Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest med google funksjon
Skrevet
Jeg har også sjekket opp mye ang dette med helsesekretær vs helse og administrasjon (hos NA), men jeg er veldig skeptisk til disse privatskolene og kunne godt tenke meg å ta videregående på ny og bli autorisert helsesekretær.

Men problemet er jo når en allerede har videregående utdanning og er over 25år, så stiller man jo heeelt bakerst i køen for å komme inn på vgs, og spesielt siden det er snakk om 3år også, da er det jo enda verre.

Og det finnes heller ingen voksenopplæring i helsesekretær (kun helsefagarbeider) heller i hele fylket, så hva gjør man da...?

Da er jo eneste alternativ å ta helse og adm. hos NA..

Men jeg fikk vite fra fylkeskommunen at etter et evt endt helse og adm.studie hos NA, så kunne jeg gå opp til en kompetanseprøve hos dem (da blir man hørt i pensumet fra vg3 helsesekretær) og om man bestod denne prøven, fikk en utdelt vitnemål som helsesekretær og man kunne da søke om autorisasjon.

Er det noen som har gjort det på denne måten eller vet om man kan søke autorisasjon etter at man har jobbet x antall år?

Her kan du gjøre det med fjernstudier :)

http://www.opkinstituttet.no/helsesekr_studiet.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Her kan du gjøre det med fjernstudier :)

http://www.opkinstituttet.no/helsesekr_studiet.html

Ja, jeg har faktisk sjekka opp det også, men jeg synes det høres veldig tungvint utå ta helsesekretær som fjernundervisning, har forstått at det er mye lab og praksis, og da må man skaffe praksisplass selv. Jeg føler at det er mye lettere og på en måte "tryggere" å ta det igjennom en skole med vanlig undervisning, både det praktiske og teoretiske.

Er det noen her innesom har tatt helsesekretær på denne måten?

Endret av t0niz
  • 4 uker senere...
Gjest jente 20
Skrevet

jeg skal ta helseadministrasjon på Imente fagskole til høsten. den skolen virker ganske bra og har støtte fra lånekassen også. Gleder meg til det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...