Gå til innhold

InaMinas bryllupsdagbok


InaMina

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :vinke:

Føler endelig jeg kan kaste meg på å skrive en dagbok jeg også, selv om det ikke skjer før i 2010. Ser at det har dukket opp noen andre 2010 bruder her også, så det er bra å se at det ikke bare er jeg som er godt i gang med planleggingen :sjenert:

Datoen vår blir 22.05.2010 og jeg begynner for alvor å kjenne at jeg gleder meg og er veldig spent :yvonne:

Min kommende mann arbeider periodevis i utlandet, å nå kommer han ikke hjem før til sommeren. Det vil si at jeg har gitt ham noen små oppdrag i form av å skrive ned gjestelisten "sin" og gi meg noen tanker på hvordan han kunne ønske seg at dagen blir.

En god del er planlagt, som kirke, hvor vi skal ha festen og min kjære har planlagt maten. Det var hans eneste ønske, så jeg måtte nesten la ham få bestemme det. Her er det vanlig at det er sodd som blir servert, noe jeg ikke er vandt med som kommer fra vestlandet. Men nå har jeg fått ett alternativ om jeg ønsker det da, nemlig helstekt gris. Men det er nesten så jeg velger sodd, for jeg har ingen anelse om tilbehør eller noe til den stakkars grisen :fnise:

Redigeres for å legge til en liste som er lånt noen av de andre bryllupsdagbøkene:

Til Dagen!

Brud

Kjole - Maggie Sottero Olympia og Denne

Sko -

Tiara - Har kjøpt en liten hårkam som skal festes bak i håret.

Øreringer - små diamanter

Strømper -

Undertøy -

Sminkør - bestilt

Frisør - bestilt

Brudgom

Uniform - Har fra før

Tilbehør til uniformen - låner fra forsvaret

Sko

Mansjettknapper

Frisør

Blomster

Bukett

Dekorasjoner til bordene

Pynt i kirken - martha-liljer

Trykksaker

Lage invitasjoner -bestilt

Lage bordkort

Evt andre trykksaker

Til bordet

Telys

Kubbelys

Blomster i vaser

Papirduker

Organzaløper

Servietter til middag + kaffe

Maten

Sodd - bestiller

Dessert - is m/varme bjørnebær

Kaker - lager liste, baker en god del selv, og ber venner/familie om å bake

Drikke

Vin/Øl

Brus

Sprit

Lokale

Booket, tors-søn

Kirken

Booket - 22.05.10 kl. 1300

Prest -

Inngangsmarsj - arioso

Utgangsmarsj

Salmer

Organist

Hjelperene våre

Forlover til meg - ok

Forlover til mannen - ok

Fotograf -

Toastmaster -

Serveringsfolk - foreldre av venner/eller noen svigermor kommer på

Gaveåpnere - Tenker på å spørre tre herlige nabojenter

Transport til-fra kirke og lokale/fotograf -

Musikk -

Endret av InaMina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! :vinke::velkommen:

Fint å se flere 2010 bruder ! :) Hurra!

Gratulerer med satt dato! :danser: Det er så spennede å planlegge!

Du får legge inn bilder og annet snacks etter hvert som du begynner å titte da! Er så morro å se ideer og tanker til andre bruder!

:strix:

:strix:

:strix:

:strix:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra Hurra :enig:

Jeg gleder meg så innmari, og koser meg med forberedelsene! Er to andre venninner som skal gifte seg to og tre helger før oss, så det er gøy å følge med på deres planlegging også.

Dog skal den ene venninnen være min forlover, så jeg er redd det kan bli litt travelt for henne, det er jo ingen tvil om hva hun prioriterer. Går det forresten ann å ha to forlovere?

Har tenkt litt på å sette ett fargetema for bryllupet, og jeg tror creme, marineblå og gull kan være noe som gjenspeiler oss. Men jeg er redd for at det blå kan virke litt "dystert" for ett bryllup? Hadde selvsagt ikke tenkt å ha så fryktelig mye innslag av blått, men det er jo så fint syns vi.

Endret av InaMina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror da du kan ha to forlovere?

Ellers er det jo mulighet med en forlover og flere brudepiker! :D

Vi skal ha lilla , hvitt og sølv som fargetema...var selv redd det skulle bli for mørkt, men synes ikke det etter å ha tenkt litt på hvordan vi ville ha det! Tror det blir veldig fint! :strix:

Synes da marineblått kan ble helt utrolig vakkert! Man frisker jo opp med creme... og gull blir jo prikken over i'en! Man trenger jo nødvendigvis ikke ha 90% marineblått hvis man er redd for at det skal bli for mørkt!

Vi tenker feks å ha 70% hvitt, 20 % mørk til mellommørk lilla og 10% sølv...bare for å gi en inndeling på hvor stor rolle fargen spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det skal gå ann å ha to forlovere. Men jeg tror jeg går for en :Nikke:

Lilla som er så vakkert, det blir sikkert helt nydelig. Jeg tror egentlig vi tenker ganske likt med fordelingen angående fargene.

Men er litt usikker på hvor jeg skal få fatt på duker som er i crème-farge egentlig. Eller, rettere sagt, duker generelt :handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til bryllupsdagbøkene! :) Vi har planlagt bryllup i snart 3 år, og jeg skal love deg tiden går fort, nå er det snart bare 3 mnd igjen for vår del! :)

Synes fargevalget høres fint ut jeg :)

Har du tenkt å kjøpe papirduker eller tøyduker? F. eks. Binders og Norli har litt utvalg i papirduker i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang duker så vet jeg faktisk ikke. Kom plutselig på det når jeg kjørte hjem fra byen i dag :forvirret:

I min største selvfølge hadde jeg regnet med tøy, men det må da bli fryktelig dyrt? Dessuten kom jeg på noe annet, vi skal vel ha hestesko/langbord under middag, men småbord under kaffen/festen; ergo må det gå ann å dele opp dukene..

Hva skal dere andre ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang duker så vet jeg faktisk ikke. Kom plutselig på det når jeg kjørte hjem fra byen i dag :forvirret:

I min største selvfølge hadde jeg regnet med tøy, men det må da bli fryktelig dyrt? Dessuten kom jeg på noe annet, vi skal vel ha hestesko/langbord under middag, men småbord under kaffen/festen; ergo må det gå ann å dele opp dukene..

Hva skal dere andre ha?

huff, dette har ikke jeg tenkt på...

Kanskje lokalet har noen duker? Eller kjører man dukløst på kveden med bare noen sånne papir duker man ofte får kjøpt i matvarebutikker? KLippe opp duken man brukete på langboret?

Hva er lurest, mon tro!

Hmmm...*tenke tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang jeg er på Ikea, skal jeg se på fargen på det hvite tøyet de har til 19,- per meter, det kan være en idè, hvos det ikke ser "skittent" ut. Utenom det så kan jeg jo bruke laken, som jeg kjøper i crème-farge kom jeg på. Sånne gammeldagse, ikke stretch altså :ler:

Ellers har jeg fått ett tips fra min venninne som kjøpte "billige" papirduker til barnedåp at de ble utrolig stygge hvs man sølte på dem eller noe slikt, så det skal jeg ivartfall styre unna.

Til slutt på mine duk-tanker så har jeg funnet ut at det kanskje er lurest å ha noen brikker/løpere på kvelden, da det ikke nødvendigvis egner seg med lyse duker :roll:

Jeg er dog på utkikk etter marineblå løper, noe som jeg så ble kalt Sizoflor bordløper på en nettside, men jøsses for en pris. 599,- for 25 meter. Og ikke hadde de i blå heller, så den saken var jo meget grei, men gull kan jo gå det også. Men det blir dyrt om jeg må ha to ruller, dog jeg har jo ingen aning om hvor mange meter bord det blir tilsammen.

Kan jo evt klippe opp disse til brikker til senere på kvelden også :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole, kjole, kjole :rope:

Jeg har egentlig bestemt meg for å vente, bare pittelitt. Men, så dukker kjolen opp, den som jeg har bestemt meg for å ha. Jeg har prøvd den tidligere, men selvsagt så husker jeg ikke størrelsen, så nå har jeg ett lite kjøpe-på-nett-uten-å-vite-eksakt-størrelsen-problem!

Kjolen er en meget enkel Maggie Sottero kjole, som passer veldig fint til meg. Jeg vil ikke ha så mye detaljer på kjolen, og denne syns jeg er pen. Sikkert en veldig vanlig kjole, men det gjør meg ingenting, for jeg syns den er veldig fin og stilren.

Hvis kjolen ikke passer, så er den isåfall pittelitt for stor, noe som er rart, da kjolen kan justeres fra str 36-40 (size 10). Og jeg kan heller ikke se for meg at det vil være noe problem å få sydd den litt inn, jeg må jo uansett legge den opp. Så jeg tror jeg satser på den, for det er mye penger spart det er snakk om, så får jeg eventuelt selge den igjen, dersom det viser seg at det ikke går ann å fikses.

Men mener å huske at enkelte som har kjøpt kjoler på ebay har fått justert på kjolene sine, så da kan da ikke min kjole være noe problem å få justert vil jeg tro :)

Jeg har også begynt å lage forlsag til bordkort/invitasjoner. Sitter å leker meg med forskjellige ideer jeg har, men jeg har liksom ikke funnet noe jeg liker kjempegodt enda.

Endret av InaMina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting ute av verden, kirken er bestilt :kul: Fikk datoen vår, og vi kunne velge kirke, jeg ville ha den ene kirken, mens sambo ville ha den andre kirken.

Mitt valg for kirken er fordi det betyr noe for oss, hans valg for kirke er for at det er kirken i den lille bygden som vi skal overta gården etterhvert. Så selv om jeg syns "min" kirke er penere, så ble det hans valg. Jeg er fornøyd med det, dog, så blir det sånn type bryllup hvor hele bygda kommer til å dukke opp i kirken, noe jeg helt ærlig kan styre meg for :jepp:

Vi får ikke vite klokkeslett for kirken før i februar 2010, for her blir det samkjørt prest nemlig.

Praktisk ved å ha den kirken vi har bestemt, det ligger i gåavstand (100m) fra grendehuset hvor vi skal ha festen.

Etter noen samtaler med min kommende mann som er strandet i ørkenen for tiden, så har jeg funnet ut at jeg har en overengasjert brudgom :hakeslepp: Han har visst ideer og forslag om absolutt alt! Han visste til og med hvordan invitasjonene skulle se ut, men der sa jeg stopp, for noe vil jeg også planlegge :tongue:

Ellers driver jeg å tenker på hvor mange man må spørre om å hjelpe til. På kjøkken, åpne gaver, bartender.. andre oppgaver?

Endret av InaMina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Her fortsetter planleggingen i sin vante gang. Min kommende mann per telefon fra Ørken-land som har tusen meninger og ideer om alt mulig. Her hjemme har jeg laget noen forslag til invitasjoner og bordkort, så får vi ha en liten avstemning når min kjære kommer hjem.

Kjolen er på vei, og jeg er veldig spent på om den må gjøres noe mye med. Er på utkikk etter noen pene spenner til å ha i håret, da jeg ikke har lyst på slør.

Ellers har det blitt avgjort med sodd til middag, og jeg tror det blir is med varme bjørnebær til dessert. Ville egentlig ha jordbær, men jeg tror slutten av august er litt for sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er skikkelig i sparemodus for tiden, sparer som en gal frem til den store dagen. Så nå har jeg fått meg en 60% jobb, så nå blir det sparing hele våren/sommeren.

Min kommende mann kommer hjem en snartur i juni, og da skal vi ha 2 uker ferie, før begge fortsetter på jobb. Og han skal være hjemme i Norge å jobbe en stund faktisk, og det er jeg så lykkelig og glad for :kline:

Kjolen er underveis, er så spent som det går ann. Å nå prøver jeg å finne frem til om jeg skal ha 2 eller 3 ringer på underskjørtet. Vil jo gjerne at den skal henge fint, men vet ikke om 3 blir litt fyldig? Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit:D Så morsomt å lese om dine forbredelser, hos oss er det også sånn at vi skal overta en gård i en bygd, med det som følger med av fullstappet kirke og sånt. Jeg kan også styre meg- jeg er egentlig byjente, og jeg er ikke så glad i den følelsen av at alle vet hvem JEG er, men jeg vet ikke hvem en levende sjel er :ler: Vi holder riktignok til på Sørlandet, mens dere sikkert er i Trøndelag (i forhold til sodd og sånt :ler: ), men jeg antar det er mye av det samme;) Er du også fra samme bygd- eller er det kanskje din families gård dere skal overta? *Nysgjerrig* Kjolen var uansett utroolig nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, og takk for det :smilorange:

Ja, det er vel kanskje ikke så vanskelig å gjette seg til hvor vi holder til, med en gang sodd er nevnt, så er det vel temmelig avslørt ;) Sånn i forhold til stedet hvor vi skal gifte oss, og bo, så er det hans bygd, og langt i fra min, da jeg er ei skikkelig byjente fra vestlandet. Så det er hans families gård vi skal ta over. Men jeg trives veldig godt her oppe, og kunne ikke tenkt meg å bodd noe annet sted når jeg først har blitt vant med det.

Nå bor jeg sammen med svigerforeldrene mine, mens min kommende mann tjenestegjør i utlandet, så det er ingenting i veien med forholdet dem iallefall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så morsomt å se flere fra Trøndelag her. Hvilke kirke skal dere gifte dere i?

Måtte bare si, ang duker, at på Obs har de papirduker fra Duni, de er ganske tykke ogpene, om man søler perler det seg bare oppå den. Om dere skal ha papirduker,altså...da er disse et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og hilser på en annen trønderbrud - selv om denne trønderbruden skal gifte seg i Bergen. :ler:

Ha en fin kveld! Blir spennende å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg sier hvor vi skal gifte oss, føler jeg meg ikke så fryktelig anonym lengre, da det er en fryktelig liten plass i Nord-Trøndelag, hehe!

Var faktisk på obs og kikket på duker i går, de så veldig okei ut, så kanskje det er ett alternativ, når jeg har hørt flere si at de ikke er sånn "tynne" som revner lett osv. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...