Teriyaki Skrevet 8. april 2010 Forfatter #801 Del Skrevet 8. april 2010 Ja, jeg skal å gå en tur senere. Skal vente til sambo er kommet hjem, det er nemlig ganske så godt å ha litt alenetid hjemme Hehe, og jeg som trodde du skulle si at det var koselig å ha selskap når du skulle gå tur Men du har helt rett! Alenetid er godt. Jeg gikk en times tur, men så klart alene. Prøvde å få R med meg, men han ville som vanlig ikke det. Så nok en gang går jeg tur alene med begge hundene etter at jeg har gjort masse husarbeid pluss laget en kjempegod wok med ferske grønnsaker. Han hadde riktig nok litt dårlig samvittighet da, for han tok ut av oppvaskmaskinen mens jeg var ute, og da jeg var kommet inn og la den tørre klesvasken på sofaen for bretting etter jeg hadde hengt opp den våte, så hadde han brettet de ti parene med sokker, mens latt resten av vasken ligge igjen til meg Noen tips om hvordan jeg skal oppdra han litt bedre? 92% av alt husarbeidet er det jeg som tar. I tillegg er han flink til å rote. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 8. april 2010 #802 Del Skrevet 8. april 2010 La vaere aa gjoere for ham. Ikke rydd opp etter ham, og ikke vask klaerene hans. Han gjoer det selv tilslutt, naar han ikke har flere klaer aa gaa i. Jeg har ogsaa gaatt tur i dag. Jeg liker aa gaa alene, men kan vaere koselig aa gaa sammen med noen ogsaa. Pappa og jeg har bestemt oss for aa gaa syvfjellsturen i mai. Da skal vi gaa over alle syv fjellene i Bergen, saa maa trene til det. Mamma skal kanskje vaere med paa halve turen ogsaa, for man kan velge aa gaa over "bare" fire fjell, noe som ogsaa er en god tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 8. april 2010 #803 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg gjør alt selv, sambo gjør lite. Det er for at det er jeg som velger å ha det "prikkfritt" rundt meg til enhver stund. Dvs at jeg bruker ca et kvarter/halvtime på å rydde hver dag. Og hver dag er det noe nytt, så hoper seg aldri opp til noe spesielt mye rot da. Ellers så kan jeg kjefte litt, eller kommentere alle koppene han faktisk bruker til vann rund omkring i hele leil, da kan han finne på å rydde dem inn i oppvaskmaskinen. Ja, du hørte rett INN I oppvaskmaskinen, ikke oppå som han pleide før. Ellers så er han behjelpelig når jeg ber om hjelp, og det er egentlig alt det jeg trenger. Det er ikke hans "feil" at jeg ikke tåler rot. Han tar oppvaskmaskinen av og til og da er jeg strålende fornøyd Uansett, har ikke noe annet tips enn å ikke mase og rydd selv, litt og litt om gangen Og om du føler du trenger hjelp, så spør på en ordentlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. april 2010 Forfatter #804 Del Skrevet 8. april 2010 La vaere aa gjoere for ham. Ikke rydd opp etter ham, og ikke vask klaerene hans. Han gjoer det selv tilslutt, naar han ikke har flere klaer aa gaa i. Jeg har ogsaa gaatt tur i dag. Jeg liker aa gaa alene, men kan vaere koselig aa gaa sammen med noen ogsaa. Pappa og jeg har bestemt oss for aa gaa syvfjellsturen i mai. Da skal vi gaa over alle syv fjellene i Bergen, saa maa trene til det. Mamma skal kanskje vaere med paa halve turen ogsaa, for man kan velge aa gaa over "bare" fire fjell, noe som ogsaa er en god tur. Uff nei jeg blir så stresset med mye rot rundt meg. Er egentlig en svært rotete person selv, så det kommer ikke av seg selv. Tenker hele tiden at nå MÅ jeg gjøre det og det for at det ikke skal hope seg opp. Men minst en gang i mnd. feiler jeg og ender opp med å ta shippertak på en til to timer Så gøy med gjelltur! Her i Bodø har vi noe som heter 7-toppstur. Og det går ut på akkurat det samme! Jeg gjør alt selv, sambo gjør lite. Det er for at det er jeg som velger å ha det "prikkfritt" rundt meg til enhver stund. Dvs at jeg bruker ca et kvarter/halvtime på å rydde hver dag. Og hver dag er det noe nytt, så hoper seg aldri opp til noe spesielt mye rot da. Ellers så kan jeg kjefte litt, eller kommentere alle koppene han faktisk bruker til vann rund omkring i hele leil, da kan han finne på å rydde dem inn i oppvaskmaskinen. Ja, du hørte rett INN I oppvaskmaskinen, ikke oppå som han pleide før. Ellers så er han behjelpelig når jeg ber om hjelp, og det er egentlig alt det jeg trenger. Det er ikke hans "feil" at jeg ikke tåler rot. Han tar oppvaskmaskinen av og til og da er jeg strålende fornøyd Uansett, har ikke noe annet tips enn å ikke mase og rydd selv, litt og litt om gangen Og om du føler du trenger hjelp, så spør på en ordentlig måte. Joda, jeg overlever å være den som gjør mest. Men synes han skulle hjulpet meg mer enn han gjør. Men du har da en positiv holdning rundt det hele da! Største problemet mitt er at han er en rotkopp men påstår at han ikke er det, og presterer til tider å bli sur fordi det er rotete når han ikke har gjort noenting for å forbedre det selv. Han kan være litt tåpelig av og til, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 8. april 2010 #805 Del Skrevet 8. april 2010 Ja, det er, for meg, ikke noe annet å gjøre enn å være positiv. Har nemlig funnet ut at man kommer ikke langt med å være negativ her i livet. Men han er flink når jeg faktisk spør om han kan støvsuge eller ta ut av oppvaskmaskinen eller brette klær. Jeg må gi han konkrete oppgaver, så løser deg seg litt bedre. Han finner jo aldri på å ta en klut å tørke støv eller vaske vinduer selv Her har vi 10 på topp faktisk Den minste er på svimlende 200 meter eller no slikt, mens den største er på nærmere 1300 om jeg ikke tar helt feil. Også bytter de topper fra år til år. Greit å bo på en plass med mange topper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. april 2010 Forfatter #806 Del Skrevet 8. april 2010 For min del må jeg som regel mase en del før han gjør det. Menmen. Ja vi har nok en god del mer enn bare 7 topper i Bodø Men det er bare 7 topper som er med på den årlige 7-toppsturen. Har du vært i Bodø? Jeg stortrives i byen. Fin natur og alt det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 8. april 2010 #807 Del Skrevet 8. april 2010 Har vært i byen et par ganger, jeg trives sånn passe. Synes det er en god del merkelige folk, ikke misforstå, men det er på en måte en litt mer "overlegen" stemning der om jeg kan si det på den måten, enn det jeg er vant med. Men naturmessig er det jo veldig flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. april 2010 Forfatter #808 Del Skrevet 9. april 2010 Har vært i byen et par ganger, jeg trives sånn passe. Synes det er en god del merkelige folk, ikke misforstå, men det er på en måte en litt mer "overlegen" stemning der om jeg kan si det på den måten, enn det jeg er vant med. Men naturmessig er det jo veldig flott! Der er jeg egentlig uenig. Hvis man trenger hjelp eller møter på noen i døra, så gjøres det alltid med et smil. Men nå vet jeg ikke hvor åpent det er hos dere da. Men i Oslo f.eks. er det overlegent derimot. Synes jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 9. april 2010 #809 Del Skrevet 9. april 2010 Er du opprinnelig fra Bodø du da? Er småtrøtt i dag, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. april 2010 Forfatter #810 Del Skrevet 9. april 2010 Er du opprinnelig fra Bodø du da? Er småtrøtt i dag, ja! Jepp, født og oppvokst her! Hehe, jeg var også skikkelig trøtt i dag, og var så glad for å endelig ha helg. Men i døra møter jeg som vanlig en sur og klagete R. Han er irritert og kjempelei av knurringen/bjeffingen til Rambo som er min hund, vi har to da. Når jeg ikke er hjemme så er han så utrolig usikker og på vakt hele tiden at det er jo et mareritt å være sammen med vofsen. Og siden jeg jobber til klokken fem, og R til fire, så har han det problemet hver dag når Rambo er her. Rambo er kanskje halvt og halvt her og hos moren min. Så nok en gang blir jeg kjeftet på og blir dermed i dårlig humør idet jeg kommer inn døra. *sukk* Aner ikke hvordan jeg skal å slutt på bjeffingen hans, men hvis R tror det hjelper å bli sur på meg og klage og klage og klage så det blir dårlig stemning hver gang jeg kommer hjem så tar han feil... SÅ til dagens positive ting! Jeg skal på billijard i dag med to gode veninner. Det blir gøy. Etterpå det skal jeg på kveldstrening før det blir kveld. Hva skal dere i helgen? Jeg skal ha en rolig helg, sett bort i fra trening hver dag i helgen da. Neste helg derimot blir det fest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 9. april 2010 #811 Del Skrevet 9. april 2010 Kanskje det har noe med at du er innfødt ? Hm, kanskje samboerern din har PMS?? Om min har oppført seg slik så hadde han fått tilbake med samme mynt. Snakk om å ikke ha folkeskikk. Kanskje han er litt lei, tipper det er bra at du er ute å koser deg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. april 2010 Forfatter #812 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Hehe, kanskje det ja! Ja jeg sier jo at det er dårlig gjort av han å bli så sur osv. Men han er ikke lett han der. Han har humørsvigninger selv om han ikke skjønner det selv, og han er ikke så utrolig positiv som han mener han er og påstår alle andre sier han er. I det siste har han rett og slett vært slitsom. Virker ofte ikke glad for å se meg, blir veldig fort sint, tar avstand, er tiltaksløs osv. Nesten så jeg begynner å lure på om han er deprimert. Var koselig å spille billijard i går ja! Etterpå dro vi på kafe og snakket om litt av hvert. I kveld skal jeg prøve å få i stand en koselig kjærestekveld med han. Skal lage taco. Håper det kan fikse litt på humøret hans.. Endret 10. april 2010 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 10. april 2010 #813 Del Skrevet 10. april 2010 Ja, det høres ut som noe er galt i allefall. Veksler han mye mellom å være kjempeblid og estatisk, og sinne og tiltaksløshet? For da kan han kanskje ha en type mild manisk- depressiv sak? Har ikke noe råd å komme med, men har du prøvd å prate ordentlig med han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. april 2010 Forfatter #814 Del Skrevet 10. april 2010 Ja, det høres ut som noe er galt i allefall. Veksler han mye mellom å være kjempeblid og estatisk, og sinne og tiltaksløshet? For da kan han kanskje ha en type mild manisk- depressiv sak? Har ikke noe råd å komme med, men har du prøvd å prate ordentlig med han? Nei han er relativ stabil i humøret. Vi har hatt en tøff periode, og han har hatt det slitsomt på jobb og sånt, så dersom det er noe annet enn at han er sliten, så tror jeg det er "god gammeldags" depresjon. Har selv hatt to langvarie og tunge depresjoner, så kjenner igjen noe av oppførselen hans. Men han sier selv han bare er så sliten og at roten til det dårlige humøret hans de siste par ukene faktisk har vært hunden. Men i kveld blir det taco og kos! Håper det går fint, for jeg har så lyst på en skikkelig kjærestekveld nå. I dag er det ute. Men siden jeg ville gjøre styrketrening, så valgte jeg å trene på senteret i dag. Deilig med litt over en times trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 10. april 2010 #815 Del Skrevet 10. april 2010 Kjenner nå at jeg skulle definitivt trent i dag, er så rastløs at halve kunne vært nok! Håper dere får en flott kveld sammen ! Og koser dere som kjærester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. april 2010 #816 Del Skrevet 10. april 2010 Kan det vaere at Rambo foeler jeg usikker paa R naar de er alene, og at det er derfor han knurrer? Ike sikkert R gjoer noe bevisst for aa gjorer ham usikker, men verdt aa tenke over. I gaar var min bror og jeg paa besoek til vaar bestemor. Hun blir alltid ekstra glad hvis vi kommer en fredag eller loerdag, for da tror hun at vi egentlig skal noe annet. Saa da foeler hun seg hoey prioritert. Var bare inne paa en og saa provede vi aa faa hjelpe henne med litt men det fikk vi ikke lov til. Etter aa har vaert hos henne stakk vi innom onkelen vaar. Der var jeg norsklaerer for konen hans, hun er fra Brazil. Jeg vet ikke hvor god laerer jeg var da, det gjenstaar aa se. Har vaert her ogsaa i dag. Jeg gikk til og fra jobb, en timer hver vei. Saa jeg fikk utnyttet det litt. Gikk greit paa jobb i dag. Mye av tiden gikk med til aa lete etter flasken til en kollega.Hun klarte ikke aa fokusere paa noe annet enn flasken, saa vi fikk ikke gjort noe fornuftig paa halvannen time. Vi fant den til slutt, rett foran oeynene vaare. I kveld har vi avskjedsmiddag for min bror (les biff og ). Vi har alltid en ekstra god middag den dagen han kommer hjem paa ferie og den dagen han reiser igjen. Ellers skal jeg ikke noe i helgen. Tenker paa aa spoerre en venninne om hun vil vaere med paa kino i morgen, men ikke sikkert jeg gidder. Er det fint vaer saa nyter jeg nok heller dagen ute istedenfor. Haaper dere faar en kjempefin kveld sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. april 2010 Forfatter #817 Del Skrevet 11. april 2010 Heihei! Ja det tror jeg nok det er, og det har jeg også sagt til han. Men det er jo ikke akkurat noe som er så lett å gjøre med, desverre. Hadde det vært opp til han så skulle vi prøvd alt mulig, inkludert strømhalsbånd, og dersom det ikke funker så vil han enten få hunden bortadoptert eller avlivd. Hehe, hvilken flaske? Sprit? Så koselig av dere å besøke bestemoren deres på en fredag da! Det varmer sikkert hjertet kjempemasse. Skulle ønske mine besteforeldre bodde i Bodø! Dvs. mor og far..Farmor er jo død nå Har fortsatt ikke helt skjønt at hun er død selv om jeg var i begravelsen hennes, og det er rett og slett fordi jeg er vant til å kun se henne to-tre ganger i året. Likevell følte jeg et nært bånd til henne og den hun var. Familiens overhode. I dag våknet jeg med vonde menssmerter, så nå har jeg tatt to paracet. Egentlig bruker jeg ikke å ta det uansett hvor vondt jeg har. Men sist gang jeg hadde så vondt så bestemte jeg meg for at det kunne da ikke skade kroppen å ta et par paracet noen få ganger i året. Prøver å unngå å ta piller så langt det lar seg gjøre, vegrer meg litt for å "utsette" kroppen for sånt. Men tviler egentlig på at paracet er så ille. Sool i dag også! Gleder meg til jeg får lønning, for da skal jeg kjøpe sykkel slik at jeg kan sykle til og fra jobb i stedet for å kjøre bil! Hvorfor er det ikke en sykkelsmiley? Og hvorfor er det en som heter yvonne? -> Er det Yvonne her på forumet som har laget den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 11. april 2010 #818 Del Skrevet 11. april 2010 Det var vannflasken hennes vi letet etter. Hun ble ekstremt tørst av å tenke på den. Jeg liker heller ikke å dytte i meg unødvendige piller, men tar en 2-3 paracet i året kan neppe skade noe særlig. Hvordan gikk det med skatten din forresten? Du har kanskje sagt det, men jeg har glemt det. Selv fikk jeg igjen 3 800. Jeg skal gå en lang tur nå øyeblikkelig, men kanskje jeg skal formiddagsmat først? :klø: Å sykle til jobb var en kjempegod idé. Du er virkelig ikke dum! Jeg har sykkel, men vet ikke hvor den er. Så må jeg få sjekke at alt er som det skal på den. Jeg vet ikke hvorfor det ikke er en sykkelsmiley. De burde lage en. Vet ikke om Yvonne har laget men den er nok oppkalt etter henne. Hun er jo så forelsket i kjæresten, og det er jo fint. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. april 2010 Forfatter #819 Del Skrevet 11. april 2010 Vannflasken ja Jaja, av og til er det jo gøy å leite etter ting! I alle fall så lenge tingen ikke er så viktig at man blir helt fortvilet dersom den er helt borte! Tur er deilig. Jeg tenker å ta meg en joggetur litt seinere. Skulle egentlig på spinning, men så har R bilen i dag, og jeg har som sagt ikke sykkel Ja, gleder meg til å sykle til jobben hver dag i sommer! Den siste bakken opp til oss er kjempelang og bratt (tar ca. 7 min å gå opp hvis man går i litt fortere enn normal gange), så tipper jeg får litt god trening! Forresten så fant jeg ut at jeg har gått opp kanskje et lite kg siden sist jeg veide meg. Nå er jeg i syklusens tyngste periode, og jeg har vel intensivert litt av styrketreningen. Dessuten så vises det ikke på meg at jeg evt. har lagt på meg PLUSS at det var en annen vekt jeg jeg har pleid å brukt. Vet ikke hvor nøyaktig sånt er. Så jeg tar det egentlig med knusende ro. Jeg har ikke endret kosthold på noen måte, så det skulle ikke være et kg fett jeg har lagt på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 11. april 2010 #820 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg fikk en badevekt i julegave Den er nå ødelagt Det er kommet vann i den Den var ganske bra, lagret inn data og så viste den vanninnhold og fettinnhold i kroppen. Ikke så dumt. Så slipper man å lure på om man holder på vann eller ikke. Var det en koselig kjærestekveld i går da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå