Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Huff, ja, Lucky, tiden flyr virkelig!

Har det siste døgnet hatt tid til reflektere over hva som skjedde for 8 måneder siden. :hjerte: Det er ufattelig hvordan hun har påvirket oss og hvordan livet har endret seg. Livsstilen vår har egentlig ikke endret seg så mye, sikkert mye fordi vi er rolige og trives godt hjemme, men også fordi jeg gikk hjemme lenge før hun kom, så permisjonen og det å gå hjemme med liten baby kom ikke så brått på. Det som har endret seg mest er innstillingen til ting, at ting må planlegges litt mere og prioriteringene våre. Både kjære og jeg er mere redde for hverandre, blant annet. Vi koste kanskje mere med hverandre før hun kom, men hun har knyttet oss mere sammen på et helt annet plan. Uansett hva som skjer med annen familie, jobb, bosted, venner osv, så har vi dette utrolig fantastiske "prosjektet" sammen. :rødme:

Det ser ut til at matlysten er på vei tilbake! :spise: Hun spiste et helt middagsglass (jeg har passet på å kjøpe inn mat som jeg vet hun liker), og greit med grøt til kvelds. Det ble "dessverre" amming både 22:30 og 03:45. Vi sto opp kl syv og da spiste hun helt ok med grøt. Er spent på lunsjen nå da! I går spiste vi lunsj på cafè og snuppa ville ikke ha den medbrakte skiva med kyllingpostei, kun fruktmos og foccacia fra mammas fat. :fnise: Hun ville vel ikke være noe dårligere enn mamma og mormor! ;)

Har hatt noen dårlige bekkendager i det siste. I går hadde jeg ekstra vondt i nakken, ryggen og rompa, og var øm og sår i resten av kroppen. Var på trening, men tok det veldig rolig med lette vekter bare for å bevegd kroppen. Er litt bedre i dag, men kjenner at jeg var en runde på kjøpesenter i går. Er helt stiv i rumpa/korsryggen/bekkenet bak. Det verker også litt i skambenet. Det murrer litt i underlivet også, så det minner litt om menssmerter. Kanskje tanta er på vei?

Jeg må bli bedre snart, sånn at jeg får trent meg opp til jeg skal begynne på jobb igjen. Formen er mildt sagt laber!

Lillemor har vært så flink i dag og gått selv mellom sofaen og puffen. Hun holdt i seg i både puffen og sofaen. Hun har til nå bare reist seg og stått stille, men nå kan det se ut om hun har blitt litt tøffere og begynner å gå rundt ting. Det blir litt knall og fall når hun holder på sånn. Hun begynner å gråte innimellom, men det er stor sett fordi hun blir skremt.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig mandag! ;) Slutten av uka har ikke vært noe særlig for mammaen i huset! Formen og kroppen har vært pyton!

Torsdag slo bekken og rygg seg helt vrang igjen. Det var PMS ganger ti, og jeg var bombesikker på at mensen kom. Men har ikke sett noe til den... Jeg hadde store problemer med å ta meg av snuppa, men det gikk på et vis. Jeg maktet ikke å dra på trening, da jeg ikke hadde barnevakt til snuppa, og det reise til og fra trening, passa snuppa mens jeg trente virket uoverkommelig mtp formen. Utpå dagen måtte jeg bare ta noen tabletter og lå fra kjære kom hjem til vi la oss.

Fredag begynte bra og vi dro på kjempekoslig barseltreff i skogen i det deilige høstværet! :sol: Utpå kvelden ble jeg innmari kvalm :spy: og trodde hele tiden at jeg kom til å bli dårlig (at det kom i begge retninger på en gang...), men det gikk bra. Sovnet etterhvert, med bøtta siden av senga.

Lørdag var kvalmen den samme, men jeg tok meg sammen og dro ut for å se på ny bil til meg, sammen med kjære og snuppa. Etter noen timer var det bare å dra rett hjem i senga. Magen slo seg vrang og jeg finn sånn innmari til magekramper som jeg har hatt før. Kvalmen holder seg så nogenlunde konstant, mens krampene kommer og går i forskjellig lengde og styrke. Lørdagen byttet jeg på å ligge i senga eller sofaen. Sov masse og orket ikke å spise, sjekke dataen, se tv og greide knapt å gi snuppa mat. Jeg ventet bare på at dagen skulle bli over. :sukk: Til kvelden lagde kjære pizza som vi skulle kose oss med og jeg brukte 4 timer og like mange dupper på ett stykke!

Søndag var krampene neste gått over, men kvalmen fortsatt ganske ille. Planen var tur og mere til, men jeg hadde ikke krefter etter et døgn uten noe særlig med mat. Det ble sofaen og en to timers formiddagsdupp før vi dro på middag til mamma. :spise: Jeg var kjempesulten og tok på en ok posjon på tallerken min, men greide ikke å spise halvparten. Maten vokste i munnen og jeg ble kvalm igjen. Mamma tullet med at hun trodde jeg var gravid igjen (ikke mange dagene siden jeg fortalte at jeg ikke har fått igjen mensen ;) ).

Ikke ble det bedre av at jeg endte opp i en ukoslig diskusjon med bror om arv... :trist: Han har dessverre gjort seg opp en mening og bryr seg lite om at det ikke er bare økonomi, men også følelser som ligger bak mine ønsker. Det var liksom sånn det ikke skulle bli, men han sier en ting og gir inntrykk av å mene noe annet. Og så er det helt greit for han å endre mening, men det kan visst ikke mamma, kjære og meg.

I tillegg var det i går et år siden mormor døde, og jeg sa til pappa at han måtte ta vare på seg selv, fordi nå hadde vi bare han og mamma igjen. :unsure:

Formen er ok idag. Litt uggen i rygg/bekken, men det tror jeg kan ha mye med at jeg har ligget hele helgen.

Prøver å få snuppa til å sove nå, men hun står i senga og synger. :wink: Hun har ikke vært i noe særlig humør på babysvømmingen de siste mandagene, så jeg tenkte jeg skulle prøve å få henne sikkelig uthvilt. Men hun er visst ikke helt enig i planen min. :ler:

Hun har egentlig vært litt vanskelig å legge ned for dupp på dagtid de siste 4 dagene, men hun har blitt flinkere til å spise og økt mengden. Kjære overrasket meg og foreslo at vi skulle begynne nattavvenning på fredag (før jeg ble dårlig), siden "vi hadde tid til å ta det i helgen". :hjerte: Ble litt mas fredagsnatta, men kjære tok seg av det. Lørdag sov hun til fem uten noe mas og i morrest sov hun til seks! :bolledeig:

Jeg har ikke vært mye til stede for snuppa i helga, men på den positive siden har det vært mye kvalitets tid mellom snuppa og pappaen. :hjerte: Jeg tror han har kost seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er bedre nå Missiw :kose: Kvalme og magekramper er ikke noe stas :riste:

Tusen takk, Pusilus! :klem: Formen har vært fin i dag. Jeg får huske på å ta det opp med legen neste gang, for denne magevondten er ikke noe særlig. :snurt:

Babysvømminga gikk supert idag! :danse: Snuppa har vært sulten og grinete på de foregående timene, men i dag var hun helt med! Hun lekte og lo, og storkoste seg, og var så gøy å se på. :hoppe: Vi dukket under for første gang og det gikk kjempefint! Det var fotograf der i dag og han tok bilde av henne under vann. :foto: Det ble kjempefint!

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke være med på et kurs til, men hvis hun fortsetter å stortrives sånn, så kanskje vi tar et til likevel. Vi får kanskje også se an bekkenløsning/sykmelding også, for blir jeg bra og begynner på jobb må kjære gå på timene alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsesse-vil-ikke! :babyjente:

Frøkena har nå bestemt seg for at å ligge (på dagtid) skal hun ikke ha noe av!

Ikke vil hun ligge på stellebordet og kles-og bleieskift er en kamp. Ikke vil hun legge seg å duppe, og står i senga før du rekker å legge på henne dyna. Og hun skal i allefall ikke ligge i vogna! Og hun skal helst ikke ligge når hun får pupp. Da er det ned og opp, ned og opp, og suging i alle mulige stillinger, fra alle mulige vinkler. :ler:

I går sovnet hun på fanget mitt rett etter jeg hadde gitt opp at hun skulle finne roen i senga si. :sove: Jeg synes det er litt vanskelig for jeg har lyst at hun skal trives i senga si og ikke forbinne den med gråting, leking og det at "mamma ikke hører på meg". Men jeg vil ha siste ordet og jeg vil at hun skal legge seg når jeg ser at hun er trøtt. Sånn som hun har vært så utrolig flink til fram til nå.

Hun er ganske blid dagen igjennom selv om hun mangler søvn, helt til vi går på en sikkelig smell på kvelden, sånn som vi har gjort de siste kveldene. Stell og mating foregår med mye sutring og ender gjerne opp med grøt overalt, og vi har lagt henne opp til en time tidligere enn vanlig.

Håper dette er forbipasserende. Hun står opp mens det enda er mørkt ute og sover ikke i løpet av dagen, samt er litt vanskelig, så det blir ikke mange pausene på mor. Hjalp ikke at jeg drakk litt mye kaffe når jeg var i selskap i går kveld og ikke fikk sove når jeg endelig hadde muligheten til å hvile.

I dag kommer mamma og passer snuppa mens jeg skal på trening. Jeg hadde bedt henne middag, men hun ville absolutt ha pannekaker og hjemmelaget blomkålsuppe, så hun lager middagen mens jeg er borte. Kjekt middagsbesøk! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sta liten frøken dette her :ler: Håper det er forbipasserende og at hun sover litt på dagtid igjen snart :) Deilig å få en liten pustepause for deg også da!

Supert med middagsbesøk som lager middagen for deg da :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sta liten frøken dette her :ler: Håper det er forbipasserende og at hun sover litt på dagtid igjen snart :) Deilig å få en liten pustepause for deg også da!

Supert med middagsbesøk som lager middagen for deg da :tommelsmil:

Helt klart bestemt ja. Hun har noe å slekte på! ;) De er fryktelig stae på farsiden. :fnise:

På stellebordet kan hun bestikkes til en viss grad med en ny leke (zinksalva, den nye tannbørsten hennes o.l.), men det er begrenset hvor lenge det varer og bestikkelsene sparer jeg til "de store arbeidene".

Kjekt med mamma på kjøkkenet. Hun hadde med seg hjemmelaget blåbærsyltetøy :sikle: til pannekakene, men beste av alt; hun tok oppvasken også! :hoppe:

Vi fikk til tre små dupper i går på 30-45 min. Det hjalp ikke så mye til kvelds, men det gir mamma et lite håp! Den første duppen tok vi i senga vår og hun ble "tvangskost" i søvn. Den andre tok hun som vanlig i senga si og overrasket stort når hun ikke protesterte på å bli lagt ned. Den siste tok i vogna på tur med mormor. Mamma fortalte at hun hadde kjempet en hard kamp med øyelokkene. :biggrin:

Fikk til en liten dupp i morrest også, så jeg håper jeg slipper å krangle med henne i dag. Skal ut å trille etter lunsj og håper å få til dupp tre da. Hun har aldri vært den som sovner med en gang hun kommer i vogna, men det hjelper. Men jeg orker ikke å begynne med å trille henne i søvn hver gang hun skal duppe. Vi har greid oss så lenge, og jeg kan ikke gå så lange turer med bekkenet mitt og snuppa kan ikke ligge ute å sove når vi kommer hjem.

Nei, nå kom det ei som vil hjelpe meg å skrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at hun tar noen smådupper i allefall da, deilig med litt tid for seg selv i løpet av dagen :)

Ha en fin lørdag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at hun tar noen smådupper i allefall da, deilig med litt tid for seg selv i løpet av dagen :)

Ha en fin lørdag :kose:

Takk,det ble en deilig lørdag! Vi var på tur i skogen (og der var det snø!) med familien. Rastet på ei koslig hytte. Turen var tung for bekkenet, men med mykt underlag ble det ikke så ille likevel.

På kvelden koste vi oss med å grille opp alle grillmat-restene fra sommeren, som bare lå å tok opp plass i fryseren.

Så vi hadde en bra miks og smak av både sommer og vinter på lørdag. :D

:fnise:

:lur: Tvangskosing er en stor hit her i familien! :ler:

Det har vært en deilig helg med kjære og snuppa! Vi har vært på turer, møtt venner og bare kost oss.

Snuppa har ikke akkurat latt oss nyte natta eller sene morgener. :natti: Hun har hatt et par runder med grining på natta og krevd mat og startet dagene tidlig! Kan vel se langt etter de morgenene hun sov til ni kun avbrutt av litt pupping. :søvn:

Jeg tror det klør noe forferdelig i gummene til snuppa. Hun har begynt å tygge på stuebordet, i tillegg til at hun sikler noe grusomt igjen. Kjære er ikke så redd for tyggmerker på bordet enda, men vannskader! :fnise: Hun har fått et lite pent utslett under munnen fordi huden konstant er våt. Har prøvd å smøre på A-crem, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Snuppa har blitt veldig flink til å spise brødskive selv. Hun får det til frokost og lunsj, og til lunsj får hun litt fruktmos eller yogurt i tillegg. Hun vil ikke ha annet pålegg enn smør. Hun har blitt dårligere til å spise kveldsgrøten sin og det er nok derfor hun ikke sover natta igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å servere litt frukt i tillegg til grøten på kveldstid? Det hjalp oss når vesla hadde grøt-nekt. Jeg lager selv fruktmos (eple, pære, mango, kiwi, jordbær++) på formiddagen, så jeg lagde bare litt ekstra og serverte denne med grøten på kveldstid. En skje grøt med litt frukt på toppen, ei skje bare frukt, ei skje bare grøt...osv. Det hjalp oss iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannskader på bordet :fnise: Håper det berger ;)

Litt misunnelig på det middagsbesøket du hadde her tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en herlig helg :strix:

Ser for meg lillemor biter rundt på bordet og sikla renner, herlig :hjerte:

Ja, det var ei deilig helg! Trengtes siden helga før gikk til magevondt og soving.

Hun ser ikke riktig klok ut, men akk så søt! :ler:

Har du prøvd å servere litt frukt i tillegg til grøten på kveldstid? Det hjalp oss når vesla hadde grøt-nekt. Jeg lager selv fruktmos (eple, pære, mango, kiwi, jordbær++) på formiddagen, så jeg lagde bare litt ekstra og serverte denne med grøten på kveldstid. En skje grøt med litt frukt på toppen, ei skje bare frukt, ei skje bare grøt...osv. Det hjalp oss iallefall :)

Et godt tips! Funket til en viss grad å skifte grøt, til en med fruktsmak. Skjønner jo at hun kan bli lei av grøt, hun har jo spist ganske mye av det! ;)

Vannskader på bordet :fnise: Håper det berger ;)

Litt misunnelig på det middagsbesøket du hadde her tidligere :)

Jeg også! :fnise: Det er ikke så gammelt. Har har vært på tanken å barnesikre bordet med sånne gummihjørner. Ikke for barnets del, men for bordets! :lur:

Kjekt med mammabesøk! :jepp: Hun kommer ca to ganger i uka og passer snuppa mens jeg trener bekkenet mitt, men det er skjelden vi er så heldige å få middag på toppen! :spise: I dag var det jeg som laget middag (det var vel kanskje mer sen lunsj) til henne, siden kjære er borte med jobben.

I dag har jeg strevd fælt med å få snuppa til å ta dupp nummer to. Jeg prøvde det meste, unntatt å trille tur. Det sluddet og jeg var sliten etter treninga, så det fristet så utrolig lite å gå tur. Det ble ikke noe dupp, men prøvde i det minste at hun hvilte litt. Kveldstell, kveldsgrøt og legging gikk veldig bra mtp at hun har bare sovet en liten time og vært våken fra syv til syv. Jeg skjønner ikke at hun holder ut. Og vi har herjet ganske mye med henne i dag.

Fikk rapport fra fysioterapeuten idag, som jeg skal levere til legen i morgen. Hun foreslo sykmelding i første omgang sykmelding ut året og fortsatt trening. Og (ENDELIG!) noen behandlinger og kanskje akupunktur for smertene og de stive musklene. Jeg vet at jeg driver å strammer muskeler for å prøve å stabilisere bekkenet, men hun mente at det som skjedde i svangerskapet kanskje fikk meg til å stramme meg enda mere.

I morgen er det et år siden aller siste gang jeg besøkte og snakket ansikt til ansikt med pappa. :trist: Jeg må innrømme at jeg har tenkt på han immari mye i det siste og det har kommet noen tårer og vært noen tunge stunder. :sukk:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått sykemelding og opptreningstilbud :)

Håper ettårs dagen gikk fint for deg :( Er det ett år siden han døde allerede?

Ønsker deg en fin helg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært i noe særlig dagbokmodus den siste uka...

Må bare få med at i går ble snuppa forkjøla, igjen! Håper det er tennenen oppe som plager henne.

Og i dag gikk hun langs hele sofa bordet bort til pappaen og langs sofaen tilbake til meg. :hjerte:

Akkurat sitter pappaen og prøver å få i henne noe mat, men hun har ikke villet sove i dag og er steintrøtt. Dvs bare sutrer og griner, selv om hun er sulten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag gikk hun langs hele sofa bordet bort til pappaen og langs sofaen tilbake til meg. :hjerte:

Flinke jenta :hjerte:

Får håper det er tennene som lager slik forskjølelse og at snuppa snart er frisk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Sender mange gode tanker til deg i morgen.

Tusen takk!

Håper ettårs dagen gikk fint for deg :( Er det ett år siden han døde allerede?

Ønsker deg en fin helg :kose:

Takk, Lucky!

Selve ettårsdagen gikk ganske greit. Dagene før var faktisk værre... Jeg tenkte på at for ett år siden var siste gangen jeg pratet med han, nå reiste han gjennom nesten halve landet for å bli operert, nå var siste gangen han var våken, nå ble han operert, nå slo de av respiratoren osv. Jeg har tenkt mye på om han hadde det godt med seg selv, om han var redd før operasjonen, om han visste farene, når han tenkte de siste klare tankene og de var gode. Dette er jo selvfølgelig ting jeg aldri kan få svar på, bare håpe at han hadde det godt. :sukk:

Jeg har grått mange ganger pga av han mens han var i live og vi har ikke alltid vært venner, men jeg savner han. Det er så mye han har gått glipp av.

Innimellom har jeg sånne irrasjonelle tanker som at hvis jeg bare savner han enda litt til så kommer han tilbake...

Så bra du har fått sykemelding og opptreningstilbud :)

Det er godt å ha litt tid på seg må jeg innrømme. Jeg har stresset fælt inni hodet mitt med tanker om jobben. Jeg får dårlig samvittighet når jeg har noen gode timer, selv om de er i fåtall. Og det er så dumt å gå å kverne på dette når jeg allerede er sykmeldt til midten av desember og bør heller nyte tiden, slappe av i hode og kropp, trene og vente på at jeg blir bedre.

Fysioterapeuten min har utvidet tidsperspektivet fra ut året til ett år (etter fødsel), altså hun ser for seg at jeg blir sykmeldt til snuppa blir et år i begynnelsen av februar. Dèt er lenge til det, og jeg håper jeg ser stor bedring før det. Jeg har heldigvis fått fysioterapeuten min til å forstå at jeg trenger mere enn å bare trene (de samme øvelsene jeg har holdt på med i et år nå :Gjesp: ) og skal begynne med behandling på tirsdag. Jeg gleder meg og tror jeg vil se rask bedring i stivheten i bekkenet/rompa/ryggen.

Flinke jenta :hjerte:

Får håper det er tennene som lager slik forkjølelse og at snuppa snart er frisk igjen :)

Hun gått snørrete og tidvis litt grinete en stund nå, men vi har ikke sett noe nye tannebisser, men det spørs om de er på vei nå, for i dag har hun en sikkelig sovedag. Vi har jo slitt litt med dagduppingen for hun har ikke tid til å slappe av, men i dag var det vært heeelt greit å legge seg i senga både første og andre gang. Den første duppen var på hele tre timer og denne har rundet to timer og hun sover enda.

Synes det er helt greit at hun sover for jeg var på en snurr med barselgruppa i går og formen er grei, men ikke helt på topp. ;) Hadde det så morro i går og var ikke hjemme før kl tre. Var oppe med snuppa en liten tur kl seks (selv om det var kjæres morgen), våknet igjen kl ni av at kjære kom å la seg igjen og sto opp kl tolv.

Nå holder kjære på med siste puss av doen og jeg bare slapper av. DEILIG SØNDAG! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har snuppa fått spist middag på egen hånd for første gang! :spise: Jeg kokte opp litt pasta, gulerot og potet i små biter og pølsekuler med kylling og kalkun. Hun syntes det var stas å plukke i maten, men jeg er litt usikker på hva som gikk ned. ;) Fikk fruktmos av pappaen til dessert og når det var på tide med vår middag ville hun jammen meg smake til oss også. Så små biter med kyllingbryst, champinong og squash gikk ned på høykant.

Vi var litt spente på hvordan overgangen til vintertid ville gå, men vi greide helt uten sutring å holde henne opp en time ekstra, så nå er vi på vinterleggetid også.

Snuppa har blitt kjempetøff! Hun syver kjøkkenstolen foran seg mens hun går, og har blitt kjempeflink til å slippe seg og stå uten støtte i noen sekunder før hun setter seg kontrollert ned. Jeg er må si jeg er råimponert! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...