Gå til innhold

Ny tidsregning

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Missiw :vinke:

Så godt å lese at formen din er bedre og at du kan nyte graviditeten mer. Tenk at du er over 14 uker allerede! Herre gud, så fort tida går! Synes ikke det er lenge siden du ble gravid, jeg. Må være godt og trygt å ha passert 1. trimester. :)

God tur og nyt miniferien. :klemmer:

Skrevet
Kos dere på miniferie :klemmer:

Var borte bare en natt, men det følels ut som nye lengre! :fnise: Ikke dumt å ta ei natt borte i ny og ne. Heldigvis skulle kjære egentlig ha ferie, så det ble ikke vanskelig å ta seg fri 1,5 dag.

Hei Missiw :vinke:

Så godt å lese at formen din er bedre og at du kan nyte graviditeten mer. Tenk at du er over 14 uker allerede! Herre gud, så fort tida går! Synes ikke det er lenge siden du ble gravid, jeg. Må være godt og trygt å ha passert 1. trimester. :)

God tur og nyt miniferien. :klemmer:

Mens det værste sto på og dagene gikk saaakte avgårde med ingenting annet en kvalme og dupper, sa jeg til meg selv at det blir nok bare med dette barnet! Men nå er alt glemt og ukene føles ut som de har flydd avgårde! :jepp:

Det er deilig å være over det første trimesteret, mest fordi kvalmen er borte! :duskedame: Har egentlig ikke tenkt så mye over å komme over de første 12 ukene og inn "tryggheten". Siden vi tidlig fikk se et bankende hjerte økte muligheten for at alt skulle gå bra. Dessuten ble liksom den linja visket ut siden jeg sluttet å jobbe med en gang og "alle" ville skjønne hva som sto på hvis jeg ikke sa noe med en gang. Mange venter jo til over tolvte uke med å annonsere graviditeten, men jeg maktet ikke å lyve om jobb når familien spurte, så jeg måtte bare "lette hjertet". Hørte at et kollega hadde samme problem, og mente at det var umulig å holde det skjult!

Nå gjenstår ultralyden for å se at alt står bra til!

Har laget meg en stor :kaffekopp: te og sitter og koser meg i det meget skiftende været. Har fått en miniforkjølelse; er litt sår i halsen, tett i nesa og har tidvis vondt i hodet. Til kvelds tettner jeg til i bihulene, og får skikkelig vondt over neserota, pluss at jeg begynner å hoste. Har vært sånn i dagesvis og blir hverken bedre eller værre. Håper det går bort til ferien vår over helga! Sånn småhangling er ok hjemme, men ute på tur er det kjekt å være i form!

Det er forresten lenge siden jeg har sovet så godt som i natt! :sove: Siden jeg ble gravid har det blitt vanlig at jeg er opp på do en til fire ganger i løpet av natta, men i natt fikk jeg sove hele natt igjennom uten å våkne for å gå på do. Det var sååå deilig å sove uavbrutt! Drakk ikke en dråpe etter kl åtte, så det sprøs om jeg må bare prøve det igjen. Bruker ikke å bøtte drikke rett før sengetid så jeg skjønner ikke hvorfor jeg må opp så mange ganger. Vet det kan ha noe med hormoner å gjøre, for blæra er ikke utsatt for noe press enda!

Skrevet

Innom å hilser på :)

Skrevet
Innom å hilser på :)

:vinke: Hei, Småkjekset!

Litt mere forkjøla i dag. :forkjola: Veldig sår i halsen... :tristbla:

Har bestemt oss for å starte Norgesturneen i løpet av helga og jeg VIL IKKE BLI SYK! :kjefte:

Skulle ut å gå tur i skogen med matpakke og termos med ei god venninne, men det blir ikke noe av det. Det blåser jo noe helt j..... og det er ikke noe koslig med tur da! Her blir det vasking av hjemmet i stedet, så snart jeg greier å legge ifra meg pc`en. Skal gjøre det snart... snart... "Arbeidslyst kom treng deg på..." Æsj!

Skrevet

Arbeidslyst hva er det??? Jeg sitter på jobb og begynner om 10 minutter og har mest lyst til å dra hjem. :sukk: Har veldig liten lyst til å jobbe i dag altså.

Skrevet
Arbeidslyst hva er det??? Jeg sitter på jobb og begynner om 10 minutter og har mest lyst til å dra hjem. :sukk: Har veldig liten lyst til å jobbe i dag altså.

Så kjipt! Men det er heldigvis ikke mange timene igjen av arbeidsuka!

Arbeidslysten sneik seg så vidt fram i løpet av ettermiddagen. Helt latterlig å sitte å grue seg og manne seg opp i flere timer over noe som tar en liten time, hvis jeg er effektiv! :klaske: Men nå er jeg snart ferdig, og det ble så rent og pent. Deilig når det er sånn!

Heldigvis helg nå! Ikke at det gjør så stor forskjell for meg annet enn at kjære ikke skal på jobb.

Får middagsgjester :spise: om 1,5 time, så jeg får vel begynne å forberede meg; vaske ferdig gulvet, hoppe i dusjen og begynne på maten. Blir sikkert koslig!

En god helg til alle som tar turen innom dagboka mi! :klem:

Skrevet

God bedring :) Kos dere med middagsgjester og god helg :vinke:

Gjest lhinn
Skrevet

innom for å hilse på og ønske deg en

God Helg :hoppe:

:klem1:

Skrevet

Hei hei!

Kjenner godt igjen det der med å sitte og manne seg opp til å jobbe litt...

Det er i grunn det jeg holder på med nå! :nigo:

:husarbeid: Må vaske, vaske, vaske etter turen, hadde jo med meg omtrent alle klærne jeg eier, og hadde i tillegg en liten dusjsåpeeksplosjon i kofferten, så her er det bare å brette opp ermene og begynne!

Skal bare kikke innom et par dagbøker til først... :ler:

Skrevet
God bedring :) Kos dere med middagsgjester og god helg :vinke:

:vinke:

Formen er den samme, men det går greit!

Har vært en hærrlig helg! Middagen på fredag ble koslig den å, etter en liten nedtur pga en kommentar fra svigerinnen min (typisk!), men den historia får jeg ta senere!

Var i byen å shoppet og koste meg med mamma i går! Det er lenge siden det! Vi spiste middag (eller sen lunch, som hun kalte det) og dro på kino å så Menn som hater kvinner. Var en deilig, deilig lørdag!

Idag har vi bare pakket og latet oss. Skal til å kjøre straks.

innom for å hilse på og ønske deg en

God Helg :hoppe:

:klem1:

Gooood helg til deg å lhinn! Lykke til framover!

:klem:

Hei hei!

Kjenner godt igjen det der med å sitte og manne seg opp til å jobbe litt...

Det er i grunn det jeg holder på med nå! :nigo:

:husarbeid: Må vaske, vaske, vaske etter turen, hadde jo med meg omtrent alle klærne jeg eier, og hadde i tillegg en liten dusjsåpeeksplosjon i kofferten, så her er det bare å brette opp ermene og begynne!

Skal bare kikke innom et par dagbøker til først... :ler:

Skal bare.... :gjeiper:

Gleder meg masse til å kjenne liv, slik som du har gjort, LilleRamona! :jepp: Tenk at du har kjent babyen din røre seg! :rødme:

Nå er vi så godt som klare for avreise! Deilig med ferie!

Turen går idag til søsteren til kjære. Der er "hele" familien hans samlet for å feire sønnen hennes sin 4-årsdag på onsdag. Kjekt at jeg har bursdag dagen før, så blir det to dagers feiring på oss! :fnise: Blir koslig å se dem igjen!

Jeg har googlet mammaklær og babyutstyr i både Oslo og div. steder i Sverige og vi gleder oss til å kikke på alt det fine og drømme litt, og forhåpentligvis komme over noen gode tilbud! :lur:

Da ser det ut som vi skal pakke bilen å kjøre!

Ha en flott uke, jenter! :goodbye:

Skrevet

Ha en fin bursdagsfeiring og god ferie :klemmer:

Skrevet

Kos deg med bursdagsfeiring og ferie!

Skrevet
Ha en fin bursdagsfeiring og god ferie :klemmer:

Kos deg med bursdagsfeiring og ferie!

Tusen takk, jenter!

Enda et år eldre! *sukk* Jeg føler liksom ikke at jeg henger med på åra som går. Det plager meg ikke å bli 33, men det er litt rart å blir eldre... Samtidig har jeg mere enn jeg har drømt om; en helt fantastisk samboer, en koslig leilighet, en jobb jeg trives godt i, grei økonomi, og sist men ikke minst en liten mini på vei! :rødme:

Det har vært deilig med ferie sammen med kjæresten min og familien hans. Litt for mye kaker og godt, men vi hadde jo ferie og feiret to bursdager med rester på dag tre. De er noen store kakemonser hele gjengen og jeg tror de lager til det dobbelte som trengs, bare for å ha godt med rester å kose seg med! :lur: Jeg kan ikke bytte ut lunchen med to kakestykker jeg, slik som svigerfamilien kan. Det går bare ikke! Det var ikke akkurat gode nyheter fra badevekta... :vekt:

Vi har kjørt masse bil i ferien og sett masse av både Norge og Sverige. Alt blir så mye finere i med :sol: og godt vær. Synes det ser ganske idyllisk ut rundt omkring. Elsker å se at noen gårder fremdeles tørker høy på gamlemåten og ikke bare har hvite marsmellows overalt på gården.

Det kjipe med all kjøringen var at jeg ble skikkelig hoven i beina! Det var virkelig vondt til tider og jeg har aldri opplevd liknende. Tror det er en dårlig kombinasjon av maten den siste uka, mye stillesitting i bilen, varmen, vann i kroppen og graviditeten.

Ellers har vi fått tak i masse utsyr og det er faktisk bare småting og klær igjen.

(Føreløpig) Utstyrsliste:

(grønt er ok og turkis er underveis/delvis i orden)

Bilstol - fikk av søsteren til kjære

Barnevogn - kjøpte av svigerinnen min for 3500,-

Stokke tripptrappstol - allrede fått av brodern

Pute og bøyle til stol - låner av søsteren til kjære

Bæresjal/Babybjørn - arvet Babybjørn av søsteren til kjære

Skinnfell til vogn - fant på tilbud i Sverige satt ned til 299,- fra 699,-

Badebalje - fant en flott turkis en til kun 89,- KUPP!

Termometer

Vippestol - arvet av søsteren til kjære

Voksipose e.l.

Siklesmekker

Gulpekluter (mange er anbefalt)

Smukker

Neglesaks for baby - kjøpte et sett i Sverige

Tisselaken

Vogge - skal ha den jeg brukte for 33 år siden

Sprikelseng

Kommode = stellebord

Stellepute for å ha på kommoden vi skal gjøre om til stellebord - kjøpte en festlig pute i Sverige

Ammebher

Ammepute

Ammeinnlegg

Brystpumpe (får vel se an om jeg trenger først, men dama til bror har en hun sier jeg kan arve)

Tåteflasker (trenger vel ikke med en gang forhåpentligvis)

Mulig noe er glemt, men jeg har godt med tid enda! :lur: Klær tar vi etterhvert, men har allerede kjøpt en liten myk, hvit body.

Skrevet (endret)

Hmmm, jeg tror det spøker! :sjokk:

Tickern min er jo helt feil! Jeg er jo godt inn i uke 16, men tickeren står bare på 14+4.

Ikke nok med det, men jeg mottar hver fredag et nyhetsbrev om hvor langt jeg har kommet og litt info om det, og det kom ikke denne uka.

Merkelige greier... :klø:

Endret av Missiw
Skrevet

:bolledeig: 16uker!! :bolledeig:

Så mye dere har til den lille allerede da :) Moro!!

Høres ut som om dere har hatt en super ferie da :) Koselig å kjøre rundt å se litt av landet også da :)

:klemmer:

Skrevet

Da var tickeren fikset, helt av seg selv. Og mailen fra Babyverden kom i dag. :skya:

Da var nedtellingen nesten som den skal. Tickeren ligger 2 dager bak menstermin, men jeg tror jeg blir flyttet noen dager tilbake når vi (endelig) skal på utlralyd siden jeg hadde eggløsning på dag 18.

Går bare hjemme og koser meg med baking (inkluderer mye roting), små rydding, litt vasking og surfing. Skal ha et forsinket bursdagsselskap for familien i dag, så da er det både greit å ha noe å servere og et presentabelt hjem! ;)

Har bl.a. bakt ostekakemuffins med bringbær. Sprøs om de var deilige! Første gangen jeg prøvde oppskrifta så jeg MÅTTE bare prøvesmake en! :sikle:

Har slitt med mye hodepine i det siste, men i dag ser den ut til å ha tatt en liten pause. For noen måneder siden begynte det med litt hodepine til kvelds, men de siste dagene har det kjentes ut som om jeg har hatt hodet i ei skrustikke fra morgen til kveld. Det sliter på humøret og jeg kvier meg for å ta hodepinetabletter.

Noe annet rart skjedde idag; store deler av venstre lår dovnet bort mens jeg sto på kjøkkenet å laget muffinsene. Varte bare i et fem-minutt og gikk over til ising etterhvert. Hadde det for første gang på lørdag mens vi gikk og shoppet, men tenkte ikke mere over det da. :tristbla: Håper ikke det er noe som kommer igjen, fordi det er litt skremmende når merkelige ting skjer med kroppen og en ikke vet hvorfor. :klø:

Ellers er magen gått fra "tjukk-mage" til babymage, og det er herrlig! :strix: Selv om jeg synes den er veldig stor til at jeg bare er 16+2, så er det i allefall kosligere med en tidlig babymage enn å bare se litt ekstra oppblåst ut! Det forresten litt merkelig å nå kunne strutte med magen etter å ha holdt den inn eller skult den i mange år. Tok på meg av gammel vane en hold-in tights når jeg skulle ha på meg pen kjole forrige dagen og da fikk jeg litt kjærlig kjeft av kjære. :rødme:

Håper forresten å få solgt bila mi. Har ikke lyst å selge den for jeg liker den så utrolig godt, men det er ikke akkurat en typisk småbarnsmor-bil. Jeg får barnevogn baki og (baby)bilstol foran, men det er ikke så veldig praktisk. Dessuten er det mest økonomisk å selge den nå, før den taper seg mere i pris og jeg må koste på den mere. Dessuten trenger jeg egentlig ikke bil så lenge jeg går hjemme og bruker den et par ganger i uken. Jeg har kanskje fått et bud på 25.000 under det jeg forlanger, som er litt mere enn liknende biler. Kvier meg for å selge den og ville gjerne hatt det jeg forlanger som en liten trøst for at jeg selger den... Synes faktisk det er litt vanskelig; skal jeg godta budet eller sette inn en ny annonse og håpe at noen andre vil ha den?

Nei, nå må jeg se å få gjort ferdig rydding og vasking, slik at det ikke blir så mye stress rett før familien kommer!

Skrevet

Så koselig med baking!

De ostekakemuffinsene hørtes skikkelig gode ut, blir helt sulten jeg! Det er så deilig å ha matlyst igjen!! :) Kanskje jeg også skal prøve på litt baking nå som kjøkkenet er rent og ryddig for en gangs skyld...

Så søtt at mannen din syns du skulle legge bort hold-in-tightsen! :fnise:

Skrevet

Ostekakemuffins med bringebær hørtes skikkelig godt ut :nam:

Så vemmelig med lår som dovner bort da :( Håper du ikke merker noe mer til det :)

Ha en super bursdagsfeiring i kveld :klemmer:

Skrevet

Eg og har fått litt babymage og synes at det er kjempe artig! synd med hodepinen då! Men kjekt at du har kost deg med bursdagsfeiring og ferie. HJELP så forberedt du er med ting til baby. Vi arve masse så eg slapper egentlig av. Så er du så god på å bake. Det høres kjempe godt ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...