Jump to content
InaMina

InaMinas bryllupsdagbok

Recommended Posts

Supramundane

Hih, hvis du avslører sted og folk vet datoen, så blir det ikke veldig anonymt lengre nei. :ler: Monogrammet du har på avataren røper kanskje litt også? hihi :D

Fortsetter under...

InaMina

Her oppe er det jo fryktelig lite, og alle kjenner alle, men akkurat bryllupsplanene mine vil jeg ikke at alle naboene ska ta del i :ler:

Ja, jo, kanskje litt lite anonymisert, men skitt la gå :jepp:

Cæmis
Kjolen er underveis, er så spent som det går ann. Å nå prøver jeg å finne frem til om jeg skal ha 2 eller 3 ringer på underskjørtet. Vil jo gjerne at den skal henge fint, men vet ikke om 3 blir litt fyldig? Noen synspunkter?

Min kjole er også underveis og jeg lurer på akkurat det samme! :vetikke:

Tenker på 3 ringer jeg og, men så er det jo omkretsen på ringene som skal stemme og i forhold til kjolen, så det er ikke bare bare.

Jeg vurderer å kjøpe underskjørt på salongen hvor jeg prøvde kjoler. Siden jeg kjøpte kjolen brukt så må jeg bare si til de at jeg trenger et skjørt som passer til den kjolen da de selger den typen der. De vet sikkert hva som ligger best.

:jepp:

InaMina

Ja, det er nesten så jeg vurderer det samme, jeg sparte jo tross alt masse penger på å kjøpe kjolen brukt. Fikk den jo nesten gratis :hakeslepp::ler:

Så da kan jeg heller legge pengene i underskjørtet hvor jeg kan prøve og finne ut hvilket som er finest til kjolen.

InaMina

Kjolen er ankommet mitt hus :duskedame::hjerter_rundt:

:strix:

Det lå en gedigen pakke på trappen når jeg kom hjem i går, og gjett om jeg ble glad når jeg åpnet den :bolledeig:

Åpnet pakken og drog ut 2 par sko, slør, underskjørt, veske, sjal, tiara og selvsagt en meget pen kjole, uten en eneste flekk. Den er brukt en gang tidligere, men det vistes ikke noe særlig.

Og mest fornøyd er jeg med at jeg betalte den nette sum av 2500,- for hele herligheten! Var faktisk litt usikker på forskjellige ting, ettersom den var så billig. Men kjolen er både ekte og uten flekker :hjerter_rundt:

Den passet sånn ca også, bare litt for lang, men det var forventet. Nå må jeg bare ha min forlover til å komme å hjelpe og kle den på ordentlig så jeg får prøvd skikkelig. For det var ikke akkurat lett å få den på seg.

Eneste jeg mislikte litt med kjolen er at "slepet" kanskje var litt langt, mon tro om det går ann å gjøre noe med det?

Note to myself; D`Zage D9165 kjole..

Edited by InaMina

Tusle

Innom og kikker litt hos deg :vinke:

Annonse

Cæmis

Hei hei InaMina!

Innom å titter litt! :)

Så moro at du har fått kjole! Er en finfin følelse å vite man har den i boks! :strix:

InaMina

Tidligere denne uken var jeg på en brudesalong og prøvde diverse kjoler sammen med min forlover, som skal gifte seg en måned før oss. :5:

Jeg fant heldigvis ut at det var en slik kjole, med det samme snittet, som den jeg allerede har, som er den desidert fineste på meg. Men selvsagt fant jeg også en annen kjole som jeg forelsket meg hel i. Men, på en annen side så har jeg fortsatt ikke fått prøvd min helt på enda, så det gleder jeg meg til. For jeg syns den er så fin den jeg allerede har :hjerter_rundt:

Det som var så fantastisk herlig med å prøve kjoler på butikken, var at jeg fant ut at jeg vil ha slør, og tiara. Egentlig ville jeg ikke ha noen av delene, men det hun fant frem var helt nydelig. Så nå blir det langt slør, som er smalt oppe sådan.

Jeg gleder meg :strix:

Bee

:hallo:

Kjekt å se andre 2010 bruder her inne - ! Jeg har ikke satt datoen helt enda - og er i den speeede begynnelse på planlegging - veldig gøy å se hva andre planlegger og tenker på samme tidspunkt :)

Inspirerende - og litt stressende! :fnise:

Nydelig kjole - du kan være superfornøyd med prisen! Selv kjøpte jeg min til fullpris - og mangler både sko, underskjørt og slør... For å hjelpe meg selv litt har jeg sluttet helt å se på andre kjoler - anbefaler deg det samme :) En blir bare i tvil om en kjole som en allerede synes er nydelig...og det er jo nokså unødvendig, spør du meg ;)

Lykke til videre med planlegging!

Jeg kommer til å følge med :)

Cæmis

Hei sveis!

Nå er det snaaaaaaart bare 1 år igjen!

:danse::danser::danse:

InaMina

NÅ er det en evighet siden jeg var her inne, har ligget på sykehus nesten halve sommeren, men nå er jeg tilbake og skal prøve å fylle dagboken med litt flere tanker!

Jeg har tittet litt på kjoler etterpå, men jeg har innfunnet meg med at kjolen min er perfekt for meg, og jeg gleder meg til å bruke den. Eneste er at jeg må finne en sydame som kan legge den opp. Tør ikke helt ta sjansen på å gjøre det selv.

Nå er det faktisk under ett år til vi gifter oss, jeg begynner virkelig å glede meg :hjerter:

Alle ting som "haster" å få booket og ordnet er klart, så fremover nå blir det litt prøving og feiling på invitasjoner, for å finne ut hva vi kan gjøre med det. Vurderer å bestille invitasjoner, ettersom det fort kan bli like dyrt å lage dem selv. Noen med erfaringer med bestille vs lage selv?

Cæmis

Huff, hørtes ikke hyggelig ut å ligge på sykehuset! Håper det står bedre til med deg nå! :klemmer:

Vi vurderte å lage de selv, det er jo litt sjarm å få hjemmelagde kort synes jeg da!

Etter å ha vært litt på panduro og tittet har jeg sett at det er en hel del "stæsh" som skal til for å kunne lage kort, kanskje mer enn man tror. Og hvis man ikke har noe fra før kan det fort bli dyrere enn forventet. Tror jeg endte opp med en totalkost på ca 3000 kr for 40 invitasjoner. Det er litt dyrt synes jeg selv om de sikkert hadde blitt utrolig fine. Bare 1 stk ark koster jo 10 kr på panduro (ikke alle, men de peneste). Noe går jo også med til prøving og feiling.

Så da tittet vi litt mer og fant ut at hvis man bestille fra en online forretning fikk man helt vanlige klassiske invitasjonskort med noen enkle motiver (inkl konvelutter) til kr 700. Så penger spart sier bare jeg :), vi kommer til å bestille fra nett.

Tanken har i ettertid streifet meg at det sikkert er gøy å lage de 5 første invitasjonene, så etter 30 stk begynner man å bli ganske lei...de siste 10 er sikkert et [email protected]:ler:...jeg er veldig utålmodig av meg da, men min venninne storkoste seg når hun lagde sine, så det varierer vel fra person til person! Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å lage de, men jeg får heller ta det igjen på takkekortene om jeg føler meg inspirert :ler:

InaMina

Lenge siden oppdatering her nå, har vært en ufattelig travel høst og lite tid til bryllupsforberedelser.

Men nå er det planlegging for fullt, ettersom vi har måttet skifte dato. Invitasjonene ble bestilt i julen, og de kom i posten i dag, 250 invitasjoner for den nette summen av 700,- syns jeg ikke var så aller verst.

Har også kjøpt meg en ny kjole, dvs, jeg fikk den påspandert av min mor og mormor :klemmer:

Så nå har jeg en kjempetradisjonell kjole i hvitt og en kjempelite tradisjonell kjole i en helt annen farge! :ler:

Annonse

Bee

Hei og velkommen tilbake InaMina! :)

Det er flere av oss som har hatt en planleggingspause i høst, det må være noe med julen som trigger bruden i oss :rødme:

Jeg er litt forvirret - var ikke den tidligere brudekjolen din også hvit og tradisjonell? Kan vi få se bilde av den nye? :)

250 invitasjoner (!) var jo utrolig mye...hvor mange gjester ber dere?

InaMina

Ja, vi er kanskje så opptatt av alt mulig annet, så det går oss litt forbi.

Den første kjolen er ivory, den andre er en litt spesiell variant, det er kjole nr 1406 i agapekataolgen :hjerter: Jeg er *helt marineblå* i utgangspunktet, så denne passer perfekt!

250 er mange, og det er vel det antallet vi lander på omtrent. :hakeslepp::)

InaMina

Nå er alle invitasjonene ferdig skrevet, og halvparten ble sendt i dag :danse:

Tar ganske mye tid å prøve å oppdrive adressene til endel mennesker, men mangler bare 10 stykker nå, så er det i boks!

Musikken ble bestilt i dag, litt usikker på hva prisen ble, spent på info fra mannen når han kommer hjem fra jobb.. :)

Tusle

Det hørtes ut som litt av en jobb med de invitasjonene :hakeslepp: veldig godt å få sånne ting unnagjort da :)

Sort Pastill

FLINK jente som er ferdig med invitasjonene, det er mye jobb altså :Nikke::danser: for at invitasjonene er i boks- eventuelt i (post)kasse ... tog du an? :fnise: (Begynner å bli sent på kvelden humormessig kjenner jeg).

InaMina

Haha, den var sent-på-kvelden, men morsom likevel :Hehe:

Vi hadde glemt å skrive invitasjoner til begge bestemødrene til mannen, er det mulig :klaske::ler:

Musikken ble på 14.000,- og da forventer jeg jammen meg at de spiller bra ;)

InaMina

Store bekymringer om dagen, finner ikke sko som jeg liker eller passer! Også skal jeg jo ha marineblå sko, og det snevrer inn utvalget betraktelig. Finner absolutt ingenting!