Frk edderkopp Skrevet 17. juli 2009 #261 Del Skrevet 17. juli 2009 veldig imponert over alle planene dine fremover! Kva bunad skal du brodere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Remember Skrevet 19. juli 2009 #262 Del Skrevet 19. juli 2009 Hei Titter innom dagboka di en liten tur jeg Ser at du har tenkt ut en del ting å gjøre ja, håper jeg får den ånden over meg snart jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #263 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Ser virkelig ut som om du skal få månedene til å gå ja Ingenting er bedre enn det, blir fort lange dager uten altfor mye planer Hjemmelagd blomkålsuppe og grove pannekaker hørtes nammis ut! Har litt planer i allefall. :klø: Enn så lenge koser jeg meg med lange frokoster, surfing og TV`en som bakgrunnstøy/selskap. Har litt sommerferie. Har i mange, mange år bare hatt en uke - ti dagers sommerferie, så nå er det min tur til å nyte sommeren og at livet er bare avslappende og rolig. veldig imponert over alle planene dine fremover! Kva bunad skal du brodere? Jeg skal brodere denne hvite Lundebybunaden. Skal ut på en "liten turnè" om et par uker når kjære har litt ferie, og jeg lurer på om vi skal kjøre innom og bestille den. Jeg synes det er greit å få gjort det face to face... Hei Titter innom dagboka di en liten tur jeg Ser at du har tenkt ut en del ting å gjøre ja, håper jeg får den ånden over meg snart jeg også Koslig at du titter innom! Er lovt å ta det litt med ro til å begynne med! Må bare ta hensyn til formen! Har ikke akkurat stappfulledager, men koser meg (og later meg! Fordi jeg KAN! ). Endret 20. juli 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #264 Del Skrevet 20. juli 2009 Magen har kommet for fullt! Jeg har ikke nubbsjangs til å skjule den (ikke at jeg ønsker det). Enda så ser jeg mere tjukk og blubbete ut enn gravid, men det får bare være! Jeg var litt redd for at magen var et resultat av + , og lite , men vekta ser veldig bra ut og jeg har ikke lagt på meg noe ellers. Annet enn de enorme puppene jeg har fått da, men det hører vel med! Må passe litt ekstra på vekta siden jeg har fått en langt roligere livsstil etter jeg gikk ut i permisjon og er litt stor fra før av. Vil ikke ha en kjip overraskelse på neste svangerskapskontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lhinn Skrevet 21. juli 2009 #265 Del Skrevet 21. juli 2009 Innom for å hilse på! Jeg skal brodere denne hvite Lundebybunaden. Å, den bunaden var flott! du imponerer meg, tenk å brodere sin egen bunad! er ikke mange (unge) som kan gjøre slikt idag! Magen har kommet for fullt! Jeg har ikke nubbsjangs til å skjule den (ikke at jeg ønsker det). Enda så ser jeg mere tjukk og blubbete ut enn gravid, men det får bare være! :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: Å! mage!! du er så heeeldig missiw!! På denne kanten har det skjedd litt av hvert! vi har fått henvisning til riksen og er offisielt i prøverørs kø! er en spennende tid i vente nå undersøker mulighetene for privat først, men alle klinikkene har ferie nå, så må smøre oss med tålmodighet! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #266 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg vet ikke om jeg greier det enda , men jeg skal virkelig prøve! Kjempefint at dere har kommet så lagt, Lhinn! Det er vel lettere vente på noen når dere venter på noe konkret! Masse lykke til! Idag har jeg prøvekjørt mamma-jeansen jeg kjøpte på ferie i våres. Den er råtøff og sitter så bra over rompe og lår! Men den er altfor stor over magen enda! *snufs, snufs!* Jeg snurpa inn alt jeg kunne i midja og tok på belte, og med en litt stram singlet over så satt den sånn passe. Enda en stund til den passer, dessverre. Men nå har jeg i allefall noe å se fra til! Den nye HM-katalogen kom i går og jeg bestilte "alt" de hadde av mammaklær. Det ble 4 gensere, en tunika og en sånn jeanstights (som jeg egentlig ikke vet om jeg liker enda...). Ble bare kr 1000,- for alt og det er ikke ille sammenliknet med mange av de andre nettbutikkene som tilbyr mammaklær. Der er det mye dyrt der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 22. juli 2009 #267 Del Skrevet 22. juli 2009 Innom og hilser på. Koselig dagbok! Gratulerer med graviditeten Artig å handle inn gravidklær, da. Jeg trodde jeg kunne bruke de samme jeansene under hele graviditeten, men der tok jeg feil Men så gikk jeg opp 22 kg også, da Nydelig bunad! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 22. juli 2009 #268 Del Skrevet 22. juli 2009 Så morsomt med mammaklær da Skjønner godt at du gleder deg til å ta i bruk de Skal nok se at den buksen passer veldig bra om ikke så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #269 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei, hei! Nytt fjes i dagboka mi! Jeg trenger jo faktisk mamma-klær, så jeg føler at jeg kan shoppe med god samvittighet. Dessuten er det deilig å kunne unne seg noe nytt til situasjonen. Det er jo veldig koslig at magen vokser, men det er nok ikke bare,bare å "miste" kroppen sin og da er det kjekt at en i det minste har klær som passer! Jeg må ut å kjøpe større bh`er! Det virker som om de gamle er ok, men nå begynner jeg å få skikkelig tørr hud der spilene tydeligvis gnager meg på utsiden av brystene. Er ikke vondt eller ubehagelig, men det ser ikke noe særlig ut. Håper de ikke vokser så mye mere! Nå er på vei tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 22. juli 2009 #270 Del Skrevet 22. juli 2009 Heisann Er og snoker litt tilbake Jeg hadde en vokseboost i begynnelsen og har hatt en til rundt uke 20-24. Hvis de vokser mer nå trenger jeg støttehjul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #271 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvis de vokser mer nå trenger jeg støttehjul! synes jeg ser det for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #272 Del Skrevet 22. juli 2009 Huff, idag har vært en skikkelig blæh-dag! Jeg fikk ikke sove i går når jeg la meg. Lå bare å vrei meg og til slutt var det bare å stå opp. Når jeg endelig sovna sov jeg dårlig. Har derfor vært trøtt i hele dag, i tillegg til å være sur og tiltaksløs med tidvis hodepine. Nå begynner jeg også å bli kvalm. Vet ikke hvorfor jeg har vært så sur. Tror ikke hormonene har slik langtidsvirking... Jeg er vanligvis ikke langsint, men i dag har jeg vært dritsur på sambo og svigerinnen min. Har ikke mye negativt å si om sambo, men i dag greide jeg å la meg irritere av alt, mens stakkaren satt intetanende på jobb. Jeg vet at det var bare teit av meg å være så sur på han, men jeg greide liksom ikke å komme over det... Jeg var også sur på hun som er sammen med min bror. Vi har har hatt våre feider opp igjennom årene, men nå er ting bedre bl.a. fordi jeg har det bedre med meg selv nå og greier å "drite" litt mere i henne, og hun har blitt eldre og lært litt av sine feil. Hun har bl.a. prøvd å holde ting skjult for meg for "mitt beste", men har så har jeg merket at noe var på gang, og blitt mere skuffet og lei meg for at ting har vært så merkelig og følt at noe har vært galt, enn jeg har kommet til å blitt av å høre sannheten. Hun presterte nylig å si at hun var glad for at jeg var gravid fordi da ville jeg nå gå igjennom alle problemene hun har vært igjennom (hun skal ha nr. to snart og innimellom virker det som hun er den eneste som har gått igjennom svangerskap og fødsel). Hun kan være søt og snill, jeg fikk f.eks. nettopp en flott bok om graviditet og fødsel, men hun kan lire ut av seg så utrolig mye dumt! Hun har som sagt snart to barn, og jeg burde kunne spørre henne om masse, men det kommer ikke til å skje. Litt pga jeg er litt for stolt til å gjøre det mtp historia vår, og hun er tidvis litt ovenpå og ned til meg. Men mest fordi jeg tror det er bedre å google litt eller prøve seg fram, framfor å spørre henne. Det var f.eks. først når hun gikk med nr to at hun fikk med seg at hun burde holde seg unna visse matvarer. Huff! Ble mye om svigerinnen min dette, men det var litt godt å få det ut! Men nå skal jeg finne på noe koslig, sånn at jeg slipper å legge meg sur å! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 23. juli 2009 #273 Del Skrevet 23. juli 2009 Huff! Ble mye om svigerinnen min dette, men det var litt godt å få det ut! Men nå skal jeg finne på noe koslig, sånn at jeg slipper å legge meg sur å! Godt å få det ut noen ganger ja Svigerinner blir liksom et "påtjvunget" vennskap som ikke alltid er så lett. Vil jo liksom ha kontakt med bror også... Håper du får en bedre dag i dag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #274 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Takk, Lucky! Du har så rett! "Påtvunget vennskap".... :klø: Er i allefall utrolig glad for at kjære og bror kommer så godt overens! De er ute "på oppdrag" tredje kvelden på rad. Bror fant 2 Stokke tripp-trapp stoler på nett til en billig penge og de er å kikker på dem nå. Broren min trenger bare en stol til nr 2 som kommer snart, så han lurte på om vi ville ha den andre stolen. Jeg la an til at vi skulle kjøpe Stokke-stolen i dåpsgave til hverandre da niesa mi fikk en av meg for 2,5 år siden til navnedagen sin. Nå utgår denne "nye tradisjonen", men stolene var så billige at det gjør vel ingenting. :gjeiper: I dag har vært en mye bedre dag! Jeg tok på meg litt pene klær og sminket meg, og dro på formiddagsbesøk til ei venninne. Veldig koslig og så utrolig godt å kommme seg ut! Husker forresten ikke sist jeg sminka meg! Om vinteren går jeg ikke ut uten et lite lag med ymse, mens om sommeren med solbrun hud og stort sett store solbriller, trengs det ikke så mye "sparkling", synes jeg. Siden jeg ikke har vært på jobb (der har jeg ALLTID sminke på) har det blitt dårlig med sminking de siste månedene, selv om jeg liker godt å sminke meg og prøve nye stiler og farger! Var å prøvde nye bh`er, men det var så dårlig utvalg i størrelser på Lindex. Tenkte ikke å bruke så mye penger på en ny bh siden jeg ikke vet om jentene vil vokse enda mere. Liker godt Triumph, men de skifter så sjelden ut modeller i min størrelse. Ikke akkurat morro å kjøpe akkurat den samme bh`en for fjerde gang! Prøvde spileløs bh for første gang i mitt liv, for å prøve å unngå gnagsårene. Utvalget i 80-85 E/F var dritdårlig og det beste jeg fant var noe bestemor ville brukt! Tragisk! En ting er sikkert; jeg er IKKE klar for å begynne en spileløs tilværelse ennå. Det gjør jeg ikke før jeg må! Endret 23. juli 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #275 Del Skrevet 26. juli 2009 Vet ikke om det er noe å juble for, men jeg gjør det likevel! En uke uten joggebukse! Har gått mye med joggebukse mens jeg har gått hjemme og vært kvalm og trett. Nå er jeg jo ikke hverken så trett eller kvalm lengre, så jeg har funnet ut at selv om jeg skal bare være hjemme å kose meg hele dagen så må jeg likevel kle på meg skikkelig! Har jo så mange fine klær som er passe nå, men kanskje ikke vinter, så det er like greit å få brukt dem nå. Det blir sikkert nok joggebukser mot slutten av svangerskapet... Savnet faktisk et lite glass rødvin i går kveld... Vi laget oss en skikkelig biff-middag med indrefilet, gratinerte tomater med hvitløk, olivenolje og parmesan, røstipoteter og spansk peppersaus. Diska opp med reker i avokado med hjemmedyrket ruccula og persille til forrett. Det var sååå utrolig godt og jeg kjente at det hadde vært prikken over i`en med et glass deilig rødvin! Det gjør meg ingenting at kjære tar seg et glass, men han holdt meg med selskap og drakk cola. :rødme: Egentlig skulle vi hatt en to ukers ferie nå, men jeg er jo permitert og kjære tar bare en uke fra fredag. Han sparer heller første uka til en tur til høsten/vinteren, så blir ikke vinteren så lang. Nå skal vi bare på en liten biltur i Norge og Sverige, men vi prøver å finne ut hva vi skal finne på neste ferie. Han har fryktelig lyst å reise til Dubai, men jeg har ikke så lyst. Jeg har lyst å reise en gang, men kanskje ikke nå... Vi trivdes utrolig godt i Amsterdam når vi var der på Madonna-konsert i fjor og har lyst å reise tilbake. Men der var vi i fjor høst og det hadde vært kult å reist dit på våren neste gang for å få med seg tulipanene. Det er så utrolig mye å velge i og vi greier ikke å bestemme oss! Det kan bli litt kjedelig med 1-2 ukers storbyferie, og sol og bad har vi allerede vært på i år. Vi har et lite luksusproblem! :gjeiper: En ting jeg har begynt å tenke på er denne svineinfluensaen... Jeg har ikke nok brukt en kalori på den hadde det ikke vært for at jeg er gravid. Må passe på meg selv og minien litt bedre nå, og det er jo ikke om å gjøre å utsette seg selv unødvendig fare. Vi har funnet ut at vi kanskje bare må se an situasjonen utover høsten og bestemme oss for reisemål da. Nå er det jo mange som har blitt smittet i Norge å, men skal jeg bli smittet vil jeg vil heller være hjemme enn i utlandet og kanskje ikke få reise hjem når vi skal. Kjenner at jeg har blitt litt mere engstelig etter jeg ble gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #276 Del Skrevet 26. juli 2009 I dag har det føltes ut som skikkelig HØST! *brrrrr* Det regner, er kaldt og mørkt! Vi gikk en søndagstur i "godværet" og etterpå var det inn under pleddet med te og hjemmebakte blåbærmuffins. Jeg har heklet på et ull-sjal jeg begynte på litt for sent i vinter. Ble varmt og vår før jeg var i nærheten av å bli ferdig, og i dag passet det å fortsette. Fikk en ide om å strikke og tove et lappeteppe til minien. Tenkte jeg skulle finne et fargerikt stoff, som jeg skal sy på den ende siden, og velge garn som passer. Kan ha det som varmt vognteppe med ulla på utsiden, og deilig og lunt krabbeteppe med ulla ned! Tror det kan bli kult! Har surfet nettet etter stoff. Fant utrolig mye tøft, men ingen som var egnet for både gutt og jente. Får vel vente til etter 28. august før jeg bestemmer meg! Mamma hekler nok et babyteppe i tynt ull-garn, som hun bruker å kjøre til alle kjente som venter barn, og jeg er ikke så flink til å hekle, så jeg tror det blir bra med et litt tykt "allround"teppe i tillegg. Nei, nå tror jeg det er på tide med litt kvelds! Får prøve i finne på noe litt sommerlig for å få tilbake følelsen av at det er sommer enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 26. juli 2009 #277 Del Skrevet 26. juli 2009 Bare innom å hilser på en som er nesten like langt på vei som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 27. juli 2009 #278 Del Skrevet 27. juli 2009 Fikk skikkelig høstfølelse her i går kveld også Hvor er de lange deilige sommerkveldene blitt av da?? Ikke her i allefall.... Babyene kan nok aldri få nok tepper da, moro med hjemmelaget også! Jeg har strikket to tepper jeg Håper å få brukt for de en dag En måned igjen til ul, blir spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 27. juli 2009 #279 Del Skrevet 27. juli 2009 Kjenner til svigerinne-problemet, da jeg har ei fra h... selv Alt var ok før jeg ble mamma selv, men da mistet hun liksom overtaket hun alltid har hatt siden hun har barn fra før og er nødt til å være alle andre overlegen. for 14 uker! Og det er verdt å hoppe litt for ei uke uten joggebukse også Veldig deilig å pynte seg litt iblant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #280 Del Skrevet 27. juli 2009 14 uker idag! (Eller er det 14+2?? Jeg husker at jeg mente at tickeren var feil, men kommer jeg ikke på hvorfor...) Bare innom å hilser på en som er nesten like langt på vei som meg. Heeeeeeeeeeeeei! Fikk skikkelig høstfølelse her i går kveld også Hvor er de lange deilige sommerkveldene blitt av da?? Ikke her i allefall.... Babyene kan nok aldri få nok tepper da, moro med hjemmelaget også! Jeg har strikket to tepper jeg Håper å få brukt for de en dag En måned igjen til ul, blir spennende! Været kom seg heldigvis i dag, men høstfølelsen sitter i! Kanskje fordi jeg aldri har hatt så mye sommerfri som i år og underbevisstheten mener at nå er det nok? Håper virkelig du får bruk for teppene dine snart! Det fortjener dere nå! Ja, bare en mnd igjen til ultralyd! Vi gleder oss masse! Er uvirkelig for oss begge at det er en bitteliten baby inni magen min! Gleder oss til å få vite kjønnet. Et stort steg for å begynne å bli kjent med barnet vårt. :rødme: Har fått for meg at det er gutt. Har ingen sterke følinger for det, bare småting som gjør at jeg har en følelse for at jeg har en liten i magen. Er det likevel ei lita tulle, gjør det absolutt ingenting! Begge er like velkomne! Kjenner til svigerinne-problemet, da jeg har ei fra h... selv Alt var ok før jeg ble mamma selv, men da mistet hun liksom overtaket hun alltid har hatt siden hun har barn fra før og er nødt til å være alle andre overlegen. for 14 uker! Og det er verdt å hoppe litt for ei uke uten joggebukse også Veldig deilig å pynte seg litt iblant Broren min har nå valgt denne jenta og jeg prøver å gjøre det beste ut av situasjonen, men hun gjør det veldig vanskelig innimellom. Vi kan ha veldig gode perioder innimellom når hun greier å være søt og normal, men plutselig blir hun helt merkelig. Hun sier også fryktlig mye dumt og noen ganger har jeg lyst å gi opp hele kjærringa! Kult at du fikk "tatt igjen" da! Blir omtrent samma greia her også. Det er greit at hun har et barn, men jeg er tross alt 6 år eldre enn henne og har en helt annen livserfaring, så jeg blir litt sliten av at hun prøver å bevise noe. Ingen av oss er bedre, vi har bare forskjellige erfaringer. Jepp, 14 uker! Det har faktisk gått ganske fort! Enda har jeg ikke funnet fram joggebuksa! Har lovt meg selv å la den ligge til hverdags (og selvfølgelig fest!). I morgen skal vi ut på en miniferie, med en natts overnatting. Mammas kjæreste bor på kysten og vi skal ut å besøke dem for første gang. Mamma passer niesa mi, sånn at svigerinnen min får litt fri før fødselen, og vi har det alltid gøy sammen med henne, søta! Skal slå to fluer i smekk og besøke ei venninne som bor i nærheten av mammas kjæreste med det samme vi er uti havgapet. Har ikke besøk henne på årevis og hun har ei lita jente på to som jeg gleder meg til å treffe. Blir godt med en liten tur ut av byen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå