Gå til innhold

En dråpe i havet

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Bra jeg ikke er den eneste, hehe. :)

Det er en fin sak å leve etter :) Er så kjipt med folk som er på den måten. Personligheten kan gjøre selv de vakreste mennesker stygge..

Vet ikke helt når jeg får svar..I løpet av uka hvis jeg er heldig! :)

Ha en fin kveld du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det går an å elske noen så høyt, og ha så sterk tilknytning til noen, at tanken på å ikke ha dem i livet sitt lenger gjør at man blir urolig og dårlig i kroppen, og at man kjenner gråten i halsen... Tenk på det..

I dag hadde jeg min første dag i stallen! Det er over tre år siden sist jeg satt på en hesterygg, og før det igjen var det sikkert tre år siden jeg var litt småaktiv. Det var skikkelig koselig. :) Så fra nå av skal jeg holde på med hest en gang i uken.

"I thougt love was black or white, that it was wrong, or it was right" - Where I stood - Missy higgins

http://www.youtube.com/watch?v=VfNr_FAEzd8 - Nydelig og gripende sang

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi er inne i en litt vanskeig periode, så må det likevel markeres..

I to år har jeg vært sammen med min kjæreste, på godt og vondt. Vi snakket for første gang januar 2007, på nettby, av alle steder. Kontakten var sporadisk, og vi møttes ikke før rundt den 19-22 juni 07. Det var en svært hyggelig date, men etter tre-fire dater, sa det helt stopp for min del. Jeg klarte ikke å gå inn i noe enda. Det var kaos i hode mitt etter at jeg hadde hatt en utagerende periode med masse gutter, sex, alkohol og ensomhet. Årsaken til denne oppførselen var at jeg hadde blitt såret, og brukt, og trengte vel bekreftelsen. Men det førte ikke til annet enn at jeg følte meg tom. Dermed sluttet vi å møtes noe særlig, men holdt sånn høvelig kontakten over msn. Han tok riktignok avstand, for han hadde allerede blitt svært betatt av meg.

Etter en og en halv måned var vi kommet til august, og vi avtalte at vi skulle møtes igjen. Det var da det sa pang. Etter en veldig koselig kveld skulle jeg egentlig ta bussen hjem snart, men så begynte han å stryke meg på låret. Jeg ble helt varm inni meg, og ble sjenert og nesten litt fnisete der jeg satt, og nesten ikke turte å ha øyekontakt med han. Da tok han hånden på haken min, snudde hode mitt mot han så vi fikk øyekontakt, også kysset vi. Det mest intense kysset jeg har hatt, fordi det stormet rett og slett inni meg.

Vi møttes de neste to dagene også, og den tredje dagen overnattet jeg, for han skulle til Oslo en tur i noen dager, så vi måtte jo få vært sammen så lenge som mulig. :) På sms av alle ting sa jeg til han at jeg begynte å bli betatt av han, noe han ble skikkelig glad for, for han kunne jo fortelle at han følte det samme. Husker jeg var på fest den helgen, og selv om vi ikke var helt sammen enda, så følte jeg det helt feil når en gutt som var der ville ha meg på fanget og sånt. I stedet gikk jeg ut og ringte han (eller sendte jeg sms), og fortalte det til han. Dette ble han også svært glad for.

Den 26.08.07 ble den ofisielle datoen vår. Vi har hatt mange fine stunder. Den stormende nyforelskelsen var mer overveldene enn noe jeg har opplevd, og det ga meg en ny type lykke i livet. Tiden gikk, og nyforelskelsen la seg, men jeg kan likevel si sikkert at de følelsene jeg har for han er så sterke, så intense.

Disse to årene har ikke bare vært fryd og gammen, vi er to forskjellige mennesker, så vi har uten tvil kjempet en del kamper, og kampen er nok ikke over. Men gud som jeg vil fortsette sammen med denne gutten. For selv om han har evnen til å få meg til å føle meg helt forferdelig, han kan få meg til å ligge i fosterstilling oppløst i tårer, så er det likevel samtidig han som gjør livet mitt helt, han som gjør meg glad, han som stryker meg på hånden når vi ligger og slapper av sammen.

Jeg er kanskje ikke helt sikker på min identitet lenger siden vi ble sammen i en periode hvor man forandrer seg mye, men det trenger nødvendigvis ikke være negativt. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg hadde vært som singel, som aleneboende, men jeg er sikker på hvem jeg er som min kjærestes samboer. Jeg er den livsglade, snille og omsorgsfulle jenta som elsker å lage liv, som elsker trening, som elsker både venner og kjæreste, og som er helt avhengig av dyrene. Jeg er også den jenta som sliter litt, som ikke er så veldig sterk, men som alltids kommer seg på beina etter hver knekk som skjer i livet. Det bør være identitet nok, tror jeg. :)

Er i det vemodige hjørnet i dag. Da klokken ble tolv, ble jeg først bare fryktelig lei meg, men så tenkte jeg på de fine stundene også. Det er derfor jeg skriver som jeg gjør nå. Føler det er en rar stemning rundt hele innlegget, men det var godt å få skrevet det ned. Det var godt å få ut litt tanker og følelser, og det var godt å minne seg selv på hvor fantastisk vi kan ha det, bare vi glemmer det som av og til kan være vanskelig for oss.

God natt :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Teriyaki :klemmer:

Det var et utrolig vakkert og fint innlegg, og du har en evne som få har. Du klarer å se ting fra to sider. Ikke mange kan det, og iallefall ikke på din alder.

Dine tanker, føleser og meninger er så voksne og gjennomtenkte at jeg ofte glemmer at du er så ung som du er.

Jeg kjenner igjen det med utagerene periode, bare at for meg kom den perioden en del år senere enn hos deg. Jeg også hadde den perioden fordi jeg følte meg såret og brukt.

Håper dere får en herlig og romantisk 2 års dag Teriyaki :hjerter::roser:

Endret av Ulva35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Teriyaki :klemmer:

Det var et utrolig vakkert og fint innlegg, og du har en evne som få har. Du klarer å se ting fra to sider. Ikke mange kan det, og iallefall ikke på din alder.

Dine tanker, føleser og meninger er så voksne og gjennomtenkte at jeg ofte glemmer at du er så ung som du er.

Jeg kjenner igjen det med utagerene periode, bare at for meg kom den perioden en del år senere enn hos deg. Jeg også hadde den perioden fordi jeg følte meg såret og brukt.

Håper dere får en herlig og romantisk 2 års dag Teriyaki :hjerter::roser:

Det varmet skikkelig Ulva! :) Kjente jeg ble skikkelig glad når jeg leste det du skrev :)

Tror det er mange jenter som går i den fellen, desverre. Men de fleste tar heldigvis til fornuft etter hvert.

Tjoo tja. toårsdagen ble så god den kunne bli. Jeg har vært på jobb, så kom hjem nå på kvelden. Kjæresten er sliten og har ikke matlyst, så jeg spiser pizza alene (vi har ikke penger til å diske opp med stor middag). Men når jeg kom hjem så fikk jeg i det minste en rose, også hadde han kjøpt favorittbrusen min. :) Det var jo koselig da. Tanken som teller! :) :)

Nå er jeg sliten og god. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Teriyaki

Du fikk en rose og han hadde kjøpt favorittbrusen din, og det høres flott ut i mine øyne, for som du sier: Det er tanken som teller. :rødme:

En romantisk middag kan dere ha når dere har råd til det. Det kan man ha når som helst. :)

Merkedager er viktige å huske på synes jeg, men det trenger ikke nødvendigvis være så mye bare man husker det.

De små tingene i hverdagen er egentlig mye viktigere. La oss si at kjærligheten er som et bål. Bålet trenger påfyll for og ikke dø ut og det trenger kjærligheten også.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var veldig koselig. :) Eneste problemet er at akkurat nå er det så rotete her at rosen passer ikke inn :fnise:

Blir nok en koselig middag neste uke når jeg har fått lønning. :)

Morsom måte å si det på ja. Og det stemmer nok det. :)

Neste uke skal jeg til frisøren, og det gleder jeg meg så fryktelig til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er bare innom med en hilsen, har flyttet og ikke hatt internett på lenge så har vært fraværende på KG.

Skal oppdatere meg når jeg får tid, håper du har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rose passer alltid inn, og vil pynte opp hvor den hen befinner seg :jepp:

Et besøk hos friøsren er herlig ja. Når du snakker om frisør, så er det ikke mer enn 3 uker siden jeg var der, men jeg gleder meg alt til neste gang. Det er helt sprøtt, og tro det eller ei, men håret har vokst en god del på de tre ukene. Etterveksten er tydelig :overrasket:

Frisøren min sa at håret mitt vokser uvanlig fort, men det får da være grenser synes jeg.

Ha en fin søndag Teriyaki :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :)

Babord: Der dukket du plutselig opp ja! :) Trivelig å ha deg tilbake :klem:

Ulva: Ja det er ikke alltid greit med hår som vokser fort, spesielt siden frisør er litt dyrt, tross alt.

Nå dro jeg til frisøren i går. Og resultatet? Har aldri før vært mer fortvilet etter en frisørtime. Har nemlig alltid vært fornøyd. Frisøren klipte håret en del kortere enn det jeg viste henne på bildet, hun tok hettestripene for tett, og lot det sitte i for lenge så det ble alt for blondt. Det er ikke platina, men det er likevel for lyst for min del. Mange vil sikkert si at resultatet ble bra likevel, men jeg er selv ikke særlig komfertabel med resultatet. Vet ikke om det kanskje er mulig å få tilbake litt av pengene, siden det ble så langt fra det jeg ba om? Viste henne jo tross alt bilde av hvordan det så ut sist gang..

Skal i alle fall ikke til Nikita flere ganger. Har hørt en del negativt, og nå har jeg opplevd det også, så..

I dag har vi vært i dåp. Det var kjempekoselig, og den lille jenta er så fiin og så søt. Hun er jo ikke mitt "ekte" tantebarn i og med at det er kjærestens søster som er mor, men jeg føler meg som en skikkelig tante. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært på Nikita, men som deg har jeg hørt mye negativt. Klart du kan forlange at de retter det opp, og det gratis også. Det vet jeg flere som har gjort.

Og du viste henne bilde og ble helt andreledes. Ikke bra. Stå på krava.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ulva! :)

Ja når det ble ganske så ulikt, så burde jeg jo ha rett til det. Men vet ikke om det er noen vits. Nå når håret har tonet seg pittelitt ned i forhold til hvor lyst det er, og at jeg har ordnet det selv, så ser det bra ut. Så det blir vel litt teit å klage da? Likevel så hadde det vært det beste for min del da jeg synes det er litt kjedelig å ha brukt tusen kr. på en frisørtime som ikke ble som jeg ba om..

Så til en annen ting..Ei veninne av meg sliter skikkelig for tiden. Hun sliter såpass at hun har selvmordstanker. En svært turbulent periode med kjæresten hennes har fått alt til å komme minst hundre% tilbake, og nå har nun det rett og slett ikke bra. Heldigvis er det ikke bare jeg som blir en støtteperson nå, det er ei til veninne som kommer til å være der for henne. Vi har bestemt oss for å dra mye på besøk til henne, og få henne med på ting, lytte til henne osv. V må nok gjøre en liten innsats for henne en periode nå, for nå trenger hun oss veldig. Håper bare jeg selv er sterk nok til å takle den børen det er å være støtte for noen som har det så fryktelig vondt som hun har det nå. Har jo selv slitt en del, og dermed vet jeg jo også hvor viktig gode venner er i en sånn tid, så det er ikke snakk om at jeg kommer til å trekke meg unna. Håper bare jeg klarer å være den støtten hun trenger.

Hun føler seg nok også relativ trygg på det å ha meg som støtte, for hun vet at jeg har slitt en del, og dermed vet hun at jeg vil ha en annen forståelse for det hele, enn de som har flydd gjennom livet. Hun andre veninna som kommer til å stille mye opp har ikke de erfaringene vi har. Hun har verken forhold eller noen langvarige psykiske påkjenninger bak seg, så vi har vel begge merket litt at veninna som sliter av og til blir litt frustrert på hun andre fordi hun føler at hun ikke helt forstår. Det er altså der jeg kommer inn. Men når det er sagt så synes jeg hun har kjempeforståelse for hele situasjonen til tross for at hun ikke har direkte erfaringer med det. Man har jo tros alt empati. :)

Jeg tror ikke hun kommer til å gjennomføre selvmord. I og med at hun har fortalt det, så vil jeg tro at det er mer som et rop om hjelp. Men det er likevel alvorlig, for hun HAR tenkt tanken, selv om jeg tolker det sånn at dette er ikke noe hun per dags dato kommer til å gjennomføre. Så da gjelder det bare å være der for henne og prøve å forhindre at hun faktsik kommer så langt ned at hun gjennomfører det.

Der kommer også frykten for at kjæresten hennes skal gå fra henne. Hun er svært avhengig av han og hun trenger han virkelig nå, men her om dagen ville ha gå i fra henne pga. påkjenningene det var, men han angret og ville prøve litt til. Hvis det ikke går, og han går i fra henne, DA tror jeg faktisk at det kan være en risiko for selvmord, i alle fall et selvmordsforsøk. Hun skal heldigvis til psykolog ganske snart, og det tror jeg virkelig hun trenger.

Det er jammen ikke lett dette her..Med veninner som sliter såpass mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

En stor :klem1: til venninnene din. Det kan ikke være lett å være henne nå, men hun skal være glad hun har en så god venninne som deg til å være der for henne. Jeg håper alt ordner seg for henne.

Hvordan går det med jobbjakten din? Jeg har mistet litt oversikt på ferien min. :sjenert: Så håper jeg du fikk ordnet det med håret, slik at du ble fornøyd til slutt.

Til slutt: GRATULERER MED OVERSTÅTT 2-ÅRS DAG MED KJÆRESTEN.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei The Kitten! :)

Ja vi skal møtes i morgen og gå tur sammen :)

Jobbjakten går ikke kjempebra desverre. Fikk ikke jobben på jysk, men det er jo ikke så rart i og med at det samme kvinnfolket som brøt arbeidskontrakten min for under et år siden, var den som skulle ansette.

Joda takk for det! :) Rart å tenke på at jeg har hatt kjæreste i to år! ;)

Var det bra på ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei The Kitten! :)

Ja vi skal møtes i morgen og gå tur sammen :)

Jobbjakten går ikke kjempebra desverre. Fikk ikke jobben på jysk, men det er jo ikke så rart i og med at det samme kvinnfolket som brøt arbeidskontrakten min for under et år siden, var den som skulle ansette.

Joda takk for det! :) Rart å tenke på at jeg har hatt kjæreste i to år! ;)

Var det bra på ferie?

:jepp: Jeg hadde en veldig fin ferie. Gjorde egentlig ikke så mye mer enn å bade og sole meg, men det var skikkelig deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem :)

The Kitten: Er jo deilig å bare sløve på stranden da ;)

Har ikke vært tilstede i helgen fordi jeg og min kjære har vært på stampfest! Det var veldig koselig, men begge gangene vi skulle spille risk så ble det sure miner fra noen. Sånn spill hvor det alltid ender opp med allianser og folk kan lett bli gretne, hehe.

Det var deeeilig å sitte i stamp, men jeg er så følsom for sånt, så greier max et par minutter før jeg må sette meg opp for å ikke bli for slapp, mens de andre ser ikke ut til å ha noen problemer med det. :)

MEN..Jeg registrerte jo det at kjæresten hadde drukket nesten alt av all drikken vi to skulle dele, altså vi hadde begge drukket en del øl, men vi hadde også en liter bacardi, og en halv liter sminroff. Dette er mengder han før ikke har hatt problemer med, men nå var det to måneder siden sist han drakk, og en stund før der igjen osv. Vi har vel begge blitt mer følsom for alkoholen siden vi ikke drikker like ofte lenger. Han ble så usansynlig full, garrantert minst 3,5 men sikkert mer i promille i og med at promillen var 3,1 da vi stod opp i ellevetiden. Med dette ble han skikkelig aggresiv og herslig, ikke noe særlig mot meg, for mot meg, men jeg hadde hentet kompisen hans for å få hjelp til å få han ut av den utspydde senga og opp for å gå. Han lå på rygg og gulpet så jeg ble redd han skulle kveles, og det var hele rett og slett ekkelt. Det med en del dytting og klapsing, og han var rett og slett dr**sekk, for å si det sånn. Men omsider så ble det såpass at han kunne legge seg igjen da han hadde kommet mer til hektene igjen.

Idet jeg og han kom alene inn på rommet, så fikk han helt sammenbrudd. Han gråt masse og lenge, han ville ikke at jeg skulle røre på han fordi han mente han ikke fortjente det (holdt rundt han likevel), han sa flere ganger at jeg er et så fantastisk menneske, og at jeg fortjener mye bedre enn han, han var også kjempelei seg over hvordan han behandlet kompisen sin for litt siden og han var rett og slett helt oppløst i tårer og hadde det skikkelig vondt. Det var veldig overveldene og det var helt klart en helt ny side av han. Jeg lå og strøk på han helt til han roet seg ned og la seg til å sove. Var nok full jeg også, men jeg blir som regel bare godfull fordi jeg kjenner hele tiden etter om jeg bør ta en pause eller ikke.

I dag har han hittil vært ganske dårlig, jeg hadde 00.00 i promille da vi sto opp, så vi kunne kjøre hjem ganske så fort. Han har hatt en del dårlig samvittighet i dag virker det som..

Vet ikke helt..På en måte var det litt godt å se den siden av han. Nå vet jeg at den siden finnes der, selv om den er ganske så langt inne. Trengte tross alt ganske masse alkohol til å få den fram, men..Tror uansett ikke det er sånn at han har fått åpnet øynene sine slik at han kommer til å behandle meg bedre. Om vi begynner å krangle, så glemmer han nok det han sa om at jeg fortjener bedre..Menmen..

Det var bra ekkelt mens det stod på, var litt redd for at han skulle bli såpass voldelig at han slo kompisen skikkelig, og da hadde nok kompisen tatt skikkelig igjen. Da han kom nærme meg tok jeg faktisk et skritt tilbake. Ikke fordi jeg var redd han skulle skade meg, aldri i verden, men fordi jeg var så sjokkert og uvant med den oppførselen han hadde. Før vi fikk han opp av senga, så var jeg redd for at han var så full at han måtte pumpes eller noe sånt.

Aldri noensinne opplevd dette. Det er ganske heftig drikking på disse festene, så at noen blir for full, det skjer alltid. Men har aldri opplevd det såpass ille, og at det har vært han som var den kjempefulle. Riktignok har det vært fester hvor det har vært andre som har vært værre enn han, men de har jeg ikke vært på. :)

Velvel. I dag skal jeg en tur til veninna mi, og i kveld lager jeg nachos til min slappe og dårlige kjære :)

- Var vist en del skrivefeil her, men gidder ikke ordne :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg når du sier at på en måte var det godt at han åpnet seg, og viste at han bærer på ting inni seg. Og at han innerst inne vet at du fortjener bedre.

Men om han glemmer det når han er edru, så er det jo ingen vits. Kan dere snakke om det når han er edru? Hva som skjedde mener jeg.

Sikkert dumt i dag, for formen hans er neppe særlig god, men når det har gått en tid.

Og jeg skjønner veldig godt at det var en skremmende opplevelse også. Jeg har levd med en som var sånn alltid.

Det var jo noen veldig mengder han hadde fått i seg også. Overrasket over at du sier at han normalt tåler så mye. Men det er jo ulikt fra menneske til menneske da. Men en og en halv liter sprit. :forvirret:

Jeg hadde også vært redd for nødvendigheten av pumping ved så høy promille.

Håper du får en fin søndag Teriyaki :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...