Gå til innhold

Mulig å ta lappen billig i utlandet?


Gjest klipp

Anbefalte innlegg

Gjest klipp

Jeg så at det var en som skrev i en tråd her at hun hadde tatt lappen nesten gratis i USA, og fikk overført denne til norsk sertifikat her hjemme. Noen som vet noe om dette? Går det fremdeles an, enten i USA eller et annet land hvor det er kjempebillig å ta sertifikatet? Hadde jo ikke vært så dumt å få en ferie "på kjøpet" når du tar lappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_***_*

Moren min tok serfikatet for 5 år siden i USA. Når hun da reiste tilbake til Norge, måtte hu ta lappen på nytt, siden det ikke gjalt i Norge. Så vet ikke om det er mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ei jeg kjenner tok lappen raskt og grisebillig i Argentina, og hun får kjøre her også, så det går an på et vis. Hvordan vet jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å få tatt førerkort i utlandet, men man må bo i det landet for at myndighetene vil gi deg førerkortet. Kan ikke bare dra på ferie til ett land å få førekort der. Kan Er jo best da å flytte til ett EU-land. Fra USA kreves praktisk prøve i Norge når man kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min tok serfikatet for 5 år siden i USA. Når hun da reiste tilbake til Norge, måtte hu ta lappen på nytt, siden det ikke gjalt i Norge. Så vet ikke om det er mulig..

Tok lappen i USA, men måtte ta alt på ny her i Norge.

Dette er snart 2 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar førerkort i USA, må man kjøre opp det første året man bor i Norge. Det er ikke krav til opplæring eller teoriprøve så lenge man er innen ettårsfristen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Maj_*
Hvis man tar førerkort i USA, må man kjøre opp det første året man bor i Norge. Det er ikke krav til opplæring eller teoriprøve så lenge man er innen ettårsfristen sin.

Dette stemmer ikke for alle. Jeg tok førerkort i USA da jeg bodde der et år i 1995/96. Jeg kom hjem, dro på Biltilsynet og spurte, og fikk byttet det amerikanske sertifikatet til et norsk. Ingen oppkjøring, ingen ting. Så enten var det en feil fra Biltilsynet dengang, eller så er reglene endret i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke for alle. Jeg tok førerkort i USA da jeg bodde der et år i 1995/96. Jeg kom hjem, dro på Biltilsynet og spurte, og fikk byttet det amerikanske sertifikatet til et norsk. Ingen oppkjøring, ingen ting. Så enten var det en feil fra Biltilsynet dengang, eller så er reglene endret i ettertid.

Reglene er endret i ettertid. Ser at forskriften en endret i 2004. Så du var nok heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...