Gå til innhold

HASTER! Fly og hotell i London (om man skal til O2 arena London)


Gjest Gjest_Gelica_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gelica_*

Vi håper på billetter til Michael Jackson konserten på O2 arena(men tror nok det kan bli vanskelig hehe) og jeg vil uansett være litt i forkant hva gjelder hotellrom og fly, dersom vi skulle være så heldige å få tak i billetter.

Har noen spørsmål i den forbindelse, da jeg aldri har vært i London.

1) Hvilken flyplass skal vi til? (flau) Skulle sjekke opp på Norwegian og fikk da opp London-Gatwick og London-Stansted. ???

2) Hvilke hoteller kan anbefales i nærheten av konsertarenaen. Helst så nærme som mulig, men ikke lenger enn 5-10 min med taxi kanskje.

Vi betaler gjerne litt ekstra for å bo på et ok hotell, men det trenger ikke være mer enn 3 stjerner.

Vil ikke bo på motell eller et sted som egentig bare er billig og gjerne i et ok strøk.

(ikke et skummelt strøk liksom hehe)

3)Hvor langt er det fra O2 arena til London sentrum?

4) Noen som vet om en oversikt over plassene inne på O2arena? Hvor er plassene i forhold til scenen? Jeg er sikker på at jeg så det på en side for noen dager siden, men kan ikke finne siden igjen:(

Om du bare kan svare på et av disse fire spørsmålene, blir jeg veldig glad for det og håper du tar deg tid til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Haster? Konserten er da vel ikke ennå, og du bestiller vel ikke før billetter er i boks?

Er flere selskaper som flyr til London, men hva som er billigst/best avhenger jo også litt av når dere skal dra (aner ikke når konserten er...). Om jeg husker rett, så tror jeg Norwegian endrer flyplass, slik at alle lander på Gatwick etter en viss dato, men det står på sidene, de har en veldig oversiktlig lavpriskalender. Både Gatwick, Stansted og Heathrow er "London", så hvilken du havner på har ikke så mye å si:)

Ellers kan dere jo prøve Ryanair, SAS eller BA.

O2 har jeg aldri vært i nærheten av, men hva med å google det?

Eksempel hoteller: http://www.skiddle.com/hotels/London/near/...rena/ent-e9016/

http://www.viewlondon.co.uk/tickets/the-o2-maps-20060.html

http://www.theo2.co.uk/location/getting-there.html

Hvorfor ikke bo enda mer sentralt og nyte London et par ekstra dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare på et, men bedre enn ingenting :)

Både London Gatwick og London Stansted funker som fjell :) Begge flyplassene har flytog og flybuss inn til sentrum, så kan du bare ta en drosje eller t-bane derfra til hotellet.

Tror forresten det går an å søke på hoteller i nærheten av severdigheter og slikt på både norwegian sin hotelltjeneste og hotell.com, du kan jo se om du får til å søke på O2 arena der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gelica_*

Takker for kvikke og bra svar.

Sitat:

Haster? Konserten er da vel ikke ennå, og du bestiller vel ikke før billetter er i boks?

Hehe, skjønner at det virker litt rart at det haster, men de legger billettene ut nå på fredag og da er det like greit å bestille alt med en gang og da haster det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hehe, ja, jeg skjønner, men tror ikke alle hoteller og flybilletter til London blir bortrevet på nullkommasvisj fordet;) Men er jo morsomt å planlegge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gelica_*

VI FIKK BILLETTER :)

Nå trenger jeg enda flere svar for nå er det bare å bestille fly og hotell, JIPPI!

Spørsmål 5)

Hvem har billigst flybilletter til London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vet ikke når du skal reise eller hvor du skal reise fra, men jeg fikk lavprisbilletter i mai med Norwegian, Trondheim - London tur/retur for ca. 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gelica_*

Vi skal ha fly og hotell fra fredag 28.august og reise hjem igjen søndag 30.august.

Takker SÅ mye for alle tips og råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gelica_*

Vi skal reise fra Gardermoen :)

Hvilken flyplass i London er nærmest denne arenaen og tar man da taxi (ike om det er for langt da), tog eller buss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Med Norwegian kan du få billetter på de datoene for 1301,- tur/retur per pers. Det er til Gatwick.

Fra Gatwick kan du enkelt ta Gatwick express som bruker rundt 30 min inn til London/Victoria station. Der kan du lett bytte til en annen linje og komme deg hvor som helst i London.

Jeg har ikke vært på O2, så jeg vet ingenting om hvordan plassene er innendørs. Men, du kommer deg hvertfall dit enkelt ved å ta Jubilee-line. Stoppet er like utenfor. Personlig ville jeg hvertfall valgt banen isteden for taxi på en slik dag. Har sittet i taxi-kø i London mang en gang, og kan tenke meg for at trafikken utenfor vil være relativt hysterisk før konserten. Sats heller på tube'n er mitt tips. Det trenger ikke ta mer enn 5-20 min, avhengig av hvor du bor, og om du må bytte bane underveis eller ikke.

Om du likevel velger å bo i nærheten av O2 så er det tilbud på Radisson Edwardian New Providence Wharf London ved bestilling på hotell.com. Superior rom for kun 664,- pr natt.

Jeg har ikke bodd der selv, men hotellet har fått jevnt over veldig gode tilbakemeldinger på tripadvisor, og ligger kun 800, fra arenaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...