Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Herlig at puten er av på dagtid nå, husker hvor lykkelig venninna mi var da vesla der var putefri :)

Godt for litja med litt mer sprelling blir det nok også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at puta har kommet av! Kan tenke meg det er deilig å kunne bevege seg fritt for henne!

Er moro nå som en kan kle de i litt ordentlig tøy.. er gått mye i strømpebukse og body her i gården i alle fall... men i går hadde hun på seg fleecegenser og dongribukse! Kuleste jenta i byen da hehe! Ser plutselig så mye større ut da, og ikke så babyaktig lengre.. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at hun er to måneder allerede :) Tiden går virkelig fort :sjokk:

Deilig at dere endelig kan ta av puten på dagtid da :strix: Skjønner godt at du gleder deg til å pynte henne i fine klær fremover nå :)

Håper dagen har vært fin :kose:

Ja, tenk at det har gått over to måneder! Tiden og ukene går utrolig kjapt og på fredag er hun 10 uker! :nigo:

Det har vært stas med noe annet enn det store puta, body og strømpebukser!

Dagene er veldig fine! :kose: Det går litt i ett, men på en god måte! Jeg går egentlig bare og koser meg!

Herlig at puten er av på dagtid nå, husker hvor lykkelig venninna mi var da vesla der var putefri :)

Godt for litja med litt mer sprelling blir det nok også :Nikke:

Det er kjempeherrlig! :strix: Jeg har plutselig fått en liten nett baby! Hun koser seg veldig og spreller med armer og bein!

Så bra at puta har kommet av! Kan tenke meg det er deilig å kunne bevege seg fritt for henne!

Er moro nå som en kan kle de i litt ordentlig tøy.. er gått mye i strømpebukse og body her i gården i alle fall... men i går hadde hun på seg fleecegenser og dongribukse! Kuleste jenta i byen da hehe! Ser plutselig så mye større ut da, og ikke så babyaktig lengre.. :rødme:

Det har vært en veldig god uke! :danse:

Det er jo veldig praktisk med strømprbukse og body, men det er jo så morro å kle dem opp! Litja mi har også fått seg dongeri! En deilig og myk bukse med tøffe detaljer! (Kunne nesten ha tenkt meg lik selv ;) )

Ukene går som sagt veldig fort og dagene går som regel i ett. Jeg bare koser meg, men timene flyr med amming, kosing, leking, husarbeid, m.m. Jeg stortrives! :hjerte:

Har fått prøvd meg mye alene fordi kjære har jobbet mye overtid og i helgene og nå er han på en ukes jobbtur. Men det går fint! Trodde at jeg kom til å savne han mere, men jeg er jo ikke hjemme alene. ;) Selv om han har mye å gjøre og har en topp tur, så tror jeg nesten han savner oss mere.

Det skjer mye med litja hele tiden. Hun prater masse, smiler og ler, har oppdaget både tv`en og hendene sine. Jeg tror hun som smått har begynt å se farger for hun kikker mere på ting med farger og ikke bare kontraster. Hun er sterk, våken og følger med. Hun sover fremdeles natta igjennom. Vi har ikke noen fast rutine annet enn at vi står opp mellom åtte og ni hver morgen. Da har vi puppet en gang ca kl seks, og vi har kanskje en natt amming i løpet av to uker i snitt. Puta har hun på fra ca ni til ni, så det blir minimumm 10 timer hver natt. Jeg trodde kanskje hun ville mislike å få på puta om kveldene, men det går veldig fint og hun ligger mye i froskestilling uten puta også.

Nei nå må jeg ta natta! Du skulle tro at jeg kom meg tidliger i seng når jeg ikke skal sitte oppe å holde kjære med selskap, men den gang ei! Greier likom ikke å komme meg opp av sofaen og i seng... Men nå må jeg bare ta meg sammen! :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så heldig du er med at hun sover så greit!!! Er dypt misunnelig! Her går det i oppvåkning og amming ca hver andre time, hele natta... og hun våkner i fem tia og er ganske så våken... får henne til å sove litt igjen rundt seks tida, men sover ikke tungt og godt - så hun våkner jevnt og trutt til hun er rimelig våken i åtte tiden igjen.... Må trille tur med henne på dagen for at hun skal sove da, også er det byssing og bæring på kvelden for å få henne til å sove.. Slitsomme greier.. alt blir SÅ mye lettere når hun begynner å sove altså.. husarbeid kan jeg se langt etter her ja.. :sjenert:

Men men - nå som hun forhåpentligvis er bedre i nakken så går det seg vel til med sovingen her også håper jeg!

Nyyyyyyt nattesøvnen din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, Thumbalina og nyter det mens det varer! Missunner deg ikke din hverdag, men det er vel heller ikke helt uvanlig at det er sånn heller. Vi får håpe at det bedrer seg! :klemmer:

Noe må vi å være heldige med!

Er i det litt negavtive hjørnet i dag... :sjenert: Kjære kommer seg ikke hjem fra jobbreisen i morgen pga vulkanutbruddet og rekker hverken navnedagen til nevøen min eller avreisen til ferien vår! :trist: Ikke vet jeg om vi kommer oss avgårde på ferie til varmere strøk engang. :tristbla: Jeg må si jeg begynner å bli lei av motgangen vi har opplevd det siste halve året etter pappa døde. Det har vært det ene etter det andre problemet og det hadde vært fint om vi kunne fått litt fred og ro.

Heldigvis kom litja til verden og lyste opp hverdagen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har fått booket ny tur nå og håper på å komme hjem over helga. Han rekker nok ikke vår avreise, men kan komme etter oss. Men det spørs om vi i det hele tatt kommer oss avgårde selv. Tror jeg skal avbestille leiebilene i morgen hvis det ikke ser lysere ut. Mediene liker jo å krisemaksimere så vi får håpe det ikke blir så ille som de frykter! *håpe,håpe* Skal ha med mamma,bror og familie, og vi trenger en ferie og pause fra problemene her hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at vesla sover så godt om natten da, heldig du :) Høres ut som du koser deg veldig med henne om dagen :hjerte:

Håper virkelig det ordner seg med ferien deres og at dere kommer dere i vei. Fortjener virkelig en ferie dere nå altså :)

Krysser alt jeg har for at flytrafikken ordner seg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om dagene dine med litja :rødme: Jeg blir varm om hjerte :)

Håper at dere kommer dere avgårde på ferie :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at vesla sover så godt om natten da, heldig du :) Høres ut som du koser deg veldig med henne om dagen :hjerte:

Håper virkelig det ordner seg med ferien deres og at dere kommer dere i vei. Fortjener virkelig en ferie dere nå altså :)

Krysser alt jeg har for at flytrafikken ordner seg :kose:

Jeg er kjempeheldig! :nigo: Og ja, vi koser oss masse! Jeg trodde faktisk det skulle bli mere arbeid. Selv når vi har sånne dager som i dag hvor hun ikke vil sove noe særlig. Men det blir sikkert mere arbeid når hun blir større og begynner å bevege seg mere osv. ;)

Jeg synes også at vi fortjener en pause fra styret etter pappa og en deilig,avslappende ferie!

Så herlig å lese om dagene dine med litja :rødme: Jeg blir varm om hjerte :)

Håper at dere kommer dere avgårde på ferie :klemmer:

Takk, Pusilus!

Det blir ikke noe ferie med det første! Ikke får jeg hjem kjære heller. :trist: Nå begynner det å bli tre dager siden han skulle vært hjemme og det ser fremdeles mørkt ut. Han skulle prøve seg på flyplassen i dag og jeg venter på svar. Ikke lett å komme seg hjem når han er nesten på andre siden av jorda! :tristbla:

Det går greit å være alene med litja, og jeg får hjelp av mamma hvis jeg trenger det. Men det er så fælt å ikke vite når han kommer hjem. Kan de fly om et par dager eller blir det uker som de værste pessimistene frykter. Hadde jeg visst at han kom neste søndag så har jeg slått meg til ro med det, men han vil jo hjem og prøver og prøver :lete: , og vi begge får opp forhåpningene en liten stund før vi innser at det er nesten umulig å komme seg hjem. :sukk:

Lillepia ligger nå ved siden av meg med ei lita pute under overkroppen sånn at hun kommer litt opp og får se seg litt rundt. Men det er ikke bra nok for henne og hun prøver å reise seg opp i sittende stilling. :rødme: Hun puster og peser og strever som bare det, og blir så glad når jeg hjelper henne litt ved å holde hendene hennes. :ler: Hun har forresten begynt å sikle veldig mye og digger å ligge å lage spyttbobler.

I går var det familieselskap og litt styr. Litja fikk ikke sove når hun ville for det ble en del inn og ut av bilen, ned og opp av vogna, og etter en stund ble hun ganske gretten. Hun gråt, ville ikke spise eller sove, og var utrøstelig. Og sånt skjer bare med småttiser innimellom. De fleste hadde forstålese for det, men jeg fikk også en del oppgitte og veldig "forståelsesfulle blikk". Jeg følte nesten at de trodde jeg hadde lurt dem når jeg tidligere har fortalt at hun er så snill og grei! :sjenert: I dag er hun tilbake til sitt strålende humør, foruten at hun ikke vil sove noe særlig.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har endelig mannen kommet seg hjem og vi er pakket og klare for en litt forsinket ferie! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hei Missiw!

Håper dere koser dere masse på ferie :)

Det høres ut som at veslejenta oppfører seg eksemplarisk jo! :rødme: Selvfølgelig må det komme noen ganger innimellom hvor hun er vrang, det er absolutt lov ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

God ferie!

Tusen takk! (Det er ikke mye aktivitet i dagboka di....) :klemmer:

Så herlig at du endelig har fått mannen hjem! :)

God ferie - kos dere masse!! :klem:

Det var bare så deilig! Det var nesten så jeg begynte å gråte når jeg så han komme av flyet! :sjenert:

Hei Missiw!

Håper dere koser dere masse på ferie :)

Det høres ut som at veslejenta oppfører seg eksemplarisk jo! :rødme: Selvfølgelig må det komme noen ganger innimellom hvor hun er vrang, det er absolutt lov ;)

:klemmer:

Hun er veldig snill og grei! :rødme: Jeg hadde ikke noe særlig til forventninger til hvordan ting kom til å bli, spesielt siden det er litt vanskelig å sette seg inn i det på forhånd, men jeg trodde ikke at det kom til å bli så "lett". Vi bare koser oss. Merker jo at jeg blir slite innimellom, særlig når hun har "våken dager" med få dupper, men alt i alt så kan jeg ikke klage! Vi voksne har jo dårlige dager vi også, så det skulle bare mangle om ikke lillejenta også har det. :jepp:

Håper dere koser dere på ferie :klemmer:

Dèt har vi gjort! Det var deilig at det ikke var så veldig varmt mtp vesla. Vi hadde kun med vogna og ikke seng til henne, og det gikk fint. Hadde bagen på gulvet på soverommet vårt og hadde egne sengklær til natta. Hadde litt skiftende vær, og det ble dessverre bare en tur på stranda, men vi var på litt turer og shopping, og slappet mye av hjemme. Siden litja sover natta igjennom kunne mamma og pappa kose seg med et glass vin sammen på kvelden.

Flyturene gikk ganske bra. Var litt grining på vei opp første gangen, men det var bare kun min egen feil! Jeg SKULLE amme for å unngå trykk i ørenen hennes, men litja var ikke sulten og veldig trøtt (måtte jo stå opp en del tidligere enn vanlig), og ble selvfølgelig sint når hun fikk trykt en svær pupp i fjeset! :ler:

Jeg var litt skeptisk til å amme offentlig der. Unngikk å amme når vi var ute på resturant på kvelden, fikk hun MM eller MME på flaske. Ellers ble det litt amming i bilen og det var helt greit det. Det deilige var uansett at vi plutselig sluttet på brystskjoldet! :danser: Vi har brukt det innimellom for hun får bedre tak med det, spesielt til kvelds når jeg har litt mindre melk. Men det er veldig kjekt at det ikke blir krise hvis vi er ute og ar glemt av skjold eller vi ikke har noen rene! Jeg er ganske imponert over at hun greier å skille mellom pupp, med og uten skjold, flaske og smukk! På varme dager spiste hun mere, og vi prøvde med litt vann, men det ville hun ikke ha.

Det har skjedd såååå mye med litja i de siste ukene! Hun smiler når hun møter folk. Hun smiler stoooort med munnen, øynene og til og med ørene. Hun "prater" masse! Hun ser merkbart mye bedre, både farger, nyanser og ting på avstand. Hun gikk fra 56 til 62 mens kjære var askefast. Hun griper etter ting, holder fast hvis hun får tak i det, og putter det hun kommer over i munnen. Hun sitter fint i fanget mitt og kan stå med litt hjelp. Da blir hun så stolt og fjeset hennes lyser opp! Hun lo for første gang på ferie mens jeg liksomskremte henne. Hun er verdens søteste, til og med når hun er sur. (Munnen blir til strek før munnvikene går ned og nerleppa kommer ut. *Lurer på hvor hun har lært det* hihi!) Fantastiske underet mitt! :hjerte:

Det siste uka hjemme har gått unna i en fei! Vi har vært på 3mnd`s kontroll (6065gr og 61,5cm) og fått vaksine. Det var ikke helt populært, men hun reagerte ikke noe særlig på den. Vi har også vært å sjekket hoftene og de var fremdeles litt umodne, og vi må fortsette med puta på natta i allefall en mnd til. Ellers har vi vært på shopping, møtt gamle arb.kolleger, venninner og familie. Det har vært ei sikkelig sosial uke og det har vært veldig koslig, men jeg kjenner at det tar litt på med så mye farting. Er jo litt som må gjøres på hjemmebane selv om man er så mye borte, og bekkenet er jo så langt i fra bra. I går sovnet jeg på sofaen kl ni og var dårlig selskap til kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litja høres helt fantastisk ut :hjerte: Virker som om du koser deg masse i mammarollen :)

Kjedelig at det ikke ble så mye strandliv på dere da, men deilig å bare komme seg bort litt også da :)

Håper 17. mai feiringen var fin i går også :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litja høres helt fantastisk ut :hjerte: Virker som om du koser deg masse i mammarollen :)

Kjedelig at det ikke ble så mye strandliv på dere da, men deilig å bare komme seg bort litt også da :)

Håper 17. mai feiringen var fin i går også :kose:

Jeg stortrives! Jeg har liksom funnet roen... :rødme: På en måte kunne jeg tenkt meg å gå hjemme med henne leeeenge, men jeg tror vi begge har godt av å komme oss ut i jobb og på bhg på sikt! :fnise:

Føler meg bare bittelitt snytt for stranda. Det blir litt ekstra styr med ei lita ei på stranda; drasse på ekstra utstyr, passe på sånn at hun ikke får :sol: og vind på seg, sand overalt, osv... Det er litt lettere å sette vogna i skyggen og stikke inn å amme når vi er hjemme i leiligheten. Uansett så har kjære mange uker med ferie og flere dager med avspasering igjen, så vi skal da få ordnet oss med mere ferie før jeg begynner på jobb. :lur: Dessuten har det jo vært mange ekstra fridager for kjære nå i mai, så vi har fått kost oss litt ekstra.

Det ble plutselig travelt til oss med navnedag. Skulle melde oss på sermoni i september, men det var fullt og ingen flere sermonier før neste år. Jeg synes det blir litt lenge å vente til litja er ett år, så vi måtte bare hive oss rundt å melde oss på sermoni om to uker. Ble litt stress, men vi har allerede planen klar og klart å innlosjere hele familien til kjære hele helga. Det er bare småting igjen, som innkjøp av pynt, drikke, osv. Mesteparten av maten er kjøpt inn og står i fryseren, kakebaking satt bort, lunsjbord er bestilt og antrekk har vi klart. Blir nok litt stress dagene før, men vi satser på ei koslig helg med familiene våre! :jepp:

Litja har sovet så og si natta igjennom helt siden hun var litt over en måned, men denne uka bestemte hun seg plutselig for at hun ville ha nattmat! Den ene natta kl ett og de to neste kl tre, og så den vanlige frokosten ca kl fem. Jeg synes ikke noe om å begynne med dette i det hele tatt! (mamma trenger søvnen sin! :natti: ) Begynte å lure litt på å gi tillegg eller å begynne med litt grøt til kvelds, men først plan A: MASSE pupp fra ettermiddagen og utover kvelden, rape og tilby igjen, og at pappa dytter smukke og bysser i løpet av natta hvis hun skulle våkne. Og det funket i natt! Hun var litt urolig og pappaen måtte opp å dytte smukk ett par ganger, men hun var fornøyd med det. Jeg måtte vekke henne for å gi henne måltid nr to for da hadde jeg så innmari til spreng og vondt i vondpuppen. Vi får fortsette sånn i kveld også, og håpe at hun kommer inn i sitt vanlige gjenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det forresten akkurat ett år siden vi satt i senga med positiv test, med svigers på naborommet! :rødme: Tiden har jammen meg gått fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...