Gå til innhold

Hva MÅ man få med seg i Wien?


Tassi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gled deg! Wien er en nydelig by :)

Mest inntrykk på meg: Hunderwasser-haus, Musikverein (var på konsert), Stefansdomen og bare henge rundt i gatene rundt Stefansdomen. Og selvsagt Schönbrunn (sjekk om billetter kan kjøpes på forhånd, var laaaaang kø, og man kjøpte billett til å gå inn et bestemt tidsrom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg! Wien er en nydelig by :)

Mest inntrykk på meg: Hunderwasser-haus, Musikverein (var på konsert), Stefansdomen og bare henge rundt i gatene rundt Stefansdomen. Og selvsagt Schönbrunn (sjekk om billetter kan kjøpes på forhånd, var laaaaang kø, og man kjøpte billett til å gå inn et bestemt tidsrom).

I tillegg har man jo Hofburg, men personlig foretrakk jeg Schönbrunn. Likte spesielt godt Sissi-utstillingen. Parken rundt Schönbrunn er også verdt å få med seg dersom dere er der på en godværsdag. Er også enig i at Hundertwasserhaus er et must. Husk å ta en liten tur inn i butikken på motsatt side av "torvet". Der får man et inntrykk av hvordan rommene i det ekte Hundertwasserhaus ser ut inni.

Ellers så bør man jo benytte anledningen til å svippe innom en av Wiens mange kafeer. Om man ikke har lyst på Sachertorte så har de andre kaker som er "spiselige" også :ler: .

Ellers så er området rundt Karlsplatz OK å vandre rundt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Enig i det de andre sier her, må legge til en ting : Wienerschnitzel! Går jo ikke an å dra til Wien uten å gå på en pub og spise en snitzel som er større en tallerkenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...