Gå til innhold

Noen som har vært i Nice før?


Gjest Gjest_Ida_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ida_*

Hei!

Jeg planlegger å reise til Nice i sommer, men da jeg oppdaget at strendene består av steiner og at det koster ca 200 kr for å leie solseng pr stk, fant jeg ut at det ble nokså dyrt. Derfor lurer jeg på om det er noen som har vært i Nice før, og som har noen forslag til hvordan man løser dette? Finnes det noen spesielle liggeunderlag som egner seg, gjerne noe annet enn solsenger - noe som er lett å ta med seg til Nice.

Håper noen har noen gode råd til meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste tips må være å ta toget ut av Nice :gjeiper: Det ligger mange sjarmerende småbyer langs den franske rivieraen, men etter min mening er Nice ikke en av dem. Joda, strandpromenaden er pen den, med palmer og greier, men selve bykjernen er skitten, nedtagget og forsøplet - jevnt over veldig lite trivelig.

Men for å svare på spørsmålet ditt når det gjelder steinstrender, hva med oppblåsbar gummimadrass? Slike som kan bli kjempesmå når du tar ut luften. Tror Jysk selger sånne fortsatt - de er veldig rimelige, i skikkelig seig gummi så det ikke går hull på dem så lett :) Og den tar minimalt med plass i kofferten, hvertfall sammenlignet med liggeunderlag du ruller sammen.

Alternativt kan man kanskje kjøpe noe råbillig der nede som du bare kan legge igjen, men synd om du må bruke mye tid på å løpe rundt i butikker. Og når jeg tenker meg om er det lite i Nice og Frankrike generelt (annet enn vin) som er råbillig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er dra til gamlebyen og kjøp is i den ene isforretningen hvor du har kirken på høyrehånd, og kjøp Ferrero Rocher is! Dette om du liker Ferrero Rocher da. Dette er en helt fantastisk is med stor bite i.. NAM, har gode minner om denne!! Er noen år siden jeg var der, men om jeg noen gansk skal tilbake skal jeg dit å spise MASSE Ferrero Rocher is :gjeper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan f.eks. dra til Ville Franche, som er 5 min med tog unna :)

Signerer denne! Mye finere og hyggeligere enn selve Nice. Og toget koster så godt som ingenting!

Hvis du ikke prater fransk kan det være greit å ha med en lommeparlør også. Selv snakker jeg ikke et eneste ord fransk, og jeg slet med å få hjelp til å finne fram flere steder. Spesielt hvis du må stoppe og spørre folk på gata :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke prater fransk kan det være greit å ha med en lommeparlør også. Selv snakker jeg ikke et eneste ord fransk, og jeg slet med å få hjelp til å finne fram flere steder. Spesielt hvis du må stoppe og spørre folk på gata :)

Check på denne! Veldig greit å ha til å oversette menyen på restauranter også, siden det absolutt ikke er alle som har engelske menyer i Nice. Eksen min fikk feks servert rosa svinenyresuppe som både luktet og smakte litt fjøs - veldig spesielt ;) Servitøren måtte mime en gris til slutt for at han skulle forstå hva slags dyr han spiste :fnise: Jeg "safet" med Boef Bourgignon (rødvinsgryte med oksekjøtt og grønnsaker - den jeg fikk servert var forøvrig aldeles nydelig) men resten av menyen aner jeg ikke hva var for noe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte oppblåsbar madrass da jeg bodde i Nice for et par år siden. Fungerte veldig greit, og det er flere steder du kan ligge helt gratis! :)

Men som flere her har skrevet så er det ikke lange togturen til Cannes så har du tid til det så anbefaller jeg virkelig det! :)

Hvis jeg ikke husker helt feil så skal det i tillegg ligge en liten bit sandstrand i Nice også, i retning SAS hotellet. Der pleide jeg gå med barna jeg passet når de ville leke. Litt mer praktisk med en sandstrand da enn en steinstrand! :)

Kos deg masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...