Gå til innhold

En dråpe i havet

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hallo The Kitten! :)

Ja må jo satse på det. Det er klart at det blir jo også litt ekstra "lett" å ende opp i krangling når vi går så mye oppå hverandre. Siden jeg ikke har jobb om dagen, så har jeg så mange timer i løpet av dagen hvor jeg er hjemme, framfor når jeg har jobb. Han føler han får lite tid alene, og det forstår jeg.

Det KAN faktisk hende jeg har fått meg jobb. Vet ikke helt enda, men det virker som om hun likte meg. Hun sa veldig bestemt at hun skulle ringe meg. Men hun sa ikke når, så jeg tenker jeg lar det gå en uke, dersom hun ikke ringer meg selv før den tid. Har hun ikke det, så ringer jeg henne på tirsdag og spør om når jeg evt. får vite om det blir jobb på meg. :)

Det er en klesbutikk som heter Oxygen. Privat klesbutikk, og best av alt, det er bare dagjobb! :jepp:

Har etter litt tenking innsett at jeg er tilbake i depresjonen. Den er ikke så dyp og tung som den har vært tidligere, men likevel. Det er jo enda en grunn til å få meg jobb. Tror nok det vil gjøre underverker. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Teriyaki

Så vondt å lese at dere sliter igjen :klemmer: Synes kattungen skriver mye kloke ord her. Håper det ordner seg for dere.

Og krysser fingre for at jobben blir din :)

Ha en fin dag Teriyaki :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk! :)

Ja det håper jeg også! Hadde vært såå bra.

Nå skal jeg til stallen, og etterpå treffer jeg endelig kjære igjen etter at han dro mandags morgen. :) Ikke vært så lenge borte fra hverandre, men savner han likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra at du kanskje har fått deg jobb. :hoppe: Jeg krysser fingrene for deg.

Hadde du og din kjære det kjekt i går?

Håper du får en fin helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det håper jeg også! :)

De siste dagene med kjæresten har vært veldig fine med mye flørting og bare hyggelige toner. Vi har også ommøblert litt i leiligheten. :) Så vi får se hvordan det går framover. Vi har akkurat spist et kjempegodt måltid med flintsteik, pannerte poteter og ovnsbakte grønnsaker. :) Herlig.

Nå skal vi se på film og spise shit. Eneste som er kjipt, er at jeg har en klesvask som surrer i maskinen, så om kanskje en halv time må jeg ut og henge opp. :( Menmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du og kjæresten hadde en perfekt dag i går :rødme: Så bra :)

Håper dagen i dag er like fin :klem:

Ja, vi hadde det. :) Det kan virke som om han er inne i en litt nyforelsket periode med meg, så det er flott. Jeg er stormforelsket nesten hele tiden jeg, neida er jo ikke det, men er det nok litt oftere enn han, noe som kan ha med at jeg er en mer intens person når det kommer til følelser. Men det er alltid deilig når jeg føler han er direkte forelsket tilbake. Sånt kommer og går jo når man har vært sammen en stund. :)

I morgen kommer lillesøsteren min på 6 år på besøk til meg. Vi skal lage muffins, eller kanskje bake boller. :)

Er ikke så flink til å oppdatere om dagen. Eller å komme innom andre dagbøker. Har hengt en del ute på selve forumet siste tiden, så dagboktiden har blitt litt knappere. Går i perioder hva jeg drar innom først, men synes begge deler er koselig. :)

På tirsdag får jeg vite litt mer detaljert om det blir no jobb på meg eller ikke. Dvs. hvis hun ikke ringer i morgen, så ringer jeg henne selv på tirsdag. ;)

Også en annen ting..Det kan nesten virke som om veninnen min kommer til å ta selvmord..Vet ikke helt hva jeg skal gjøre..Hverken jeg eller hun andre veninnen vet sine arme råd.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med alle det. Noen ganger så er man ikke så mye i dagbøker som andre ganger. Er veldig kjekt å lese litt ellers i forumet også :)

Er så godt å lese at det går så bra med dere nå. Håper det fortsetter. Du fortjener det :)

Huff så trist å høre om venninnen din :tristbla: Er ikke godt å vite hva dere skal gjøre. Hun må jo bare få hjelp. Hva med foreldrene hennes da? Legen hennes?

Noe må jo bare gjøres.

Kos deg med lillesøsteren din i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med alle det. Noen ganger så er man ikke så mye i dagbøker som andre ganger. Er veldig kjekt å lese litt ellers i forumet også :)

Er så godt å lese at det går så bra med dere nå. Håper det fortsetter. Du fortjener det :)

Huff så trist å høre om venninnen din :tristbla: Er ikke godt å vite hva dere skal gjøre. Hun må jo bare få hjelp. Hva med foreldrene hennes da? Legen hennes?

Noe må jo bare gjøres.

Kos deg med lillesøsteren din i dag :klem:

Hei du :)

Ja, jeg håper også at det fortsetter. :)

Hun har vært innlagt på akuttposten, men følte ikke at hun fikk spesielt hjelp der. Og merkelig nok fikk hun ikke tilbud om å legges ordentlig inn på en ordentlig avd. På akuttposten får man bare medisinering, ikke noe særlig mer enn det. Moren hennes vet om situasjonen, hun har sagt det til henne. Hun har til og med klargjort et brev..Vet ikke hva som kan gjøres jeg da. Har snakket med mamma om det som er faglært, og hun er veldig nøye på at vi ikke skal prøve å ta på oss rollen som behandlere, men at vi kan prøve å få henne med på noe artig, slik at hun får litt lyspunkt i livet, og ikke bare fokus på problemene. Men jeg vet ikke.

Vet ikke hva som kan gjøres. Akkurat nå trekker hun seg såpass unna at det er ikke enkelt å gjøre noen ting som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jeg nervøs! Ringte til den jobben jeg håper på, og etter å ha snakket litt, så sa hun at hun skulle ringe meg i løpet av dagen. :) Hørtes i alle fall positiv ut da hun sa det. Så da må jeg bare vente og se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jeg nervøs! Ringte til den jobben jeg håper på, og etter å ha snakket litt, så sa hun at hun skulle ringe meg i løpet av dagen. :) Hørtes i alle fall positiv ut da hun sa det. Så da må jeg bare vente og se..

Krysser fingre for deg. Masse lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jobben tror jeg! :) Skal i alle fall i opplæring torsdg, fredag og lørdag. Men må på gamlejoben i morgen :( Håper det blir siste vakten, hvis jeg er så heldig at jeg slipper oppsigelsestiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer så masse med ny jobb. :strix: Deilig å slippe oppsigelsestiden på den gamle jobben. :)

Så utrolig trist å høre om venninnen din. :tristbla: Jeg har dessverre ingen råd å komme med, men jeg håper alt ordner seg for henne snart. :klemmer:

Ha en fin dag. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk jobben tror jeg! :) Skal i alle fall i opplæring torsdg, fredag og lørdag. Men må på gamlejoben i morgen :( Håper det blir siste vakten, hvis jeg er så heldig at jeg slipper oppsigelsestiden. :)

Gratulerer Teriyaki :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det er ikke det ideelle i forhold til at jeg blir nødt til å pendle, men det får bare gå. :) I aller beste fall så får jeg den jobben jeg skal innom i morgen, men det er lite sansynlig, så det blir nok denne jobben. Men dersom jeg får den andre, så blir jeg verdens lykkligste! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det er ikke det ideelle i forhold til at jeg blir nødt til å pendle, men det får bare gå. :) I aller beste fall så får jeg den jobben jeg skal innom i morgen, men det er lite sansynlig, så det blir nok denne jobben. Men dersom jeg får den andre, så blir jeg verdens lykkligste! :hoppe:

Lykke til med å få den jobben da Teriyaki. Hadde jo vært toppers det.

Er det snø hos dere? Så på nyhetene at vinteren hadde inntatt landsdelen din.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lykke til med å få den jobben da Teriyaki. Hadde jo vært toppers det.

Er det snø hos dere? Så på nyhetene at vinteren hadde inntatt landsdelen din.

Ha en fin dag :klem:

Jepp :)

Det er ikke snø nei, men det har haglet. Og når jeg gikk tur her om dagen lå det litt haggelsnø i grøftekanten. Så det kom jo tidlig. ;) Men regner mest da.

Ha en fin dag du og :klem:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare viste at lykken kom til å være kortvarig. Det viste seg å være skikkelig dårlig lønn, og det er ikke hundre%. Så da kan jeg ikke ha den jobben siden det innebærer en del pendling og ekstra utgifter.

Jeg er så sliten av å sitte her og være bekymret for økonomien, jeg er lei av å sitte så mye hjemme. Jeg har følt meg direkte lykkelig de siste to dagene, men nå er det tilbake til det samme gamle.

Går og venter på tlf (håper jeg) fra Skoringen da. Det er full tid og det er pålitlig, noe denne jobben jeg var så glad for viste seg å ikke være. Får jeg mail blir det avslag, får jeg tlf. blir det intervj. Får jeg intervju har jeg en real sjanse, for uten å skryte på meg, så kan jeg å snakke godt for meg i slike situasjoner, og jeg kan å gi et godt førsteinntrykk.

Muligheter for at jeg kan få trappet opp stillingen til 70% på matbutikken jeg jobber på. Men jeg trives ikke der, og det er er jo litt lite med 70%. Skal uansett kjøpe meg bil da. Så framt jeg finner ut at det går. Tror det går greit med 70%. Det utgjør jo kanskje så mye som 12 000 utbetalt. Da er det 2500 i leie, 700 i billån og kanskje sånn 1500 i bensin også 400 i forsikring av bil. Da står jeg igjen med 7000. Da skulle jeg kunne overføre 1000 kr. i mnd. i fem mnd. til pappa for å betale ned gjelden min, og deretter har jeg 7000 til mat og sosiale ting i mnd. Så lenge ingenting uforutsett skjer. Høres det fornuftig ut? Trenger virkelig å ha egen bil nå. Jeg er mer lykkelig med den friheten, og nå er jeg lei av å spille kabal med mine og kjærestens planer og forpliktelser i forhold til den ene bilen, som i tillegg sluker mye bensin pga. stor motor. Må taes med i beregningen at jeg står for kanskje 60-70% av matutgiftene for meg og min kjære. Altså 7000 kr.

Dere er jo litt eldre enn meg, og med mer erfaring..Så kanskje jeg kan få et fornuftig og objektivt råd? :) Mamma nytter det ikke å prate med, for hun er så ekstremt skeptisk og lett bekymret. Pappa er mer realistisk, men er også litt sånn at han stoler på at jeg klarer å holde kontroll på det. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag skal jeg på intervju på skoringen! :) Håper virkelig jeg får jobben. Håper så intenst at dersom det ikke blir, så kommer jeg til å bli så ekstremt skuffet og lei meg. MÅ få denne i havn" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag skal jeg på intervju på skoringen! :) Håper virkelig jeg får jobben. Håper så intenst at dersom det ikke blir, så kommer jeg til å bli så ekstremt skuffet og lei meg. MÅ få denne i havn" :)

Rakk ikke innom her i går jeg. Ringte på døra akkurat da jeg skulle inn til deg, og etterpå var det frisør og handling og vips så var det kvelden :)

Jeg er ingen økonom Teriyaki, men 7000 i måneden skulle kunne gå med litt sunn fornuft, selv om mat er dyrt og du skal ha penger til andre ting også.

Hvorfor betaler du mesteparten av matutgiftene da? Har dere satt opp busjett over inntekter(på begge to) og utgifter sånn at det blir rettferdig?

Når man er to som har inntekt så bør det jo være sånn nogenlunde likt, slik at den ene ikke blir sittende med det meste.

Her har vi det sånn at lånet, forsikringer og fondene vi sparer i blir trukket av Ulvemannnes konto, så betaler jeg de få regningene vi har og kjøper mesteparten av maten. Det går sånn ca opp i opp.

Krysser fingrene for at du får jobben på skoringen. Masse lykke til.

Ha en fin lørdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...