Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #61 Skrevet 13. mars 2009 Heldigvis har livet lært meg at man ikke skal dømme mennesker grunnet yrkesvalg her i livet. Mennesket er så mye mye mer. Vi kan vel synes noe om navn likevel........ eller er det bedre å si at Jonny er et belastet navn pga. kriminalitet?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #62 Skrevet 13. mars 2009 :klø: Er det så vanskelig å se at det er en sammenheng mellom navn og sosialt miljø, og at videre sosialt miljø har en sammenheng med hvilken yrkesrettning man velger? Det har jo ingen ting med at navnet leder til hva man ender opp med å gjøre, det har jo bare med at sosialt miljø står bak både navn og yrkesvalg. Det er klart dette er jo skråblikk. Det finnes sikkert glamormodeller med et vanlig navn som kommer fra høy sosial standard og det finnes nok mange med samme navn fra lavere standard med Linn navn som ender opp med å ta dotorgrad. Det er ikke det dette handler om. Det handler jo bare om at det er større sannsynlighet for at noen fra en spesifikk samfunnskalsse får et spesifikkt navn, og det er større sannsynligeht for at noen fra en spesifikk samfunnskalsse også blir nakenmodeller, derfor blir det en el overlapp mellom navn og yrke. Er det virkelig noen som ikke kan si seg enig i dette? Det er jo ren statestikk, og har ikke noe med fordomer å gjøre.
Gjest *Ulla* Skrevet 13. mars 2009 #63 Skrevet 13. mars 2009 Ikke diss henne, hun virker som ett utrolig bra menneske. Jeg "disser" ikke Linni Meister, synes hun er kjempesøt jeg, men hun er glamourmodell og skal kalle datteren sin Cindy Bianca, og det var vel omtrent dette vi har diskutert i denne tråden, det er et godt (?) eksempel i sammenhengen da for å si det sånn.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #64 Skrevet 15. mars 2009 Det er nok ikke tilfeldig. Eplet faller ikke langt fra stammen, fjollete foreldre som kaller ungene sine kine charlotte osv., er nok fjollete på andre områder av oppdragelsen også, hvilket genererer fjollete unge jenter, hvilket genrerer glamoumodeller
Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 18. mars 2009 #65 Skrevet 18. mars 2009 Hm... Er det dobbeltnavnene som er problemet? Har jeg i såfall sluppet unna en karriere som glamourmodell fordi foreldrene mine valgte å kalle meg bare Charlotte og ikke gi meg et dobbeltnavn? Jeg tror det må være sånn. Jeg er nemlig ikke særlig glamorøs av meg, og ikke føler jeg noen trang til å blotte puppene mine på forsida (eller innsida for den del) av et blad heller. Og om jeg hadde hatt lyst til det, så hadde vel ikke noe blad i verden vært interessert i å trykke et sånt bilde, for jeg ser veldig lite bimboaktig ut. Dessuten har jeg flere års høyere utdannelse, så jeg ville vel vært diskvalifisert allerede der. Tenk så annerledes livet mitt kunne vært ved et enkelt lite pennestrøk! Takk og lov at foreldrene mine ikke ga meg et dobbeltnavn!
Gjest flaks Skrevet 18. mars 2009 #66 Skrevet 18. mars 2009 Hm... Er det dobbeltnavnene som er problemet? Har jeg i såfall sluppet unna en karriere som glamourmodell fordi foreldrene mine valgte å kalle meg bare Charlotte og ikke gi meg et dobbeltnavn? Jeg tror det må være sånn. Jeg er nemlig ikke særlig glamorøs av meg, og ikke føler jeg noen trang til å blotte puppene mine på forsida (eller innsida for den del) av et blad heller. Og om jeg hadde hatt lyst til det, så hadde vel ikke noe blad i verden vært interessert i å trykke et sånt bilde, for jeg ser veldig lite bimboaktig ut. Dessuten har jeg flere års høyere utdannelse, så jeg ville vel vært diskvalifisert allerede der. Tenk så annerledes livet mitt kunne vært ved et enkelt lite pennestrøk! Takk og lov at foreldrene mine ikke ga meg et dobbeltnavn! Ja, der hadde du flaks.....
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #67 Skrevet 19. mars 2009 De fineste damene blir glamourmodeller. Og en Kine-Charlotte er selvfølgelig mye penere enn en Reidun. Moren til Kine-Charlotte var antagelig drithot da hun var 19 og så fikk barn hun med den superkjekke og råtøffe Brad-Ronny som var 10 år eldre. De fineste damene blir pult først, og døtrene får de mest spenstige navnene siden alenemoren er så ung.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #68 Skrevet 19. mars 2009 De fineste damene blir glamourmodeller. Og en Kine-Charlotte er selvfølgelig mye penere enn en Reidun. Moren til Kine-Charlotte var antagelig drithot da hun var 19 og så fikk barn hun med den superkjekke og råtøffe Brad-Ronny som var 10 år eldre. De fineste damene blir pult først, og døtrene får de mest spenstige navnene siden alenemoren er så ung. I beg to differ. En fellesnevner for glamourmodeller er at de ikke er særlig pene uten sminke, lysseting og photoshop. Grunnen til at de er glamourmodeller er at de begynte å sminke seg med brunkrem, svart øyesminke og rosa lipgloss da de var 14-15. Tilbakemeldingen fra jevnaldrende gutter var selvsagt at de var deilige. Dyden går tidligere, og de står frie til å ligge med hvem-som-helst, noe som fører til at selvtilliten stiger ytterligere. Man må jo være digg når man får ligge med sjefsråner Kent Bård? Når de fyller 18 og eeeendelig kan foreta silikoninngrepet, er karriereveien klar. De har nå: 1. Høy selvtillit, 2. Gode tilbakemeldinger på kropp, fra likesinnede gutter som ville ligge med dem, 3. En støttende mamma og pappa ("Klart veslejenta skal få vise puppa sine... Man er jo bare ung en gang!" sier en lengselsfull mamma og kikker ned på sine hengende, slappe bryster).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå