

Jeg ville spurt legen jeg, om han kan sjekke om du er moden ( noe jeg tror du er ) og kanskje du får et svar da ?

Tenker på deg vet du, og følger spent med.

Masse lykke til hvis noe skjer før du får oppdatert.

Sender over en masse ((((((((((fødevibber)))))))))))))

til deg, for nå er det jaggu på tide at det skjer noe.

God :klem: fra Pludre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...