Gå til innhold

Ikke vært utenlands før med fly.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

For å være helt ærlig, jeg har ikke vært i fly tidligere overhodet :ler: Men første flyplassen jeg skal på har jeg omtrentlig oversikt over nå tror jeg. Skal innom der en tur for å se meg rundt en av dagene tenker jeg. Men utover det så googler jeg, og har bare delvis oversikt. (Noe som trolig er en overdrivelse, men litt høy på pæra tillater jeg meg å være :gjeiper: )

Så: Noen som har vært på Stanton, Gatwic, Vancouver airport og/eller Toronto airport?

Vancouver er jeg lite bekymret over, der blir jeg trolig hentet og avlevert, så det bør gå greit.

Men jeg lurer spesielt på hvordan jeg kommer meg fra Stansted til Gatevic mest mulig knirkefritt, uten å tømme lommeboka, rote meg bort, eller stresse meg halvt i hel. Ser deverre ut som om jeg kan ende opp i London 1-3 døgn mellom flygningene, så hvor sover jeg i mellomtiden? Og hvordan komme meg hit og dit? Omtrentlig størrelse på de to flyplassene, og om de er lette å finne frem på (har inntrykk av at de er relativt små?), hvor "lovlig" er det å dukke opp der 4-5 timer før flyet går og rett og slett bare sitte og vente der? (Jeg er "litt" stresset for å rote meg bort å ikke nå flyet, så jeg er bevepnet med en god bok ;)) osv.

Annet prosjekt blir å finne frem på flyplassen i Toronto. Den ser stor ut. Er den forferdelig vanskelig å finne frem på? Der skal jeg bare mellomlande, så jeg bør finne frem kjapt nok der. I verste fall er jeg bevepnet med bussruter derfra, men det tar ca 2 døgn :ler:

Ellers er ingen informasjonsbit for stor, og ingen for liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både Stanstead og Gatwick er veldig lett å finne frem på :) Stanstead har eget flytog som går til og fra Liverpool Street Station, Gatwick har følgende alternativer

Rimelig overnatting finner du på hotell.com

En gang jeg reiste fra Stanstead kom jeg dit endel timer før flyet skulle gå, og det var ikke noe problem. Fant meg en benk og slo meg ned med en bok. Kom etterhvert i prat med en irsk dame som hadde vært og besøkt datteren sin som bodde i India. Kjempetrivelig :)

Så lenge du ikke går fra bagasjen din, er det ikke noe problem :)

Hiver stafettpinnen videre til de virkelige globetrotterne når det gjelder resten av flyplassene - jeg er ikke så bevandret utenfor Europa :sjenert:

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje vore i Toronto, men Vancouver airport er lett og grei. Eigentleg er alle flyplassar temmeleg logisk lagt opp, og greie å finne ut av. Heathrow kan vere eit monster, men resten er greie. Berre bra om du har nokre dagar i London mellom turane, for det tar litt tid å komme seg frå Stanstead til Gatwick ;) Ikkje fleire dagar altså, men det er litt dillete. Eit tog/ buss i kvar retning berre, men litt masete likevel. Så hostelworld.com kan skaffe deg overnatting.

Have fun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...