Gå til innhold

Dere som har bestilt på norwegian.no før


*snuppis*

Anbefalte innlegg

Vi snakker om en storbyferie, men må se an lønna først. Derfor vil vi være på den trygge siden og vente til lønna er inne, for så å bestille. Det vil si at det feks er aktuelt å bestille på en fredag og reise mandagen etter. Eller i løpet av den kommende uken i værste fall. Er det ledige plasser å få på flyet når det er så kort tid mellom bestilling og reise?

Det burde vel være enklere med hotell. noe må vel ha ledig.

En annen ting, må billettene betales per omgående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi snakker om en storbyferie, men må se an lønna først. Derfor vil vi være på den trygge siden og vente til lønna er inne, for så å bestille. Det vil si at det feks er aktuelt å bestille på en fredag og reise mandagen etter. Eller i løpet av den kommende uken i værste fall. Er det ledige plasser å få på flyet når det er så kort tid mellom bestilling og reise?

Det burde vel være enklere med hotell. noe må vel ha ledig.

En annen ting, må billettene betales per omgående?

...om det er ledige plasser kommer vel strengt tatt på om de er utsolgt eller ikke? Og det varierer stort skulle jeg tro, både etter når på døgnet flygningen er, hvilke ukedager det er snakk om og sesong.

Og ja, det må betales omgående. Kan ikke huske å ha sett noen andre alternativer ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Jeg bestilte billetter i dag og man må betale med en gang. Og noen ganger er det nok ledig så nært reisen, men etter min erfaring er billettene dyrere da...

Og hotell har vi bestilt dagen før avreise en gang - gikk helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale å bestille flybilletter i god tid, de blir som regel bare dyrere jo lengre du venter før avreise.

"Dess nærmere du kommer avreisedatoen dess dyrere blir billettene. Flyselskapene vet at de som bestiller den siste uken ikke har noe særlig fleksibilitet, derfor øker de prisene. Bestill billettene minst 2-3 uker før for å sikre deg gode priser."

Hos Norwegian så skrur de ofte opp prisen ca. 1 uke før. Bestiller du 2 uker før så koster billetten 399,- el. 499,-, venter du til en uke før så er den plutselig 799,- eller 1026,-, har brent meg på dette :)

Hotell kan du vente med til siste liten, her er det ofte tilbud i siste liten om du venter lenge nok, på Last Minute f.eks. er det ofte diverse "top secret" hoteller som dumper prisene for å fylle rommene, spesielt i disse tider med mindre reising.

Om dere virkelig vil utnytte situasjonen med økonomisk usikkerhet og siste liten så passer det best med restplasstur til Syden, de er som regel veldig billige om du bestiller turen like før avreise *.

* Rettet for å unngå misforståelse ;)

Endret av Kenniball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere virkelig vil utnytte situasjonen med økonomisk usikkerhet og siste liten så passer det best med restplasstur til Syden, de er som regel veldig billige om du bestiller og reiser samme dag eller dagen før :)

...hvordan skal man få til å reise dagen før man bestiller? :fnise:

(hihi, sorry, jeg tror jeg vet hva du mener - men det var en litt søt feil altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_saga_*

Jeg og kjæresten skal til Berlin i slutten av måneden, i går var prisen 199 en vei, i dag koster det 399. Om vi drar den 1. april har prisen gått opp med 600 NOK. Stockholm derimot er like billig nå som for en uke siden. Kommer an på destinasjon og hvor mange som reiser. Vil tro flyselskapene har gode logistikk rutiner på dette. Man vet jo aldri hvor mange som planlegger å bestille uken før. Bestill i god tid om du kan. :)

Alle prisene er fra Norwegian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bestiller (og da selvfølgelig betaler) billetter en god stund i forveien, vil du som sagt kunne få dem ganske billig. Hvis det da senere viser seg at dere ikke får råd til å reise, så kan billettene endres mot et gebyr på 250 kr. Har dere kjøpt de billigste billettene kan de kun endres til dager der det er ledig i samme prisklasse, ellers må man betale mellomlegget. Er hvertfall verdt å vurdere...? Kan fort spare 1500 kr pr. pers på å bestille tidlig! :jepp: Og det dekker jo i de fleste byer hotellet for en langhelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...