Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, du er jo inne på akkurat det samme jeg tenker *fordomsfull*!

Navnet i seg selv trenger ikke føre til at man blir glamourmodell, men både navnet og det at man blir glamourmodell er et resultat av det miljøet man kommer fra.

Til fengselseksempelet så er Johnny og Ronny osv mer vanlige navn i lavere klasser, eventuelt i belastede miljøer. Altså er det at faren var en håpløs alkis og mora en crack hoe grunnen både til at ungen ble hetende Kent-Mickey og til at han havna på kjøret. Og når Kent-Mickey kommer ut av fengsel og blir samboer med Linn Jeanett på den lokale strippebula, så får de barna Kim Roger og Lene Therese som pga arv og oppvekst vokser opp til å bli doplanger og nakenmodell.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Nå må Bjørg, Gudrun og Harriet ta ansvar og vise seg mer nakne. Ellers blir vi fulle av fordommer...

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Sier meg enig i denne påstanden.

Harry gutter heter som regel Kim, Kenneth, Roger, Ronny, Tommy, Svend, Kay, Alex osv.

Harry jenter heter som regel Linn, Jeanette, Isabelle, Linda, Therese, Malene osv.

Gjest *Ulla*
Skrevet
Jeg tror det må være en slags selvoppfyllende profeti inne i bildet..

Fra min hjemby ble jentene som hadde navn à la Kine Jeanette, Stine, Melissa, Cassandra osv. "bimboer".

Mens alle nerdene hadde (og har fortsatt) navn som Gerd, Bjørg, Kari og Sigrid.

Jeg har en teori om at "miljøet i familien" skaper både navnet og barnet. Av førstnevnte gruppe (fra min hjemby vel og merke) er det overvekt av alenemødre, også alenemødre med flere forskjellige fedre, og/eller ukjent far/fedre.

Barnas navn er av typen Remi Andrè, Cassandra (!), Felicity osv.

Barnas navn er altså i "samme gate" som foreldrenes.

Mamma jobber som bartender, og barna oppdras til å synes at livet i baren er topp.

Og så baller det på seg.

Snakket med en lokal bimbo i jula, og hun er alenemor til en sønn som begynner å bli voksen nå etterhvert, de skulle flytte på seg slik at han kunne begynne på "bilstylist-skolen". Uten at jeg helt vet hvor denne ligger.

Av den andre gruppen er det snakk om mer tradisjonelle navn på hele søskenflokken til de gifte foreldrene; Magnus, Ingeborg, Elisabeth, Harald osv. Alle foreldrene har høyere utdannelse, og sikkert barna også etterhvert.

Jeg kan ikke noe for det, men jeg ser ikke for meg at disse barna ender opp som glamourmodeller noen av dem.

Hilsen *fordumsfull* :-/

Enig med deg :Nikke: Du fikk igrunn skrevet omtrent akkurat det jeg tenker.

Men selvfølgelig tror jeg også på at det finnes en del unntak.

Gjest *Ulla*
Skrevet
Godt å høre.

Ja det kan jeg tenke meg, det synes jeg også.

Skrevet

Enda godt at jeg klarte å kjøre mitt eget løp, og ikke lot meg styre av navnet mamma valgte å gi meg :roll:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg heter Linn Kathrine og har aldri hørt at navnet mitt kvalifiserer meg til bimbo og harry før nå.

Skrevet (endret)
Jeg heter Linn Kathrine og har aldri hørt at navnet mitt kvalifiserer meg til bimbo og harry før nå.

Enda godt at du smarte KG'ere opplyste om det, slik at du kan være oppmerksom på dine fremtidsvalg :ler:

Endret av Pjukset
Gjest Gjest
Skrevet
Enda godt at du smarte KG'ere opplyste om det, slik at du kan være oppmerksom på dine fremtidsvalg :ler:

Jeg er faktisk naturlig blånd og har ett barn fra tidligere forhold;) makan til bimbo skal dere derfor lete lenge etter!

Har en master grad også, men det tells vell ikke?

mvh Linn Kathrine fra Toten

Gjest Naken-Nina
Skrevet
Jeg er faktisk naturlig blånd og har ett barn fra tidligere forhold;) makan til bimbo skal dere derfor lete lenge etter!

Ha ha ha, you crack me up!!! :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Ha ha ha, you crack me up!!! :ler:

Sjefsbimbo :natti:

ikke rart jeg må kjempe for respekt med de fordommene som florerer i samfunnet

Gjest Hohohoho
Skrevet
Vel, du er jo inne på akkurat det samme jeg tenker *fordomsfull*!

Navnet i seg selv trenger ikke føre til at man blir glamourmodell, men både navnet og det at man blir glamourmodell er et resultat av det miljøet man kommer fra.

Til fengselseksempelet så er Johnny og Ronny osv mer vanlige navn i lavere klasser, eventuelt i belastede miljøer. Altså er det at faren var en håpløs alkis og mora en crack hoe grunnen både til at ungen ble hetende Kent-Mickey og til at han havna på kjøret. Og når Kent-Mickey kommer ut av fengsel og blir samboer med Linn Jeanett på den lokale strippebula, så får de barna Kim Roger og Lene Therese som pga arv og oppvekst vokser opp til å bli doplanger og nakenmodell.

Kent-Mickey...! Hvor tar du det fra?? :D

Har vært borti både Kai-Remi, Fred-Andrè,

Hvis du døper barnet ditt dette, eller f.eks. Cindy eller Vanessa, så ber du om at kjeltring/party/råne-faktoren blir høy.. og derfra er veien kort inn i negledesign/glamourmodell-verdenen... :-O

Gjest Fortsatt fordumsfull
Skrevet
Jeg tror det må være en slags selvoppfyllende profeti inne i bildet..

Fra min hjemby ble jentene som hadde navn à la Kine Jeanette, Stine, Melissa, Cassandra osv. "bimboer".

Mens alle nerdene hadde (og har fortsatt) navn som Gerd, Bjørg, Kari og Sigrid.

Jeg har en teori om at "miljøet i familien" skaper både navnet og barnet. Av førstnevnte gruppe (fra min hjemby vel og merke) er det overvekt av alenemødre, også alenemødre med flere forskjellige fedre, og/eller ukjent far/fedre.

Barnas navn er av typen Remi Andrè, Cassandra (!), Felicity osv.

Barnas navn er altså i "samme gate" som foreldrenes.

Mamma jobber som bartender, og barna oppdras til å synes at livet i baren er topp.

Og så baller det på seg.

Snakket med en lokal bimbo i jula, og hun er alenemor til en sønn som begynner å bli voksen nå etterhvert, de skulle flytte på seg slik at han kunne begynne på "bilstylist-skolen". Uten at jeg helt vet hvor denne ligger.

Av den andre gruppen er det snakk om mer tradisjonelle navn på hele søskenflokken til de gifte foreldrene; Magnus, Ingeborg, Elisabeth, Harald osv. Alle foreldrene har høyere utdannelse, og sikkert barna også etterhvert.

Jeg kan ikke noe for det, men jeg ser ikke for meg at disse barna ender opp som glamourmodeller noen av dem.

Hilsen *fordumsfull* :-/

....det verste av alt er egentlig hvordan dette farger hele miljøet rundt den aktuelle familien...

En liten pyntehund/møbelhund er på sin plass i familien til Melissa, og den heter gjerne Esmeralda eller Bianca osv.... og den lille chinchillaen som er sååååå søt heter selvsagt Cinderella og har rosa plysjbur, og løpehjul med perler på.

Familien til Bjørg har selvsagt fuglehund til høstjakta...eller ei koselig huskatt som heter Pus.

Har en kjenning som er veldig plysj og som kommer fra en vennegjeng hvor deltakelsen var høy under reality-bølgen for noen år siden.

Hun røyker som en skorstein, broren er halvkriminell, og hun gleder seg såååå til hun får et par jenter som skal hete diverse sukkersøte navn, og som hun kan kle i sukkersøtt rosa fra topp til tå.

En annen kjenning er av Bjørg-typen - da det ble klart at hun ventet ei jente ga hun klar beskjed om at rosa ikke var hjertelig velkommen selv om det ble ei lita jente - det måtte gjerne være gaver i både hvitt og gult og grønt og blått, selv om hun selvsagt ble glad for alle gaver hun fikk. Jeg tror hun var livredd for ei rosa lita dukke.

Jeg tror det finnes en hemmelig rosa - ikke/rosa-kodeks i samfunnet. Det er førstnevnte som er skummel å havne i..

Gjest Gjest
Skrevet
Sier meg enig i denne påstanden.

Harry gutter heter som regel Kim, Kenneth, Roger, Ronny, Tommy, Svend, Kay, Alex osv.

Harry jenter heter som regel Linn, Jeanette, Isabelle, Linda, Therese, Malene osv.

Mange av disse navnene var populære navn på 80-tallet da mange av dagens glamourmodeller ble født. Om 20 år skal du se at det kryr av Emma'er og Sarah'er som titulerer seg som glamourmodeller!

Her er listen over de 50 mest populære jente- og guttenavnene fra 1980-1989 http://www.ssb.no/vis/emner/00/navn/topp10/jenter.html.

Mange som er harry her til lands gitt! :roll:

Skrevet (endret)

Milde Moses. Selvfølgelig blir ingen glamourmodeller av å hete Samatha Charlotte. Men at navnevalg er kulturelt betinget kan man umulig nekte for. Og at kulturen man kommer fra påvirker de valg man gjør tror jeg også de fleste er enige i. Så ja, jeg tror at Samantha Charlotte har en høyere sannsynlighet for å bli glamourmodell enn Alma fra Grünerløkka med speltpasta i munnviken, men det kommer ikke av navnet.

Endret av Plym
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er hellig overbevist om at en gutt som heter Kent-Raymond alkoholdebuterer tidligere enn en gutt som heter Salomon Karelius.

Så fordomsfull er jeg. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Veldig overbevisende innlegg. Jeg tviler på at folk som ikke kan stave ordet mastergrad faktisk har en :fnise:

Jeg heter forøvrig Linn. Det er et av de mest populære navnene for min generasjon og følgelig ikke uvanlig blant unge, lekre kvinner. Føler dog at glamourmodellene har en tendens til å hete Linn et-eller-annet, så jeg krysser fingrene for at jeg ikke ender opp på forsiden av Vi Menn.

Gjest *Ulla*
Skrevet
Jeg er hellig overbevist om at en gutt som heter Kent-Raymond alkoholdebuterer tidligere enn en gutt som heter Salomon Karelius.

Så fordomsfull er jeg. :ler:

Me too :filer:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dette er noe å diskutere en gang! Det er opplest og vedtatt at det er slik det er. Dumme, uutdannede alenemødre som leser kioskromaner kaller ungene sine navn de finner i kioskromanene, kjøper røyk til dem nå de blir 13, og synes det er supert når de legger inn silikon i puppene.

Eksempler, og dette er ikke tull: Jeg er vokst opp i Oslo indre øst. Jeg kjente en Monique Jasmine. Hun var helt norsk, og hadde en norsk alenemor. Hun het type Pettersen til etternavn. Hun fikk gjøre akkurat som hun ville, og fant raskt ut at det hun ville var å kle av seg for Vi Menn. Så er det May Helén. Hun er alenemor i dag, sånn 20 år gammel, og har aldri hatt en jobb. Men Oslo indre øst er faktisk ikke verst i det hele tatt. Det KAN gå bra med folk som heter Kine Charlotte i Oslo. KAN.

Det er mye verre med øst-utkant-Oslo. Trøgstad, Jessheim, Nittedal, for eksempel. Hvis du heter Tina Jeanette der, så får du silikoninnlegg og blir glamourmodell. Samma f. Det er ikke håp for deg. For moren din er dum i hodet, og faren din har aldri vært tilstede. I bunn og grunn er du en usikker, naiv jente som mangler en ordentlig rollefigur.

Jeg kjenner mange jenter som heter Ida, Nora, Kari og Siri. Populære navn på 80-tallet de også, ved siden av Jeanette. Poenget er bare at de førstnevnte ikke har dobbeltnavn. De har ett navn, med to stavelser, og de kommer fra møblerte hjem. Som meg. Foreldrene mine har universitetsutdannelse, og de ville ikke, om de fikk ti millioner, kalt meg Liz-Jeanette. Fordi det er et helt jævlig navn. Og de har gitt meg en stabil, trygg barndom, latt meg lese bøker, og latt meg trekke slutningen at jenter som eksponerer kroppen sin for penger er usikre, utrygge jenter som aldri ble sett hjemme.

Dessverre for dem, og dette er faktisk trist, skjønner de ikke at verden er noe mer enn å få ti minutter i rampelyset med silikonen sin. Fordi mødrene deres, som heter Laila Beate og kalte døtrene sine Kine-Chanel, ikke skjønte bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...