Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den store ventedagen, som heldigvis endte bra!

Har ikke gjort annet enn å sitte å vente på å få komme inn til lege. Først en god time hos fastlegen, 15 min. på blodprøve, og tre og en halv time for å komme inn til ultralyd. :filer:

Ultralyden så lovende ut! :strix: Var på innvendig ultralyd.

Vi fikk se lille spiren på 7,7 mm med et lite bankende hjerte, 121 slag i minuttet. Jeg lå an til å være mellom 6 og 7 uker på vei, så ticker`n stemmer sånn nogen lunde. Legen viste også fram livmora (selvfølgelig), eggstokken (egget som ble befruktet kom fra den venstre eggstokken), plommeposen (nisteposen til spiren, visstnok) og det gule legemet. Han kunne ikke si hvorfor jeg har blødd og fant noe blod (husker ikke hvor). Vi skulle ikke bekymre oss, og det kan godt være at jeg vil blø igjen. Har vært i et lite vakum siden i går, og endelig kan vi puste lettet ut! :legrine:

Jeg har forresten aldri skrevet for så mange på en gang (kjære, legen og sykepleier), men det er vel bare å venne seg til! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at alt står bra til med lille spire :klemmer: Skjønner godt at dere ble redde ja, men godt dere ble tatt på alvor og at dere fikk ul så fort :)

Velkommen hjem også da!! Godt dere var her når du begynte å blø da og ikke på ferie!

Nyt resten av kvelden og synet av det bankende hjertet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det var godt å høre Missiw! Forstår godt at dere ble bekymra :)

I natt kan dere hvertfall sove godt ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så godt å lese at alt sto bra til med den lille spiren. Godt å få det bekreftet, så slipper du å gå rundt og bekymre deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skummelt med blødninger da... men godt å høre at du har fått et noe mer avslappet forhold til det nå. Tror jeg også kanskje hadde fått panikk.. litt sånn "tenk om..." Hjelp!!!!!!!!!!!!!!!! godt alt så bra ut.. tenker det var fantastisk og se den lille...

grøsser litt med tanke på den sprikinga foran "alle".. kunne ikke dette her greiene vært litt mindre.. hva skal jeg si? luke i magen skulle vi hatt, som bare kunne åpnes og titte inn... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så alt bra ut og jeg har ikke blødd noe mere! Bare litt brun utflod, som sikkert er rester fra den første blødningen.

Tusen takk for hilsninger allesammen! :klem1:

Vet det er vanlig å ha blødninger, men jeg fikk skikkelig panikk jeg! :sjokkbla: Jeg viste faktisk fram dopapiret til kjære... :rodme: Måtte spørre han når vi var på vei hjem fra legevakta hva han egentlig syntes om det, heldigvis syntes han det var greit fordi da fikk han se hvor mye det var. Er jo så mye som foregår i kroppen min, og han spørr, lytter og prøver å være forståelsesfull :yvonne: , men det er jo vanskelig for han å sette seg helt inn i alt likevell.

grøsser litt med tanke på den sprikinga foran "alle".. kunne ikke dette her greiene vært litt mindre.. hva skal jeg si? luke i magen skulle vi hatt, som bare kunne åpnes og titte inn...

Dèt hadde gjort seg med ei luke ja! :skratte: Flott idè, Aurelia! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra blødningen har stoppet opp da :) Nå vil vi ikke ha noe mer av det tullet fremover :fnise:

Ikke lett for de mennene å sette seg inn i alt som skjer med kroppen nå for tiden nei, men godt du holder han oppdatert med alt som skjer da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett for de mennene å sette seg inn i alt som skjer med kroppen nå for tiden nei, men godt du holder han oppdatert med alt som skjer da ;)

Det er en liten gylden middelvei med det å fortelle alt og det "han trenger å vite", men det er litt vanskelig synes jeg. Kan lett bli litt masete hvis jeg forteller alt alltid...

Akkurat nå sliter jeg med kvalme, kramper i magen og veldig vond korsrygg. Jeg har jo ikke vondt hele tiden, det kommer og går. Jeg kan være litt kvalm eller ha litt vondt i magen, eller alt kan være galt på en gang. Det er litt forskjellig hva jeg forteller. Må varsle ifra om kvalme når vi er ute å kjører bil, sånn at han kan ta litt hensyn og kjøre litt roligere.

Føler at de siste dagene har bare forsvunnet ut i intet. Har vært både på middag til mamma og bror, og i bursdagsselskap, men sett bort ifra det har jeg ikke gjort stort annet enn litt husarbeid. Jeg er utrolig mye kvalm og trett, og greier faktisk ikke å få gjort mere. Jeg prøver å sette igang med noe når formen er ok, men kvalmen kommer fort og da er det bare å sette seg ned, drikke litt vann og spise en saltkjeks. Det jeg tenkte at jeg kom til å bruke en dag på har så langt tatt tre dager... Jeg får bare godta at kroppen trenger mye hvile akkurat nå, og ta livet helt med ro. Det blir sikkert mye bedre etterhvert! *håpe,håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med den kvalmen da :( Men du får lytte til kroppen din og ta det med ro da, det er viktigere enn alt annet nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Må le litt av at du viste fram blodpapiret til samboeren din. Jeg har vært på nippet til å gjøre det flere ganger selv. Greit å få en annens mening liksom, men så har jeg tatt meg i det. Var så glad da jeg endelig blødde sist mens, så holdt på å vise fram både papir og do med bloddrypp, men han ble spart denne gangen. :fnise: Kommer det mer neste måned, er det ikke godt å vite hva han kommer til å få se i min eventuelle gledesrus. :ler: Kanskje litt mer informasjon enn de stakkars mennene trenger, men det er jo så lett å bli litt revet med... :sjenert:

Ønsker deg en god helg. Håper formen har blitt bedre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Må le litt av at du viste fram blodpapiret til samboeren din.

Jeg måtte bare! :sjenert: Han har garantert spurt hvor mye uansett, og det kan være litt vanskelig å forklare...

Har hatt en liten dagbokpause (jeg burde vel kanskje begynne å tenke på å flytte den...). Det har skjedd litt, men nå starter jo ventingen virkelig!

Jeg var på første svangerskapskontroll i går. Vet ikke hva jeg hadde forventet,men jeg var ferdig på et blunk. Fylte ut helsekort på gravide, et skjema til arbeidstilsynet, tok pulsen og lyttet til hjertet mitt. Etterpå tok jeg en del blodprøver, og fikk med meg en bok hjem. Pratet egentlig ikke så mye om at jeg er gravid og selve svangerskapet, synes jeg. Det ble mest praktisk arbeid. Men jeg hadde egentlig ingen spørsmål heller, så det er ok. Jeg leser meg til det meste, og det er vel ikke før senere spørsmålene dukker opp. Det er jo masse jeg lurer på, men jeg trenger vel ikke å sette meg inn fødsel og amming enda, likosm... :overrasket:

Neste kontroll er ikke før i september, uke 20. Dèt er kjempelenge til! Jeg skal heldigvis til jordmor og møte de som har termin samme mnd som meg i mellomtiden. Skal også på vanlig ultralyd, ca uke 17/18, før neste kontroll. Vi har snakket litt om tidlig ultralyd, ca uke 12, men vi har ikke bestemt oss for noe enda.

Jeg har i dag fortalt pappa at jeg er gravid, mens resten av familien får vente til de kommer hjem fra ferie. Jeg hadde ikke planlagt å hverken møte han eller fortelle han om spiren,men det ble bare sånn. Har et litt anstrengt forhold til han og hans nye, men i formiddag hadde vi det ganske koslig, pappa og jeg. Vi pratet lett om løst og fast og han laget lunch til meg (det har han aldri gjort!).

Formen begynner å komme seg, og jeg er hverken like kvalm eller trett som i forrige uke. Jeg har kuttet ut ingefærkapslene og begynt å ta folatet til kvelds, og jeg lurer på om det hjelper. Jeg har begynt å gulpe/få sure oppstøt, men det jeg gjør heller det enn å være kvalm 24/7. Er sulten HELE TIDEN! :spise: Kjære synes jeg er søt som kan være sulten til enhver tid. Jeg prøver å spise små, sunne måltid jevnt fordelt utover dagen. Ellers synes jeg at jeg blir fortere både varm og kald. Har fremdeles en del menssmerter og litt kramper i magen og puppene er ganske ømme enda. Og så er jeg skikkelig lettrørt! Tydelig at hormonene raser i kroppen! :nigo: Men alt er som det skal, og det er bare å håpe at det går bra framover!

Jeg har all verden tid framover og lurer fælt på hva jeg skal finne på. Tenker jo på å brodere bunaden jeg tenker å gifte meg i. Kanksje jeg kan dille med noen barneklær også. Har lekt med tanken å ta et fag, men vet ikke hva. Vi får se hva jeg finner på. Enn så lenge har jeg nok å fylle dagene med!

:veslejenta::handle::kokk::spy::trene::reise::husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn
Har hatt en liten dagbokpause (jeg burde vel kanskje begynne å tenke på å flytte den...). Det har skjedd litt, men nå starter jo ventingen virkelig!

Hei hei! :goodbye:

har hatt en KG pause jeg også, men måtte innom en tur og oppdatere meg nå :)

så godt å høre at det står bra til med deg og den lille!

Jeg har all verden tid framover og lurer fælt på hva jeg skal finne på. Tenker jo på å brodere bunaden jeg tenker å gifte meg i. Kanksje jeg kan dille med noen barneklær også. Har lekt med tanken å ta et fag, men vet ikke hva. Vi får se hva jeg finner på. Enn så lenge har jeg nok å fylle dagene med!

du er 100% sykmeldt fra jobben? det er ikke mulig at jobben tilrettelegger noe for deg? om så skjønner jeg at du trenger noe å gjøre! VELDIG imponert at du tenker på å brodere bunaden din.. :hakeslepp::klappe: driver du mye med håndarbeid? jeg strikker endel, men det er også alt jeg kan.. ønsker å lære meg hekling, men har aldri fått helt taket på det!

Ha en fin kveld missiw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei hei! :goodbye:

har hatt en KG pause jeg også, men måtte innom en tur og oppdatere meg nå :)

så godt å høre at det står bra til med deg og den lille!

du er 100% sykmeldt fra jobben? det er ikke mulig at jobben tilrettelegger noe for deg? om så skjønner jeg at du trenger noe å gjøre! VELDIG imponert at du tenker på å brodere bunaden din.. :hakeslepp::klappe: driver du mye med håndarbeid? jeg strikker endel, men det er også alt jeg kan.. ønsker å lære meg hekling, men har aldri fått helt taket på det!

Ha en fin kveld missiw!

Nei, jeg skal ikke tilbake i jobb før etter fødsel og permisjon i 2011. Jobben har ingen mulighet for å tilrettelegge da det er fare for liv og helse, og abort, hvis jeg fortsetter.

Jeg er ikke kjempeflink med håndarbeid, strikker og hekler litt,men hater å lese oppskrifter. Jeg har bare prøvd meg litt på broderingen,men med tid og tålmodighet (lite problem der da,,, :gjeiper: ) skal jeg greie å få det til! Mamma skal hjelpe meg, og jeg har allierte meg ei som virkelig kan det i tilfellet jeg ikke makter det likevell. Jeg har så lyst å brodere bunaden selv. Blir litt mere spesiell da... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes kjekt ut! Tenk så fint å ha en bunad som du har brodert selv da! :) Høres ut som om du har en farlig jobb - like greit å være sykemeldt da, for å ikke risikere noe! :klem: Jeg prøver også lykken med Vitex, og håper på like positivt resultat som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også lykken med Vitex, og håper på like positivt resultat som deg!

Håper det funker for deg også!

Her i gården er det stille om dagen. :popcorn:

Vi har vært hos svigers i helga og fortalte svigerinnen min den gode nyheten. Dvs vi fortalte 4 åringen som er veldig opptatt av babyer for tiden, at tante har en baby i magen. Han syntes det var kjempegøy og sprang som forventet rett til mamma og fortalte nyheten. Hun ble kjempeglad, og vi sto der alle med en liten tåre i øyekroken....

Det er også et par venner som nå har fått vite det, og nyheten har spredd seg raskt på jobb (jeg er jo ikke der, så det er jo nesten litt opplagt :lur: ).

Kvalmen har vært fraværende i helga. Tror det hjelper med mye friskluft og at det skjer noe rundt meg. Ikke kjent noe til den enda, og håper at det har gitt seg! De sure oppstøtene/gulpingen har blitt litt bedre, men det var uansett ikke så ille som kvalmen.

Og sommeren har kommet hit, så nå skal jeg ut å kjøre uten tak! :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt. Håper du får en super uke med fine dager i sola. Endelig er sommeren her! :strix:

Gode :klemmer: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...