Miss I.W. Skrevet 28. september 2009 Forfatter #381 Del Skrevet 28. september 2009 Da har jeg vært på snikvistit på sykehuset og hilst på den nye nevøen min! Skulle bare kjøre niesa mi og mamma ned på sykehuset og jeg har jo egentlig ikke lov, men min bror mente at det var i orden likevel. Jeg er jo frisk og rask, og på en måte i samme risikogruppe som dem. Han var i allefall kjempe søt og veldig lik morfaren sin som han er oppkalt etter. Jeg har alltid vært litt usikker når jeg bærer andres små babyer, men det var ikke så skummelt lengre. Tror jeg begynner å modnes litt! Sykelpeieren på avdelingen er mor til en kompis av min bror og hun ønsket meg velkommen tilbake i februar. :D Ble ikke vogn på oss i helga da. Den ene vi så på var ok,men vi prøvde å prute litt for den ligger over andre i samme årsklasse, men hun ville ikke gå ned en krone. Da får hun bare beholde vogna! Den som søsteren til kjære skulle se på var solgt. -Synes de kunne ha fjernet annonsen jeg da! Vi har det ikke travelt og svigerinnen mi sa vi kunne bruke den vi fikk av dem fram til de skal ha i slutten av april. Kan jo ha den i reserve, men vi må jo ordne med å levere den tilbake og det er ikke bare bare når en har halve landet mellom seg. Og jeg tenkte jeg skulle sette den igjen til svigers, som bor i mellom oss, i jula så får de ta den med seg hjem når det passer dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 28. september 2009 Forfatter #382 Del Skrevet 28. september 2009 I morgen skal jeg til fysioterapeuten og trene. Er kjempe spent! Er ganske bra i bekkenet nå og greier å gå rundt uten å gjøre grimaser av smerte, så jeg håper det kan være et godt utgangspunkt for å begynne på treninga. Droppa svømminga i kveld da jeg har en tendens til å bli ganske sliten i bekkenet av det, pluss at kjære jobbet overtid og middagen ble litt for sen og jeg var fremdeles stapp mett når planen var å dra... Vet ikke om jeg får dekt det enda. Skal innom legekontoret og hente henvisningen i morgen før treninga. Har ikke hørt noe fra legen (hun ringer vel hvis det er noe hun lurer på?), så jeg håper det går i orden. Har storkost meg i helga med både søtt og salt, og har litt dårlig samvittighet for det... Strider litt i mot dietten jeg prøver å holde, men så lenge jeg greier å skille mellom helg og hverdag får det vel gå! Spist bittelitt sjokolade og en muffin i kveld, men jeg "måtte" bare prøvesmake baksten jeg har baket til bror og sambo i forbinnelse med hjemkomsten med den lille . (Tenkte jeg skulle bake litt snadder i stedet for å kjøpe blomster, siden de vil å få litt ekstra med besøk hjemme siden ingen får komme på sykehuset lengere. ) Lukter så godt i leiligheten nå og må bare prøve å la vær å prøvesmake noe mere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 29. september 2009 Forfatter #383 Del Skrevet 29. september 2009 Huff, som jeg stresser med vogn! Jeg er bare teit for vi har det ikke travelt! Men jeg vil så gjerne ha det klart! Har så lyst å bestille ei ny ei for å være ferdig med det, istedet for å vente på et kupp på finn.no (sjekker hver dag). Det ligger ei ute nå jeg kunne veldig gjerne tenkt meg, men det er ikke her i området og litt for langt unna svigerinnen min til at jeg tørr spørre henne om å kikke på den. (Selv om jeg hadde gjort det for henne om situasjonen var omvendt og jeg hadde gitt henne ei vogn jeg måtte ta tilbake...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 30. september 2009 Forfatter #384 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Vogna er klar! Fant ei langt her i fra, men ei venninne er så snill at hun henter den i morgen og tar den med hit når de skal i familieselskap her i byen senere denne måneden! Den er kjempefin og brukt i bare noen måneder, og jeg gleder meg til å begynne å bruke den. Jeg fikk henvisningen! Legen hadde bare skrevet "bekkenløsning", men legesekretæren føyde på "med gangvansker" når hun så hva fysioterapeuten hadde skrevet. Var på trening med fysioterapeuten i går og det gikk fint. Litt hardt og jeg kjenner det i dag. Greide å kave meg avgårde på vanngym i morrest og er passe sliten og mørbanket nå. Men det er bare deilig! Og nå kan jeg kose meg resten av dagen med goood samvittighet! Endret 30. september 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 1. oktober 2009 #385 Del Skrevet 1. oktober 2009 Så flink du er som karrer deg avgårde på trening til tross for bekkenløsningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #386 Del Skrevet 1. oktober 2009 Så flink du er som karrer deg avgårde på trening til tross for bekkenløsningen! Det er visst det eneste som hjelper i følge fysioterapeuten. Hun har mange gravide som går hos seg så hun vet vel best. Bekkenløsningen er bedre enn på lenge og jeg må bare utnytte det! Vanngymmen er bare deilig! En deilig måte å røre seg på, og jeg håper jeg får igjen for det på sikt. Siden jeg ikke jobber er det kjekt å ha et gjøremål, som trening, daglig. Dessuten kommer vel kiloene fortere hvis jeg ikke får rørt meg noe særlig... Vi var ute å kjøpte et dritlekkert speil til stua som jeg har siklet på en liten stund. Ville ha kjæres godkjenning og bærehjelp, og heldigvis likte han det like godt som meg. Han satte i gang med boring og henging med en gang vi kom hjem. :rødme: Ble bare råfint og passet så godt inn på stua vår. Hawaiirosen blomstret så vakkert med tre rosa blomster i dag når jeg sto opp, og det føles ut som jeg har fått ei helt ny stue! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 1. oktober 2009 #387 Del Skrevet 1. oktober 2009 Her går eg å vente på å få igang trening hos fysio. Sliter med bekkenet eg også! Gleeder meg til å starte!Så bra at du har skaffa vogn. Vi arver fra broderen. Vi har handla bilde vi også som eg har sikla på lenge. Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #388 Del Skrevet 2. oktober 2009 Her går eg å vente på å få igang trening hos fysio. Sliter med bekkenet eg også! Gleeder meg til å starte!Så bra at du har skaffa vogn. Vi arver fra broderen. Vi har handla bilde vi også som eg har sikla på lenge. Herlig! Håper du kommer i gang fort; Frk edderkopp! Vi blir jo ikke kvitt det, men trening og info om hvordan begrense at det blir så fryktelig vondt har hjulpet meg. Det var også veldig godt å bli trodd! Vi arva jo vogn av søsteren til kjære, men må lever den tilbake da det kommer en liten til der. Utrolig godt å ha den klar nå! Venninnen min var og hentet den i går. Nå er det bare småtterier og stellekommode igjen. Det er så stas med noe nytt til hjemmet! Spesielt hvis en har ønsket seg det en stund! Kjære har endelig fått kjenne spark fra litja! Han har vært litt uheldig med når han har kjent etter spark til nå, og selv om han fremdeles ligger med øret på magen min hver kveld og sier god natt til litja, har han ikke vært så heldig å kjenne noen spark enda. Jeg så på øynene hans at han kjente sparket og begynte selvfølgelig å gråte! Hun sparker sterkere og sterkere, og noen ganger kan jeg se at magen rører på seg. Som jeg gleder meg til å møte henne! (Vi må vente en god stund til, men jeg har begynt å glede meg skikkelig!) Dagene går som før og jeg står stadig på samme vekt, selv om jeg har hatt ei uke med mye "kos". Mammabuksene mine kjennes romsligere ut over baken og lårene og jeg fikk skryt i dag at jeg var så "pent gravid". Koslig å høre! Fokus på sunn mat og trening (trener mere nå enn jeg har gjort på siden ungdomskolen!) synes å ha virking. Jeg synes det er veldig greit å ha litt å gå på framover og den store vektøkningen kommer nok etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 3. oktober 2009 #389 Del Skrevet 3. oktober 2009 Så koselig at mannen fikk kjenne spark også :rødme: Jeg tror du er superflott som gravid! Riktig god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #390 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Så koselig at mannen fikk kjenne spark også :rødme: Jeg tror du er superflott som gravid! Riktig god helg Syntes det var på tide nå! Jeg sitter jo stadig vekk å kjenner og ler, mens han blir litt snytt for den opplevelsen. Tusen takk! Det er jo nå en stort sett er finest gravid å da... En har fått skikkelig mage, men det er ikke blitt gedigen og en har ikke lagt til seg den særegne "gravidvaggen". Her har det vært en kald og sur helg, UTE! Mens inne har det bare vært kos med bl.a. kakao/te, varme pledd og levende lys. Har bare hatt det kost med kjæresten min i hele helga. Hadde besøk av bror med familie på lekeplassen vår i går. De var på den lilles første trilletur og svigerinnen min`s første tur ut etter fødselen (har slitt med en del smerter her og der). Vi var ute og prøvde å kose oss med matpakke, kjeks og varm drikke mens niesa mi på tre fikk lekt seg litt, men det var en isende kald opplevelse, selv med lue, votter, ullundertøy, ekstra tykk ulljakke og pledd! Brrrrr! Vinteren er virkelig på vei! Gikk på en sikkelig smell med bekkenet på lørdag etter en liten runde shopping og ærend med kjære. Hadde ille vondt hele lørdagen. Begynner å bli bedre nå. Tror dessverre at kjæres favorittstilling nå må utgå, da den ikke gjør underverker for bekkenløsningen. Han får bare overleve! Det er da fremdeles noen ting vi kan finne på... Endret 4. oktober 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #391 Del Skrevet 5. oktober 2009 Litja har vært sååå aktiv de siste dagene med både spark og hikking! Fredag (virket som om hun hadde fest og danset hele fredagskvelden! ) og lørdagsmorgen var sparkene rettet utover og jeg kunne se magen røre på seg. Lørdagsformiddag var det som om hun snudde seg helt og det kjentes nesten ut som om en kjempesommerfugel flakset en gang med vingene. Etter det har sparkene vært rettet innover og nedover. Rare greier assa! Må bare le av det! Det begynner virkelig å gå opp for meg at det er ei lita ei med et eget liv inni magen min. I dag har jeg bare sullet og latet meg! Har noen småting jeg tenkte jeg skulle gjøre, men har ikke fått gjort noe. Ja,ja, har kvelden og morgendagen på meg også. Blir ekstra rolige dager når bekkenet er så vondt som nå. Godt jeg ikke har mange ting som MÅ gjøres... Er sulten hele tiden i dag! *romle, romle* Har greid å holde meg unna småspisingen og godisen, men dèt er bare så vidt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #392 Del Skrevet 7. oktober 2009 Har egentlig lurt på hvor langt jeg er på vei i måneder og hvordan det regnes. Det er ikke alle som forstår eller skjønner det med uker og jeg har følt meg litt teit når jeg har sagt at jeg er så og så mange uker på vei og de har svart: "Jaha, men hvor mange måneder er der?" Fant heldigvis denne oversikten på BAM: 1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager 2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager 3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager 4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager 5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager 6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager 7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager 8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager 9 fullgåtte måneder: 40 uker Så nå vet jeg at jeg er straks 5 og en halv måned på vei! Var forresten på apoteket og kjøpte noe mot halsbrann. Til min overraskelse endte jeg opp med Pepsiduo som IKKE kan brukes av gravide. Måtte dra tilbake å bytte og klagde samtidig på at de ikke spurte om jeg var gravid når det var restriksjoner på bruken av akkurat disse tyggetablettene. Jeg ble enda mere overrasket når svaret på apoteket var: "Men det er jo så vanskelig å spørre om sånt". Herregud det er jobben deres og som jeg sa til henne; jeg er over 5 mnd på vei og det er ingen tvil om at jeg gravid. Dessuten er det vel ikke vanlig at jenter på min alder sliter med halsbrann når de ikke er gravide. De burde spørre alle damer innenfor en viss aldersgruppe om dette og det er IKKE pinlig å spørre; det er jobben deres! Jeg har blitt spurt om jeg var gravid før jeg, og da var jeg det ikke! Syntes bare det var morsomt jeg. Uansett så virket ikke de tablettene jeg fikk... BLÆH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 7. oktober 2009 #393 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ja det var jo teit! Love hearts og mandler var det eneste som fungerte her i heimen forresten Angående måneder regnet jeg fullgåtte mnd etter datoen, dvs når det var x antall mnd siden siste mensdato var jeg tilsvarende fullgåtte mnd. Syns det var helt håpløst å forholde seg til alskens utregningsmetodr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #394 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Angående måneder regnet jeg fullgåtte mnd etter datoen, dvs når det var x antall mnd siden siste mensdato var jeg tilsvarende fullgåtte mnd. Syns det var helt håpløst å forholde seg til alskens utregningsmetodr Ikke sant! Noen regner seg tilbake fra termin, noen deler uker på 4 og andre reger som deg, så jeg har bare "gitt opp" å regne i måneder... :gjeiper: Endret 7. oktober 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 8. oktober 2009 #395 Del Skrevet 8. oktober 2009 Så dumt at de på apoteket ikke spurte, da. Og bra at du sjekket om det kunne brukes av gravide! Jeg brukte stort sett Link, jeg Det funket bra. Pluss å ikke spise før jeg la meg. Du kan jo prøve Gaviscon i verste fall. Jeg prøvde aldri det da jeg var gravid, men fikk under fødselen, og endte med å kaste opp :urk: Skjønner at du vil ha alt på stell nå. Jeg var vel like langt på vei da vi kjøpte vogna vår Håper det dukker opp et kupp på Finn snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #396 Del Skrevet 8. oktober 2009 Så dumt at de på apoteket ikke spurte, da. Og bra at du sjekket om det kunne brukes av gravide! Jeg brukte stort sett Link, jeg Det funket bra. Pluss å ikke spise før jeg la meg. Du kan jo prøve Gaviscon i verste fall. Jeg prøvde aldri det da jeg var gravid, men fikk under fødselen, og endte med å kaste opp :urk: Skjønner at du vil ha alt på stell nå. Jeg var vel like langt på vei da vi kjøpte vogna vår Håper det dukker opp et kupp på Finn snart! Jeg er visst dum som tror at de bør spørre... Kjøpte Gaviscon i går og den funket ikke noe særlig. Det gjør heller ikke Loveharts eller melk når det står på værst. Så jeg tok en tur innom et annet apotek før fysioen i dag. Mens jeg sto å kikket på Link`en kom en av ekspeditrisene bort og anbefalte Pepsiduo. Jeg sa at det kan jeg ikke ta fordi jeg er gravid, og fikk til svar, Oi! mens hun kikket ned på magen min. Begynner neste å lure på om de har provisjon av Pepsiduoen! Kanskje den er best, men de bør se an kunden først, da det er mange som ikke kan bruke den! Linken virket bedre! Heldigvis! Huff, kastet du opp under fødselen?! Som om det ikke er nok som skjer akkurat da! Vogna er klar! Vogna er klar den... Fant ei nesten ubrukt ei på Finn. I går kom kjære hjem med roser til meg! Bare fordi... Jeg er så forelska i den mannen og ser vel omtrent sånn ut :rødme: når jeg kikker på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #397 Del Skrevet 9. oktober 2009 I går kveld greide jeg å skremme meg selv noe så j..lig! Mens jeg sto å pussa tennene kom jeg på at litja i magen ikke hadde hatt sin daglige kveldsgym og at jeg ikke hadde kjent noe siden lunsj. Begynte å grine og snakket for første gang høyt til henne (og ikke bare inni meg som jeg vanligvis gjør). Jeg ba henne om å røre seg litt fordi mamma og pappa var bekymret. Kjære prøvde å trøste etter beste evne og etter en stund var det noe som skjedde i magen og jeg greide å slå meg til ro. Det virker som om hun har prøvd å ta igjen det tapte i dag for det har vært en sånn aktivitet som jeg ikke har opplevd før. Magen har bulet ut både her og der og en periode lurte jeg på om jeg skulle begynne å filme magen. Nå er det deilig helg sammen med kjære! Skal late oss litt før vi lager litt sein middag og vasker rundt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. oktober 2009 #398 Del Skrevet 9. oktober 2009 Så godt at det er mer liv i dag God helg Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 10. oktober 2009 #399 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hei Missiw! Merker jeg er alt for dårlig til å komme innom og lese i dagboka di ja... Så langt på vei du er allerede da!! Dumt å lese at du sliter med bekkenløsning. Får håpe at det ikke er alt for ille. Virker hvertfall som at du er kjempeflink til å trene og spise bra for tida! Ha ei fin helg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #400 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Så godt at det er mer liv i dag God helg Missiw Takk! Hun har virkelig tatt igjen det tapte! Hei Missiw! Merker jeg er alt for dårlig til å komme innom og lese i dagboka di ja... Så langt på vei du er allerede da!! Dumt å lese at du sliter med bekkenløsning. Får håpe at det ikke er alt for ille. Virker hvertfall som at du er kjempeflink til å trene og spise bra for tida! Ha ei fin helg videre Stikk innom når du føler for det du! Har "godtatt" bekkeløsningen og gjør det beste utav det. Trener og tar ellers livet med ro! Det var egentlig værst før jeg fikk konstantert det og begynte behandlingen, når jeg følte at legen min ikke trodde på meg... Har fått enda en gulerot for å prøve å være flink med mat og evt vektøkning; jeg skal være forlover 4,5 mnd etter fødselen... Det er to år siden de skulle gifte seg og hun spurte om jeg ville være forlover, men pga jobb og barn ble bryllupet utsatt på ubestemt tid. Jeg er veldig glad for at de endelig har funnet ut at de endelig skal gifte seg og jeg tror det blir et stort og spesielt selskap! Det første jeg tenkte når jeg fikk vite at de endelig hadde satt datoen var pass og amming av litja da bryllupet er utebys. Og så kom panikken for fødselsvekt og ny kjole! (Frister ikke å kjøpe ny, dyr kjole som vil bli for stor når kroppen har funnet tilbake til seg selv. Finner jeg ikke noe som passer stor og liten mage eller at jeg fremdeles er veldig stor, får jeg bare leie en kjole har jeg bestemt meg for! Og jeg har fått to tilbud om å ha med meg nanny; mamma og søskenbarnet mitt, så dette skal vel gå bra. Værre blir det vel med utdrikkingslaget som også blir utenbys... Men det tar vi da!) Helga har vært travel; vi har gjort mye forfallende hjemme, jeg har vasket rundt kjøkkenet til jul (fant ut at jeg kunne like gjerne gjøre det nå, mens enda jeg kommer meg opp på krakken ), laget masse god mat, vært borte på besøk, hatt middagsgjester og lagt om til vinterdekk. Vi har fått gjort masse og er veldig fornøyde med oss selv! I dag skal jeg endelig en tur til frisøren. Dèt er på tide, da jeg ikke har klipt meg på over ett år og håret har nådd ned til rompa! Og i morgen er det endelig tid for å gå til jordmor. Dvs jeg hadde time i forrige uke men bomma på dagen... En glemmer litt dager og datoer når en ikke jobber! Kjære skal være med og han skal få være med så mange ganger han vil til henne. Jeg har time til legen neste gang og tenkte jeg skulle gå annenhver gang, men jeg tror jeg avbestiller timen. Er ikke helt fornøyd etter det med bekkeløsningen og hun har det uansett så travelt. Jeg får heller bestille time hvis det er noe jeg MÅ ha legen til. Endret 12. oktober 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå