Lissi Skrevet 27. oktober 2009 #501 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jepp, ganske kjipt, særlig siden de gjorde det relativt bedre forrige sesong. Menmen. Mandagen er grei den, men har ikke så mye å gjøre nå. Må vel egentlig bare hive meg i mattegjøring, men nå sliter jeg sånn at det er vanskelig tvinge seg selv til å jobbe med noe man ikke forstår. Menmen. Synes forresten også at jeg fortjener at det skal gå bra nå. Det er på tide at ting bare flyter i mer enn noen få uker for meg nå Det dukker jo alltid opp et eller annet enten det er problemer i forholdet eller på helt andre fronter når det har gått bra en periode. Heisannn, kjenner til den følelsen og håper på noen gode uker fremover nå Håper du får deg ny jobb snart, skjønner det er kjedelig å gå hjemme. Jeg håper å komme i gang med trening snart, venter jo på at denne 2 mnds forkjølelsen min skal gå over snart, høres ut som du er kjempeflink å komme deg på trening Jeg skal hvertfall gå en tur nå, er nydelig vær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #502 Del Skrevet 27. oktober 2009 Heisannn, kjenner til den følelsen og håper på noen gode uker fremover nå Håper du får deg ny jobb snart, skjønner det er kjedelig å gå hjemme. Jeg håper å komme i gang med trening snart, venter jo på at denne 2 mnds forkjølelsen min skal gå over snart, høres ut som du er kjempeflink å komme deg på trening Jeg skal hvertfall gå en tur nå, er nydelig vær Heihei Så koselig at du stikker innom Ja man blir jo litt sliten av at det hele tiden skal komme en eller annen nedtur. Trening er veldig viktig for meg, ikke minst er det jo gøy, så er veldig glad for at jeg har det i livet mitt Ikke så greit å få til trening når man går rundt syk da, så får satse på at dublir frisk snart. Dro på trening i dag også, skulle trene styrke mage/rygg en halvtime først, for så en time spinning. Men til tross forat jeg meldte meg på halv ni i dag morrest, så kom jeg ikke med. Årsaken til at jeg ikke kom med er fordi jeg ikke stod rett ved døra og ventet. Hadde jo tross alt reservert, og jeg var nestemann på lista, men likevel fikk jeg ikke plass fordi noen andre som stod ved døren fikk den. Svært, svært irriterende. Så da blir det spinning i morgen i stedet, men det kjipe med den er at det er bare spin 1 som varer i 45 min, i stedet for spin 2 som varer i 60 min. Menmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 27. oktober 2009 #503 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det høres veldig rart ut og da er det jo heller ingen vits å reservere plass? Da bør man jo bare møte opp? Jaja.. irriterende skjønner jeg!! Jeg nøyer meg med gåturer så lenge, klarer jeg det noen dager i uka skal jeg være fornøyd Det gjør godt for sjela. Ha en flott kveld Skal se Da damene dro nu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #504 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det høres veldig rart ut og da er det jo heller ingen vits å reservere plass? Da bør man jo bare møte opp? Jaja.. irriterende skjønner jeg!! Jeg nøyer meg med gåturer så lenge, klarer jeg det noen dager i uka skal jeg være fornøyd Det gjør godt for sjela. Ha en flott kveld Skal se Da damene dro nu Ja, synes også det var litt teit, men han beklaget i alle fall, så. Til en annen sak da..Begynner å bli en smule bekymret nå. Har i mange, mange uker hatt en regelmessig magesmerte som kommer nesten hver dag. Den befinner seg på venstre side av magen litt under ribbeinet, på en måte. Den er stikkende, men samtidig rund og varer i noen sekunder, og det varierer hvor vond den er. Etter lang, lang tid og masse nøling har jeg nå bestilt time hos legen da. Begynner å bli redd for at det faktisk er noe galt, og det er jo litt skummelt da. Har ikke time før på mandag, og etter time der får jeg vel kanskje henvisning til et eller annet med mindre han på et eller annet vis skjønner nøyaktig hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 28. oktober 2009 #505 Del Skrevet 28. oktober 2009 Teriyaki Du må ikke gå i mange uker med vondt før du bestiller time hos legen. Det er sikkert ikke noe alvorlig. Men sjekkes skal sånne ting. Har en niese jeg, som sliter litt med nerver. Hun hadde utrolig magesmerter og ble undersøkt for alt mulig. De trodde det var nyrestein blant annet, før de fant ut at det rett og slett var nervøs mage. Og det er ikke å kimse med. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #506 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Teriyaki Du må ikke gå i mange uker med vondt før du bestiller time hos legen. Det er sikkert ikke noe alvorlig. Men sjekkes skal sånne ting. Har en niese jeg, som sliter litt med nerver. Hun hadde utrolig magesmerter og ble undersøkt for alt mulig. De trodde det var nyrestein blant annet, før de fant ut at det rett og slett var nervøs mage. Og det er ikke å kimse med. Ha en fin dag Det rare er jo at jeg har aldri pleid å nølt så mye med å gå til legen, men det har i grunn aldri vært sånn at jeg ikke har vist hva det er før. Har alltid hatt aning/vært sikkert på hva det har vært tidligere, så kan jo være det at jeg ikke har peilig nå som har holdt meg igjen, men nå har jeg endelig klart å få meg til å bestille time. Så må jeg bare vente til mandag da. Ja man kan vel få smerter av å være nervøs og sånt, men tror egentlig ikke det er det som er tilfellet hos meg, da. Får håpe det går bedre med niesen din nå i alle fall. Endret 28. oktober 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 28. oktober 2009 #507 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ja, synes også det var litt teit, men han beklaget i alle fall, så. Til en annen sak da..Begynner å bli en smule bekymret nå. Har i mange, mange uker hatt en regelmessig magesmerte som kommer nesten hver dag. Den befinner seg på venstre side av magen litt under ribbeinet, på en måte. Den er stikkende, men samtidig rund og varer i noen sekunder, og det varierer hvor vond den er. Etter lang, lang tid og masse nøling har jeg nå bestilt time hos legen da. Begynner å bli redd for at det faktisk er noe galt, og det er jo litt skummelt da. Har ikke time før på mandag, og etter time der får jeg vel kanskje henvisning til et eller annet med mindre han på et eller annet vis skjønner nøyaktig hva det er. Hei Bruker du p-piller? Den smerten du beskriver høres ut som da jeg hadde fått en vanncyste på eggstokken. Det er helt ufarlig, men gir sånne smerter som du beskriver. Stort sett går de bort av seg selv, noen ganger må man stikke hull på de. Jeg hadde bedt om henvisning til gynekolog Ellers kan det være som Ulva sier, nerver. Jeg sliter endel med det i peroder. Er ikke godt God bedring til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #508 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hei Bruker du p-piller? Den smerten du beskriver høres ut som da jeg hadde fått en vanncyste på eggstokken. Det er helt ufarlig, men gir sånne smerter som du beskriver. Stort sett går de bort av seg selv, noen ganger må man stikke hull på de. Jeg hadde bedt om henvisning til gynekolog Ellers kan det være som Ulva sier, nerver. Jeg sliter endel med det i peroder. Er ikke godt God bedring til deg Jeg går på p-piller ja, loette. Det er jo veldig lite hormoner i loette i forhold til mange andre merker, så det skulle vel være lite sansynlig? Men jeg får vel vite det etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 28. oktober 2009 #509 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg går på p-piller ja, loette. Det er jo veldig lite hormoner i loette i forhold til mange andre merker, så det skulle vel være lite sansynlig? Men jeg får vel vite det etter hvert. Jeg går på cerazette, lite hormoner, men kan likevel gi cyster. Absolutt verdt å sjekke, men kjenner igjen den stikkende smerten i sida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #510 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg går på cerazette, lite hormoner, men kan likevel gi cyster. Absolutt verdt å sjekke, men kjenner igjen den stikkende smerten i sida. Jepp, skal nevne det til legen. Skikkelig fjortissopplegg på gang her nå! I morgen skal jeg på fest med kjæresten og noen fra jobben, og på lørdag skal jeg i bursdag til faren til samboer og da får jeg møtt mange av slektningene hans jeg ikke har møtt før. Saken er den at til vanlig er jeg veldig heldig med tanke på huden min, jeg får aldri kviser osv. Mitt største problem er at jeg til tider får tilbake den atopiske eksemen, men jeg har kremer og nok selvkontroll til å ikke klø så det går som regel bort fort. Men en tid til en annen får jeg en sånn vond kvise på haken, som blir ganske rød og egentlig litt stor. Og så klart har jeg fått det nå! Av alle uker så måtte det komme nå. Irriterende. Trodde den skulle bli "klar" til senest i dag, men den er fortsatt helt rød, så det tar jo lang tid før jeg kan gjøre noe med den, og jeg har så klart ikke noe form for dekkrem, foundation eller lignende. Jaja, tviler på at de misliker meg kun pga. en kvise, men det er jo irrterende fordeom I dag skal jeg jobbe i ferskvaren på jobb. Det er mye bedre enn vanlig kassevakt som egentlig er det som er jobben min. Men jeg har heldigvis blitt den som alltid vikarierer når en av ferskvaredamene ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. november 2009 Forfatter #511 Del Skrevet 2. november 2009 I går møtte jeg ho veninna mi for første gang etter at hun ble tvangsinnlagt. Vi gikk tur. Hun var så rolig og anderledes, og etter hvert kom det jo fram at hun sansynligvis blir utskrevet på onsdag, og at hun egentlig bare går og venter på å komme ut slik at hun kan avslutte det hele (dvs ta selvmord). Hva skal man si til sånt da??? Vet ikke om det er noe jeg kan gjøre for å forhindre det heller. Til tross for all hjelp hun har fått, så har gitt helt opp, hun har null livsglede. Hun venter bare på å få slippe. Ellers går ting fint her i heimen. Er sliten etter jobb nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 3. november 2009 #512 Del Skrevet 3. november 2009 Man har lov å klage over ei kvise når man reflekterer over at det er fjortis;) Fins verre ting, men jo, det er irriterende. Jeg har også ganske fin hud men pleier få den standardkvisa på haka ved mens. Eller pms hvertfall. Har jo ikke mensen på cerazette nå. Angående venninna di så har du rett. Det er ingenting du kan gjøre, og det er forferdelig trist. Men egentlig syns jeg man burde ha rett til å bestemme selv. Mange vil syntes det er utrolig egoistisk, men da har de ikke vært deprimert. Jeg vet hvor tøft livet kan være, det gjør at jeg også skjønner at det kan være vanskelig å finne noe å leve for. Ikke alle har styrken. Å du kan ikke si noe som kan få henne på bedre tanker. Trist, men sant. Jeg syns det er okei å jobbe i ferskvare, gjorde da jeg var på din alder. Deilig å sniksmake på kjøttrullen.. Elsker kjøttrull men den skal aller helst være hjemmelaget Ha en flott dag i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. november 2009 Forfatter #513 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Man har lov å klage over ei kvise når man reflekterer over at det er fjortis;) Fins verre ting, men jo, det er irriterende. Jeg har også ganske fin hud men pleier få den standardkvisa på haka ved mens. Eller pms hvertfall. Har jo ikke mensen på cerazette nå. Angående venninna di så har du rett. Det er ingenting du kan gjøre, og det er forferdelig trist. Men egentlig syns jeg man burde ha rett til å bestemme selv. Mange vil syntes det er utrolig egoistisk, men da har de ikke vært deprimert. Jeg vet hvor tøft livet kan være, det gjør at jeg også skjønner at det kan være vanskelig å finne noe å leve for. Ikke alle har styrken. Å du kan ikke si noe som kan få henne på bedre tanker. Trist, men sant. Jeg syns det er okei å jobbe i ferskvare, gjorde da jeg var på din alder. Deilig å sniksmake på kjøttrullen.. Elsker kjøttrull men den skal aller helst være hjemmelaget Ha en flott dag i morgen Hehe ja, så lenge man er oppmerksom på at man har litt fjortisstokter så går det vel greit Jeg får også alltid på haken, men det kommer ikke nødvendigvis i forbindelse med mens. Men de jeg får varer alltid skikkelig lenge. Den er fortsatt godt synlig over en uke etterpå, menmen. Til syvende og sist er det jo hun som bestemmer. Men jeg vil ikke at hun skal gi opp, jeg vet at hun kan finne lykken igjen, på et eller annet vis. Men hun virker bare ikke åpen for det. Hun har familie og venner som er glad i henne, og ingen av oss ønsker å miste henne. Har selv vært veldig deprimert, men aldri selvmordstanker. Jeg har en viss dødsangst, så er jo tvilsomt jeg kommer til å ville gjøre det da. Men til tross for alt jeg selv har slitt med, så sliter jeg med å sette meg ordentlig inn i hva som foregår i hode hennes. Er generelt veldig empatisk, men akkurat dette sliter jeg med å forstå. Dvs. Jeg forstår hvorfor hun har det som hun har det, og jeg forstår at ting kan virke håpløst, men jeg klarer ikke å sette meg inn i den følelsen hvor man bare vil dø, rett og slett. Hehe, ja jeg smaker av og til på litt gratinert potet Men ikke så mye da. Når det er sagt, så skal jeg på intervju i morgen! Matbutikk, så jeg har senket standarden, men hallo, det viktigste er at jeg har jobb og inntekt. Var hos legen i går. Han trodde nok det bare er muskelsmerter, men han har henvist meg til ultralyd, noe jeg er glad for pga. det kjennes ut som om smerten er mer inni magen enn i musklene, så vi får se da. Og så et stort sukk over mannfolket. Etter at jeg kommer hjem fra tur med hunden og skal en tur på toalettet, møtes jeg av dolokket oppe med masse skvettflekker på skålen og faktisk litt som har havnet på gulvet! At de ikke kan konsentrere seg! Sa at hvis han ikke klarer å sikte ordentlig så får han sitte på do heretter. Nå skal det sies at han hadde besøk da, så han var nok distrahert med å rope ut et eller annet til han. Ha en fin dag du og! Endret 3. november 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 3. november 2009 #514 Del Skrevet 3. november 2009 Huff og huff!! Du får jammen lære han å tørke opp etter seg. Tisslukt er ingen god lukt! Nei, du kan nok ikke forstå det. Jeg har også dødsangst. Har hatt tanker hvor jeg ikke ville leve, men heller ikke ville dø. SÅ jo jeg har vel hatt slike tanker. Grunnen til at jeg forstår litt er fordi jeg lærte mye om andre skjebner da jeg var innlagt. Jeg hadde jo ei som bare måtte dø der. Ingenting noen kunne gjøre for å endre på det. Hun forelsket seg i en medpasient. Han skilte seg fra kona, forlot deres to barn og de to er sammen. Hennes selvmord er avslyst, for nå! De har begge psykiske lidelser, og jeg håper at de får det veldig bra sammen, og forstår hverandre. Ikke alle klarer å finne noe å leve for. Ikke alle er så sterk Matbutikk er greit det, kjekt å tjene penger, og bedre ennå stå i en veskebutikk hvor det ikke kommer folk innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 3. november 2009 #515 Del Skrevet 3. november 2009 Teriyaki Det er en forferdelig situasjon for deg og de som er glad i venninen din. Er enig i at det ikke er noe annet å gjøre for deg enn å vise at du er der for henne. Og det gjør du. Men er ikke enig i at det er hennes valg. Jo på en måte så. Mennesker skal få lov å ha egen vilje, men jeg tror rett og slett ikke at dette er hennes egen vilje.Hun tror det nå, men det er ikke sånn. Hadde en venninne i ungdommen som hadde en bror som slet noe voldsomt med nerver og angst. Når dama gjorde det slutt så orket han ikke mer. Han prøvde å ta livet sitt, men han ble funnet og han fikk hjelp. Det var venninnen min som fant han, og hun sørget for at han fikk hjelp. Dette ligger 30 år tilbake i tid, og mange ganger har han takket venninnen min for livet sitt. Han er et lykkelig menneske i dag. Så jeg tror ikke på å gi opp. Jeg har slitt så mye selv i en periode i livet at jeg ikke turde ha tabletter i huset når jeg var alene og hadde tatt meg et glass eller to. Ba min bror om å ta de med seg, for jeg stolte ikke på meg selv. For jeg viste og jeg vet i dag at jeg ville leve. Tenk på alt jeg hadde gått glipp av hvis jeg bare hadde kuttet ut alt. Jeg har sagt det før Teriyaki og ettersom en god ting ikke kan sies for ofte så kan jeg si det igjen: Du er en meget sjelden, klok og reflekterende ung kvinne. Men du har ditt å stri med, og dette kan du sannsynligvis ikke gjøre noe med selv. Men de kan jo ikke bare slippe henne ut før hun er klar for livet. Livet har helt sikkert masse godt i vente til henne. Det du kan gjøre er det du gjør i dag. Være en venn. En som lytter og en som er der. Jeg håper så inderlig at det går bra med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. november 2009 Forfatter #516 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Huff og huff!! Du får jammen lære han å tørke opp etter seg. Tisslukt er ingen god lukt! Nei, du kan nok ikke forstå det. Jeg har også dødsangst. Har hatt tanker hvor jeg ikke ville leve, men heller ikke ville dø. SÅ jo jeg har vel hatt slike tanker. Grunnen til at jeg forstår litt er fordi jeg lærte mye om andre skjebner da jeg var innlagt. Jeg hadde jo ei som bare måtte dø der. Ingenting noen kunne gjøre for å endre på det. Hun forelsket seg i en medpasient. Han skilte seg fra kona, forlot deres to barn og de to er sammen. Hennes selvmord er avslyst, for nå! De har begge psykiske lidelser, og jeg håper at de får det veldig bra sammen, og forstår hverandre. Ikke alle klarer å finne noe å leve for. Ikke alle er så sterk Matbutikk er greit det, kjekt å tjene penger, og bedre ennå stå i en veskebutikk hvor det ikke kommer folk innom For en søt historie om de som ble forelsket, da. Skikkelig koselig. Jah, vet om en ufattelig dårlig klesbutikk hvor det kommer en og annen kunde innom, og enda færre ender opp med å kjøpe noe. Tenk så kjedelig... Ulva: Du skriver mye klokt. Jeg håper virkelig hun klarer å komme seg ut av alt dette her, men akkurat nå ser det veldig dystert ut. Hun har gått fra å være et vrak av følelser, tårer osv. osv. Til å være helt rolig, som om hun har akseptert at nå skal hun snart få hvile. Hvorfor de skal slippe henne ut, vet jeg ikke. Må jo ha skjedd noe rart, eller at hun er ufattelig flink til å spille skuespill. Ikke vet jeg. Det er så flott med sånne historier hvor disse stakkars som har prøvd å ta selvmord har blitt hindret, og etter hvert klarer å omvende det til at dem blir skikkelig lykkeig Men akkurat nå ser det vanskelig ut for at hun skulle bli en av dem, men man må ikke miste håpet Hehe, det er alltid trivelig å høre. Stort komplemang Er jo en evigvarende tenker, så Så til en annen sak. Dersom jeg får jobben jeg skal på intervju i morgen, så må jeg sansynligvis jobbe dobbelt i tre uker. Dvs. tre uker hver dag i ferskvaren der jeg er nå, og så klart i nyjobben. Blir nok kjempeslitsomt, men det er jo bare for tre uker. Endret 3. november 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. november 2009 #517 Del Skrevet 10. november 2009 Så utrolig trist å lese om venninnen din. Jeg vet ikke hva jeg skal si, håper bare alt ordner seg for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 10. november 2009 #518 Del Skrevet 10. november 2009 Teriyaki Håper du har det bra. Og at jobben du vil ha blir din Noe nytt om venninnen din da? Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. november 2009 Forfatter #519 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Heihei! Joda jeg har det bra, men er ganske lei av å vente nå. Har ganske så tidspress på meg pga. den andre jobben og det vikariatet som jeg så klart vil ha dersom jeg ikke får jobben. Joda veninnen ser ut til å ha hatt et par greie dager, men vi er usikker på om det bare er skuespill eller om det er oppriktig, og om hun kommer til å gå på en stor smell igjen. Gjør hun det så er det liten tvil om at hun kommer til å ta livet sitt. Men sånn generelt prøver vi å ikke fokusere så mye på det. Det suger energi og glede ut av oss, og vi prøver å ikke snakke så mye om det, rett og slett. Må ta hensyn til oss selv også. Endret 10. november 2009 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. november 2009 Forfatter #520 Del Skrevet 10. november 2009 Nyeste oppdateringen er at et eller annet har gjort at veninnen min har fått mer styrke til å fortsette kampen! Hun har bestemt seg for at hun skal klare dette her! Så da går vi ikke og venter lenger ser det ut til. Håper hun klarer det! Begynner forresten å bli litt småpjusk..Men det går sikkert fort over. Er mange år siden jeg var skikkelig syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå