Gå til innhold

En dråpe i havet

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke han eller hun forventer at du skal vite hva du skal si med en gang. Psykologen skal jo hjelpe deg med å sette ord på følelser og få et annet perspektiv på ting. :jepp:

Håper på det! :) Tror jeg skal ta meg en kromkake for å roe ned nervene...

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Besvimte faktisk nesten...Det svartnet helt da jeg strekte meg for å få ned kakeboksen. Når det skjer pleier jeg bare å stå i ro litt, men så ble jeg helt nummen i kroppen, så jeg klarte ikke å holde boksen..Aldri vært så nært å besvime før..Menmen..Er vel bare ganske så nervøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besvimte faktisk nesten...Det svartnet helt da jeg strekte meg for å få ned kakeboksen. Når det skjer pleier jeg bare å stå i ro litt, men så ble jeg helt nummen i kroppen, så jeg klarte ikke å holde boksen..Aldri vært så nært å besvime før..Menmen..Er vel bare ganske så nervøs..

Har du lavt blodsukker? :klø:

Jeg er glad det gikk bra i alle fall, fikk du tak i kakeboksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lavt blodsukker? :klø:

Jeg er glad det gikk bra i alle fall, fikk du tak i kakeboksen?

Pleier å svartne når jeg har lavt blosukker, men nå hadde jo nettopp spist, så..Hehe, fikk tak i kakeboksen ja. :)

Nå har jeg vært der, og må jammen si, at man blir sliten i hode av en sånn time. Har lyst å legge meg og sove, men må på jobb ganske så snart.

Han så ut til å være sjokkert, eller hva jeg skal si over alt jeg har opplevd og sånt, og på slutten sa han at han tenkte det kunne være bra å ha noen timer. Så da skal jeg tilbake på onsdag. Nå har ikke jeg penger til dette, så av økonomiske grunner må jeg nok fortelle dette til pappa. Han støtter meg, jeg bare synes det er vanskelig å si noe om psykolog. Tok meg lang tid før jeg turte å si noe til kjæresten, og det sier jo litt...

Jeg vet jo at jeg har opplevd en del shit, og en del traumer, men tydeligvis er det litt verre enn jeg har "tenkt". Har liksom bare tenkt at jeg har så svak psyke, og at det er derfor jeg har hatt det tungt. Men kan det kanskje være da at de fleste hadde slitt etter det jeg har gått gjennom? Da kan jeg i alle fall shimpte et håp om å bli helt lykkelig en gang. :)

Uff, har lyst å ringe og si at jeg er syk. Føler for å tenkte og reflektere, slappe av og så møte en veninne som jeg kan le litt sammen med. Men må vel bare holde ut. De har ingen til å ta over for meg i dag, så..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom du godt overens med psykologen synes du? For det er viktig. :jepp:

Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å si noe om psykolog til din far, men husk at han er glad i deg og bare vil ditt beste. (Sier jeg som om jeg kjenner ham...).

Hva sa kjæresten din forresten?

Jeg tror det er veldig vanlig å bagatallisere hendelser man opplever, det er en måte for hjernen å takle det på. Jeg tror ikke du har svak psyke! Jeg hadde også slitt hvis jeg hadde gått gjennom det samme som deg, i alle fall det du har skrevet om her på kg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Teriyaki

Så fint at du fikk time så fort hos psykologen. Tror ikke du skal være redd for å fortelle faren din om det, selv om jeg skjønner veldig godt at du kvier deg :klemmer:

Har erfaring med å fortrenge vonde ting. Når jeg ble skilt oppdaget jeg mange ting jeg hadde fortrengt og ikke innrømmet for hverken meg selv eller andre.

Klart du er sliten etter timen og aller helst har lyst til å være hjemme fra jobb :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom du godt overens med psykologen synes du? For det er viktig. :jepp:

Jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å si noe om psykolog til din far, men husk at han er glad i deg og bare vil ditt beste. (Sier jeg som om jeg kjenner ham...).

Hva sa kjæresten din forresten?

Jeg tror det er veldig vanlig å bagatallisere hendelser man opplever, det er en måte for hjernen å takle det på. Jeg tror ikke du har svak psyke! Jeg hadde også slitt hvis jeg hadde gått gjennom det samme som deg, i alle fall det du har skrevet om her på kg.

Vet ikke hva du mener med godt overens..Han var kanskje litt merkelig, men det er kanskje alle psykologer? :fnise: Men det var i grunn ikke ukomfertabelt å blottlegge sjelen min til en totalt fremmed, noe jeg egentlig hadde trodd det skulle bli.

Tror nok ikke pappa har noen problemer med å hjelpe meg med den saken nei. :)

Kjæresten var i grunn glad for det, for han vet jo at jeg sliter. Og det sliter masse på han fordi av og til kan jeg være skikkelig slitsom pga. all usikkerheten min og det at jeg til tider er skikkelig trengende.

Det blir vel som en slags forsvarsmekanisme å bagatelisere det ja. Kitten jeg synes du har gjennomgått nok jeg :klem: Du virker utrolig sterk og flott, vet ikke om jeg selv hadde klart det dersom jeg hadde vært gjennom det du har vært gjennom. Alle har vel sin kamp å kjempe, og noen av oss går gjennom mye mer kamp enn andre. Urettferdig, men sånn er det bare..

Ulva: Ja det var slitsomt å måtte dra på jobb, men det gikk heldigvis bra. Var faktisk verre på jobb i går, men det kan jo ha med at i dag hadde jeg i det minste i tankene at i morgen har jeg endelig en dag fri! :)

Kjæresten min synes det var bra at det virket som om denne hjelpen kan komme til å funke. Men jeg synes han viste utrolig lite omsorg. Forstod ikke en gang at da jeg hadde fortalt om alt hos psykologen, at jeg gikk på kjøkkenet og felte noen tårer..Det er tross alt en del traumer og kjipe ting jeg har gått gjennom. Da synes jeg jammen han kunne lagt til siden den frustrasjonen over hvor trengende og sår jeg har vært de siste ukene og gitt meg en skikkelig klem og sagt at han var stolt av meg eller noe sånt. Dessuten har vi hatt bare positivitet og glede helt siden søndags formiddag, og det er fordi jeg har tatt tak i meg selv og tvunget meg inn i den positive tankegangen.

Menmen..Hadde dette vært om en to-tre ukers tid hvor han hadde fått nullstilt seg fra all den uendelige kranglingen og sånt vi har hatt, så tror jeg nok reaksjonen hans hadde vært anderledes. Det er bare det som er så rart, at han ikke klarer å sette sine egne følelser til side et eneste sekund. Han påstår han gjør det, men det virker ikke sånn for meg i det hele tatt.

Men sånn går nu dagene..Får bare innse at slik (basic) psykologi forstår han seg ikke helt på. Jeg skal i alle fall være der for han når han har det litt tungt, uansett hva som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg lurte egentlig bare på om han virket hyggelig og var lett å snakke med. Det var godt å høre at det ikke føltes rart å blottlegge sjelen sin for en fremmed. :)

Det var leit å lese at kjæresten din ikke viser nok omsorg. Av og til må man legge sine egne følelser til side for å hjelpe andre. Kan det være at han faktisk ikke vet hvordan man gjør det? Enkelte kan være veldig barnslig når det kommer til slike ting.

Fortsett i det sporet du er i nå. Du har vært kjempeflink å ta tak i deg selv. Slike ting tar tid, og det burde han forstå.

Jeg er i alle fall stolt over deg. :klemmer:

:helen: for fine ord og :klem:.

Jeg føler meg ikke sterk og flott. Jeg føler meg skitten, sint, trist, såret og svak. Heldigvis klarer jeg å legge følelsene til side de aller fleste dager. For jeg går ikke rundt og er konstant ulykkelig. Jeg har det oppriktig morro når jeg er med venninner f.eks.

Jeg tenker mer og mer på å gå i terapi, men jeg er redd. Han som misbrukte meg er som to personer for meg. Det er vanskelig å forklare, men han er både snill og ond på samme tid. Snill om dagen, og slem om natten. Jeg vet jo logisk sett at det er en og samme person, men i mitt hode er det ikke det. Men hva jeg vet logisk sett, og hva jeg vet emosjonelt sett er to helt forskjellige ting.

Nei, nå har jeg skrevet nok om meg selv i dagboken din. :fnise:

Ha en fin fredag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det er at han ikke vet hvordan, ja. Han sa til og med i går at hadde han ikke vært så sliten, slapp, og hadde sine egne problemer akkurat nå, så han klarte ikke ta ta innover seg mine akkurat i dag (i går), så skulle han ha gjort det. Det eneste som kan endre han er årene, for jeg regner med han modnes etter hvert. Så må jeg jo heller finne ut om jeg kan godta dette i lengden eller ikke. Kan jo like greit lære meg å klare det uten at han alltid er der til å støtte meg, da blir man tross alt mer selvstendig.

Uff, det er noen vanskelige følelser du har, og jeg skjønner godt at du er redd ifh. til terapi. Jeg har tenkt på det leeeenge, men har ikek turt det før nå. Fikk egentlig time for to måneder siden, men da avbestilte jeg fordi jeg var redd. Det kunne sikkert vært greit å gått i terapi for det, tror de fleste som har gått gjennom slike ting før eller siden velger å gå i terapi :klem:

Går helt fint at du skriver her! :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så veldig mye å si i dag Teriyaki, bortsett fra at jeg tenker på deg :klemmer:

Det gikk fint å si det til pappa. Han stilte mer enn gjerne opp. :)

Jeg skulle på spinning klokken fem, men så kan jeg ikke likevel! Kjeeempekjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang ligger jeg og innbiller meg at jeg er gravid!!

For to-tre uker siden fikk jeg noe som kunne ligne på festeblødning, var rosa og kun den ene lille blødningen. Etter det har puppene mine vært ømme, men det har gitt seg nå. I dag har jeg vært så kvalm og dårlig at jeg har kastet opp. Hehe, gleder meg til mensen på mandag så jeg slipper å innbille meg graviditet.

Blødningen kommer sikkert bare av at jeg ikke var helt ferdig etter mensen som jeg "egentlig" var ferdig med tre dager før. Ømme pupper får man jo bare av og til. oppkast skyldes nok at jeg er smittet av "tantebarnet" mitt som kastet opp en del dagen før jeg var på besøk. Moren hennes spydde en del i går, og i dag spyr jeg. Men likevel ligger jeg og tenker på baby og slike ting. Dumme, dumme meg.

Men ellers så vil psykologen at jeg skal ta med min samboer en time, men er usikker på om jeg vil. Han har ikke lyst så klart, jeg selv vet ikke. Så ser det an. :)

På lørdag skal jeg feire bursdag! Har jo ikke bursdag før mandag da, men neste lørdag er det jo andre juledag. Forresten super dag til feiring av bursdag, men ikke alle som er hjemme da, så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må sikkert være litt skummelt å tro at man er gravid. I hvert fall hvis det ikke er planlagt, men som du sier så har symptomene sikkert andre årsaker.

Samboeren din ombestemmer seg kanskje hvis han får litt tid til å tenke seg om. Det kom kanskje litt brått på ham?

Kos deg masse på lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må sikkert være litt skummelt å tro at man er gravid. I hvert fall hvis det ikke er planlagt, men som du sier så har symptomene sikkert andre årsaker.

Samboeren din ombestemmer seg kanskje hvis han får litt tid til å tenke seg om. Det kom kanskje litt brått på ham?

Kos deg masse på lørdag! :klem:

Ja, tviler på at jeg er gravid. Har jo gjort alt "etter boka". :) Dessuten har det vært svææært lite sengekos siste tiden pga. situasjonen mellom oss. Men så klart, det er jo litt irriterende å gå rundt og innbille seg ting.

Kom kanskje litt brått på. Akkurat nå vet jeg ikke om jeg vil det selv en gang, hehe. Det kan jo ende opp i stor krangel, sånn i verste fall. Og så ustabilt og skjørt det er nå, så tåler ikke forholdet en krangel til på en stund.

Var forresten på intervju på Felleskjøpet i dag. Med ansvar for kjæledyrsavdelingen. Det gikk kjempebra! Føler jeg kanskje kommer til å få den, men kan jo være at de liker noen andre enda bedre. Var litt ekkelt der da. Satt der i en halvtime med konstante frysninger, kvalme og slapphet. Men klarte å skjule det. Det ble ikke ordentlig ille før jeg kom hjem, heldigvis.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er du ferdig med julegavene nå da?

Nei, absolut ikke! Skulle kjøpe mer i dag, men nå ligger jeg jo her og spyr, hehe. Prøver bare å drikke nok vann, for det er så ekkelt å kaste opp på tom mage. Får se det positive i det, og det er at jeg får trimmet magemusklene, hehe!

Enn du da? Ferdig eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir bedre i løpet av dagen. :klem:

Jeg er ferdig. Har kjøpt et par gaver for min far i dag, siden han alltid kommer på rett før jul at "oi, jeg må jo kjøpe julegaver."

Så nå er det bare kos igjen frem til jul. :nisse:

I morgen skal jeg bake, i helgen vet jeg ikke helt hva jeg skal og på mandag kommer min bror hjem fra London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir bedre i løpet av dagen. :klem:

Jeg er ferdig. Har kjøpt et par gaver for min far i dag, siden han alltid kommer på rett før jul at "oi, jeg må jo kjøpe julegaver."

Så nå er det bare kos igjen frem til jul. :nisse:

I morgen skal jeg bake, i helgen vet jeg ikke helt hva jeg skal og på mandag kommer min bror hjem fra London.

Håper jeg og! Nå er jeg lei av å spy, hehe. Mye "bedre" å ligge med influensa enn spysjuka. Men de andre i familien (svigerfamilie) spydde bare to-tre ganger, også var de kvalm og dårlig rundt et døgn. Håper det blir det samme for meg. Når jeg har spysjuka så klarer jeg ikke å ligge der og kjenne at kvalmen bygger seg mer og mer opp til det etter hvert kommer brekninger og sånt. Når det kommer til et vist punkt av "toppen", så går jeg alltid på toalettet og framprovoserer brekninger, så får jeg det unnagjort mye fortere og slipper og ligge der dødskvalm lenger enn nødvendig.

Er forresten veldig sytete og pjusk når jeg først er syk. Det er fordi jeg er aldri syk, så når jeg først blir syk, så synes jeg fryktelig synd på meg selv. :sjenert:

Hva gjør broren din i London? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...