Gå til innhold

En dråpe i havet

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Nei men kjære deg :hug:

Dette høres ikke noe hyggelig ut og jeg fikk litt deja vu av oppførselen og det å sitte å gråte på badet.

Jeg vet ikke hvor mange bursdager, nyttårsaften, jul, valentine og andre stunder eks har ødelagt for meg og dette var virkelig trist å lese :klemmer: Sånn skal det ikke være. Jeg er glad nå at jeg slipper å ha det sånn.

Kanskje du virkelig bør revurdere dette forholdet? Det første må ikke være det siste.. det første kan være å lære, hvordan få det bra neste gang. Tenk å si noe så dumt så gaven din er at jeg ikke gjør det slutt? Det er hårreisende.

Vet ikke hva jeg skal si, annet enn han oppførte seg som en dust. Man sier ikke sånt, heller ikke at man angrer på sex. Det kan ødelegge sexlivet å komme med sånne kommentarer.

Kjenner at jeg blir litt sint :snurt:

Skulle ønske du fikk en fin bursdag i dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, har snoket litt i boka di nå, så legger igjen spor :vinke:

Syns det var noen fæle kommentarer kjæresten din kom med på bursdagen din, nå vet jeg selvfølgelig ikke hva du sa før han sa det han sa i natt, men syns uansett ikke noe kan unnskylde det han sa, og jeg hadde nok satt meg for å gråte på badet selv! Og at "gaven" får være at han ikke gjør det slutt, huff :( Håper det ordner seg, og at du får en litt fin dag, tross alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Teriyaki :klem:

Nå skulle jeg innom deg først av alt i dag og gratulere deg meg dagen, og ønske deg en fin dag og så leser jeg dette. :troest:

Kjære deg, dette fortjener du ikke. Sånn oppførsel ligner ikke noen ting, man oppfører seg bare ikke sånn som han :kjefte:

Vil som jeg har sagt før ikke legge meg oppi dine avgjørelser, men kan ikke la være å holde med Lissi her. Han fortjener deg ikke.

:hug::hug::hug::roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, trist lesning første gang jeg var innom dagboka di. Jeg synes ikke kjæresten din hadde rett i å si de tingene han gjorde til deg. Og jeg har fryktelig vondt av deg. Du fortjener ikke dette, verken på bursdagen din eller andre dager.

En god :klem: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Tusen takk for støttende ord folkens.. :)

Jeg revurderer forholdet, men skal gi det litt tid, for å se om det går seg til eller ikke. Vi har liksom kommer i en sånn tung spiral som er vanskelig å komme ut av, så skal gi det til en periode over nyttår, men blir det ikke bedre til da så tror jeg at vi må sette sluttstrek. Det er uansett det han kommer til å gjøre dersom det blir noe særlig mer krangling nå.

Nå har han vel fortsatt tenkt å kjøpe meg gave, det var nok heller bare noe han sa i hetenes øyeblikk. Dårlig gjort er det uansett. Og Lissi; Du har rett i at å komme med sånne kommentarer i forhold til sex kan ødelegge mye. Det kan jo i verste fall ende opp med at når vi har sex så ligger jeg og tenker på slike kommentarer. Forøvrig første gang han har sagt noe sånt da. Han har fått kranglingen opp etter ørene nå, så han sier bare verre og verre ting. Blir liksom mer og mer likegyldig til mine følelser virker det som. Men som sagt, så skal jeg gi det par-tre uker for å se om vi kommer oss ut av det eller ikke.

For han er bursdag en helt vanlig dag. Jeg er vant til noe annet. Men mest av alt så jeg ikke på dette med bursdag som så stor sak, det var heller det at nå var det endelig en anledning hvor han skulle ta skikkelig vare på meg, for det har vært mangelvare i det siste, desverre.

Linelia: :velkommen: til min dagbok! :) Jeg er så klart ikke uskyldig jeg heller, og jeg kan til tider være masete og sånt. Men jeg har aldri noensinne sagt stygge ting til han, eller fått han til å føle seg verdiløs.

Pusla: :velkommen: hit du også! :) Nei, det er klart det er jo ikke noe særlig når det blir såpass ille at kjæresten ikke bryr seg om at en har bursdag..

Lissi: Det har aldri skjedd før at slike "begivenheter" har blitt dårlig. Det er bare det at vi har slitt såpass lenge nå, og bare den minste diskusjon blir tung nå, og det var det som skjedde. Han hadde egentlig planlagt en veldig koselig dag for meg.

Skulle veldig ønske bursdagen min hadde blitt fin, men det er jo ikke så mye å gjøre med akkurat nå det..

Nå er greia den, at han har lovet å prøve å ikke ta sånn avstand slik at jeg ikke er den eneste som jobber med forholdet, og jeg har lovet at når vi har lagt oss så har vi lagt oss, og eventuelle "problemer" kan taes opp når vi er våken.

Ser forresten at du er gravid Linelia! :) Gratulerer. Skulle gjerne vært gravid jeg også, hehe. Ikke det at forholdet er stabilt nok til det, men.. :) Føler liksom at det å være mamma kommer til å gjøre meg godt. Men det må nok vente i noen år. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten at du er gravid Linelia! :) Gratulerer. Skulle gjerne vært gravid jeg også, hehe. Ikke det at forholdet er stabilt nok til det, men.. :) Føler liksom at det å være mamma kommer til å gjøre meg godt. Men det må nok vente i noen år. :)

Takk takk :) Skjønner godt følelsen, hadde lyst til å bli gravid en god stund før jeg "burde" jeg også, men nå er jeg i midten av tjueåra, så ;) Blir nok din tur om ikke så altfor lenge ;) Håper bare det holder denne gangen, etter flere spontanaborter og annen drit :sjenert: Men nå er jeg hvertfall et godt stykke på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk :) Skjønner godt følelsen, hadde lyst til å bli gravid en god stund før jeg "burde" jeg også, men nå er jeg i midten av tjueåra, så ;) Blir nok din tur om ikke så altfor lenge ;) Håper bare det holder denne gangen, etter flere spontanaborter og annen drit :sjenert: Men nå er jeg hvertfall et godt stykke på vei :)

Uff da, ja vi får håpe det går bra denne gangen, men som du sier, så er du jo godt stykke over de magiske 12 nå, så. :)

I dag må jeg få ordnet med de siste julegavene, det ble jo noe utsatt siden jeg ble syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg hadde tenkt å skrive her i går kveld, men trengte litt mer tid på å tenke gjennom hva jeg ville si til deg.

Du fortjener ikke å bli behandlet på den måten han behandler deg på. Kommentarene han kom med var unødvendige og urettferdige. Både den om sexen og den om at "gaven hans var at han ikke slo opp." Jeg synes ikke det spiller noen rolle at de ble sagt i "hetens øyeblikk."

Kommentaren om at "gaven var at han ikke slo opp" var veldig barnslig. Den vitner om manglende sosiale antenner og urealistisk høye tanker om seg selv.

Kommentaren om at du må jobbe med psyken din var ekstremt unødvendig. Det er jo det du har gjort i flere uker nå. Tror han virkelig at slike kommentarer hjelper?

Jeg skjønner godt at du ble lei deg. Jeg skjønner også hva du mener med at "det var ikke bursdagen i seg selv," men det at endelig var det en dag hvor han tok skikkelig vare på deg.

Men, jeg kan skjønne ham i det at problemer bør ligge til neste dag. Nå sier jeg ikke at du lagde et problem. Langt i fra, men når man er trøtt og man ellers går gjennom en tøff periode i forholdet er det lett å ta seg nær av ting som man ellers ikke ville reagert på.

Jeg kan også (til en viss grad) skjønne ham i det at han ikke synes bursdager er noe stort. Likevel betyr ikke det at jeg synes det er rett av ham å oppføre seg slik han gjør på dagen din.

For å være 100 % ærlig, så synes jeg ikke du bør finne deg i oppførselen hans lenger. Det virker som han skyver alt ansvaret på kranglingen og konfliktene i forholdet over på deg. Dere har begge et ansvar, og så langt ser det ut som om du er den eneste som prøver å gjøre noe for å redde forholdet.

Du fortjener bedre behandling!

Hvordan var kvelden da? Hva fikk du i gave av ham? Sa han unnskyld for oppførselen sin?

Håper kvelden i det minste ble bedre.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ja vi får håpe det går bra denne gangen, men som du sier, så er du jo godt stykke over de magiske 12 nå, så. :)

I dag må jeg få ordnet med de siste julegavene, det ble jo noe utsatt siden jeg ble syk.

Ja, håper da det, men er evig pessimist til det motsatte er bevist ;) Hehe.

Lykke til med julegaveshopping! ;) Er en god del folk i butikkene om dagen ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei The Kitten..Vet ikke helt hva jeg skal svare deg, men det var et bra innlegg..Han er vel egentlig litt umoden når det kommer til forhold. Han er egoistisk, uten at han egentlig skjønner det selv.

Han har ikke sagt unnskyld. Han mener alt er min skyld. I alle fall virker det sånn.

Kvelden var ikke noe særlig. Vi dro ut og spiste, men det var ikke så koselig. Bare på slutten begynte han å nesten prøve å få meg i litt bedre humør og sånt, fordi jeg satt der ganske stille. Men det gikk tilbake etter en stund når vi hadde vært hjemme en stund. Skulle bare ønske noen kunne få han til å innse litt ting her i livet, for av og til virker det som om han lever i sin egen lille boble hvor han er i sentrum. Men det er ikke noe jeg kommer til å klare, det må være noen andre. Kompisene har faktisk prøvd, for de ser hva slags person jeg er, og hvor mye jeg gjør for han. Desverre har det som regel vært i fylla at de har prøvd. Og da har det til og med virket som om det har gått inn til han, men det er nesten som om det er glemt neste dag.

Det vil uansett ikke gjøre ting bedre ved at jeg prøver å få han til å innse hvordan han er mot meg nå. Nå må jeg heller jobbe for at vi kommer oss ut av dette her, så kan jeg ta opp måten han er mot meg og sånt når vi har et mer stabilt forhold igjen. Akkurat nå tåler ikke forholdet mer sånt..

Jeg har jo sagt til han at det eneste jeg ønsker er at han skal slutte med disse kommentarene, og at han skal bli flinkere til å få meg til å føle meg viktig igjen, men..Han ser bare ikke sine egne feil virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har mange av de samme egenskapene som min eks.

Det er trist å si det, men han respekterer deg ikke. Du tror det kanskje ikke nå, men du kan faktisk få en MYE bedre fyr :):klem:

Det fortjener du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har mange av de samme egenskapene som min eks.

Det er trist å si det, men han respekterer deg ikke. Du tror det kanskje ikke nå, men du kan faktisk få en MYE bedre fyr :):klem:

Det fortjener du :)

Det er det jeg frykter, at han rett og slett ikke respekterer meg.

Men nå har jeg sendt melding til en kompis av han. En kompis som også har blitt glad i meg som veninne. Spurt om han har noen råd, og fortalt litt om situasjonen uten å anklage noen, og sagt at jeg snart ikke vet hva mer jeg kan gjøre, og at min kjæreste også er på vei til å gi opp. Meldingen ble ganske bra, og jeg håper kanskje han har noen råd eller noe sånt. De har kjent hverandre hele livet, og han har kommet lenger enn min kjæreste i forhold til det å vite hvordan man behandler kjæresten sin..

Jeg har nok vanskelig for å tro at det finnes noen bedre for meg der ute. Dvs. det gjør det nok, men jeg vil heller at han skal modnes, slik at han kan være denne "bedre" kjæresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg frykter, at han rett og slett ikke respekterer meg.

Men nå har jeg sendt melding til en kompis av han. En kompis som også har blitt glad i meg som veninne. Spurt om han har noen råd, og fortalt litt om situasjonen uten å anklage noen, og sagt at jeg snart ikke vet hva mer jeg kan gjøre, og at min kjæreste også er på vei til å gi opp. Meldingen ble ganske bra, og jeg håper kanskje han har noen råd eller noe sånt. De har kjent hverandre hele livet, og han har kommet lenger enn min kjæreste i forhold til det å vite hvordan man behandler kjæresten sin..

Jeg har nok vanskelig for å tro at det finnes noen bedre for meg der ute. Dvs. det gjør det nok, men jeg vil heller at han skal modnes, slik at han kan være denne "bedre" kjæresten..

Ja jeg skjønner at det er det du vil, jeg gjorde samme feilen. Håpte han skulle bli voksen, bli moden, bli klar for barn osv. Jeg skulle vel redde han..

Om din kjæreste ikke respekterer deg nå er det liten sjans for at han noensinne vil gjøre det. SÅ brutalt ærlig skal jeg være med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg skjønner at det er det du vil, jeg gjorde samme feilen. Håpte han skulle bli voksen, bli moden, bli klar for barn osv. Jeg skulle vel redde han..

Om din kjæreste ikke respekterer deg nå er det liten sjans for at han noensinne vil gjøre det. SÅ brutalt ærlig skal jeg være med deg!

Njo, men det er det som er, hvis han ikke respekterer meg så respekterer han ingen i hele verden. Det er bare slik han er, og alltid har vært, ifølge de som har kjent han i flere år. Så jeg tror egentlig ikke det handlet om respekt. Han tar hensyn til meg i dagliglivet, og hvis jeg "irrettesetter" han for noe i hverdagen, så tar han det til seg. Det er bare disse kommentarene og det at ting er såpass på bristepunktet akkurat nå. Men jeg ser hva du sier. Og det er derfor jeg har satt forholdet på revurdering. Dvs. at jeg skal gi det noen uker og se hva som skjer, hvis ikke setter jeg strek.

For meg virker det som den absolutt beste løsningen. :) Det er ikke sånn at det har skjedd noe akutt, så å se ting an i noen uker skulle gå bra tror jeg.

Fra en ting til en annen..Har dere opplevd at menssmertene ble forverret etter noen år? Det er nå seks år siden første gang jeg fikk mensen, og etter at jeg begynte på p-piller så ble det mye mindre menssmerter, men nå de siste gangene så har det kommet og gått dagen før og de to første dagene med mensen, og det er skikkelig vondt. Sånn at jeg blir litt småkvalm mens det bygger seg opp mot toppen. Oppfører seg akkurat som en rie. At det kommer med noen minutters mellom rom, hvor det bygger seg opp mot en topp, også går det ned igjen. Synes det er rart at det har blitt verre.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere finner ut av det. Enten det går på det ene eller andre viset med forholdet.

Angående det du lurer på om mensturasjonssmerter. Jeg har egentlig aldri vært plaget med det. Det var et par ganger da jeg var 14 eller 15 (fikk mensen da jeg var 11) at jeg ble kvalm den første dagen, men jeg hadde ikke vondt. Bortsett fra det har jeg vært heldig og ikke vært plaget med smerter. Nå har jeg ikke gått på p-piller, så jeg er kanskje ikke den beste å sammenligne med. :)

Har du nevnt det for legen din?

Til slutt vil jeg bare si

GOD JUL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper dere finner ut av det. Enten det går på det ene eller andre viset med forholdet.

Angående det du lurer på om mensturasjonssmerter. Jeg har egentlig aldri vært plaget med det. Det var et par ganger da jeg var 14 eller 15 (fikk mensen da jeg var 11) at jeg ble kvalm den første dagen, men jeg hadde ikke vondt. Bortsett fra det har jeg vært heldig og ikke vært plaget med smerter. Nå har jeg ikke gått på p-piller, så jeg er kanskje ikke den beste å sammenligne med. :)

Har du nevnt det for legen din?

Til slutt vil jeg bare si

GOD JUL

Ja, det håper så klart jeg også. Vi er vel inne i denne såkalte toårskrisen. ;) Men håper på å være av dem som overlever det.

Nei, har i grunn ikke nevnt det til legen, heller ikke noe jeg ser poeng i å nevne tror jeg. Det er nok ikke farlig, bare veldig irriterende. :) Du fikk mensen jammen tidlig du! Må ha vært litt skummelt for en liten 11-åring. Selv ble jeg sur da jeg skjønte at jeg holdt på å få min første mensen (hadde hørt om mensensmerter og sånt, så jeg forstod at det var det som var på vei til å skje før det skjedd ordentlig), at når mamma gratulerte meg og sa at nå var jeg blitt kvinne, så ringte jeg henne opp og kjefter på henne :sjenert: Hormonell 13-åring til de grader. ;)

Nå ligger jeg og gleder meg til å se tre nøtter til askepott! :rødme:

God jul til dere også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen! Bortsett fra i dag har jeg ikke vært så veldig mye på pc, så da har det blitt lite med oppdaterigner. :)

Julen har vært veldig fin den. Jeg og min kjære har hatt et par diskusjoner, men ingen krangler. Og det virker som om det går bedre. Dvs. jeg føler jeg kjeder meg litt nå. Tiden vi har hatt de siste ukene har vært vanskelig, så kjenner at hodet mitt forbereder meg på en evt. slutt. Plutselig har jeg fått øynene opp for andre mannfolk. Jeg er ikke utro eller noe sånt, men et eksempel er i dag da jeg var på spinning. Det var en mannlig instruktør, og jammen sendte jeg ikke noen litt småflørtete blikk til han. Turte ikke holde blikkontakten når han så på meg, så tror ikke han merket noe, men..hehe.

Missforstå meg rett nå da. Jeg elsker kjæresten min, og har på langt nær ikke gitt opp enda. Men kjenner også at jeg er litt bitter og sint på han, for han har innrømmet at han har såret meg med vilje siste tiden kun for å få meg på avstand. Og det kan dere tro at det fortjener jeg faen ikke!! Samtidig føler jeg vi er på rett vei nå, så jeg ser ting an noen uker. Tanken på å ikke ha han i livet mitt er veldig skremmende, men jeg har i det minste fått troen på at jeg kommer meg over det, dersom det skulle skje. Har også snakket med person x, som han forteller det meste til (sier person x, fordi at selv om jeg vet at han ikke pleier å lese dagboken, så vil jeg ikke ta sjansen). Person x sa at han er ufattelig glad i meg, men at h*n ikke synes min kjære behandler meg rett, og at han er egoistisk og umoden mot meg. H*n kom også med noen råd og sånt. Så det var en fin samtale.

Ellers vurderer jeg å flytte for meg selv. Kanskje bare å innse at han var ikke klar for å bo sammen, kanskje ikke jeg heller, uten at jeg har innsett det? Og at forholdet vårt vil ha godt av å ha litt mer avstand fra hverandre. Vet ikke jeg. Det er en sak som må vurderes nøye. Kan ikke haste med noenting.

Nyttårsaften vet jeg ikke hvordan blir enda. Eneste jeg vet er at jeg og kjære har bestemt oss for å feire den sammen. :) Det er jeg glad for, fordi akkurat det var viktig for meg.

Nå nå er det veldig sent! Så skal legge meg, også skal jeg opp seinest klokken ni i morgen. Må snu døgnet tilbake. :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg funderer litt over. Forrige gang jeg hadde mensen, så fikk jeg en blødning to-tre dager etter at jeg var ferdig med den. Bare en kort liten blødning. Det samme skjedde denne gangen også..Har aldri skjedd før, så begynner jo å lure litt på hva som er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...