Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Nå har du bare 50 dager igjen, så heldig! :) Og sikkert litt vann i kroppen hører med litt ja. Skjønner søtsuget, har det likedan hehe! Men det er lov når du er gravid da, man skal lytte til kroppen og hva man har lyst på. Og så må du jo få unne deg litt ekstra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:troest: Ikke rart du har det tøft om dagen da :( Ikke nok at hormonene kan være virkelig ekle med gravide, men en så stor sorg i tillegg kan ikke være lett :(

Tenker på deg :klemmer:

Takk, Lucky. Det går i bølgedaler, heldigvis får en si. Vi prøver å glede oss over babyen i magen og at det er snart jul, og tar "fri-dager" innimellom, og dèt må til. Jeg kan ikke holde på med dette styret hver eneste dag og har blitt flinkere til å varsle i fra om at jeg er gravid med mitt første barn, har termin om ikke så mange ukene og at vi oppi det hele faktisk har mistet pappaen vår. Tror noen har blitt litt overrasket, men tydeligvis har trengt påminnelsen.

Nå har du bare 50 dager igjen, så heldig! :) Og sikkert litt vann i kroppen hører med litt ja. Skjønner søtsuget, har det likedan hehe! Men det er lov når du er gravid da, man skal lytte til kroppen og hva man har lyst på. Og så må du jo få unne deg litt ekstra. ;)

:danse: Bare 50 dager igjen! :danse:

Tror søtsuget har gått litt over stokk og stein, for jeg fikk påvist sukker i urinen og blodet i går og må tilbake for nye tester i dag. :sukk: Håper det retter på seg med at jeg kutter ut sukkeret! Og at det ikke er svangerskapsforgiftning/diabetes på vei... Jeg "trappet ned" litt i går og idag skal jeg prøve å holde meg unna søtsaker helt. Bare så synd at det er helg nå! :arwen:

Og jeg fikk æren av å starte side 25!!! :danse:

:duskedame:

Vi var til JM i går. Først så vi ammefilm og så var jeg på kontroll. Blod og urin var som sagt ikke bra og i tillegg har vi vokst noe forfredelig på to uker. Kurven gikk nesten rett opp! Jeg håper at det er pga måten hun ligger på og at det ikke er noe galt, men JM har bestilt en ekstra ultralyd til oss for å være på den sikre siden. Vi får i allefall lurkikket en gang til på henne før hun kommer ut! ;)

Ellers var blodtrykket mitt fint og det var også hjertelyden hennes. :hjerte: Hun har lagt seg til med hodet ned og JM mente at hun lå med ryggen på min høyre side av magen, rompa opp i ribbena og føttene på venstre side. Kjære og jeg har litt vanskelig for å se det for oss, men det er nok fordi vi glemmer at hun har lagt seg i forsterstilling og at det begynner å bli trangt til henne.

Jeg skal ikke tilbake til JM før i januar og når jeg fikk timen fikk jeg et lite sjokk. Januar er måneden før litja kommer og det ble fryktelig virkelig at hun er på vei... :rødme: Skummelt og spennende!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 dager igjen her nå jo :hakeslepp:

Håper sukkeret i urinen forsvinner kjapt og at det ikke blir noe problem. Krysser fingrene for at resten av svangerskapet ditt skal gå knirkefritt. Veldig bra med fin hjertelyd og blodtrykk da :tommelsmil:

Ha ei flott helg videre!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Honning! Tiden går veldig fort! Det begynner som smått å gå opp for oss at ganske snart er hun her!

Jeg var å leverte urinprøve på legekontoret i går. Den var heldigvis fri for sukker og jeg slapp å følge opp med blodprøve. :heiajente: Er veldig lettet for det! Både at det ikke var noe galt og at jeg ikke trenger å kutte ut julebaksten helt! :lur:

I dag har vi vært til byen. Mamma spanderte lunch på oss og etterpå gikk vi en liten runde og så på julekaoset. Kjære ville faktisk ha seg ei skjorte og jeans med det samme vi var til byen. Det ble ei ny skjorte, men vi fant ikke noen fine jeans som passet han. Fikk kjøpt de siste to julegavene også, og nå er vi ferdige! Har kost meg med å pakke inn alle julegavene i kveld, mens kjære var ute med gutta. (Han kom overraskende nok hjem kl 22:30 fordi "han ville hjem til kjæresten sin" :yvonne: )

I morgen står julekortene for tur. Jeg har kjøpt de fleste og skal lage noen få enkle selv. Planen var å lage alle selv som jeg bruker, men pga de siste to måneders hendelser mistet jeg både lyst og tid. Tenkte kanskje å skrive litt mere enn det vanlige og passe på å takke for omtanken og blomstene i forbindelse med pappas død.

Bror og jeg bestemte oss i går for å ta juleferie og legge bort all jobbingen og maset som pappas bortgang har ført med seg. Vet at vi ikke kommer til å greie det helt (noen ting MÅ bare gjøres), men vi skal prøve å ikke ta på oss så mye som vi har gjort. Det gikk plutselig opp for oss i går at visse personer krever vel mye av oss, og nå er det stopp. Det får være grenser for hva som kreves av oss og hvor mye penger vi skal ut med! Vi har stilt opp og gjort ting som er langt utenfor det vi er pliktige til og får egentlig ingenting tilbake for det. Jeg er lettet over avgjørelsen, selv om "snill-pike"delen av meg har litt dårlig samvittighet, noe fornuften sier at jeg ikke skal ha... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra urinprøven var bra :tommelsmil:

Flinke deg som er ferdig med julegavene da :) Jeg har fortsatt noen igjen jeg....

Søte sambo som kom tidlig hjem og ville være sammen med kjæresten sin da :hjerte:

Kos deg med julekortskriving i dag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra urinprøven var bra :tommelsmil:

Flinke deg som er ferdig med julegavene da :) Jeg har fortsatt noen igjen jeg....

Søte sambo som kom tidlig hjem og ville være sammen med kjæresten sin da :hjerte:

Kos deg med julekortskriving i dag :kose:

Jeg er veldig lettet for at den var fin! Det var den første jeg leverte som ikke var tatt på tom mage, men jeg håper at det skal ha så mye å si...

Vi startet med gavene i mai/juni når vi var på ferie... Hjelper litt det da. Jeg synes det er morro å kjøpe gaver og derfor begynner jeg kanskje litt tidlig, dessuten er det kjekt å slippe å kjøpe alle for ei lønning.

Han er ganske så søt, ja. :rødme: Syntes det var veldig kjekt jeg, for da fikk vi litt lørdagskveld sammen likevel. Nå sitter han på kontoret (som skal bli barnerom) og jobber. Litt kjedelig, men det hjelper at jeg ser han og at vi startet dagen på en deilig :lur: og lat måte (idag også ;) ),og så hadde vi en lang og koslig frokost med egg, te og levende lys.

Jeg skal begynne med julekortene snart... Men har litt bakeabstinenser! Har baket ett eller annet hver helg nå, og i helga har jeg ikke planlagt noe baking, men føler at jeg burde bake noe. :sjenert: Burde kanskje sjekke om GR har noen "sunne" julekaker jeg kan bake og spise med god samvittighet! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Innom og leser litt. Har vridd hjernen min men kommer ikke på noen sunne julekaker :klø: Kanskje kokosmakroner?

Jeg satser frisk på usunne julekaker og lever i håpet om at jeg skal klare å bare spise noen :sjenert: Men jeg bor i hus med en snopstøvsuger, så hvis jeg ikke er kjapp blir det som regel bare noen på meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker til termin i dag!

Oi,oi, det begynner å nærme seg! Har pratet med kjære om at vi må være litt forberdt på at noe kan skje hvis vi drar på biltur (ca 6 timer) til svigers nyttårshelga. Planlegger ikke akkurat fødsel utenbys og kommer ikke til å ta med sykehusbag eller bilstol, men vi kommer til å sjekke ut hvilke sykehus som er på veien og være litt mentalt forberedt.

Fikk en ubrukt bag på Finn.no til litja i dag. Den skal vi ha i vogna istedet for varmepose, og bruke som bærebag da vi ikke bor på bakkeplan og ikke kommer til å bære opp vogna eller bagen på vogna. Den har pels i bunnen og med ei dyne oppi blir den både varm og vindtett. Den kan gjøres om på flere måter/deles og brukes i sportsvogndelen når den tid kommer.

Hei :goodbye:

Innom og leser litt. Har vridd hjernen min men kommer ikke på noen sunne julekaker :klø: Kanskje kokosmakroner?

Jeg satser frisk på usunne julekaker og lever i håpet om at jeg skal klare å bare spise noen :sjenert: Men jeg bor i hus med en snopstøvsuger, så hvis jeg ikke er kjapp blir det som regel bare noen på meg :fnise:

Fin nisselue du har fått deg! ;)

Jeg fant oppskrift på noen sunne muffins (en stk har like mange kalorier som i ei brødskive), og byttet ut blåbær med eple og krydret godt med kanel og nellik, og vips! så ble det juletemuffins! Kunne vært litt mere sukker i, men da ville de vel ikke vært så sunne lengre... :sjenert:

Jeg bruker å greie å ha godis og bakst liggenes, men ikke nå om dagen, dessverre. Min kjære er glad i baksten min og det har skjedd flere ganger at det har vært tomt når jeg har hatt lyst på noe. Må gjemme ting jeg vil skal vare. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å oppdatere denne også!

Og så kanskje begynne å planlegge sykehusbag etterhvert...

Utstyrsliste:

(grønt er ok og turkis er underveis/delvis i orden)

Barnevogn - Emmaljunga Duo Edge.

Skinnfell til vogn -

Varmepose/bærebag - Quadrolift

Vognteppe - får tre stk heklet av mamma og strikker et i ull selv

Bæresjal/Babybjørn - retur. Skal se an om vi trenger det etterhvert.

Bilstol

Stokke tripptrappstol

Pute og bøyle til stol - låner

Vippestol - retur

Stelleveske

Kommode = stellebord

Stellepute for å ha på kommoden

Badebalje

Håndklær

Vaskekluter

Siklesmekker

Gulpekluter

Smukker

Neglesaks for baby

Termometer

Leketeppe- lager selv, mangler bare montering

Babygym

Vogge - skal ha den jeg brukte for 33 år siden

Sy himmel og dynetrekk til vogga - har kjøpt stoffet

SprikelsengSprinkelbeskyttelse - arver

Dyne - 65X80 og 80x100.

Dynetrekk - Kjøpt ett trekk og skal sy min. et til selv.

Laken

Tisselaken - 2 stk

Ammebher

Ammeinnlegg

Ammetopper

Ammepute

Brystpumpe (får vel se an om jeg trenger først, men dama til bror har en hun sier jeg kan arve)

Tåteflasker

Klær - har arvet masse og kommer nok ikke til å trenge å kjøpe noe på mange måneder!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin en liste du har lagd, ser ut til at du har ting på plass nå og er godt forberedt. :) Heldig du er som er flink til å sy, blir mye mer personlig og slik man ønsker det da og sikkert kjempefint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det begynner å bli ganske klart nå. Føler ikke at det er så klart,men det er kanskje fordi det meste er pakket bort... :sjenert:

Er ikke veldig flink til å sy, men synes det er greit og har symaskin som jeg har fått av min kjære. Men er enig at det blir litt mere personlig. Dessuten er det så mange flotte stoffer å få kjøpt.

Har vært på en liten shoppingrunde i byen i dag. Ikke julegaver, men "gaver" til meg selv; hodepute, joggebukse til etter fødselen, ammebher m.m. Det er litt kosligere i byen enn på kjøpesenter akkurat nå, selv om det er litt kaos der også. Var en dame som snek foran meg i køen, men når hun så svære magen sa hun at jeg var visst foran henne. Ja, det tror jeg også, sa jeg og skjøt fram magen ekstra mye! :fnise:

Fant meg dunpute til halvpris og skal prøve det for første gang. Joggebuksene var så julete eller grelle, at det ble det ikke noe av. Tenker at det er ikke sikkert at jeg føler meg så super etter fødselen og da vil jeg ha en vanlig diskret en, men en likevel en ny å kose meg i. Blir sikkert litt joggbuksebruk i barselstiden og da er det stas med en ny (uten knær :gjeiper: ).

Jeg var i flere undertøysbutikker og så etter ammebher i rett størrelse, men det var søren meg ikke mye å velge i. Brukte 80DD/E før jeg ble gravid og vokste fort til 80G. Tipset er visst å kjøpe en eller to cuper større til når melkeproduksjonen er i gang. Jeg endte opp med en med spiler i en str større enn det jeg bruker nå og en uten spiler to cuper større. Den med spiler satt helt perfekt nå og jeg har bare bittelitt å gå på. Dessverre fantes det ikke større. Den uten spiler har jeg plass å vokse i, men den satt ikke like godt, pluss at jeg er litt. usikker på spileløse bher. Jeg får problemer hvis jeg vokser mye når melka kommer for da aner jeg ikke hva jeg skal bruke.

Og nå er jeg sliten! Er tungt med store magen, og det blir ikke lettere med masse tykke klær og sjal i julekaoset. Skal bare slappe av hjemme i kveld under pleddet! Vinteren har kommet og det er iskaldt ute, men det gjør ingenting fordi kjæresten min har laget en kopp varm kakao til meg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt sto bra til på ultralyden! Fikk se ei jente med tjukke kinn som helst ville gjemme seg bak hendene sine. :rødme: JM hadde rett ang. hvordan hun ligger; hodet ned, ryggen på høyre side, rompa opp i høyre ribben, ben og armer på venstre side.

Men jeg lurer på om vi skal slutte å kalle henne "litja" for liten det er hun ikke! ;) Hodet er normalt, men kroppen ligger nesten 20% over normalen. Hun har litt å slekte på da, både kjære og jeg er en del høyrere enn snittet. Men vi var ganske normale når vi ble født da 48/3100 og 52/4100.

Det blir spennede framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt sto bra til på ultralyden! Fikk se ei jente med tjukke kinn som helst ville gjemme seg bak hendene sine. :rødme:

:rødme: Så herlig :)

Ikke lett med ammebher nei...må nok kanskje på en spesialbutikk hvis du skal finne større :klø: Håper det order deg i allefall :)

Ha en fin kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre rimelig vanskelig å finne ammebher i odde størrelser i denne byen her. Har vært innom samtlige aktuelle butikker uten å finne noe annet, enn noe som nesten passet. Min erfaring er imidlertid at puppene ikke vokste så innmari mye når melka kom, så jeg kunne godt bruke de bhene jeg hadde brukt i svangerskapet :)

She i olav tryggvasson og reimers på byhaven har et ganske bredt utvalg forøvrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare 41 dager igjen! Guri, som tida flyr - det er jo ikke sååå lenge siden du ble gravid. :fnise:

Så moro å se jenta på UL en gang til. :rødme:

Fin utstyrsliste, sånn må jeg lage etterhvert også og fint å få noen tips - jeg er nemlig heeelt grønn på hva som trengs. :ler: Heldigvis har jeg god tid da, men veldig moro å være så langt at jeg føler det er OK å i alle fall begynne å tenke på hva vi trenger, selv om vi ikke kommer til å begynne å kjøpe noe enda.

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Så herlig :)

Ikke lett med ammebher nei...må nok kanskje på en spesialbutikk hvis du skal finne større :klø: Håper det order deg i allefall :)

Ha en fin kveld :kose:

Ikke sant! :rødme: Sånn som hun lå hadde det faktisk vært helt perfekt med 3D-ultralyd. Men vi fikk da se litt av trekkene hennes!

Vært i de spesialbutikkene vi har i byen...

Det er dessverre rimelig vanskelig å finne ammebher i odde størrelser i denne byen her. Har vært innom samtlige aktuelle butikker uten å finne noe annet, enn noe som nesten passet. Min erfaring er imidlertid at puppene ikke vokste så innmari mye når melka kom, så jeg kunne godt bruke de bhene jeg hadde brukt i svangerskapet :)

She i olav tryggvasson og reimers på byhaven har et ganske bredt utvalg forøvrig ;)

Jeg har vært på de nevnte, samt Zip. Reimers sine var for små i cupen, mens She hadde én type uten spiler som var ok. Får bare håpe at jeg ikke vokser så mye mere og at de jeg kjøpte blir greie. Er jo litt vanskelig å vite hvordan det blir på forhånd, så jeg skal begynne med de to og så får jeg se om jeg må ut på ny jakt (utenbys eller på nett).

Nå begynner du å få ting på plass. Bra at du slapper av mellom slaga. Du er jo trossalt gravid :klem:

Synes det er ganske klart. Ting er som sagt pakket bort, så det er litt organisering og vasking som står igjen. Ønsket mitt var å ha det meste i hus før jul, sånn at jeg slipper noe stress i ukene før litja kommer. Vet jo aldri hvordan formen blir eller om hun kommer før tiden...

Bare 41 dager igjen! Guri, som tida flyr - det er jo ikke sååå lenge siden du ble gravid. :fnise:

Så moro å se jenta på UL en gang til. :rødme:

Fin utstyrsliste, sånn må jeg lage etterhvert også og fint å få noen tips - jeg er nemlig heeelt grønn på hva som trengs. :ler: Heldigvis har jeg god tid da, men veldig moro å være så langt at jeg føler det er OK å i alle fall begynne å tenke på hva vi trenger, selv om vi ikke kommer til å begynne å kjøpe noe enda.

God helg! :klemmer:

Månedene har virkelig bare flydd unna og jeg trodde aldri det skulle gå så kjapt, spesielt siden jeg ikke har jobben siden jeg fant ut at jeg var gravid.

Det var veldig kjekt å se henne igjen ja! Litt vanskelig å få et helhetsinntrykk når hun har blitt så stor som hun har blitt nå; ca 41 cm og 2,6 kg.

Jeg var helt grønn selv når vi startet, men det finnes da så mange lister på nett. Noen bedre enn andre, men etterhvert så syntes jeg at det var ganske greit å få oversikten over hva vi trenger. Er litt fornuftig og gidder ikke for mye unødvendig stasj som tar plass og bare kanskje blir brukt. Syntes det var greit å kjøpe ting etterhvert, sånn at det ikke ble så mye på slutten, både mtp penger og stress.

Helga har vært litt kjip. Har koset meg med kjæresten, pynting av tre og leilighet, god mat og avslapping, men kroppen min har ikke vært helt snill med meg og det har tæret litt på humøret. Magen har murret, bena og hendene har verket og vært hoven, ryggen og bekkenet har kranglet og hodet har vært tungt. Jeg har sovet dårlig i hele helga (finner ikke gode stillinger og er utolig i bena), og har derfor vært mye trøtt og slapp. Alt dette er vel helt vanlig på slutten av svangerskapet, men jeg har hele 6 uker igjen og jeg håper at det ikke vil være så ille hver dag framover! At jeg har savnet pappa har ikke akkurat hjulpet heller...

Håper i allefall at jeg kommer meg nok til at vi kan ta en tur til svigers nyttårshelga! Sånn som det er nå, ser det mørkt ut... Orker ikke 7 timer i bil, trange soveforhold og mye styr og folk, sånn som formen og humøret er nå. Håper at noen rolige dager med kjære hjelper på sånn at vi kommer oss i vei. Jeg vet at både kjære og familien hans vil bli fryktelig lei seg om det ikke blir noe tur på oss.

Vi koser oss i allefall med tulla i magen og gleder oss til vi skal bli kjent med henne! Vi prater mye om det og at hun som ligger i magen min og vokser og koser seg, er et reslultat av kjærligheten mellom oss og det hele er et mirakel! :rødme:

Nå tror jeg at jeg skal prøve å få sovet litt igjen. Våknet kjempetidlig og måtte bare stå opp etter noen timer for å strekke på den såre kroppen min og spise litt. Er trøtt og sliten, og det er så kjipt å starte dagen sånn. Har ikke så mange ting som må gjøres i dag, men det er så kjedelig å tilbringe hele dagen i hvilemodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint til legen i går og alle prøvene var fine! :strix: Nå kan jeg senke skuldrene og ikke tenke på de dårlige resultatene fra forrige gang hos JM.*puh!*

Det kan også se ut som veksten til litja har stagnert litt. Og det er bare bra, for hun kan ikke vokse i den farten hun gjorde i begynnelsen/midten av desember! Er ikke helt sikker på tallet legen fikk, men føler selv at magen ikke har vokst så mye. Nå JM måler symfysen trykker hun godt ved skambenet og oppi magen for å finne akkurat hvor hun skal måle fra/til, mens legen liksom bare la målbåndet over magen og leste av, og sa noe om at forskjellige målere får forskjellig tall. Hun virket litt usikker og mtp at hun er veldig ung, og JM er eldre og gjør dette flere ganger daglig, synes det er merkelig at hun fant symfysemålet så kjapt. :klø:

Jeg føler meg tryggere hos JM nå som fødselen ikke er så langt unna. Hun har dette som heltidsjobb, bedre tid og vet hvor langt vi har kommet i forbedelsene. Legen spurte ikke en gang om vi hadde begynt å tenke på det.

Enda flere bekreftelser på at JM er bedre for meg enn legen! Hun lurte på om jeg ville komme tilbake til neste sjekk, men jeg sa nei takk og at jeg synes at JM har bedre tid og har fulgt meg så langt. Var ok for henne det, men hva kan hun si? Håper at fastlegen min kommer tilbake fra permisjon snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten sovet godt i natt! Deilig! Lå lenge å halvsov i morrest, men måtte bare stå opp når litja begynte å hikke noe forferdelig og den ene kynneren tok over for den andre. Ikke akkurat kost og avslappende. Bare morro når hun hikker :rødme: , men kombinasjonen med mange kynnere var bare ubehagelig!

Skal vaske og tørke litt støv til jul i dag. Har pynta og er ferdig med baking, julegave-og matshopping, og skal bare ta det helt med ro i uka framover. Må på et siste jobbmøte før jul i kveld og levere en julegave på lillejulaften, og så er jeg klar for jul og at kjære har fri ut året. Med tanke på at kroppen ikke er helt topp om dagen skal det godt med "juleferie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...