Gjest Nybakt Skrevet 13. mars 2009 #21 Skrevet 13. mars 2009 Jeg ble veldig glad for å få tomtombaby gavekoffert med økologiske pleieprodukter til den lille. Fikk et par økologiske pleieprodukter til meg selv også. Satte utrolig stor pris på det da jeg ikke har hatt ork til å tenke på sånne ting. Fikk en god anledning til å freshe meg opp litt og så var tomtombaby kofferten bare sååå søt *felle en tåre* Her fant jeg bilde av gavekofferten med produkter til mammaen. (Den til baby er grønn) Synes jo det er viktig da å bruke så rene produkter som mulig. Fikk også litt økologiske klær til den lille, og til og med tøybleie! Flotte gaver altså!
Nala Skrevet 13. mars 2009 #22 Skrevet 13. mars 2009 Skal du kjøpe klær er det lurt å kjøpe hverdagsklær. Altfor mange gir fine, men totalt upraktiske klær i gave. Strømpebukser og bodyer er det beste, gjerne i ull. Jeg kjøper alltid str. 68 hvis vi gir klær. Ellers syns jeg bøker og treleker er flotte gaver.
Jade Skrevet 13. mars 2009 #23 Skrevet 13. mars 2009 Synes jeg så noen som nevnte det oppi her, men fant det ikke igjen. Vi ble ihvertfall veldig glad for porselenskål/fat i kardemommeby-mønster. Og det har blitt brukt kjempemye!
Mamma1 Skrevet 13. mars 2009 #24 Skrevet 13. mars 2009 Skal du kjøpe klær er det lurt å kjøpe hverdagsklær. Altfor mange gir fine, men totalt upraktiske klær i gave. Strømpebukser og bodyer er det beste, gjerne i ull. Jeg kjøper alltid str. 68 hvis vi gir klær. Ellers syns jeg bøker og treleker er flotte gaver. Helt enig.. Hva skal man med denimbukser til en baby? Jeg har fått så mye som jeg ser på som ubrukelig..Haugevis med sparkebukser og dresser, som er uten knepping i skrittet. Det orker jeg ikke å bruke, når hun bæsjer i gjennomsnitt ti ganger i døgnet minst.. Kjole i str 56, jada det er fint, men upraktisk. Man tar det på og tar bilde en dag, that's it.. Nei, strømpebukse og helst omslagsbody er kjekt å ha.
cogito Skrevet 13. mars 2009 #25 Skrevet 13. mars 2009 Har dere fått gaver FØR babyen er født??? Trodde det var noe man hadde med på besøk når man faktisk kom og tittet på den lille jeg... Kvifor blir du så overraska over at nokon får gåver før babyen er fødd? Me fekk også ein del gåver før fødselen. Rett og slett fordi me bur langt frå slekt og venner, og termin var i september. Nokre av dei fekk me gåve av i løpet av sommaren når me traff dei personleg. Me fekk mykje klede, og nesten berre i str. 62. Heldigvis fekk me stort sett nyttige og fine ting! Var glad for at me ikkje fekk klede i str 50-56, for eg hadde kjøpt det me trengte i starten sjølv, og han kunne bruke str 62 frå han var 6 veker gammal. Henger meg på dei som anbefaler å gje leiker og bøker! Og kjøp kvalitet
Gjest imli Skrevet 13. mars 2009 #26 Skrevet 13. mars 2009 Skal du kjøpe klær er det lurt å kjøpe hverdagsklær. Altfor mange gir fine, men totalt upraktiske klær i gave. Strømpebukser og bodyer er det beste, gjerne i ull. Jeg kjøper alltid str. 68 hvis vi gir klær. Ellers syns jeg bøker og treleker er flotte gaver. Veldig enig. Selv om det virker som en kjedelig gave (for giver) å gi body og strømpebukse o.l, er det jo sånt man bruker, ikke kjoler, stive olabukser, penskjorter og den slags. Vi fikk en del sånt, tror vi fikk brukt alt en gang hver, mest for å ikke ha så dårlig samvittighet... Neste gang kommer jeg definitivt til å bytte det jeg ikke vil ha. Hverdagsklær, leker, håndklær eller sengetøy til babyen kanskje? Spør om det er noe spesielt de ønsker seg.
Elle Melle Skrevet 14. mars 2009 #27 Skrevet 14. mars 2009 Det er veldig forskjellig hva folk trenger og ønsker seg. Det viktigste er at dere viser at dere har prøvd tror jeg. Ikke gjør tabben med å kjøpe i stor størrelse, men til sesongen som er nå. Vi fikk masse sommerklær i den størrelsen hun var til jul, hva er vitsen med det liksom? Ullklær som passer midt på sommeren er det ikke alle som vil ha. Da er det bedre med pysjer eller noe slikt. Eller gavekort på Nøstebarn. Jeg ville satt pris på å få noe dere syntes var koselig å gi. En artig bamse, sangbok, et skikkelig fint teppe er også en veldig bra gave. Det vokser man ikke fra på samme måten som klær.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå