Gå til innhold

hva er godt å ha på havregrøt?


Gjest Lokita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Husker en morgen i studietida da jeg lagde havregrøt med rosiner, kanel, brunt sukker og whisky til forsamlingen. Det slo godt an :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunost

...sunt?

Jeg pleier å ha frukt oppi når jeg koker den; eple, banan, pære e.l. Mango og kiwi kan også være godt, men har jeg dem oppi etter at grøten er ferdigkokt. Frosne bær er kjekke å ha i, og veldig lettvint. Også synes jeg det er godt med litt hakkede nøtter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banan og kanel brukte jeg før, og det var godt :)

Nå har jeg oppi solsikkekjerner, linfrø og litt salt og kanel på toppen. Kanel fungerer veldig godt som sukker, men ikke noe galt i å putte litt frukt oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Frosne bær er kjekke å ha i, og veldig lettvint.

Om sommeren strør jeg ferske jordbær oppå havregrøten min.

Blir det noe av den samme smaken hvis jeg blander frosne jordbær i havregrøten mens jeg koker den, tror du? Eller hvordan gjør du det med de frosne bærene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en inspirerende tråd! Akkurat det jeg trengte nå. Hehe har satt inn spareblussene, havregrøt på vann :spise:

Det er veldig godt med syltetøy på, eller banan i biter, eller rosiner. Jeg lurer på om det er godt med kardemomme i under kokingen? Kardemomme lukter jo himmelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om sommeren strør jeg ferske jordbær oppå havregrøten min.

Blir det noe av den samme smaken hvis jeg blander frosne jordbær i havregrøten mens jeg koker den, tror du? Eller hvordan gjør du det med de frosne bærene?

Jeg pleier å ha frosne bær i mens grøten koker. Da blir de gjerne litt grøtete de og. Om du vil ha mer hele bær og konsentrert bærsmak, ville jeg gjort som Imli sier og tint dem først og strødd dem over etter at grøten er ferdig. De tiner om de står i kjøleskap over natta, så det er ikke akkurat veldig mye jobb å gjøre det sånn heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha

Jeg syns nå det "enkle er det beste" her; sukker og kanel. Og evnt en liten smørklatt om det frister. Men sukker/kanel holder i massevis. Mmm...nå fikk jeg nesten lyst på det selv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ta det sånn på slump, men ca 2-3 dl melk/vann, og havregryn så det blir tynn grøt. Når det får kokt 5 min, blir det som regel passe fin grøt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...