Gå til innhold

InaMinas bryllupsdagbok


InaMina

Anbefalte innlegg

Hei :) Har ikke sett dagboken din før, ser at vi skal gifte oss samme dag :) Jeg er også på leting etter blå sko, og det er jammen ikke lett å finne! Har saumfart nettet og butikker, og nå bare krysser jeg fingrene for at mer dukker opp nå som vi går mot våren...

Lykke til med bryllupet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er bilde av kjolen min, og det er den jeg leter desperat etter sko til. Fikk noen tips i en tråd om at blå sko ikke var det lureste. Så jeg er åpen for alle mulige slags innslag:)

Gøy med andre samme dato, skal inn å lurkikke på dagboken din nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen er stilig. Jeg syns du er tøff som skal ha den jeg :jepp:

Sko ja, her har jeg ingen råd altså, syns sko er vanskelig selv jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert det veldig mye frem og tilbake, for den er ikke helt "tradisjonell", men jeg har også en hvit kjole som jeg kjøpte tidligere (maggie sottero olympia), så vurderte om jeg skulle ha den i kirken, og så bytte til agape-kjolen senere. Men jeg kom frem til at når jeg først har en så flott kjole, så vil jeg bruke den hele dagen.

Så nå gleder jeg meg til å bruke den, og tenker bittelitt på hvordan folk reagerer når jeg kommer i blå kjole :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert det veldig mye frem og tilbake, for den er ikke helt "tradisjonell", men jeg har også en hvit kjole som jeg kjøpte tidligere (maggie sottero olympia), så vurderte om jeg skulle ha den i kirken, og så bytte til agape-kjolen senere. Men jeg kom frem til at når jeg først har en så flott kjole, så vil jeg bruke den hele dagen.

Så nå gleder jeg meg til å bruke den, og tenker bittelitt på hvordan folk reagerer når jeg kommer i blå kjole :hakeslepp:

Jeg syns det er tøft av deg, den er kanskje ikke tradisjonell, men den er jammen lekker :jepp: Skjønner godt at du vil bruke den hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Er innom å titter i dagboka di jeg, spennende å følge forbredelsene dine :)

Når det gjelder invitasjoner; :sjokk: jeg tror jeg har gjort en stor feil.. Trodde det skulle bli billigere å lage jeg, men når jeg så hva dere betalte skjønner jeg at det hadde vært billigere å bestille ferdige. Jaja..

Den blå kjolen var utrolig lekker, tøft av deg å velge den som er så utradisjonell :) Skjønner at du velger å bruke den hele dagen ja! :)

Kommer til å fortsette å følge deg der inne, og gleder meg til å lese hva som skjer videre mot den store dagen :bryllup:

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hyggelig at du titter innom :vinke:

Tenkte først å lage invitasjoner jeg også, hobbyen min er jo scrapbooking og kortlaging. Men etterhvert som gjestelisten økte så innmari mye, og jeg opererte i armen like før jul + at det toppet seg da bryllupet vårt ble fremskyndet 3 måneder, da ble det enkleste utgaven her i gården, nemlig å bestille ferdig trykte! :Nikke:

Hvor mage invitasjeoner skal du lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hyggelig at du titter innom :vinke:

Tenkte først å lage invitasjoner jeg også, hobbyen min er jo scrapbooking og kortlaging. Men etterhvert som gjestelisten økte så innmari mye, og jeg opererte i armen like før jul + at det toppet seg da bryllupet vårt ble fremskyndet 3 måneder, da ble det enkleste utgaven her i gården, nemlig å bestille ferdig trykte! :Nikke:

Hvor mage invitasjeoner skal du lage?

Skal lage mellom 50 og 60 invitasjoner tenker jeg.. :) Ikke så mange, men blir nok litt lei, for mye som må kuttes opp.. :tongue: men, men, blir sikkert morsomt når jeg setter meg ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hedligvis ikke så mange! Da er det bare å sette i gang, og kose seg med hver eneste invitasjon :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suuperlekker kjole altså, den må du bare ha hele dagen. Den er jo utradisjonell- samtidig som den er veldig bundet opp mot det tradisjonelle norske med "rosemalingen". Kjempefin var den, og du kommer til å se nydelig ut! Sko til den er vrient ja ... Hmm ... Ville gått i en litt fin skobutikk og forhørt meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror jeg har funnet sko, utrolig nok på salg på den eneste lille skobutikken på det lille stedet vi bor nå. Jippi :danse:

Skal legge opp kjolen i helgen, en nabodame som er sydame som skal utføre det. Er alltid litt skeptisk til slike tjenester, for det første aner man jo ikke hva det kommer til å koste, og så tenker man jo bestandig *er hun egentlig flink* :ler:

Husker ikke helt hva dem skulle ha for å sy om kjolen på butikken, men rundt 1000,- Noen som husker hva dere betalte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Snart bare 2 måneder igjen, og mannen glemte selvsagt å fylle ut prøvingspapirene før han dro på øvelse via jobben. Men satser på at det ordner seg uansett!

Det meste begynner å falle på plass, men lurer på hvor mange vi må ha til å servere under kaffen? Kan nevne at vi blir 180 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart bare 2 måneder igjen, og mannen glemte selvsagt å fylle ut prøvingspapirene før han dro på øvelse via jobben. Men satser på at det ordner seg uansett!

Det meste begynner å falle på plass, men lurer på hvor mange vi må ha til å servere under kaffen? Kan nevne at vi blir 180 stk.

Typisk mannfolk ;):ler:

Jeg skal i møte med lokalet på onsdag, så hvis jeg husker og får tid, kan jeg høre hvor mange de regner på våre 100 gjester, så kan du jo bare regne ut fra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På tide med en liten oppdatering her kanskje, nå er det bare 29 dager igjen før den store dagen! Og nervene er i høyspenn kan man si!

Sist helg var det utdrikningslag både for meg og for min kommende mann, og jeg var strålende fornøyd med mitt :)

Utenom det er det meste i boks, maten er bestilt, nesten all drikken er kjøpt. Kjolen henger hos sydamen, og alt ser ut til å gå på skinner.

Det eneste som ikke er i boks, er DUKER (tøy eller papir??), å skrive på bordkort, ordne inngangs/utgangsmusikk i kirken, og diverse småting som ikke kan gjøres før noen dager før. Og jeg må for all del huske å bestille hotell, det har gått i glemmeboken veldig lenge nå :ler:

Svarfristen vår gikk ut i påsken, og overraskende nok har "bare" 5 takket nei, så det vil si at vi blir 125 til middag, og ytterligere 50 til kaffen :)

Endret av InaMina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere blir mange dere :)

Duker ja, ser på eBay at man kan få kjøpt ruller med organzaløpere ganske rimelig, om det kunne vært noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, dere blir mange ja, vi blir nok rundt 40-50 stykker bare, hehe.

Men uansett, så bra at det meste er i boks. Ift duker ville jeg kanskje valgt tøy, men papir er kanskje mest praktisk?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg handlet duker; det ble noen som heter dunicel, har sett på dem tidligere men syns de var ganske dyre i og med at vi må ha 100meter. Men fant dem på tilbud på storcash, så nå er de i hus! :) De er ganske pene til å være papirduker, de er myke å ta på oppå, nesten som ett tynt lag med pels :fnise: Ville jo hatt tøy, men det ville kostet oss nesten 4000,- å leie :snurt:

Løpere (Sizoflor) til å ha oppå har min mor handlet via polsk "ebay" , betalte 400,- for 100 meter grønt og 50 meter sølv, inkludert frakt. Syns absolutt ikke det var dyrt :)

Kjøpte også små esker som vi skal ha som bordkort gjennom denne polske siden, med silkebånd rundt i samme farge som løperen.

Kjøpt lysestaker på ikea (neglinge lysestake heter den) til 5kr stykk, veldig fint siden vi skulle ha 40 stykker. Disse er nok ikke de peneste jeg har sett, men veldig praktiske ettersom man kan ha kronelys i dem på den ene siden, og telys i dem på andre siden.

Bordkart er skrevet ferdig, kjøreplanen er ferdig grovskrevet, med rom for nye justeringer.

Har igjen å handle 42liter hvitvin, 6 flasker rom, 4 flasker vodka, 3flasker cognac og 2 flasker jâgermeister. Brus mangler enda, nattmat, 16kg gulrot og 32kg potet, frosne jordbær og 32 flasker med musserende vin.

Men utenom disse siste tingene å handle er det meste ganske ferdig :rødme:

Barlisten skrev jeg i går, sang til sanghefte + forsiden er klar.

Fikk en telefon i går om en gjest som måtte melde avbud, ettersom han skulle i konfirmasjon (og det visste han ikke når svarfristen gikk ut 31.mars? :fnise: ) Så nå er vi til sammen 126 til bords under middagen. (hadde regnet feil på 125 til middag, da jeg hadde glemt ut mine to søskenbarn, hehe)

Har ordnet 10 spreke jenter som skal servere under middagen, men begynner nesten å bli usikker på om det er nok. 3 som skal være på kjøkkenet.

Bryllupskaken er ikke bestilt, rett og slett fordi jeg ikke klarer å bestemme meg. Brudebukett har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal ha, fordi jeg ikke vet hva jeg *skal* med den. Mulig jeg er litt sær, men jeg ser ikke nytteverdien i den, selv om det er pent. Jeg har jo også en veldig spesiell kjole, med mye *dill* på fremsiden, så det tror jeg blir nok.

Puh, det er mye å planlegge om dagen!

Endret av InaMina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det tur til Sverige på planen, sammen med mamma :) Handle inn litt drikkevarer, men også kakepynt, ark til sanghefte og andre ting som jeg muligens trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur til Sverige i dag, og det er siste gangen, for nå mangler vi bare ett par flasker, så er vi i MÅL (med alkoholen:P)

Mamma fikk med seg forsiden til sanghefte og sangen fra meg til brudgommen, så hun skulle ordne det :)

Er veldig spent på kjolen, som enda henger hos sydamen, spent på det endelige syresultatet, og ikke minst prisen hun skal ha for det!

Mannen oppdaget selvsagt at medaljene til uniformen ikke var korrekt montert, så da måtte jeg trå til og montere dem, da det ikke er nok tid til å sende dem inn :filer: Og selvsagt *oppdaget* han også nå at uniformen må renses, treige mannfolk altså :ler:

Bryllupskaken er bestilt, må bare bestemme meg for hvilken pynt, og hvordan den skal se ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...