Miss I.W. Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #241 Del Skrevet 23. juni 2009 Ja, endelig er sommeren her! Deilig! har vært fraværende idag, men det gjør ikke så mye. Idag har jeg vært å shoppet mammaklær på salg! Kjempebra deal, synes jeg. Trenger ikke dem enda, for nå får jeg på meg vanlige klær igjen (sleit litt når jeg var på det kvalmeste Da gikk det mest i joggebukser!). Men snart begynner vel magen å vokse og jeg er ganske lang, så jeg har ikke så mye å gå på når det kommer til lengden på topper og gensere. Skal ikke store bulen til før det vil komme fram en glipp, og dèt er lite pent! Kjøpte tre topper og en søt kjole, og betalte nesten ingen ting! Greit å planlegge litt og spare penger med det samme. Det virker forresten som om vi kommer til å arve vogn, vippestol, badebalje og mye mere fra søsteren til kjære. Samboern til min bror ar tidligere annonsert at vi kommer til å arve mye derfra også, men det spørs vel nå når de skal ha en liten en et halvår før oss... Håper bare vi får bruke vogga som jeg lå i når jeg var liten! Mamma pusset den opp og den ble brukt av tantebarnet mitt for tre år siden og står hjemme hos bror. De kommer sikkert til å bruke den til junior, og jeg håper at jeg slipper å be om å få vogga til vår lille kommer til verden. Fikk brev om ordinær ultralyd idag. Fikk time i slutten av august, da er jeg 18+4 uker. Vi har ikke snakket om tidlig ul i ca uke 12, men jeg tror jeg skal ringe å bestille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #242 Del Skrevet 30. juni 2009 Nå har sommeren virkelig satt inn og det har vært og varmt hver dag! Koslig med sol, men varmen har vært vanskelig å takle. Jeg er så varm fra før av og med steikende sol dagen lang og 32 grader på verandaen, sliter jeg. Blir helt satt ut, og svimmel og kvalm. Er bare å ta det med ro og slappe av i skyggen! Min kjære kommenterete tidlig i svangerskapet at jeg har begynt å dusje i kaldere vann. Før greide han nesten ikke å dusje på mitt varme nivå, mens nå er det nesten litt for kaldt. Innimellom får jeg hetetåkter som minner om noe en får i overgangsalderern. Har ikke lest noe om det, men svigerinnen min kjente seg veldig igjen, så det er vel vanlig. I morgen kommer mamma og bror med familie hjem fra ferie og det er på tide å fortelle dem nyheten! Blir morro. Vet ikke om jeg skal bare slenge det ut eller legge litt mere i det og f.eks. be dem på middag. Vi får se! Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 30. juni 2009 #243 Del Skrevet 30. juni 2009 Kan tenke meg du sliter i varmen nå ja. Ikke nok med at det er varmt og så hetetokter i tillegg Husker jeg fikk det av pergoen i fjor sommer...uff...det var slitsomt.... Spennende å høre hvordan den kommende mormoren og onkelen tar den gode nyheten da Kan tenke meg du gleder deg til å fortelle dem :rødme: Ha en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #244 Del Skrevet 3. juli 2009 Har fortalt mamma det nå! Hun stå rett foran meg i på onsdag og spurte om når jeg skulle på jobb igjen. (Jeg jobber jo skift og har vanligvis et par dager fri i slengen.) Da kunne jeg hverken komme med en hvit løgn eller vri meg unna sannheten. Måtte bare si at jeg ikke skal på jobb igjen før 2011. Hun ble veldig overrasket og veldig glad. Hun stoppet liksom aldri å klemme meg (vi klemmer ikke noe særlig til vanlig). Etter å ha tenkt seg om en liten stund utbrøt hun: -Hvordan blir det med bryllup nå da!?! Vi har jo luftet det at vi skal gifte oss (en vakker dag), men ikke snakket så mye om barn, så jeg kan forstå spørsmålet og jeg synes hun var søt. Mamma har selvfølgelig "sladret" til tanten min. Bror og familie står for tur i dag, håper vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 4. juli 2009 #245 Del Skrevet 4. juli 2009 Det er så koslig å lese her inne! Moro at du har fortalt det til moren din. Ha en fin lørdagskveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 5. juli 2009 #246 Del Skrevet 5. juli 2009 Så koselig at moren din ble så glad da Må jo være en mors støtste glede å bli bestemor Håper du har hatt en super helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #247 Del Skrevet 5. juli 2009 Hun er jo farmor til en, snart to, men det er sikkert litt spesielt å bli mormor. (Hun var ikke helt fornøyd med at bror ble far når han ble og på den måten, men forguder selvfølgelig barnebarnet sitt! Med meg er det litt anderledes siden jeg er over 30 og har (endelig) funnet en kjæreste hun nok mener kan bli en god mann og far, og hun har et veldig godt forhold til.) Men det skal bli travel til henne nå! Barnebarn nr 2 og 3 kommer med bare et halvt års mellomrom. Det blir fullt rundt bordet hennes på familiemiddagene nå! Vi har nå fortalt sistemann (tenker da ikke på kompiser og venninner, men nære familie), min bror, samboeren og niesa mi på 3 at vi skal ha barn i slutten av januar. De ble også veldig glade. Faktisk litt mere enn forventet! De syntes det var veldig kjekt. Vi tok samme taktikken der som hos søsteren til kjære. Niesa mi fikk vite hemmeligheten først, og greide faktisk å holde seg til jeg ba henne om å fortelle hemmeligheten vår til mamma og pappa. Og siden det var en hemmelighet så måtte hun selvfølgelig hviske. Så hun hvisket inn i øret på mammaen sin: - Mamma har baby i magen, og dèt har tante å! Hun var bare så søt og skjønte vel lite når jubelen plutselig sto i taket og alle satt å klemte hverandre og tørket små tårer. Tickeren min er jo noen dager feil (venter med å rette opp til etter ord.ul.) og jeg har ikke lenge igjen av første trimester. Det har gått ganske fort, selv om det har vært noen lange, kvalme dager innimellom. Det er ganske vanlig, virker det som, å ta tidlig ultralyd i uke 12 og jeg har liksom tenkt at vi skulle på det. Men jeg har ikke rotet meg til å bestille time og er ganske rolig og tilfreds med situasjonen. Vi har jo vært å sett en bitteliten spire med et bankende hjerte i forbinnelse med blødningen tidlig i svangerskapet. Jeg kan ikke si at jeg føler meg gravid... Har selvfølgelig de vanlige symptomene og er jo gravid, det tviler jeg ikke på. Har fått litt mage. Hadde litt mage fra før, men har holdt den inn når jeg har hatt litt avslørende klær på. Det greier jeg ikke lengre. Jeg har tidligere brukt hold-in produkter når jeg har pyntet meg, men det er helt uaktuelt å ha på nå. Det er jo ikke store babyen inni der og magen jeg har fått skyldes vel mest det at jeg er oppblåst og har spist ekstra mye i de siste ukene for å prøve å holde kvalmen på avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 6. juli 2009 #248 Del Skrevet 6. juli 2009 Så koselig at hele familien nå vet om graviditeten da Dagene blir nok litt lettere da Er nok mer spesielt å bli mormor enn farmor, selvom man helt sikkert blir like glad i barna Koselig at det begynner å komme en liten mage da :rødme: Ingen vits å gjemme den bort lenger snart nå Ha en fortsatt fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #249 Del Skrevet 7. juli 2009 Det er kjekt å ikke trenge å tenke over hva vi sier feil, og føle at vi lyver når vi prøver å unngå sannheten. Litt vanskelig det med magen, Lucky... Jeg er så vant til å skjule den til vanlig at jeg tror jeg trenger litt tid før jeg kan bare "slippe babymagen løs". Blir litt sånn at jeg bruker klær som skjuler. Snart kan jeg jo ikke skjule den, men i en liten stund til kan jeg gjemme den litt og se litt "normal" ut. I morgen skal jeg helsestasjon å møte jordmor og andre i området som har termin i januar. (Da kan jeg lurkikke på magene til de som har kommet like langt som meg ) Jeg er spent og nysgjerrig, men samtidig føler jeg at jeg er ganske opplyst. Men det skal bli gøy å høre på andres erfaringer! Det jeg lurer mest på er permisjon og permisjonspenger. Mange gode tips, men jeg vet ikke hva som er best for oss. Samtidig vet en jo ikke hvordan situasjonen er når en skal egentlig begynne på jobb igjen, både hvor langt babyen vår har kommet i utviklingen, om vi har b.h.plass m.m. (Jeg lurer jo masse på fødsel, amming m.m. men det er ingen vits å sette seg inn i det enda eller begynne å grue seg. Snakket med ei fra jobb som har termin om en mnd. og hun var enig. Legen hennes hadde bedt henne om å kose seg igjennom svangerskapet og ta livet med ro og ikke bekymre seg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #250 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Veide meg idag. Har stått på stedet hvil de siste to ukene! Jeg la på meg 2 kg den første måneden. Vi hadde riktig nok 2 uker ferie med god mat, snacks og desserter. Jeg spiste ikke så sunt som jeg kanskje ville når vi kom hjem fra "syden" pga kvalmen, men har bare måttet spise det jeg har greid å få i meg. Heldigvis ser det ut til at jeg har gjort noe riktig! Var i familieselskap i går og er nesten i sjokk over at det gikk så bra. Mamma og pappa er nettopp skilt og mamma, som har vært veldig bitter med god grunn,gikk faktiskt bort og satte seg ned sammen med pappa og hun som er god grunn til bruddet mellom dem. Hun pratet vanlig og vennlig med begge to og var helt topp! Vi måtte bare skryte av henne etterpå! Pappa er helt rar når det kommer til graviditeten min! Morsomt å se hvor rørt han blir! Han sa det var litt merkelig at jeg var gravid. Kan god forstå det! "Lillejenta" skal ha barn, liksom... Mamma synes det er veldig fint hun også, og sier det er helt andeledes at jeg skal ha barn, enn at bror skal bli far. Koslig dette! Endret 9. juli 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. juli 2009 #251 Del Skrevet 9. juli 2009 Er det bra og stå på stedet hvil? du ble happy med veiinga iallfall skjønner jeg? utrolig bra å høre om vellykket selskap, det må føles veldig godt og beroligende oppi det hele... klart det er annerledes når jenta deres blir gravid, for du blir jo faktisk det fysisk også.. ikke bare psykisk gravid (som bror din) hehe nye betegnelser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #252 Del Skrevet 10. juli 2009 Er det bra og stå på stedet hvil? Klart jeg ble! Jeg kan ikke gå opp 2 kg hver eneste mnd framover! Da tror jeg de siste mnd av svangerskapet blir veldig tunge! Jeg er jo ei formfull jente fra før av og det er ikke uvanlig at store jenter ikke legger på seg like mye som smalere mødre. Jeg håper at jeg ikke legger på meg så mye ekstra, siden jeg har har ekstra fra før av da liksom! Har hatt så utrolig i ryggen de siste ukene! Vondtet sitter langt ned til venstre, og kan gi stikkende smerte bare jeg f.eks. skifter vekta fra den ene til den andre foten. Utover dagene blir jeg skikkelig sliten og smerten sprer seg. Prøver lette ryggøvelser og å gå turer, ikke løfte tungt (bør ikke det fra før av ) og ta litt hensyn til ryggen, men det hjelper ikke! Vurderte å stikke en tur til legen, men jeg skal vente til over helga! Vi skal på hyttetur og jeg skal ta meg i nakken og (nesten) bare tenke rygg og være flink med øvelser og turer. Det må da gi seg snart! I motsatt fall får jeg prøve legen over helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 10. juli 2009 #253 Del Skrevet 10. juli 2009 skjønner godt du ikke har lyst å legge på deg ekstra mye nei, bare akkurat det som må til... bra du ikke ha føket opp i vekst allerede Synd å høre om vondtet ditt... kanskje du kan ta deg en litt lang gåtur? Håper det kommer seg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #254 Del Skrevet 13. juli 2009 Da var dagboka mi flytta! Jeg har offisielt flyttet fra prøverne til de gravide! Jeg har endelig begynt å nyte at jeg er gravid. Kvalmen har avtatt og hvis jeg blir kvalm er det barnemat i forhold til tidligere. Nå kan jeg faktisk kjenne på at jeg er sulten uten at jeg blir dårlig. Takler varme litt bedre å, så nå kanskje jeg kan sole meg... Dessuten trenger jeg bare å gå på do en gang i løpet av natten og ikke fire som tidligere. Det gir litt mere energi på dagtid. Kroppen og jeg har blitt venner igjen! Og det har blitt lettere med fysisk aktivitet. Tenkte jeg skulle ta en tur på treningsstudioet idag, men været var så deilig at jeg gikk en lang tur i sola i stedet. Har prikket meg ut noen timer med vanngym. Har slitt med vond rygg de siste ukene og håper at det kan hjelpe. Jeg har funnet fram spanskboka mi og tenkte jeg skulle ta en liten refresher. Jeg må bare finne på noe nå når jeg ikke har noen jobb å gå til. Jeg er en arbeidsmaur og elsker å ha masse å gjøre på jobb, men når jeg har fri blir utrolig bedagelig og kan uten problem late meg. Timene går fort når en sitter på nett og suller. Dessuten er det overraskende mye å se på tv på dagtid... Jeg må bare få litt kustus på dagene mine. Fritid er luksus når en ikke har det! Jeg har bare fritid og det kan bli kjedelig! Enn så lenge har jo dagene gått bort i kvalme og dupper, men nå når formen er bedre blir dagene også lengre. Men jeg skal IKKE klage, herregud, hvor deilig er det ikke å bare tenke på meg selv og babyen i magen min, og slippe jobb og mas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. juli 2009 #255 Del Skrevet 13. juli 2009 gratulerer med ny dagbok og passerte 12 uker! Og så flott å høre at alt går bra med deg og at du er venn med kroppen din.. supert altså, nå ble jeg glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirin Skrevet 13. juli 2009 #256 Del Skrevet 13. juli 2009 Gratulerer med 12 uker! Så deilig at formen er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #257 Del Skrevet 13. juli 2009 gratulerer med ny dagbok og passerte 12 uker! Og så flott å høre at alt går bra med deg og at du er venn med kroppen din.. supert altså, nå ble jeg glad. Gratulerer med 12 uker! Så deilig at formen er bedre. Tusen takk for gratulasjoner! Er litt deilig å være over den magiske grensen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. juli 2009 #258 Del Skrevet 15. juli 2009 Gratulerer med flytting! Håper jeg flytter etter deg om ikke så lenge... Moro med 12 uker og at kvalmen avtar mer og mer Godt at du og kroppen er venner igjen og at du har fått tilbake litt energi Kan tenke meg det blir lenge å gå hjemme for deg ja, noen planer om hva du skal bruke tiden på eller? Bortsett fra spansk Ha en super dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #259 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg har litt planer for hva jeg skal finne på framover! * Gå en god tur eller trene daglig * Brodere bunad. (i hvitt!) Har aldri brodert noe særlig før, men drømmer om et romantisk vinterbryllup i "hjemmelaget" bunad med masse snø ute og mange levede lys og koslig steming inne! Kjære er så flott i bunaden sin. Det er hans fineste antrekk og er laget av mormoren hans, mammaen og søsteren. Har lyst å matche han og har ikke bunad fra før. Mamma skal hjelpe meg litt og jeg synes det bli ekstra stas med en bunad vi har brodert selv! * Har kikket på skole eller kurs, men det er egentlig ingenting som frister enda. Og det som så litt kjekt ut var så dyrt! Kr 5000,- pr fag + semesteravgift! Vet ikke hvordan det er å ta et fag på høyskole/universitet. Vil gjerne ha undervisning, så å gå opp som privatist går vel ut... Det er utrolig lenge siden jeg har gått på skole og jeg vil ikke gape over for mye. Dessuten trenger jeg vel egentlig ikke noe kursing mtp jobben min, fordi jeg får det jeg trenger av kurs og opplæring der. Så vi får se. Gode tips mottas med takk! * Det blir ikke mange kjøpebrødene framover, da jeg elsker å bake og rote på kjøkkenet. * Gleder meg til å gå i skogen å plukke blåbær! * Vi har et ganske stort roterom/kontor/gjesterom/tørke-klær-rom som skal likne på et barnerom etterhvert. Har ingen konkrete planer. Lurer fælt på hvor jeg skal gjøre av klestørken; stua eller ute på verandaen i den utrolig ekle sigarettrøyken fra naboene vedsiden av og under oss? :klø: * Doen vår og boda med vaskemaskin, tørrvarelager og fryser er ikke pusset opp og jeg har lyst å begynne med det. Burde fått et mye bedre system i boda, når det kommer en liten en som etterhvert krever litt plass til div. utstyr. * Har fått symaskin av kjære og kjøpt en bok om søm, som jeg har lyst bruke litt mere! Kanskje jeg får til stelleveske eller noen annet vi trenger til den lille. * Har fått denne av svigerinnen min og denne av svigermor. Blir gøy å lese! * Skal kanskje melde meg inn på Facebook... Er visst en koslig tidstyv! Men akkurat nå skal jeg lage hjemmelaget blomkålsuppe og grove pannekaker til middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 16. juli 2009 #260 Del Skrevet 16. juli 2009 Ser virkelig ut som om du skal få månedene til å gå ja Ingenting er bedre enn det, blir fort lange dager uten altfor mye planer Hjemmelagd blomkålsuppe og grove pannekaker hørtes nammis ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå