Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

tilfeldig at disse glamourmodelljentene heter dette? Ellerhva med renate, may jeanette, melissa osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Helt utrolig at det går an å være så fordomsfull.

Gjest *Ulla*
Skrevet

Det er nok tilfeldig at de heter nettopp dette, men jeg tror ikke det er tilfeldig at jenter med disse navnene blir glamourmodeller. - Jepp, jeg har fordommer.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er nok tilfeldig at de heter nettopp dette, men jeg tror ikke det er tilfeldig at jenter med disse navnene blir glamourmodeller. - Jepp, jeg har fordommer.

Helt utrolig, det er utrolig mye fordommer i samfunnet.

Navnet har ingen ting å si om hvilke valg man tar!

Skrevet
tilfeldig at disse glamourmodelljentene heter dette? Ellerhva med renate, may jeanette, melissa osv.

Har du et slikt navn så er du dømt til å bli glamourmodell.

:ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

Helt utrolig, nå forstår jeg plutselig hvorfor jeg vasse i sex tilbud..heter ett av navnene som er nevn og er lys blåånd, har virkelig mye å bevise jaja

Gjest *Ulla*
Skrevet
Navnet har ingen ting å si om hvilke valg man tar!

Jeg tror at det i de aller fleste tilfeller har veldig mye å si. Men vi vet det ikke selv. Det sitter blant annet flere menn i norske fengsler som heter Johnny enn menn med andre navn. Navnet og det som generelt forbindes med det blir en slags selvoppfyllende profeti. Tror jeg. Men jeg er klar over at andre kan være uenige.

Skrevet (endret)

Hva skulle de ellers hete?Om de hadde hett Kari, Merethe eller Silje hadde sikkert noen fått idéen om å lage en tråd om det.

Endret av Bellatrix
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror at det i de aller fleste tilfeller har veldig mye å si. Men vi vet det ikke selv. Det sitter blant annet flere menn i norske fengsler som heter Johnny enn menn med andre navn. Navnet og det som generelt forbindes med det blir en slags selvoppfyllende profeti. Tror jeg. Men jeg er klar over at andre kan være uenige.

Nei, blir ikke med på denne..det du sier er at mennesker ikke har vilje eller har evne til å styre eget liv.

Hvis mennesker dømmer meg pga navnet mitt og ikke evner å se evnene mine og det jeg står for har DE ett problem.

Skrevet

Jeg er til en viss grad enig med deg, samtidig kan "hvem-som-helst" bli glamourmodeller. Skal alle med det samme navnet som en glamourmodell stå for hva den ene gjør?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er til en viss grad enig med deg, samtidig kan "hvem-som-helst" bli glamourmodeller. Skal alle med det samme navnet som en glamourmodell stå for hva den ene gjør?

Jeg heter som sagt det ene av navnene og har faktisk merket at jeg må "kjempe litt for å få respekt", tragisk at det blir slik.

Skrevet
Jeg heter som sagt det ene av navnene og har faktisk merket at jeg må "kjempe litt for å få respekt", tragisk at det blir slik.

Det er helteit. Jeg kjenner en Helene som er laaaangt fra å være bimbo og det ville bare vært latterlig å kalt henne det på grunn av Helene Rask.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er helteit. Jeg kjenner en Helene som er laaaangt fra å være bimbo og det ville bare vært latterlig å kalt henne det på grunn av Helene Rask.

Ja, ikke sant. Det er urettferdig, jeg er glad i navnet mitt og vil ikke bytte det selv om folk har fordommer mot det.

Skrevet

Hvis du har barn så håper jeg inderlig du holder slike meninger for deg selv :sjokkert:

Gjest *Ulla*
Skrevet
Hvis du har barn så håper jeg inderlig du holder slike meninger for deg selv :sjokkert:

Jeg skal ikke ha barn, så det blir aldri en problemstilling.

Skrevet
Jeg skal ikke ha barn, så det blir aldri en problemstilling.

Godt å høre.

Skrevet

Tror ikke det er større sannsynlighet for at man blir glamourmodell eller "bimbo" selv om man heter Helene, Kine eller Jeanette.

Så programmet i kveld, og la merke til at alle jentene som ble intervjuet hadde katt. Jeg liker kattemennesker, og synes ikke jentene virket bimbo". Når folk tar gjennomtenkte valg av fri vilje, synes jeg det skal respekteres.

Gjest virvelvind
Skrevet

Oi, jeg har katt. Kanskje jeg burde endre karrierevalg :S

Skrevet

Det er da vel helt vanlige, norske jentenavn! Kjenner mange med disse navnene, og ingen er glamourmodeller.

Gjest Fordumsfull...
Skrevet

Jeg tror det må være en slags selvoppfyllende profeti inne i bildet..

Fra min hjemby ble jentene som hadde navn à la Kine Jeanette, Stine, Melissa, Cassandra osv. "bimboer".

Mens alle nerdene hadde (og har fortsatt) navn som Gerd, Bjørg, Kari og Sigrid.

Jeg har en teori om at "miljøet i familien" skaper både navnet og barnet. Av førstnevnte gruppe (fra min hjemby vel og merke) er det overvekt av alenemødre, også alenemødre med flere forskjellige fedre, og/eller ukjent far/fedre.

Barnas navn er av typen Remi Andrè, Cassandra (!), Felicity osv.

Barnas navn er altså i "samme gate" som foreldrenes.

Mamma jobber som bartender, og barna oppdras til å synes at livet i baren er topp.

Og så baller det på seg.

Snakket med en lokal bimbo i jula, og hun er alenemor til en sønn som begynner å bli voksen nå etterhvert, de skulle flytte på seg slik at han kunne begynne på "bilstylist-skolen". Uten at jeg helt vet hvor denne ligger.

Av den andre gruppen er det snakk om mer tradisjonelle navn på hele søskenflokken til de gifte foreldrene; Magnus, Ingeborg, Elisabeth, Harald osv. Alle foreldrene har høyere utdannelse, og sikkert barna også etterhvert.

Jeg kan ikke noe for det, men jeg ser ikke for meg at disse barna ender opp som glamourmodeller noen av dem.

Hilsen *fordumsfull* :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...