Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #1 Skrevet 14. mars 2009 Var å handlet i dag og så en mann som drev å så på ingrediensene på flere av varene. Han så noe oppgitt omtrent på hver vare han så. Jeg kjenner han ikke, men vet hvem han er. Han er en merkelig fyr som bor i nabolaget. Er vegetarianer (tror jeg det heter) og spier ikke noe fra dyr så regner med det er derfor han leser på ingrediensen. Så jo helt sykt teit ut. Hva er poenget? Holder virkelig vegetariene på sånn? Og hva er de spiser egentlig, salat? Nei, huff. Det virker rett og slett bare sykt å holde på sånn Ja ja, de får noe bare holde på disse tullingene, så har man jo noe å le av også. Glad jeg ikke har det sånn. Hadde vel kjeda meg i hjel om jeg ikke kunne spise det jeg ville
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #2 Skrevet 14. mars 2009 Hva er poenget med å legge seg bort i noe sånt? Kan han ikke få gjøre som han vil for deg? Jeg er glad jeg ikke har det sånn som deg. Må være grusomt å være så nysgjerrig og legge seg bort i hva andre gjør.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #3 Skrevet 14. mars 2009 Hvem som er mest tulling av dere kan kanskje diskuteres? Er det han som ikke gjør noe annet enn å sjekke det han spiser, eller er det du som har behov for å legge nesa di i hva andre gjør?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #4 Skrevet 14. mars 2009 Hva er poenget med å legge seg bort i noe sånt? Kan han ikke få gjøre som han vil for deg? Altså, det ser jo helt idiotisk å lese ingrediensene og ikke kunne spise noe bare fordi de skulla fettstoffer fra dyr eller ha melk. Jeg vil kalle det sykt rett og slett. Det er en sykdom og de burde få hjelp så de kan leve normalt og spise normal mat som oss andre. Jeg vil nå si det må være mer grusomt å ikke kunne spise all den deilige maten man får servert i selvskaper. Tenk på Jula da, vi sitter å spiser deilig god mat. Hva spiser vegetarianere? En bolle med salat? Nei, de må det kjedelig. Glad jeg ikke har det sånn.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #5 Skrevet 14. mars 2009 Var å handlet i dag og så en mann som drev å så på ingrediensene på flere av varene. Han så noe oppgitt omtrent på hver vare han så. Jeg kjenner han ikke, men vet hvem han er. Han er en merkelig fyr som bor i nabolaget. Er vegetarianer (tror jeg det heter) og spier ikke noe fra dyr så regner med det er derfor han leser på ingrediensen. Så jo helt sykt teit ut. Hva er poenget? Holder virkelig vegetariene på sånn? Og hva er de spiser egentlig, salat? Nei, huff. Det virker rett og slett bare sykt å holde på sånn Ja ja, de får noe bare holde på disse tullingene, så har man jo noe å le av også. Glad jeg ikke har det sånn. Hadde vel kjeda meg i hjel om jeg ikke kunne spise det jeg ville Idiot?. Fint at folk leser på varene. Det sier meg at de er beviste.Noe flere burde være. Jeg selv leser på varene,ikke for at jeg er vegeritaner,men jeg kjenner til stoffer som er tilsatt en del matvarer som er meget uheldig for kroppen min.(og din) Det er blitt en vane, og tar ikke så lang tid for meg lengre,men jeg gjør det ja. At noen vil kalle meg idiot, og at det er sykt,så sier det meg mere om de enn meg. Er det slik du ser på andre folk? Du kan jo bare spise din vanlige mat du, er du ikke bevist, så kan du faktisk bli både syk og idiot
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 Altså, det ser jo helt idiotisk å lese ingrediensene og ikke kunne spise noe bare fordi de skulla fettstoffer fra dyr eller ha melk. Jeg vil kalle det sykt rett og slett. Det er en sykdom og de burde få hjelp så de kan leve normalt og spise normal mat som oss andre. Jeg vil nå si det må være mer grusomt å ikke kunne spise all den deilige maten man får servert i selvskaper. Tenk på Jula da, vi sitter å spiser deilig god mat. Hva spiser vegetarianere? En bolle med salat? Nei, de må det kjedelig. Glad jeg ikke har det sånn. Tror nok de som lever som disse du kaller idiot/tulling (er vel forresten bare umodne folk som omtaler andre på den måten) har det langt bedre enn de som er som deg og må bry seg om hva andre gjør. Bare det at du lager en tråd om det her inne, viser jo at du er i overkant engasjert i hva andre driver med. Må være vondt å ha det sånn som deg. Stakkar.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 er du ikke bevist, så kan du faktisk bli både syk og idiot Vel, jeg slipper nå få alle disse mangelsykdommene disse vegetarfolka får etter hvert. Jeg nyter livet mens jeg kan. Gidder ikke å sitte å sulte med matbordet. En salatbolle gjør ikke meg mett. Er vel ikke mye næring i det heller.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #8 Skrevet 14. mars 2009 Vel, jeg slipper nå få alle disse mangelsykdommene disse vegetarfolka får etter hvert. Jeg nyter livet mens jeg kan. Gidder ikke å sitte å sulte med matbordet. En salatbolle gjør ikke meg mett. Er vel ikke mye næring i det heller. Sant. Men du har tydeligvis en rekke andre mangelsykdommer.
Gjest milkyway Skrevet 14. mars 2009 #9 Skrevet 14. mars 2009 jeg er veggatorianer heter det, og jeg sjekker alltid ingrediensene. Spesielt på frukt og grønt, kan være de har sprøytet no sau i de. Det forekommer..
Gjest Elfrida Skrevet 14. mars 2009 #10 Skrevet 14. mars 2009 Jeg ser alltid etter hva maten jeg kjøper inneholder. Jeg vil vite hva jeg spiser rett og slett. Man lærer mye om mat ved å sjekke innholdslista.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #11 Skrevet 14. mars 2009 jeg er veggatorianer heter det, og jeg sjekker alltid ingrediensene. Spesielt på frukt og grønt, kan være de har sprøytet no sau i de. Det forekommer.. Heter får-i-kål det Milkyway.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #12 Skrevet 14. mars 2009 Hvem som er mest tulling av dere kan kanskje diskuteres? Er det han som ikke gjør noe annet enn å sjekke det han spiser, eller er det du som har behov for å legge nesa di i hva andre gjør? Nå er det ikke sånn at jeg legger nesa bort i alt andre gjør, men jeg blir bare så provosert av slike. Ja, jeg synes det er sykt. Har vært bort i noen vegetarianere og jeg må si, jeg har ikke mye respekt for dem, en gjeng tullinger vil jeg si. Satt å spiste en god biff for ei stund siden og koste meg ordentlig, da er det ikke særlig morsomt at slike vegetarfolk skal komme å si det er så synd på dyra og alt det tullet der. De respekter jo ikke oss en gang etter hva jeg har hørt. Hvorfor skal jeg gidde å respektere dem? Som jeg sa, jeg går ikke å stikker nesa i alt, men det er da lov å ha en mening om ting og akkurat dette synes jeg rett og slett bare blir for dumt.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #13 Skrevet 14. mars 2009 Altså, å se på ingrediensene hva man spiser er jo en ting, men å se om det er dyr i det og så legge det fra seg for å se på noe nytt, det blir for ekstremt. Men er jo en ting hva man gjør hjemme da, men har vært bort i noen vegetarianere ute og de spiser jo ikke noe noen av dem. Ikke kake, ikke godteri, ikke mat med animalske tilsetningstoffer, ikke ditt og ikke datt. Man kan da ikke holde på slik i et hvert tilfelle. Dere som ser på ingrediensene, dere er da ikke så ekstrem at dere ikke kan spise et brød hos en venn eller ei kake i selskap uten å se på ingrediensene?
Gjest milkyway Skrevet 14. mars 2009 #14 Skrevet 14. mars 2009 Heter får-i-kål det Milkyway. Nettopp! Jeg er livredd for denne hersens ulumskheten!
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 14. mars 2009 #15 Skrevet 14. mars 2009 Nei, faktisk ikke. Det finnes faktisk noen tullinger som nekter å spise ditt og datt og må lese ingrediensene skjønner du. Men de får bare holde på. Gidder ikke ikke å bry meg om sånne, men klarer bare ikke skjønne poenget. Jeg er allergisk og må lese ingrediensene på varer jeg ikke kjenner. Jeg er vel tulling også da. Og til jul, bryllupp og bursdag og når det enn er så kan jeg ikke spise desserten. Og ikke kake heller. Dobbelt tulling. Jaja ...
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #16 Skrevet 14. mars 2009 Jeg er allergisk og må lese ingrediensene på varer jeg ikke kjenner. Jeg er vel tulling også da. Og til jul, bryllupp og bursdag og når det enn er så kan jeg ikke spise desserten. Og ikke kake heller. Dobbelt tulling. Jaja ... Da vil jeg jo si det er litt anerledes. Er du alergisk så er du alergisk. Han jeg så på butikken vet jeg hvem er og jeg at han er vegetarianer. Vegetarianere er vel ikke alergisk mot å spise dyr
Gjest kenneth Skrevet 14. mars 2009 #17 Skrevet 14. mars 2009 Nå vet vi vel fint lite om denne kunden, utover TS' synsing. Men hvis vi forutsetter at han er opptatt av et "etisk kosthold", ser jeg ikke helt hvorfor man skal bry seg med det. Det finnes nok av folk med et handlemønster som ikke gagner samfunnet og fellesskapet, så da foreslår jeg at man begynner med de.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #18 Skrevet 14. mars 2009 Beste vennen jeg hadde (han ble ferdigutdannet lege og flyttet/familie) var sånn ekstrem-vegetarianer, men absolutt ikke misjonerende. Han hadde til og med vanskeligheter med å klaske til fluer!!! Det var litt i overkant. Angående det etiske, så stemmer det jo at jeg ikke har noen annen grunn til å spise kjøtt enn at jeg liker det, og at min egoisme trumfer de grusomhetene vi velger å eksponere dyr for. Men for å slippe å se på oss selv som kyniske drittsekker, så finner vi på unnskyldniger. Det er vel derfor TS blir så provosert, slike mennesker minner henne på at hun ikke er et tvers igjennom godt menneske. Prektige mennesker som veganere virker negativt inn på folk. Prektige mennesker som misjonerer, er ikke til å holde ut, det blir som med godkristne. Spis biff og vær glad.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #19 Skrevet 14. mars 2009 Da vil jeg jo si det er litt anerledes. Er du alergisk så er du alergisk. Han jeg så på butikken vet jeg hvem er og jeg at han er vegetarianer. Vegetarianere er vel ikke alergisk mot å spise dyr Så problemet ditt er altså at du ikke klarer å akseptere de som har andre verdier enn deg selv?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2009 #20 Skrevet 14. mars 2009 Så problemet ditt er altså at du ikke klarer å akseptere de som har andre verdier enn deg selv? Nei, ikke når det vitner om sykdom (ikke som i kreft og sånn selvsagt) og så ekstremt at man kan vurdere innleggelse. Ja, jeg synes faktisk det er provoserende med folk som ikke kan spise noe fordi det har "feil ingredienser". Jeg synes det ser teit ut når hele familien for eksempel sitter å spiser en deilig middsg også sitter det en der å knasker på ei gullerot eller noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå