Gå til innhold

Jenter og fett

Gjest Gjest_Reidar_*

Anbefalte innlegg

Dette er virkelig ikke noe som opptar meg veldig, jeg mener, i den store sammenhengen er det jo helt meningsløst å hisse seg opp over at store deler av jentene i dag ikke kan kle seg

Er det for mye forlangt å forvente at jenter skal greie å kjøpe klær som passer, hæ? Beklager altså, men jeg har ingen interesse av å se fettet deres jenter, vennligst dekk det til!

Nei vi ser det, at det ikke opptar deg, det opptar deg så lite at du måtte skrive et innlegg på et kvinneforum? Kan du ikke se en annen vei da, når du ser ei jente som ikke er kledd etter din smak?

Jeg syns ikke det er direkte lekkert når mannfolk snuser og snusen renner nedover tenna, men kjære vene, det er da ingen som tvinger meg til å se på dem heller.

Kan du ikke bare kose deg med din flotte kjæreste på 35 år da, og fokusere på dèt fremfor alle menneskene som er til så stor irritasjon for deg hele tiden? *klappepåhodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Tro det eller ei, det faktisk ikke din lyst som står i sentrum, Reidar, når folk velger klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer? Jeg stiller meg ofte spørsmålet når jeg rusler forbi mcdonalds, fagre unge jenter sitter å propper i seg raskt føde. Jenter i slutten av tenårene som kroppen er i ferd med å legge seg utover buksa, en ring med fett ansamlet i nedre mageregion er i ferd med å sprenge garderoben. Hvorfor gjør de dette mot seg selv? En sunn frisk kropp transformeres iløpet av noen få år til en feit dissende klump av fett.

Gjennomsnittvekten på jenter har eksplodert de siste årene, hvorfor skjer dette? Hvor ble det av jentene med sunt kosthold? Det er da heller faen meg ingen som kan lage mat lenger heller! Feminisme kalles det, skal da faen meg ikke stå ved kjøkkenbenken jeg! Neivel, men å ete deg smellfeit på mcdonalds, det er feminisme det?

Stakkars menn som er så uheldig å finne seg en av disse jentene med stort gap og inaktivt liv. Hva er det de får servert om kvelden? Kler av dama og får fett! Hva er det for noe å servere mannen sin? Fett!

Så når de har dusjet om kvelden, er du fet så svetter du jo mye, så da må du dusje hver dag, morgen og kveld. Så når du da titter ned på kroppen din, puppa, magen, rompa og lår, alt du ser er fett dekket med hud. Fett, hva faen tenker du da? Fett, hva skjedde egentlig, inne i hodet mitt er jeg fortsatt 17 og hadde det utgangspunktet, nå, 3 år senere. Fett!

Det er synd, men det er bare å erkjenne det, jenter i dag er transformert til vraltende hvalrosser, kledt i svart, ølfete ekle monster som tror de er frigjorte, frigjorte av fett, fett og atter fett!

Glad jeg har en dame som kan lage maten fra bunnen av og forstår verdien av det, hun åpner jeg døra for, hun er min dronning, tynn some en sild og sterk som en bjørn, kan løpe opp Galdøpiggen med oppakning i en alder av 35. Dama si det!

Reidar, det jeg undrer meg over er at du synes synd på mennene som er sammen disse jentene. Du tenker ikke på konsekvensene overvekt kan ha på jentenes helse. Nei, det du vemmes over er at de "serverer mannen sin fett". Så lenge du ikke henger daglig på McDonalds og fører statistikk, vet ikke du hvor ofte hver jente spiser der. Du vet ikke om de kan å lage mat fra bunnen av. Kan du det selv forresten, eller lar du dama di ta seg av den slags?

Leser jeg deg riktig, åpner du kun dører for damer du mener er slanke nok. Da er du jammen ingen gentleman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skyt meg, jeg bare beskriver det jeg ser.

I dag virker som at unge jenter flest driter i hva de har kropp til og hva de ikke har kropp til. Jeg blir kvalm når jeg ser jenter skvise de litt dvaske McDonalds-magene sine inn i altfor trange Miss Sixty-bukser. Valkene henger over bukselinningen og det hele blir komplimentert av en altfor kort og trang topp for å understreke at innehaveren av denne habitten er både usunn og småfeit. Hvor kommer denne klesmoralen fra? Den er jo direkte ekkel!

Dette er virkelig ikke noe som opptar meg veldig, jeg mener, i den store sammenhengen er det jo helt meningsløst å hisse seg opp over at store deler av jentene i dag ikke kan kle seg, men jeg synes det er en så merkelig trend.

Med all kroppsfikseringen skulle man tro at det hadde vært sosial død å vise frem den kvalme bleikfeite valken som henger over buksa. Eller gir unge jenter i dag faen i hvordan de ser ut? Jeg har vanskelig for å tro det.

Det eneste jeg kan komme frem til at jenter flest tror dette ser bra ut og hvordan i all verden har de kommet til den konklusjonen? Sammenligner de seg med sine jevnaldrende og like dvaske venninner kanskje?

Misforstå ikke, jeg har ikke noe problem med motebildet i dag, hoftebukser og korte topper ser utrolig bra ut på de jentene som har kropper til det, men på dem alene. På alle andre er det en skikkelig jævlig.

Er det for mye forlangt å forvente at jenter skal greie å kjøpe klær som passer, hæ? Beklager altså, men jeg har ingen interesse av å se fettet deres jenter, vennligst dekk det til!

Nå er det vel tross alt noen år siden Miss sixtybukser og korte topper var "in". Jeg er enig i at man skal prøve å kle seg etter den kroppen man har, men det er da ingen som tvinger deg til å stirre på jenter som du ikke ser ut slik du vil at de skal. Dessuten er ikke slank det samme som sunn. En jente som har noen kg ekstra kan være mye sunnere enn ei som er slank. Det er ikke kun kroppsvekt man ser på når man vurderer hvor sunn en person er.

I og med at du skriver slike lange innlegg om dette må man jo gå ut i fra at dette er et tema som virkelig treffer deg på en eller annen måte. Ellers er det veldig rart at du bruker tiden din på å starte tråder om det og diskutere det her.

Og når det gjelder den setningen jeg har uthevet i innlegget ditt; Selv om du sikkert liker å tro det, så tror jeg ikke de fleste jentene kler seg for at du skal synes de ser bra ut. Det beste rådet jeg har til deg er å heller hvile øynene på damen din som du synes er så fantastisk. Det er nok det beste for både deg selv og de jentene du kritiserer i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dioxide

Kvinner og menn bør lære seg å kle seg etter kroppen, men det er ikke alltid like lett. Jeg har endelig lært meg å kle meg slik at klærene yter kroppen min mest mulig rettferdighet, men dette er noe jeg har plukket opp med tiden. Når det kommer til klær er folk veldig uvitende, da en butikkansatt aldri ville sagt; "unnskyld meg, den toppen er alt for liten til deg" mens du står i kassen, klar til å betale.

Jeg tror de fleste unge jenter ikke har et reelt syn på kroppen sin, og kler seg helst etter hvordan vennene kler seg.

Det er dog et fakta at både kvinner og menn har blitt fetere de siste årene, og denne overvekten er ikke sunn overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lise_*

Du kan umulig mene at unge jenter skal leve på konstant diett og holde et steinhardt treningsregime, for at voksne menn som deg skal hæres å se på oss. Kan ikke vi få spise og kle oss slik vi vil, hvis vi trives med det? Innse at jenter ikke lever av oppmerksomhet fra menn, og vi kler oss ikke for å tilfredstille dere. Gå og oppdater deg litt. Vi lever i et land der likestillinga står sentralt, og kvinnene lever ikke for å tilfredstille dere.

Se nå forbi utseende litt, og prøv å tenk på det indre. Disse jentene på McDonalds har følelser de også, og de kan være så fantastiske som det bare går ann for alt du vet.

Jeg håper at ingen av de møter noen som deg, som bare er ute etter å si hvor stygge du syns de er.

Hilsen ei 15 år ung jente som ikke henger på McDonalds, men som tydeligvis vet bedre enn deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først må jeg som mange andre poengtere at det er like mange overvektige menn som kvinner. Har de større rett til å være det enn oss?

I tillegg grer du veldig mange over en kam. ikke alle ungjenter gir faen i kropp og helse.

Jeg er selv ei ung jente på 18 år. Er slank, trener tre-fire ganger i uken og prøver å spise sånn noenlunde greit. Er aldri på mcdonalds, bare så det er sagt. Jeg kler meg mest i tettsittende klær, men det er fordi jeg ikke har fleskete kjærlighetshåndtak og dissete mage, jeg kan gå i slike klær. Der er jeg faktisk enig med deg. Kvinnfolk som sprader rundt i klær som er alt for små og tettsittende i forhold til deres størelser, er et trist syn. De gjør det hele mye verre, rett og slett.

Men når det er sagt, så synes jeg stort sett resten av det du har sagt i tråden har vært litt feil. For det første så regner jeg sterkt med at du ikke forventer at alle kvinner/jenter i verden faktisk skal trene og holde seg i form for menn sin (din) skyld. Det er i alle fall ikke hovedårsaken til at jeg gjør det, selv om jeg så klart også liker at jeg blir sett som ei fin og sexy jente. I hovedsak gjør jeg det for meg selv. Jeg føler meg bedre når jeg trener og ikke bare spiser junk, jeg får bedre og fastere hud, jeg holder meg slank og ser rett og slett bedre ut. Det gir meg et bedre selvbilde som igjen gjør meg mer glad i hverdagen, faktisk.

En annen ting er det du sa om alle jentene som sitter der dag etter dag og spiser junk. Hvordan vet du det? Det kan jo tenkes at de bare var der den ene dagen, men at de tilfeldigvis ikke er spesielt tynne.

En tredje ting er at tynn ikke nødvendigvis betyr sunn. Det fins mange tynne jenter (og gutter) som spiser shit og gotter hver eneste dag, uten at de beveger noe særlig på seg, men av en eller annen merkverdig grunn (høy forbrenning, genetisk etc. ) ikke legger på seg. Hvis du ser på innsiden, altså blodårene, så vil du komme til konklusjonen tynn utenpå, men tykk innenfor. Så har du de tykke menneskene som spiser sunt, trener og gjør alt "etter boka", men likevel går ikke vekta ned et eneste gram.

Det er så mange gråsoner, nyanser og individualiteter her at det blir for dumt å skrive innlegget på den måten du gjorde.

Forøvrig så er ikke kjæresten min spesielt slank. Han har en god del kg ekstra som har lagt seg på magen. Er det da SYND i meg? Nei ærlig talt. Jeg elsker kjæresten min for den han er jeg, og selv om jeg av og til kunne ønsket han kanskje var litt tynnere, så har jeg aldri tenkt at jeg gjør noe offer ved å være sammen med han. I mine øyne så er han den fineste jeg vet om. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Menn går etter kropp, kvinner går etter penger. Så da er det på høy tid at kvinner slanker seg og trener hardere. Menn får på sin side jobbe mere. Det er tross alt likestilling i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn går etter kropp, kvinner går etter penger. Så da er det på høy tid at kvinner slanker seg og trener hardere. Menn får på sin side jobbe mere. Det er tross alt likestilling i dette landet.

Å, jeg er så lei av å høre at kvinner går etter penger, eller spriker for badboys og ikke vil ha de snille gutta........

Livet er mye mer nyansert enn det, det finnes utallige varianter av parsammenstillinger både når det gjelder økonomi og utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En jente som har noen kg ekstra kan være mye sunnere enn ei som er slank. Det er ikke kun kroppsvekt man ser på når man vurderer hvor sunn en person er.

I et folkehelseperspektiv: jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette har du sikkert HELT rett i. Kvinner er dessuten ikke i stand til å tjene sine egne penger. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undraren
Ja dette har du sikkert HELT rett i. Kvinner er dessuten ikke i stand til å tjene sine egne penger. :ironi:

Tjener de egne penger så er de maskuline..... kvinner skal kun tenke på å ta vare på utseendet for mannens skyld ...

Det påstås at kvinner kun er ute etter penger, dvs. menn som tjener mer enn dem... og de mennene som frekventerer her inne og som kommer med påstandene vil jo helst ikke ha en kvinne som tjener mer enn dem så da velger de jo selv kvinner som tjener mindre og derved kun er ute etter penger..... det er en logisk kobling jeg går glipp av her eller er det ingen logisk kobling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Jeg synes egentlig ikke sånne som Reidar burde få herje fritt jeg. For det første så er det opp til den enkelte hva de vil kle seg i uansett hvordan de ser ut. Det er ikke andre sitt problem.

En mann jeg kjenner har en datter på 15 år. Uttaleser som de Reidar kommer med her(fra hennes egen mor) gjorde at jenta begynte å slanke seg. Hun var ikke feit fra før heller.

Hun sluttet nesten å spise, begynte å trene veldig ofte. Hun fikk spiseforstyrrelser og store psykiske problemer. Faren hennes er veldig bekymret og livredd for å miste jenta si. Som var en helt vanlig sunn og lykkelig tenåring helt til hennes egen mamma sa til henne at hun var feit.

Moren og faren har vært skilt i mange år forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes egentlig ikke sånne som Reidar burde få herje fritt jeg. For det første så er det opp til den enkelte hva de vil kle seg i uansett hvordan de ser ut. Det er ikke andre sitt problem.

En mann jeg kjenner har en datter på 15 år. Uttaleser som de Reidar kommer med her(fra hennes egen mor) gjorde at jenta begynte å slanke seg. Hun var ikke feit fra før heller.

Hun sluttet nesten å spise, begynte å trene veldig ofte. Hun fikk spiseforstyrrelser og store psykiske problemer. Faren hennes er veldig bekymret og livredd for å miste jenta si. Som var en helt vanlig sunn og lykkelig tenåring helt til hennes egen mamma sa til henne at hun var feit.

Moren og faren har vært skilt i mange år forøvrig.

Trist når sånne ting skjer.

Det er jo det som er..Folk tenker ikke på at det fins mange mange lettpåvirkelig folk, mest unge, men sikkert eldre også. Det kan gå riktig dårlig om de hele tiden leser meninger som "Reidar" har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet iht KGs regler. Det finnes en forum for Snikk-Snakk.

Siden tråden er ryddet gjentatte ganger, blir den nå stengt.

mrs_bond, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...