Gå til innhold

Ny tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Innom med en forsinket bursdagshilsen. Litt treg jeg... :flau:

GRATULERER SÅ MYE MED OVERSTÅTT 33-ÅRSDAG! :blomst:

33 år er en fin alder. ;):Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med baking!

De ostekakemuffinsene hørtes skikkelig gode ut, blir helt sulten jeg! Det er så deilig å ha matlyst igjen!! :) Kanskje jeg også skal prøve på litt baking nå som kjøkkenet er rent og ryddig for en gangs skyld...

Så søtt at mannen din syns du skulle legge bort hold-in-tightsen! :fnise:

Er visst bare å legge dem bort nå ja!

Muffinsene var kjempegode og falt visst i smak til flere. Min kjære bror greide ikke å vente til resten var ferdige med ripsa som tante og søskenbarnet mitt hadde med, og spiste to allrede før jeg fikk satt fram muffinsfatet.

Ostekakemuffins med bringebær hørtes skikkelig godt ut :nam:

Så vemmelig med lår som dovner bort da :( Håper du ikke merker noe mer til det :)

Ha en super bursdagsfeiring i kveld :klemmer:

Ble en super feiring! Kjekt å dele den opp sånn og spre den utover en uke. ;)

Jeg å håper virkelig at jeg slipper at låret dovner bort flere ganger! Litt creepy!

Eg og har fått litt babymage og synes at det er kjempe artig! synd med hodepinen då! Men kjekt at du har kost deg med bursdagsfeiring og ferie. HJELP så forberedt du er med ting til baby. Vi arve masse så eg slapper egentlig av. Så er du så god på å bake. Det høres kjempe godt ut!

Ble plutselig veldig forberdt ja! Men nå er jo mesteparten arvet, så da er det liksom greit. Hadde ikke satt igang å kjøpt alt dette til fullpris på ei lita ferieuke, det er i allefall helt sikkert!

Vi bestemte oss tidlig for å prøve å spre utgiftene utover i svangerskapet. Men det var før vi visste om alt vi arvet. Har noe småting på vent hos brodern også, men det blir under 6 mnd mellom babyene våre så noe vil være uaktuelt selv om svigerinnen min sier vi skal få arve det.

Det er både litt skremmede og deilig å ha boda full av babyutstyr! Synes det var helt merkelig å pakke vogn m.m. inn i bilen når vi dro fra søsteren til kjære. Jeg trodde kanskje kjære ville reagere mere på det enn meg, men han tok det hele med knusende ro.

Innom med en forsinket bursdagshilsen. Litt treg jeg... :flau:

GRATULERER SÅ MYE MED OVERSTÅTT 33-ÅRSDAG! :blomst:

33 år er en fin alder. ;):Nikke:

Tusen, tusen takk! Det er da ikke så værst alder! ;)

Hodepinen har vært litt mildere de siste dagene. Den er der, men den er overkommelig. Tror det hjalp å komme hjem og komme i normalt gjenge med søvn, hvile, mat og drikke...

Vekta ser bedre ut også. (Helt teit å veie seg annen hver dag, men jeg håpet bare at den så bedre ut en rett etter vi kom fra ferie! :sjenert: ) Tror jeg hadde veeeldig mye vann i kroppen, spes. mtp. hvordan bena mine hovnet opp.

Det er mye aktivitet i magen om dagen. Livmora driver å strekker på seg og vokser. Likner faktisk litt på de smertene jeg plagdes med før jeg ble gravid. Det er litt vondt, men når jeg vet hva og hvorfor går det så mye greiere. Vet ikke om jeg har kjent jr. ennå. Har kjent de berømte "luftboblene", men de var svake og jeg vet ikke om det er jr. som sparker og flytter på seg eller noe annet. Får prøve å kjenne litt bedre etter om kveldene når vi legger oss.

Kjære har forresten begynt å si god natt til jr. Han er bare så utrolig søt når han bøyer seg over meg, stryker handa over, kysser og klemmer magen min og sier "God natt da, babyen!" :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hele dagboka di fra start til slutt, kjempespennende! Så fint du er gravid! lykke til ;D

P.s. Jeg er en dag lengre på vei enn deg :fnise:

Kos og Klem fra Honningmelon :danser::klemmer:

Endret av honningmelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hele dagboka di fra start til slutt, kjempespennende! Så fint du er gravid! lykke til ;D

P.s. Jeg er en dag lengre på vei enn deg :fnise:

Kos og Klem fra Honningmelon :danser::klemmer:

Hei, honningmelon! :goodbye:

Veldig koslig med et helt nytt fjes i dagboka mi!

Tusen takk for lykkeønskninger!

Vi forsket litt på babymagen i går kveld og det endte opp i latterkrampe. Kropp er gøy! :strix: Når jeg holder inn magen så langt jeg får til, går magen min bittelitt ut under brystene og så inn i igjen rett over navelen, før den stikker godt ut fra navelen og nedover. Det vises skikkelig godt hvor babyen ligger og det var kjempe morsomt å se! :skratte: Magen min har til vanlig en jevn bul og jeg har ikke lagt merke til dette tidligere. Tror det er på tide å begynne å ta magebilder!

Har forresten meldt meg på GR-kurs idag. Jeg er livredd for å legge på meg mye under svangerskapet. :sukk: Jeg har jo allerede de ekstra ammekiloene, så jeg trenger ikke noe ekstra å tære på. Jeg har ikke lyst å slite noe mere med knær, rygg, m.m. enn nødvendig. Jeg vet godt hva jeg bør spise og at jeg må røre meg, men jeg tror et kurs vil gi meg et ekstra kick til å være flink! Dessuten blir det koslig å treffe nye mennesker på kurset.

Har vært å kjøpt stoff til himmelen på vogga, dynetrekk og leketeppet jeg skal sy og strikke. Jeg har lett lenge etter et fargesterkt mønster som passer både til gutt og jente. Det er masse til enten jente eller gutt å velge i, men unisex er det værre med. Men jeg fant heldigvis et flott, mykt stoff med bilde bamser som leker i hagen i turkis, lime og rosa, med litt lyseblått, grått og gult. Det var kjempefint og jeg gleder meg til å begynne på det. :hoppe: Planen er å strikke et fargerikt lappeteppe (i fargene på stoffet), kanskje tove det og fore det på den ene siden (altså stoff på den ene siden og stikk på den andre), sånn at vi får et mykt og varmt leketeppe. Tror det kan bli tøft.

Skal sy himmel og dunetrekk til babyvogga i samme stoff. Mamma har sydd himmel og dynetrekk både i lyserosa og lyseblått til tantebarna mine, men de var litt kjedelige (ensfarget med stjerner og måner) og jeg har lyst at jr. skal ha sitt eget. Dessuten er det mere for :babysmokk: å se på.

Kan ikke si annet enn at været er skiftende i dag. Det er grei temperatur og litt skyer, men det skifter veldig mellom :sol: og at det høljer ned! :regn: Var flink og gikk en grei kveldstur i går og tenkte jeg skulle gjøre unna turen på formiddagen i dag, men jeg tror jeg ser an været og venter litt.

Hodet er bra enn så lenge, ryggen er ikke så kranglete som det kan være til tider og magen er ganske rolig. Håper det fortsetter! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er bedre i dag! :klem:

Du er sånn skikkelig husmor du, skjønner jeg... Den andre dagen her var det baking og nå skal du til med strikking og sying! :) Skulle ønske jeg var flink på sånne ting, det må jo gjøre ventetiden ekstra koselig... Det blir liksom ikke helt det samme å bare gå i butikken å kjøpe alt. Selv om det er moro det og da! :)

Og angående skiftende vær, jeg satt og kikket ut av vinduet utover sjøen i stad, der solen glitret i havoverflaten. Så hørte jeg plutselig et voldsomt styrtregn, men så ingenting. Snudde meg og kikket ut et annet vindu, og der, på baksiden av huset, styrtregna det som bare det! Så snudde jeg meg tilbake, og på sjøsiden av huset skinte solen fortsatt :ler: Ble sittende fascinert og kikke frem og tilbake en stund.

Trodde nesten ikke det gikk an.

Er det det de mener på værmeldinga når de sier det skal komme enkelte lokale byger? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, jeg vet ikke på husmor, Lille Ramona. :gjeiper: Liker å styre med baking, matlaging og litt håndarbeid. Det er koslig tidsfordriv på fridagene mine. Synes det er kjekt å ha det ryddig og rent rundt meg, men jeg er IKKE flink med støvtørking, støvsuging, rydding, vasking og klærne kan gjærne henge på klestativet i dagesvis etter de er tørre. :sjenert:

Dèt er vel det en kan kalle lokale byger! :fnise: Kom meg heldigvis ut på en tur i går uten å bli altfor våt. Jeg var fryktelig usikker på hva jeg skulle kle på meg, så jeg tok en kikk ute for å se hva andre hadde på seg for å få en idè om hva jeg skulle ha på meg. Men det gjorde det egentlig værre fordi alt jeg så (folk flest var vel på jobb) var noen unger i t-shirt og shorts (sååå varmt var det ikke og med en overhengende fare for regn) og en dame i forsid burka (kanskje ikke....). :ler:

Overhodet ingen hodepine i går og det kjennes bra ut i dag å. Ryggen er grei og magen som før, med en del "aktivitet". Litt utolige ben, men alt er bedre enn de hovne bena jeg hadde forrige helg! Tror muligens jeg kjente babyen i går kveld. Var som som om noen prikket meg lett i magen fra innsiden. Er ikke helt sikker siden det var så svakt, men jeg gleder meg utrolig til jeg kjenner det bedre! :hoppe:

Nei, nå skal jeg kjøre meg en tur på jobb og se hvordan det ser ut der, samt kjøpe garn til leketeppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære har nettopp overrasket meg med at han gleder seg til å se meg i snekkerbukse!?! :hakeslepp: Dèt blir ikke aktuelt! Jeg har ei malesnekkerbukse som er nesten 20 år gammel som har vært med på bl.a. russefeiring og oppussing av flere leiligheter, og det får bli med den! Måtte forklare han at det ikke er vanlig for gravide å gå med snekkerbukse lengre og det har det ikke vært på mange år. Han har visst et litt gammel-romantisk drøm om dette... :ler:

Har endelig vært å kjøpt meg bh`er som passer. Tok en sort med blonder og en offwhite bh. Måtte opp i 80G... Håper ikke jentene vokser noe stort mere nå! :pls: Det er vanskelig nok å finne bh`er! En skal visst kjøpe ammebh i en størrelse større og jeg må vel i spesialbutikk for å finne 80H. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt på teppet til jr. og skal si det går unna! Tror det blir tøft! Strikker ruter på 12X12 cm i skarp rosa, petrolium (turkis), limegrønt og gult! (Ble ikke helt korrekt disse fargene da...) Fant et mykt ullgarn som matchet fargene i stoffet perfekt. Gleder meg til å se resultatet! :bolledeig:

Her har vi verdens lateste helg! :nigo: Vi går bare rundt å koser oss og gjør bare morsomme ting; akkurat nå strikker jeg på teppet og drikker te, mens kjære "leker" med kamerautstyret sitt og surfer. Har to vakre blomsterbuketter som jeg fikk til bursdagsfeiringa og masse levende lys som gir ekstra stemning. Er forresten deilig å ikke bare ligge på sofaen å se på tv som et annet slakt!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en utrolig deilig kjæreste helg! :yvonne: Vi har bare slappet av og koset oss, laget god mat, og tilbringt mye tid i senga. :lur: Har nesten ikke gjort noe fornuftig i hele helga (det har jeg godt av tid til i løpet av uka!) og det har vært deilig.

Har strikket masse på babyteppet og må ut å kjøpe mere garn. Har i tillegg tatt et lite heklekurs på youtube og tror jeg skal sette igang med bestemorsruter av alt restegarnet mitt som kanskje på sikt kan bli et fargerikt pledd, hvis jeg blir ferdig med babyteppet før bunaden kommer i posten.

Jeg har muligens kjent minien i dag igjen. Lå på sofaen og så på tv når det plutselig begynte å prikke inni magen. Fremdeles svakt, men på omtrent samme sted som sist. Gleder meg til å kjenne det bedre og kjære kan kjenne det utenpå. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Innlegget mitt forsvant! :sur: *sukk* Får vel prøve igjen!

17+1 idag!

:danse:

Om tre uker (og en dag) er jeg allerede halvveis! :sjokkert: Det er ganske skummelt å tenke på, selv om vi er klare for at jr. skal komme. (Ikke enda da, men når h*n er klar, selvfølgelig!)

Jeg er litt lat idag også, kjenner jeg! :sjenert: Men jeg SKAL spise opp lunsjen min, henge opp maskina med klær som nettopp plystret at hun var ferdig, legge bort PC`en og gå meg en lang tur mens det er oppholdsvær! :pisk: Etter en så lat helg må jeg ut å røre på meg og få litt frisk luft! Kun sengegym. holder ikke i lengden! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en lat kjærestehelg da og ikke minst fantastisk at du begynner å kjenne liv :rødme:

Ha en super kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missiw!

Her var det lenge siden jeg har vært innom. Så langt på vei du har kommet allerede!! Utrolig morro, og ikke minst å begynne å kjenne liv i magen :nigo:

Høres ut som du har hatt ei fantastisk fin helg. Det gjør godt å bare slappe av og gjøre ting som man vil i sitt eget tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med en lat kjærestehelg da og ikke minst fantastisk at du begynner å kjenne liv :rødme:

Ha en super kveld :)

Takk det samme!

Håper at det er liv jeg kjenner da... :sjenert: Jeg tror det og det minner om det andre beskriver, men tørr ikke være skråsikker før jeg kjenner det bedre.

Hei Missiw!

Her var det lenge siden jeg har vært innom. Så langt på vei du har kommet allerede!! Utrolig morro, og ikke minst å begynne å kjenne liv i magen :nigo:

Høres ut som du har hatt ei fantastisk fin helg. Det gjør godt å bare slappe av og gjøre ting som man vil i sitt eget tempo.

Tiden har gått utrolig fort! Overraskende fort, faktisk. Men det er deilig å være godt på vei, og ferdig med kvalme og usikkerhet!

:fnise:

Viktig å ikke ta ting så høytidlig! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full av energi og pågangsmot startet jeg dagen, og bestemte meg for at i dag var helga virkelig over! Det varte helt til lunch. :sjenert: Da ble jeg så innmari trøtt at jeg måtte bare ta meg en dupp.

Sov veldig dårlig i natt; var liksom ikke trøtt og livmora mi jobbet som bare det og det var ganske vondt, i tillegg til at jeg var urolig i bena igjen. Sovnet omsider og våknet til vanlig tid, litt utslitt etter å ha kranglet med kjære i søvne. Drømte at vi kranglet og ropte skikkelig til hverandre og det tok virkelig på. Kjente at jeg var sinna på han enda når jeg våknet. Husker ikke hvorfor krangelen startet og aner ikke hvorfor jeg drømmer noe sånt. Her i heimen er jo alt topp og vi er forelsket som aldri før! :yvonne: Heldivis er kjære vant til at jeg drømmer mye rart og skjønte hva som sto på når han kom inn til meg for å si hadet og jeg sa at jeg var litt sint på han enda. :fnis:

I dag skal vi på middag til mamma og det blir godt å få servert middag! :spise: Men før det bør jeg få støvsugd litt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:fnise:

Kos deg med ferdiglaget middag ;)

Er ikke greit når en har en så god fantasi når en sover. Har ikke kranglet med kjære i søvne i natt :fnise:, men drømte at jeg jobbet ute i skogen med grantrær. Rett etter de var hugget var det min jobb å putte dem i en maskin som fjernet greinene. :eeeh:

Middagen til mamma var nydelig! Bror, svigerinne og niese var der også, så det ble nesten litt "søndagsmiddag"preg over den. Og vi alle spiste altfor mye!

Ellers ble det egentlig litt av en sjit-dag i går. :frown: Bena og armene verket og jeg følte meg litt kraftløs. Eneste som funket litt var å ligge med bena høyt. Livmora fortsatte å jobbe hele kvelden og ga meg mye "menssmerter". Faktiskt føltes hele kroppen som om jeg hadde første dag med mensen! :sukk: Har sovet mye bedre i natt og kroppen kjennes bedre ut, så jeg håper på en bedre dag i dag!

Har strikket som bare det i helga, og nå er jeg tom for garn. Jeg strikker ikke etter mønster og har lite erfaring med hvor mye garn rekker til hva. Tror jeg satser på å lage teppet dobbelt så stort som det er nå, så jeg må kjøpe mere garn. Så langt ser det veldig bra ut! Fargerikt og mykt! Kjære syntes det var fint han også... :rødme: Men jeg har begynt å tvile på om jeg skal fore det. Tror faktisk det blir bedre som det er. Sånn er det når en får en fiks idè! :gjeiper: Skal sy himmel og dyne av det samme stoffet som jeg kjøpte til teppet. Kom på at jeg må jo skifte gardiner på rommet som er tiltenkt jr. så jeg tror jeg syr nye gardiner av stoffet i stedet. Må sikkert kjøpe mere stoff, men det kostet bare 60 kr/m og det var så søtt at det gjør ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen oppførte seg eksemplarisk i går! Var deilig å slippe å ha så vondt over alt! Hadde bare noen smerter i livmora.

Har vært så flink hittil i uka og gått turer, og i går greide jeg å komme meg på en time på treningssenteret. Endelig kommet over dørstokkmila! :hoppe: Nå er det bare å fortsette! ;) Jeg er vel nødt å gjøre med selv den tjenesten å trene og røre litt mere på meg framover, sånn at både fødsel og tiden etter blir lettere. Nå kan jeg ikke skylde på hverken kvalme eller varmen lenger... :sjenert:

Jeg begynner å kjenne magen når jeg bøyer meg framover, f.eks. når jeg støvsuger under sofaen. Litt morro, men jeg gruer litt for hvordan det blir når magen virkelig blir stor. Godt det skjer gradvis og at jeg har tid til å forberede meg! Og i værste fall får kjære ta seg av all støvsuging! :lur:

Vi har allerede begynt å se på søknaden om fødselspenger og permisjon, men det er søren meg ikke enkelt! :klø: Kan ikke sende den inn før etter uke 26 og vi får vel lese litt mere om det og høre med arbeidsgiverne våre om ferie m.m. før vi setter oss ned med det igjen. I tillegg lurer vi på om kjære skal ta sin del av permisjonen i 50% over dobbelt så lang tid. Han kan ha hjemmekontor og litt fleksibel arbeidstid. Vet ikke om dette er lurt og om arb.giveren hans vil gå med på det. Jeg må ikke gå hjemme lenge, og tror det kan bli godt å begynne å jobbe etter å ha vært borte så lenge, men jeg ser liksom ikke for meg at jr. skal begynne i bhg. i 8 måneders alder. De er jo så små da! I tillegg synes jeg det er vanskelig å bestemme seg for hvordan 2010 skal se ut så tidlig. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Innom og hilser på :)

Takk for hilsen i dagboka mi, så koselig!

Fruktsukker har jeg forsåvidt tenkt litt på, men melkesukker, den var ny for meg! Det er mye å tenke på synes jeg :fnise:

Jeg spiser ikke mye frukt og youghurt egentlig, for jeg er ikke glad i det.. men jeg prøver for å få i meg vitaminer og div, men vannmelon er vel ikke det beste, hehe!

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å shoppet med mamma i går og vi fant noe småtterier til jr. som gulpeluter, tisselaken og dyne. Jeg mente at jeg kunne kjøpe det senere, sånn at jeg har noe å gjøre i vinter ;), men mamma mente at det var like greit å kjøpe når vi likevell hadde det rett foran oss. Så det ble som mamma ville! :fnise: Hun spanderte dyna, snille mammaen min! Kjøpte den som er 80X100, da den minste som vi trenger til vogga mente hun at vi ville arve av bror, som skal bruke vogga fram til vi trenger den.

(Føreløpig) Utstyrsliste:

(grønt er ok og turkis er underveis/delvis i orden)

Barnevogn - kjøpte av svigerinnen min for 3500,-

Skinnfell til vogn - fant på tilbud i Sverige satt ned til 299,- fra 699,-

Voksipose e.l.

Vognteppe - får et heklet et av mamma og strikker et i ull selv

Bæresjal/Babybjørn - arvet Babybjørn av søsteren til kjære

Bilstol - fikk av søsteren til kjære

Stokke tripptrappstol - allrede fått av brodern

Pute og bøyle til stol - låner av søsteren til kjære

Vippestol - arvet av søsteren til kjære

Stelleveske - svigerinnen skal prøve å skifte glidelås i den som hører med vogna

Kommode = stellebord

Stellepute for å ha på kommoden vi skal gjøre om til stellebord - kjøpte en festlig pute i Sverige

Badebalje - fant en flott turkis en til kun 89,- KUPP!

Håndklær

Vaskekluter

Siklesmekker

Gulpekluter - 12 stk (gas og flanell) er vel kanskje nok hvis vi ikke får en "gulper" :fnise:

Smukker

Neglesaks for baby - kjøpte et sett i Sverige

Termometer

Smukker

Leketeppe

Vogge - skal ha den jeg brukte for 33 år siden

Sy himmel og dynetrekk til vogga - har kjøpt stoffet

Sprikelseng

Dyne

Sengklær

Tisselaken - 2 stk

Ammebher

Ammeinnlegg

Ammepute

Brystpumpe (får vel se an om jeg trenger først, men dama til bror har en hun sier jeg kan arve)

Tåteflasker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...