Gå til innhold

Hermione og Malin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så koselig å lese at du har kjent liv!!!

Blir rørt av slikt jeg :kul:

GOD HELG!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bre innom med en helgeklem. Håper du har det fint :klem:

Skrevet

I dag er det ordinær ultralyd! Veit ikkje heilt om eg skal ta ein sånn :o eller ein sånn :-) , for det er både skummelt og kjekt. Det kan jo vere at dei finn noko gale med babyen. Men mest sannsynlig går alt bra, og kanskje vi får vite om det er jente eller gutt!

Eg kjenner liv kvar dag no, fleire gangar for dagen. Så eg er ikkje i tvil om at den lever i alle fall. :hjerter:

I går var eg i bursdagen til svigermor, så då traff eg svigerinna mi igjen. Magen min må ha eksplodert dei siste 14 dagane, for no var vi plutselig omtrent like store. Sist gang var ho større enn meg.

Etter mange timar med sofa-sitting merka eg plutselig at beina mine var skikkelig opphovna. Var heilt rart å gå på dei. Syns det er litt vel tidlig med sånt, så eg håpar det var eit eingangs-tilfelle :-?

Ellers har eg og mannen vore sjelesørgarar denne helga. Kompisen til mannen oppdaga at kona har vore utro, og det er jo ikkje noko kjekt. Han hadde funne eit par e-postar som var veldig mistenkelige, og når han konfronterte ho med det hadde ho gradvis innrømt det. Unnskyldninga var at ho syns ekteskapet hadde blitt veldig rutineprega og kjedelig i det siste. Ho syns han er altfor lite romantisk, og var lei av å alltid sitte heime og glo på TV i staden for å gå ut og ete eller gå på kino. Han har trudd at alt var ok heile tida. Syns forferdelig synd på han og er ganske forbanna på kona hans. Samtidig er det veldig vanskelig å velge side sidan vi kjenner begge to.

Dette her skjedde på eit veldig ugunstig tidspunkt. Dei skulle skrive under på kjøpskontrakt på splitter ny leiligheit denne veka. No går nok det i vasken. Er ikkje så lurt å kjøpe leiligheit når dei ikkje veit om forholdet kjem til å overleve. Dei skal og på 14 dagers ferie i utlandet på fredag. Det kan jo bli ein veldig trist affære viss heile ferien går med til krangling. Men forhåpentligvis kan ferien vere ei fin anledning til å finne tilbake til kvarandre.

Denne episoden har virkelig skremt meg. Det er utrulig viktig å ta vare på forholdet og ikkje ta kvarandre for gitt. Alt sammen kunne jo vore unngått viss dei hadde snakka litt saman om det dei ikkje var fornøgd med i forholdet.

Heldigvis stoler eg 100% på mannen min. Trur eg må oppføre meg som ei heks over svært lang tid før han kan finne på å vere utro. Men kameraten til mannen stolte jo på kona si og, så ein skal aldri seie aldri....

Gjest Mayamor
Skrevet

En vet ikke hva en har før en har mistet det - er det noe som heter...

Kanskje ferien kommer på det mest passende tidspunktet...

Vet ikke hva jeg hadde gjort dersom samboer hadde vært utro...

Men jeg også stoler jo 100% på ham.

Der er jo bare alle andre som opplever slikt... :sjokk:

Lykke til på ultralyden i dag.

Vil dere vite kjønn dersom det er mulig...?

Mandagsklem fra Mayamor :klem:

Skrevet

Då var UL overstått :-)

Jordmora tok seg god tid og forklarte alt det vi såg på skjermen. Viste inndelinga av hjernen og hjertet osv. Babyen ligg på tvers med rompa godt trykt ned i bekkenet mitt, så ho hadde store problem med å få sett nyrene skikkelig. Eit lite øyeblikk letta den på rompa og då fekk ho sett ligg mellom beina på den. Ho syns det såg ut som om det var ei jente, men kunne ikkje garantere noko. Magefølelsen har sagt jente heile tida, så eg trur ho har rett :hjerter:

Sidan babyen var så lite samarbeidsvillig fekk vi ny time i mai for å få ein skikkelig kontroll av nyrene. Eg har nemlig ein del nyresjukdom i min familie, så ho ville kontrollere det skikkelig. Ho sa at ho kanskje muligens såg at nyrebekkenet var litt forstørra, men det var så lite at det sannsynligvis ikkje var noko å bekymre seg for. Og i mai rekna ho med at ho kunne uttale seg meir sikkert om det er ei jente eller ikkje. Ho håpar vel på at den då har snudd seg og ligg med rompa opp :wink:

Babyen låg og sutta på fingrane sine og smatta gjennom heile undersøkelsen. Og eg fekk bekrefta at det er spark eg har kjent dei siste dagane, for når babyen sparka på skjermen kjente eg det i magen på riktig plass i forhold til der jordmora sa at beina var.

Fekk masse fine bilder som eg skal prøve å få lagt ut her når mannen har scanna dei på jobben.

Skrevet

Eg får ikkje gått på svangerskapskurs !!! :evil:

Trudde eg var veldig tidlig ute med å melde meg på, men både Storken og Føden har heilt fullt heile juni og siste halvedel av august. I juli og begynnelsen av august er det ikkje kurs pga ferie. Æsj altså!

August er tydeligvis ein dårlig mnd å ha termin :-(

Skrevet

Så flott at alt står bra til. Satser på at andre ultralyd viser positive ting også :)

Også en liten jente da.. :hjerter: Er kanskje på tide med litt jenter inni denne gjengen utenom Havsulen sin også :)

Så du får ikke gått på svangerskapskurs?? Det betyr jo at jeg heller ikke får det :roll: Jordmoren min sa sist at vi kunne snakke om det på neste time siden vi har så god tid.. æsj altså..

Skrevet

Koselig med ultralyd.

Deilig å se at alt står bra til, og det å virkelig se at det er en liten baby inni der er jo helt fantastisk :)

Ønsker deg en strålende uke videre :wink:

Klem ny dag

Skrevet

:hjerter: Også en liten jente da... :hjerter:

Er jo ikke misunnelig på det da... :riste:

Men det blir kjempekoselig!!!

Åh ultralyd er så stort!!! :hjerte:

Skrevet

Ultralyd er så herlig, ikke sant?? Gratulerer med vel overstått ultralyd og en potensiell jente 8) Jente blir det her òg neste gang har jeg bestemt (men det er lenge til..)

Uff..så ekkelt med disse vennene. Jeg får klump i magen når jeg hører sånt og priser meg lykkelig for at kommunikasjonen og romantikken er på topp her. Ikke så enkelt når man er venn med begge parter...jeg så på dr.Phil her en dag :oops: og han sa noe sånt som dette om utroskap: "problemer i forholdet kan umulig løses utenfor forholdet, det må løses innenfor forholdet". Fryktelig logisk, men tydligvis enklere sagt enn gjordt.... :roll:

Du får ha en fortreffelig fortsettelse på uka :klem:

Skrevet

No er det berre to dagar til vi reiser til London :o

Eg pleier alltid å planlegge feriane mine til minste detalj og sette opp liste over kva vi skal gjere kvar dag sånn at eg er sikker på at vi får med oss alt som er verdt å sjå. Men denne gangen syns eg tida har gått så forferdelig fort, så eg har ikkje planlagt noko som helst! Har kjøpt Lonely Planet London, men har ikkje eingang opna boka. Og eg har heller ikkje bestilt billettar til Fame sånn som eg hadde planlagt. No er det sikkert for seint :-( Trur eg må sette meg ned med boka i kveld og planlegge litt.

Og printe ut litt info frå nettet. Fant blant anna eit innlegg på snartmamma med oversikt over butikkar i London som selger mammaklær.

Gløymte forresten å skrive at terminen min blei flytta litt då eg var på ultralyd: Frå 26.august til 29.august. Bryr meg ikkje så masse om det. Men det kan vere eg bryr meg når det er 14 dagar sidan eg passerte mensterminen, men endå 3 dagar til det blir aktuelt å sette i gang fødselen :wink:

Ringte til jordmora mi for å høyre om ho visste om nokon som arrangerte private svangerskapskurs i Bergen. Men det gjorde ho ikkje :-(

Så det blir nok ikkje noko kurs på meg. Men jordmora sa at vi kunne ta eit par dobbelttimar når det nærma seg fødsel og så kunne eg få låne fødselsvideo av ho. Omvisning på Storken og Føden har eg heldigvis fått meldt meg på i juni. Må ta meg fri frå jobben for å vere med sidan det er på dagtid, men det går sikkert greit.

Skal i 40-års dag i morgon, så det blir travelt fram til vi reiser. Kjem nok ikkje til å skrive noko meir her før etter påskeferien.

:blomst_opp: GOD PÅSKE ALLE SAMMEN! :blomst:

Skrevet

GOD PÅSKE!!

Håper du får en FIN Londontur. Behøver jo ikke å ha så masse planer der da.. Det gjelder å supe inn stemningen. Jeg digger London :-)

Gjest Mayamor
Skrevet

Er innom aller raskest for å ønske

deg og dine en riktig ... :klem:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Skrevet

Hei

Her kommer Pludre stormende med en liten påskeblomst til deg :blomst_opp:

ØNSKER DEG EN RIKTIG GODT PÅSKE !!

:klem: fra Pludre

Gjest gjest1
Skrevet

Ha en fin påske, Hermione! Det var så koselig å lese at du tror du venter jente. :hjerter:

Skrevet

ØNSKER DEG OG DINE EN RIKTIG TRIVELIG PÅSKE!!

Skrevet

Heisann,

takk for koselig hilsen inne hos meg :wink:

Ønsker deg en strålende påske og fin-fin London-tur. Kos deg masse :)

Klem ny dag

Skrevet

Har meg en ekspress runde over dagbøkene her inne, og ønsker alle en super Påske og lykke til med "forestående sysler"

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg kjente ikke igjen dagboksiden.

Din dagbok var havnet på side 2...

Ville bare ha deg fram igjen på side 1...

Er bare en aller raskest tur innom (bare nå ble den litt lenger...) :ler:

Klem fra Mayamor

Skrevet

du og jeg ligger ganske likt i løypa vi :D

håper alt er bra og at påsken har vært fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...