Lucky? Skrevet 1. november 2010 #801 Del Skrevet 1. november 2010 Så herlig at snuppa har begynt å spise selv, stas :rødme: Flinke jenta som er ute å går da Er nok ikke lenge før de første skrittene kommer nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 10. november 2010 Forfatter #802 Del Skrevet 10. november 2010 Så herlig at snuppa har begynt å spise selv, stas :rødme: Flinke jenta som er ute å går da Er nok ikke lenge før de første skrittene kommer nå Det letter litt for mammaen når hun kan sitte å kose seg selv med maten! Samtidig får hun utforsket og lekt litt (og griset og rotet! ). Svigerfamilien er skråsikker på at hun vil gå før jul. Hun skal få seg en lær-å-gå-vogn, så hun skal få trent. Jeg synes hun er flink til å gå og å reise seg, men mangler ganske mye på balansen. Hun går når hun går, og jeg synes ikke noe det gjør noe om hun venter litt. Snuppa ble 9 måneder i forrige uke! Hun er ikke lenger en baby, men ei lita jente, synes jeg. :rødme: Hun har begynt med str 80 (overdeler), men bruker mest 74 enda. Badevekta viser 9,1 kg. Hun klapper, strekker seg for å vise hvor stor hun er, lager hundrevis av grimaser, krabber kjempefort, setter seg lett som bare det og reiser etter det meste. Hun slipper taket innimellom for å teste balansen og setter seg kontrollert ned. Hun liker å gå med støtte av to stødige voksenhender. Hun er stort sett veldig blid! Men er hun sulten kommer surleppa fort. Hun får pupp på morgenen, en skive som hun spiser selv til frokost og lunsj, med ei flaske og dupp (ca 2 timer hvis vi er hjemme) i mellom. Før middag får hun en flaske til og tar en times dupp . Middagen er oftes glass (fordi det er så billig om dagen. Hurra for bleiekrigen!), men sper på med smaksprøver av "voksenmaten". Det meste går ned, men leverpostei og banan kommer ut igjen. Pupp, grøt og muligens flaske får hun til kvelds, og natta er det kl sju. Hun hater fremdeles å bli tørket av med klut og ligger sjelden i ro på stellebordet. Vi får såvidt pusse de to tennene hun har. Hun liker å pille på små ting. Linfrøene i brødskivene, hår og rusk på gulvet. Hun følger etter oss overalt i leiligheten og mest interessert i vaskerommet. Hun er ikke så vanskelig å legge ned for dupp lengre, men det er ikke alltid hun er helt enig og da står hun stort sett å synger for seg selv og kaster smukker og bamser på gulvet. Hun forundrer oss daglig og er mammas hjerteknuser! Jeg skjønner ikke helt hvordan det går an å elske et menneske på denne måten. (Altså jeg elsker kjære også, og var bare for noen år siden forundret over at jeg kunne elske en mann så mye!) Mandag i garderoben til svømmehallen skjedde for første gang det jeg har fyktet siden snuppa fikk tenner, hun bet meg i puppen! Det var ikke hardt, men jeg fikk et lite sår. Og selv om jeg fikk vondt måtte jeg le av henne (inni meg, for dette vil jeg ikke oppfordre til! ) for hun satte opp dèn grimasen etterpå. Hun var sååå klar over at det var galt, men syntes likevel det var morsomt! Mandag var siste babysvømming og snuppa koste seg. Det har vært litt vanskelig for den tiden vi har time er den tiden vi begynner å roe ned, kose oss med pupp og nattastell, så hun har vært trøtt, sulten og gretten et par ganger. Men begynner jeg på morgenen å forberede henne så går det bra. Mandag var hun tøff og leken, og jeg tror vi må melde oss på et kurs til neste år. Det er jo kos for hele familien! Forrige uke var vi 4 dager til svigers, sammen med svigerinnen min og hennes tre unger. Det var fullt hus og stormede jubel! Det var gøy å se snuppa sammen farmor og farfar, tante og søskenbarn som er både eldre og yngre. Jeg tror hun koste seg. Nettene gikk ikke så bra da. Vi kom til svigers ved midnatt og snuppa hadde sovet godt i bilen, så vi regnet med litt kaving den første natta. Men snuppa likte ikke å ligge rett ved mamma i springelseng og det ble mye kaving og grining. Hun lå mye sammen med kjære og meg og det ble trangt i senga til svigers. Hun har heldigvis gått tilbake til normale rutiner og sovet natta igjennom siden vi kom hjem. Ellers har det blitt vinter ute og jeg er ikke helt sikker på om jeg liker det. Det har jo blitt mye lysere, og jeg er glad for å slippe regn og skitt. Men det er kaldt og ikke noe morro å kjøre bil. Det passer jo bra å starte vinteren med ei forkjølelse. Det er ikke ille, men kunne vært foruten hosten og det tette hodet! Har endelig tatt meg i nakken og begynt å slanke meg. Må passe inn i jobbklærne snart og det vil være et nederlag å måtte kjøpe større klær. Det går tregt, men jeg har ikke trimmet noe særlig enda og er ikke helt inne på maten, men det kommer. Har gått ned et halv kilo. Bekkenet har blitt bedre etter behandling til fysioterapeuten. Fikk akupunktur i går og skal fortsette med det og massasjen. Er kjempefornøyd og kan begynne å tenke på jobb snart håpe jeg. Har fått beskjed av kjære om å ta det helt med ro og ikke "skynde" meg å bli bra. Han vil at jeg skal være 110% bra i noen uker før jeg begynner på. Er litt enig, men har så dårlig samvittighet for at jeg går hjemme... Det vil uansett være opp til legen min, og det blir nok ikke jobbstart i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 11. november 2010 Forfatter #803 Del Skrevet 11. november 2010 Usj, tanta har kommet! Jeg har ventet på mensen og synes det er litt kjekt å vite at den er tilbake og at jeg (forhåpentligvis) er fertil igjen. Men det er da noe herk! Har vært godt å slippe den i 2 X 9 måneder. Jeg har vært i ganske god form om dagen og sikkert tatt meg litt for mye ut, fordi nå er jeg helt gåen i bekkenet. Fikk akupunktur i dag etter treninga, men massasjen ble noe amputert fordi jeg har så vondt i nedre del av ryggen, både pga jeg er sår og blå etter massasjen jeg allerde har fått og fordi jeg er sliten. Skal en liten tur for å kjøpe fardagsgave og se etter ny vinterjakke (må ha ny fant jeg ut når jeg pakket ut vinterklærne), ellers skal jeg ta det med ro og bli bra igjen. Gleder meg til helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 12. november 2010 Forfatter #804 Del Skrevet 12. november 2010 Snuppa likte vogna, men syntes den var litt skummel, så hun ville ha en hånd på vogna og en hånd på mormor/pappa/mamma. :rødme: Vi begynte med å si "nei" for vel en mnd siden og har nå lagt på "ikke" med en streng mine. Noe som har resultert i at snuppa også lager strenge miner med senkede øyenbryn. Gjerne etter hun har fått tilsnakk. Jeg må le sånn når hun setter opp det fjeset, men må bare holde meg. Hun har blitt ganske flink til imitere ansiktsutrykk! Det første jeg begynte med for ganske lenge siden var å blinke med det ene øyet. Hun får ikke det helt til og ser ca sånn ut -> I morrest var hun så frekk at hun satte et godt tygg i begge puppene! Så nå er også "fy" ført inn i reportoaret! Det var liksom sånn "takk, for maten, jeg er ferdig!" Håper ikke hun fortsetter for da blir det slutt på den lille ammingen vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 14. november 2010 Forfatter #805 Del Skrevet 14. november 2010 Idag er det pappas første farsdag! Snuppa har vært ut å kjøpt ei ny penskjorte, for det mener mamma at han trenger til alle selskapene framover! Akkurat nå sover han søtt under den varme dyna, mens snuppa har funnet fram lekekassa si (for første denne uka for den kassa for litt større unger som er på besøk, med bla. min gamle Barbiedukker, har vært mere interessant) og jeg leser dagbøker og drikker te. I går prøvde jeg å holde bare den ene hånda mens hun gikk. Hun gikk fint med foten på den siden hun hadde støtte, mens hun dro den foten uten etter seg som om hun var halt! Kjære og jeg måtte bare le! To kvelder på rad har snuppa våknet sulten ca kl 2230 og grått utrøstelig. Hun har til slutt fått litt melk på flaske før hun har roet seg. Nettene før våknet hun i fire tiden og var sulten. Da tok jeg henne inn i senga vår hvor hun fikk pupp og sovnet. Dette er helt i mot det vi ønsker med nattavvenning, men vi tar heller å mater litt, enn at hun står å gråter og gråter. Det er ikke så mye arbeid liksom og tar kortere tid enn at snuppa står å gråter. Vi vet at hun kan sove natta igjennom så dette er bare for en periode. Jeg synes at hun har spist lite frokost og lunsj og drukke lite melk i løpet av dagen og det er vel derfor hun blir sluten på natta. Problemet er vel at så lenge hun får mat på natta så vil hun vel heller ikke være så sulten på morgenen/formiddagen... Men, men, det ordner seg sikkert ut snart. *** Her ble det både frokost og lunsj før jeg fikk postet innlegget mitt! Skjorta falt i smak og selv om snuppa ikke forstår opplegget var hun så søt når vi gikk inn for å vekke pappaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 17. november 2010 Forfatter #806 Del Skrevet 17. november 2010 Må oppdatere litt mens vi venter på å gjøre oss klare for barseltreff! Snuppa har såvidt begynt å strekke seg når hun vil bli tatt opp og synes det å bli jaget er kjempemorsomt! Mamma begynte med "Nå kommer jeg å tar deg-leken" når vi var hos henne for å feire farsdag, og til min overraskelse syntes snuppa det var sååå morsomt! Hun krabbet, lo og harket om en annen og de holdt på en god stund. Har gjentatt det hver dag til hennes store begeistring. Nå krabber hun bortover gulvet her med Lær-å-gå-vogna foran seg. Hun har skjønt konseptet, men synes enda det er skummelt å gå med den uten hjelp. Tror melka er på hell og snakket med kjære om det i går. Enten må jeg gjøre en innsats, med pumping osv for å prøve å få opp produksjonen sånn at det blir mere interesant for snuppa å puppe, eller så lar vi det bare gå som det går. Heller litt mot det siste, selv om det er litt trist. Snuppa spiser bare små super og mister interessen fort, så jeg tror det begynner å bli veldig lite melk. I tillegg biter hun mye og ofte, og jeg sitter med skuldrene under ørene og venter på at det skal bli vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 17. november 2010 #807 Del Skrevet 17. november 2010 Herlig å leke "nå kommer jeg å tar deg" leken Ikke lett med den ammingen nei, men hun begynner jo å bli stor nå, så ikke rart puppen begynner å bli uinteressant Biting i puppen høres ikke godt ut, så skjønner du ikke ønsker mer av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 18. november 2010 Forfatter #808 Del Skrevet 18. november 2010 Herlig å leke "nå kommer jeg å tar deg" leken Ikke lett med den ammingen nei, men hun begynner jo å bli stor nå, så ikke rart puppen begynner å bli uinteressant Biting i puppen høres ikke godt ut, så skjønner du ikke ønsker mer av det Vi har det veldig gøy med den leken. Vi ler mere enn henne! Amminga er egentlig på overtid, mtp jeg egentlig skulle ha jobbet i en mnd allerede, så det som kommer ut av puppen er egentlig bare en bonus! Men det er jo til tider så koslig, som i morrest når hun fikk pupp og lå og koste i armkroken etterpå. Riktignok når hun ikke tygger på brystvorta mi! I dag hadde snuppa og jeg alternativ lunsj; grove fiskekaker (middagsrester) og tomatskiver. Jeg hadde godt brød og snuppa knekkebrød. Jeg tror hun er litt lei av brødskive, som hun får til frokost og lunsj. Fiskekakene slo an, mens tomaten var hun ikke helt sikker på. Men hun spiste den til tross for de merkeligste grimaser! Tester noe nytt i dag på måltidsfronten. Melk rett etter maten, mellommåltid før middag (litt av min Skyr og fruktmos), og middag (det samme som oss) litt senere enn vanlig. Hun er så interesert i vår mat at jeg tror vi må prøve å få spist sammen. Fram til nå har hun fått middag ca kl tre, mens vi spiser voksenmiddag 1-1,5 time senere. Grunnen til at jeg nå prøver å gi melk rett etter måltidene isteden for før hun skal duppe, er for å prøve å få henne til å spise mere, spesielt til lunsj. Snuppa begynte med å stå lengre i går. Hun slipper seg, med vilje, og tester ut balansen. Hun står leeenge og setter seg ned på huk før hun reiser seg opp igjen uten støtte! Hun har bare blitt så flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 20. november 2010 #809 Del Skrevet 20. november 2010 Så herlig å lese om snuppa Hun høres så herlig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 21. november 2010 Forfatter #810 Del Skrevet 21. november 2010 Så herlig å lese om snuppa Hun høres så herlig ut Takk, Pusilus! Hun er herlig, men har ikke sett så herlig ut i dag. Hun holder på med fortennene oppe og da kommer det godt med snørr og sikkel. I tillegg har hun fått øyeverk, så det renner grønt fra øyene også. Stakkar lille pia mi! Det har så langt vært strevsomt med disse tennene. Hun er i dårlig form, er slapp og har feber. Hun vil ikke ligge alene og skal ligge i armkroken eller på brystet til mamma. Jeg har delt seng med henne i to netter nå. I går skulle vi ha vinkveld med barselgruppa, men den ble litt kort da alle er slitne og har litt underskudd med søvn om dagen. Jeg droppa vinen helt og gikk for å spise godt og skravle med jentene. Kunne ikke ta den helt ut iom at jeg regnet med at snuppa kom til å kreve å sove sammen med meg. Har telt kalorier i tre uker nå og har gått ned 2,5 kilo. Startet veeeeldig tregt med å gå ned 200 gram de første to ukene, men så slo jeg til med 2,1 i forrige uke. Men det er nå utfordringene begynner med flere julebord og selskap før jul. Gruer meg litt, men skal prøve å gå ned min. 2 til før jul og er fornøyd om jeg ikke legger på med i jula. Liten strek i slankeregninga er at bekkenet er dårlig om dagen! Etter en litt for lang sesjon på magen på benken til fysioterapeuten på tirsdag har jeg ikke kommet meg. To netter med snuppa i armkroken gjør heller ikke underverker. I tillegg var vi i ny-huset vårt (=gammel huset til pappa...) å jobbet på lørdag. Jeg passet tre barn samtidig som jeg drev å puslet med pakking m.m. og det brant bra i korsryggen når vi var ferdig. Gud, hvor lei jeg er av bekkenløsningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 22. november 2010 Forfatter #811 Del Skrevet 22. november 2010 I natt har snuppa vært veldig vanskelig! Hun ville bare ligge i armkroken min og våknet kjapt hvis jeg prøvde å legge henne forsiktig mellom kjære og meg. I tillegg holdt hun på å rotet og kavet i over en time. Hun fant visst ikke den rette stillingen og flyttet på seg hvert 10. sekund og lå alle mulige veier og måter; i armkroken min, på brystet mitt, på ryggen inntill kjære, over fjeset hans, osv, osv. Endte at vi sto opp for å ikke forstyrre kjære. Snuppa syntes det var helt greit å stå opp, og lekte og koste seg litt før vi kunne legge oss igjen. I perioder sov hun fint, men mammen er bare sååå trøtt og vond i kroppen idag! Håper at disse tennene kan bryte igjennom tannkjøttet snart! Det er store kuler og det er like før. Stakkar jenta har feber, grønn gugge renner fra nese og øynene (har ikke noe med tennene å gjøre, men hjelper ikke på), rød og sår under nesa, utslett under haka etter overproduksjon av sikkel, hoven i fjeset, lite matlyst, grinete og masete, nekter å sove alene, and the list goes on! Det er virkelig ikke greit å få tenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 22. november 2010 Forfatter #812 Del Skrevet 22. november 2010 Snuppa har vært sikkelig dårlig i dag. Varm og slapp, og sover mere enn hun er våken. Øyekatarren har blitt værre, så i morgen drar vi til legen for å få litt medisin. En liten god nyhet er at snuppa har gått flere skritt med lær-å-gå-vogna i dag! Superflinke pia mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 24. november 2010 #813 Del Skrevet 24. november 2010 Uff....høres ut som noen slitsomme dager du har hatt i det siste God bedring til lille snupp, får håpe tennene kommer seg ut snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 26. november 2010 Forfatter #814 Del Skrevet 26. november 2010 Uff....høres ut som noen slitsomme dager du har hatt i det siste God bedring til lille snupp, får håpe tennene kommer seg ut snart Det har vært litt styr, ja. På toppen har jeg blitt syk også, med sikkelig sår hals, hodet kjennes ut som det skal sprenges snart og hele kroppen verker. Snuppa har ikke lenger feber, men øynene verker og hun er forkjølet. Hun er ganske masete og gretten, og har vært sikkelig mammasyk, pappa er ikke bra nok. Hun har sovet i senga vår, tett inntill meg helt fram til i gårnatt. Hun har tidligere vært veldig flink til å leke alene, følge etter meg og dra på oppdageleseferd i leiligheten, men de siste dagene er det bare mammas fang som duger. Får hun ikke komme opp med en gang legger hun seg ned og griner som den værste trassungen. Å gå en tur rundt i leiliheten kan være bra nok. Jeg vet jo at det bare er fordi hun er syk og tennene gnager, men jeg har i mitt stille mammasinn tenkt; Å, nei, håper ikke jeg nå får en sånn unge. Hun er jo egentlig så snill og søt, og ingen ønsker seg vanskelige unger. Det er helt sikkert forbipasserende! På den positive siden så sov hun fram til i tidlig morrest i sin egen seng, og det er jo framskritt. Natt til i går sov hun halve natta i sprinkelsenga. Jeg lot henne sovne sammen med meg etter hun hadde stått å skreket i et minutt eller to og bar henne inn på henne rom å la henne oppå putetrekket mitt. Min lure plan om at min lukt ville gjøre at hun ikke våknet så fort virket og hun sov i senga si til kl tre. De siste dagene har vært mildt sagt krevende og alt har vært en kamp. Snørra renner, men tro ikke at jeg får tørke den bort. Å bytte bleie og skifte klær ender i grinig og en ål som er umulig å bytte på. Ikke vil hun ha mat og ikke vil hun sove. I tillegg skal jeg dryppe øyene hennes 5 ganger i døgnet, noe hun absolutt IKKE liker! Den siste uka har vært tung og på toppen har jeg sovet dårlig, blitt syk og kjære har vært borte i to dager og en natt. Du kan ikke tro hvor glad jeg er for at det er helg nå! Endelig skal jeg få hvile, vaske klær, stelle meg selv og hjemmet mitt, og få avlasting av kjære. Kanskje, kanskje får jeg overskudd/tid til å pynte litt til advent. Det har jo vært en god del kos også da! Hun har kost seg og sovet i fanget eller på brystet mitt mens jeg har slappet av på sofaen. Og det er jo litt godt å være nr 1 også. (Hvis en greier å la være å tenke på støv, skitt, oppvask og skittentØY....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 26. november 2010 Forfatter #815 Del Skrevet 26. november 2010 Nå har snuppa sovet i senga si og jeg har fått en deilig, så langt, to-timers velfortjent pause! Jeg har dusjet og pleid kroppen. Har den siste uka bare sprunget igjennom dusjen og bodylotion og høvel har fått stått urørt. Og nå sitter jeg med en deilig salat. Nyter at jeg slipper å hive i meg si skive! En varm kaffekopp står og venter på meg etterpå og jeg håper jeg får kost meg med mesteparten av innholdet før snuppa mi våkner. Har litt dårlig samvittighet for innlegget ovenfor, men det var også litt godt å få det ut! Glemte forresten å skrive at snuppa krabbet opp trappa i oppgangen vår. Jeg var opptatt med å samle poser og når jeg snudde meg hadde hun krabbet opp tre trinn. Hun har ikke noen trapp å øve seg på inne hos oss og jeg ble overrasket over at hun tok trinnene så fint. Lot henne krabbe resten av trappa og hun tok den lett som bare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 26. november 2010 #816 Del Skrevet 26. november 2010 Høres ut som noen slitsomme dager du har hatt Er ikke bare bare med syke og trassige barn nei... Men godt det kommer gode stunder også Deilig at snuppa sov en god lur på morgenen i dag da, trenger tid til deg selv også Ha en fin helg og prøv å samle litt overskudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. november 2010 #817 Del Skrevet 26. november 2010 Håper formen bare er stigende hos dere begge nå Imponert over trappeklatringen til vesla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #818 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Snuppa har tatt sine første skritt! I går "lurte" vi henne til å ta noen små utstø skritt alene når hun gikk fra mine armer til kjæres. Og i dag, men jeg var uoppmerksom og sto å så på tv`en, hørte jeg plutselig små subbe lyder. Da hadde hun sluppet seg og tok noen få skritt i tykke ullsokker på den glatte parkettet! Tenk for en fantasktisk julegave vi får; at "putepia" vår går til jul! Høres ut som noen slitsomme dager du har hatt Er ikke bare bare med syke og trassige barn nei... Men godt det kommer gode stunder også Deilig at snuppa sov en god lur på morgenen i dag da, trenger tid til deg selv også Ha en fin helg og prøv å samle litt overskudd Det var en deilig helg, og nå står vi på trappene til enda en deilig helg! Men uka i mellom har ikke vært noe særlig. Jeg har hostet og hostet og hostet. I følge legen har jeg fått noe virus. Venter på svar på blodprøver nå og i mellomtiden har jeg hostet sånn at jeg har kastet opp, hostet på meg kink i nakken og har den værste såre halsen og vonde lunger. Håper jeg får svar i dag og ny medisin. Snuppa har ikke vært så trassig denne uka. Litt sure miner når vi bytter bleie og klær, men jeg har funnet ut at det er like greit å ta henne med inn på stua. Mindre grining og lettere for meg å kle på henne mens jeg sitter på puffen istedet for å ha en skrikende ål hengende over skuldra mi. Håper formen bare er stigende hos dere begge nå Imponert over trappeklatringen til vesla Snuppa er nesten helt frisk. Hun hoster bare litt på natta, men ellers er formen hennes på topp! Heldigvis! Synes hun måtte mye for de siste tennene! Hun overrasket meg med trappekrabbingen ja! Det har gått tregt med tennene, men vi har sett at det har kommet flere store klumper oppe. Snuppa har tydeligvis hatt mye vondt for vi får ikke ta eller se på gummene hennes. Men vi får da lurt henne innimellom for å få sjekket ståa. Tirsdag kom tanna ved siden av venstre fortann og dagen etter kom venstre fortann. To til oppe kommer vel snart og muligens to til nede. Hun plages heldigvis ikke så mye lengre, humør og sikling er bedre, men hun har en tendens til å tygge på fingrene sine. Det har skjedd veldig mye denne uka og hun har også lært seg å vinke og leke borte-bø med hendene foran ansiktet sitt(selv om hun lurkikker litt :rødme: ) I forrige uke fikk hun smake sjokolademelk med sugerør. Ble litt overrasket når noe kom ut av sugerøret, men fikk fort smaken på det. I dag har hun fått smake appelsinjuice (godt) og brus (ikke godt). Hun har blitt veldig flink til å spise pålegget av skiva, enten det er kokt skinke eller smørepålegg. Hun er fiffig assa! I dag har vi vært på litt juleshopping og spist middag ute sammen med kjæresten. Litt overraskende gikk det skeis med bekkenet mitt med en gang. Jeg bruker å greie i allefall et par timer, men i dag slo det seg vrang nesten med det samme vi kom til byen. Men det var deilig med en spontan middag ute på restaurant før vi reiste hjem igjen da! Er ikke ofte vi gjør sånt, så det er ekstra stas når vi først gjør det. I morgen skal bake pepperkaker sammen med mamma og snuppas søskenbarn på fire. Det tenker jeg blir både koslig og rotetet. Ellers skal vi bare kose oss. Neste helg er det julebord både fredag og lørdag, så da er det godt at vi ikke har mange planer i helga. Jeg har forresten vært flink og gått ned tre og et halvt kilo! Vært flink lenge nå, men har gått på en liten smell denne uka og skeiet ut litt for mye. Jeg har vært litt teit og tenk; hvorfor kan ikke jeg kose meg med sjokolade og godis, når "alle" andre gjør det... Jeg vet jo at jeg ikke kan lange innpå godt hvis jeg skal gå ned. Har som mål å greie 5 kg før jul (innen 2 uker) og prøve å holde vekta over jul, for å så prøve meg på minimum 5 kg til etter nyttår. Forhåpenligvis greier jeg å holde fokuset mot våren, men jeg vil ikke sette meg for høye mål, fordi det er så lett å falle av lasset hvis det er for vanskelig å nå målet. Det er bedre med små delmål! All julebaking utgår i år (untatt pepperkakene og de skal jeg jo pynte med ), selv om jeg ELSKER å bake. Vi spiser unødvendig mye søtskaker og kaker i jula, så vi kan heller kose oss med julebakst når vi er borte på besøk. Har noen små planer for den neste måneden for å prøve å ikke stappe i meg for mye unødvendig. Egentlig smaker klementiner mye bedre enn julekaker uansett! Endret 3. desember 2010 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #819 Del Skrevet 8. desember 2010 Store, lille snuppa mi har nettopp rundet 10 måneder! Når hun står ved stuebordet synes jeg at hun har blitt så stor, men når jeg løfter henne og kan f.eks. kjenne ribbenene hennes i hånda mi merker jeg jo at hun er liten likevel. Hun har kommet inn i en god rytme med to dupper på en til to timer som hun sover i ei vogn vi har inne som vi enten setter på verandaen eller bare på rommet hennes. Hun våkner ofte kl 2220, men da er det holder det som regel å dytte inn smukken. Men hun har også hatt seg en runde på natt med gråting. Kos og en del byssing eller flytting til vår seng hjelper. Hun får pupp og flaske på tidlig morgen og vi sovner igjen og sover til ca syv. Det er stort sett den eneste ammingen vi gjør i løpet av dagen. Hun har lært seg å lage en veldig streng mine som hun setter opp når hun får mat hun er skeprisk til, når hun tar på ting hun vet hun ikke har lovt å ta på eller bare når hun vil ha oppmerksomhet. Hun har laaange fingre og det er ikke stort som får være i fred. Siste oppdagelse er den blå dorenseblokken i toalettet! "Nei" fungrer ikke lengre og vi vet ikke helt hva neste steg er. Hun er ikke usikkelig, bare veldig nysgjerrig. Akkurat nå sitter hun på gulvet foran lekekassa si og leser en bok og synger og prater for seg selv. Hun er flink til å leke seg alene, mens synes også det er stas å stå ved salongbordet og prate og hoppe, sammen med kjære og meg. Hun har fått teket på å åpne skuffer og dører (som ikke er helt lukket), og synes det er stas å "rydde" i skuffer og skap. Hun blir tøffere og tøffere til å gå. Fra to subbe steg for noen dager siden til tre sikkelige steg i går. Hun er veldig ivrig på å gå og teste ut balansen, og liker faktisk best å bli holdt i èn hånd når vi går sammen med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. desember 2010 #820 Del Skrevet 9. desember 2010 Å "rydde" i skuffer og skap er vel en stor hit hos de fleste småbarn Mini-mannen til ei venninne av meg digger det, han er rett under året. Godt at dere har fått en god rutine på dag-duppene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå