Gå til innhold

Sjekke inn hos Widerøe eller SAS?


Gjest Wind

Anbefalte innlegg

Jeg ble plutselig veldig usikker på dette, og liker å vite sånt på forhånd. Jeg skal kanskje ut på flytur, og det er kun Widerøe som flyr til den lille flyplassen jeg da skal til. Jeg tar fly fra Flesland, bytter til lite fly på Værnes, og skal så videre. Hvis jeg bestiller på wideroe.no, så reiser jeg med flyselskapet Widerøe, men med et SAS-fly fra Flesland til Værnes. De har vel en avtale eller noe sånt. Det jeg lurer på er hvor jeg da skal sjekke inn? Skal jeg bruke en SAS-automat for å sjekke inn bagasje, eller er det ei Widerøe-skranke åpen som jeg da skal bruke?

Sist jeg reiste sa ei dame at jeg ikke trengte å sjekke inn hvis jeg ikke hadde noe annet enn håndbagasje, så da gikk det liksom greit fordi jeg kun hadde håndbagasje, men denne gangen ser det ut til at det blir med "skikkelig" bagasje, og da lurer jeg. Er det noen som vet dette? :sjenert:

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke tro noe annet enn at det er Widerøe skranker åpne om du har bestilt hos de. Det går ikke å sjekke inn på SAS-automat om du skal reise med et annet selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Jeg får se, da. Sist gang var jeg så tidlig ute at jeg ikke tror de hadde begynt innsjekkingen enda, så da kan det være grunnen til at jeg ikke så det på tavla eller noe. :klø:

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Widerøe var et underselskap av SAS. I alle fall vet jeg at de gangene jeg har reist med Widerøe til Sandefjord fra Stavanger, er det ett fett om billettene blir bestilt via SAS eller Widerøe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok et underselskap, ja, men kan jeg dermed sjekke inn hos SAS hvis/når Widerøe har egen skranke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok et underselskap, ja, men kan jeg dermed sjekke inn hos SAS hvis/når Widerøe har egen skranke?

Er det egen skranke, skal du vel kanskje sjekke inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frosk

Widerøe har en egen skranke på Flesland som sikkert er åpen, men dersom du flyr SAS (SK-etellerannet flightnummer) fra Flesland vil jeg virkelig tro du skal sjekke inn hos SAS (automatene). De sjekker deg uansett inn hele veien dit du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Widerøe har en egen skranke på Flesland som sikkert er åpen, men dersom du flyr SAS (SK-etellerannet flightnummer) fra Flesland vil jeg virkelig tro du skal sjekke inn hos SAS (automatene). De sjekker deg uansett inn hele veien dit du skal.

Ang. det: Sendes bagasjen hele veien også? Automatisk? Eller må jeg si/gjøre noe? :klø:

Flightnummeret er SK*noe*, tror jeg.

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk

Bagasjen sendes hele veien dit du skal, du trenger ikke sjekke den inn på nytt - bare kontroller at det står den rette flyplasskoden for flyplassen dit du skal reise (som f.eks BGO for Bergen og TRD for Trondheim) på bagasjelappdingsen som du skal feste på bagasjen din. :)

(Jeg flyr ofte SAS+Air Baltic, de har også samarbeid og det blir samme sak; bagasjen sjekkes hele veien og jeg slipper å gjøre noe mer med den før jeg er framme)

Vær forresten obs på at Widerøe bare tillater 15 kg innsjekket bagasje (mens SAS tillater 20 kg)

Endret av Frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser du med sas første strekningen av reisen? Da sjekker du i tilfelle inn hos sas, er det derimot widerøe som flyr den første strekningen sjekker du inn hos dem! :)

Men du kan bruke sas automatene på både widerøe og sas billetter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagasjen sendes hele veien dit du skal, du trenger ikke sjekke den inn på nytt - bare kontroller at det står den rette flyplasskoden for flyplassen dit du skal reise (som f.eks BGO for Bergen og TRD for Trondheim) på bagasjelappdingsen som du skal feste på bagasjen din. :)

(Jeg flyr ofte SAS+Air Baltic, de har også samarbeid og det blir samme sak; bagasjen sjekkes hele veien og jeg slipper å gjøre noe mer med den før jeg er framme)

Vær forresten obs på at Widerøe bare tillater 15 kg innsjekket bagasje (mens SAS tillater 20 kg)

Takk! :)

Reiser du med sas første strekningen av reisen? Da sjekker du i tilfelle inn hos sas, er det derimot widerøe som flyr den første strekningen sjekker du inn hos dem! :)

Men du kan bruke sas automatene på både widerøe og sas billetter! :)

Strålende! :D

:klemmer: til alle. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...