Gå til innhold

Sliter med å finne plass å bo i NY:(


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kan på det sterkeste anbefale www.hotwire.com. Du velger land, by og bydel - men ikke et konkret hotell. Du velger bare hvor mange stjerner du ønsker, og så prisen, da. Først når du er ferdig med bestillingen får du vite hvilket konkret hotell du skal bo på. Til gjengjeld har dette systemet kjempegode rabatter, og du får anledning til å bo på bra hotell til lav pris. Har booket gjennom denne siden flere ganger - også for opphold i New York, og har alltid vært kjempefornøyd :danse: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hei alle sammen og takk for responsen! Jeg har nettopp booket et firestjerners hotel i Midtown Central til 16 000 kr(inkludert alle skatter og avgifter) for 10 netter! Dvs at meg og min samboer har betalt 800 kr hver for natten, og med tanke på at dette er midt i smørøyet(slik jeg ser det) og på et spahotell med innendørs svømmebasseng , treningsrstudio osv så er jeg kjempefornøyd!

Vi brukte Hotwire og synes det var en knall måte å bestille på, selv om jeg var litt smånervøs:P

Det ble kortere ferie enn vi planla egentlig, men vi bestemte oss for at sider det var første gang vi besøker byen vil vi bli kjent med plassen og leve litt luksus:)

Åh, jeg er kjempegla for å ha alt i boks:) Betalte forresten kun 3000 kr pr person tur/retur gjennom Kilroy for fly:) Billigere enn Oslo-Bergen en fredag ettermiddag det nesten!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og takk for responsen! Jeg har nettopp booket et firestjerners hotel i Midtown Central til 16 000 kr(inkludert alle skatter og avgifter) for 10 netter! Dvs at meg og min samboer har betalt 800 kr hver for natten, og med tanke på at dette er midt i smørøyet(slik jeg ser det) og på et spahotell med innendørs svømmebasseng , treningsrstudio osv så er jeg kjempefornøyd!

Vi brukte Hotwire og synes det var en knall måte å bestille på, selv om jeg var litt smånervøs:P

Det ble kortere ferie enn vi planla egentlig, men vi bestemte oss for at sider det var første gang vi besøker byen vil vi bli kjent med plassen og leve litt luksus:)

Åh, jeg er kjempegla for å ha alt i boks:) Betalte forresten kun 3000 kr pr person tur/retur gjennom Kilroy for fly:) Billigere enn Oslo-Bergen en fredag ettermiddag det nesten!:)

Ah, det høres jo helt knall ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ah, det høres jo helt knall ut :D

Ja, jeg gleder meg som en liten unge akkurat nå! Tusen takk Haris også for tipsene dine! Det høres utrolig spennende ut å studere musikk som du gjorde, jeg ble skikkelig inspirert av deg! Skal besøke Brooklyn mens jeg er der også! Det må jeg jo nesten bare!

Forresten, jeg har lest om en eller annen Vintage-butikk som jeg tror holder til i Brooklyn? (eller kan det være Queens?) Det var ihvertfall en kjempestor og veldig populær butikk hvor en kunne finne alt mellom himmel og jord, kjenner du til den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg som en liten unge akkurat nå! Tusen takk Haris også for tipsene dine! Det høres utrolig spennende ut å studere musikk som du gjorde, jeg ble skikkelig inspirert av deg! Skal besøke Brooklyn mens jeg er der også! Det må jeg jo nesten bare!

Forresten, jeg har lest om en eller annen Vintage-butikk som jeg tror holder til i Brooklyn? (eller kan det være Queens?) Det var ihvertfall en kjempestor og veldig populær butikk hvor en kunne finne alt mellom himmel og jord, kjenner du til den? :)

åh, nei dessverre :/ si fra hvis du finner ut hva den heter for det hørtes kjekt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg som en liten unge akkurat nå! Tusen takk Haris også for tipsene dine! Det høres utrolig spennende ut å studere musikk som du gjorde, jeg ble skikkelig inspirert av deg! Skal besøke Brooklyn mens jeg er der også! Det må jeg jo nesten bare!

Forresten, jeg har lest om en eller annen Vintage-butikk som jeg tror holder til i Brooklyn? (eller kan det være Queens?) Det var ihvertfall en kjempestor og veldig populær butikk hvor en kunne finne alt mellom himmel og jord, kjenner du til den? :)

Forresten, forslag til en ettermiddag/kveld i New York:

Hvis dere vil se ground zero, dra dit på ettermiddagen og ta så taxi eller subway til brooklyn bridge, den er ikke så langt vekke.

Gå tur over brooklyn bridge (det er en egen "etasje" øverst for fotgjengere, koselig tur med fin utsikt), og ta til høyre med en gang dere har kommet over broen. Da kommer dere til den flotte promenaden hvor dere ser frihetsgudinnen og skylinen samtidig. Prøv å time det sånn at dere går over broen mens det enda er lyst, men får vært på promenaden når det blir mørkt :)

Etter promenaden kan dere sette dere ned på en kafé/restaurant i brooklyn og slappe av. Så går subwayen hjem til manhattan når dere er leie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen og takk for responsen! Jeg har nettopp booket et firestjerners hotel i Midtown Central til 16 000 kr(inkludert alle skatter og avgifter) for 10 netter! Dvs at meg og min samboer har betalt 800 kr hver for natten, og med tanke på at dette er midt i smørøyet(slik jeg ser det) og på et spahotell med innendørs svømmebasseng , treningsrstudio osv så er jeg kjempefornøyd!

Vi brukte Hotwire og synes det var en knall måte å bestille på, selv om jeg var litt smånervøs:P

Det ble kortere ferie enn vi planla egentlig, men vi bestemte oss for at sider det var første gang vi besøker byen vil vi bli kjent med plassen og leve litt luksus:)

Åh, jeg er kjempegla for å ha alt i boks:) Betalte forresten kun 3000 kr pr person tur/retur gjennom Kilroy for fly:) Billigere enn Oslo-Bergen en fredag ettermiddag det nesten!:)

Er det lov til å spørre hva hotelle heter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det lov til å spørre hva hotelle heter? :)

Ja! Det heter Le Parker Meridien:) Ifølge Tripadvisor så har det fått litt blandede kritikker, men vi krysser fingrene og gleder oss uansett:) Anbefaler å bruke Hotwire! Vi brukte litt tid på å sjekke potensielle hoteller som det kunne være via Hotels.com(ved å søke på stjerner, beliggenhet og facilities) så vi kunne se hva vi kunne vente oss:) Alt det får en jo vite på Hotwire før man betaler så det var veldig greit:)

Tusen takk Haris!:D Nå fikk du meg til å omtrent hoppe i sofaen av glede! Jeg gleder meg så utrolig masse nå! Skal definitivt følge oppskriften din!:)

Jeg skal prøve å finne den vintage-butikken og skrive inn her med en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og takk for responsen! Jeg har nettopp booket et firestjerners hotel i Midtown Central til 16 000 kr(inkludert alle skatter og avgifter) for 10 netter!

Jeg har prøvd samme hotellet i Hotwire, og vi må ut med nesten 9000 dollar i 10 netter (2 rom)... Vi er der jo litt mer i feriesesongen da (16 til 26 juni) , men trodde ikke de hadde såååå mye å si :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har prøvd samme hotellet i Hotwire, og vi må ut med nesten 9000 dollar i 10 netter (2 rom)... Vi er der jo litt mer i feriesesongen da (16 til 26 juni) , men trodde ikke de hadde såååå mye å si :kjefte:

Ja, men det merket vi også! Fra 1 juni skrur de opp prisene noe helt vilt!

Vi skulle egentlig reise 29 mai, og bli et par to uker, men da var det så sinnsykt dyrt!

Deretter endret vi datoen til 27 mai, og vips, gjennomsnittsprisen pr natt var gått ned med nesten 10 dollar!

Men jeg gleder meg til det hotellet jeg altså, selv om jeg ser man må regne med å betale ekstra for å bruke treningsstudio og sånn, men vi får iallefall privat do! Dessuten var jeg inne på denne siden:

http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/New_York/shopping/

så gleder meg til å ta på gode sko og traske rundt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har prøvd samme hotellet i Hotwire, og vi må ut med nesten 9000 dollar i 10 netter (2 rom)... Vi er der jo litt mer i feriesesongen da (16 til 26 juni) , men trodde ikke de hadde såååå mye å si :kjefte:

9000 dollar? Tuller du? For den prisen kunne dere vel bodd på hvilket som helst hotell nesten. Jeg ville i hvert fall søkt videre hvis jeg fikk opp den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9000 dollar? Tuller du? For den prisen kunne dere vel bodd på hvilket som helst hotell nesten. Jeg ville i hvert fall søkt videre hvis jeg fikk opp den prisen.

Joda, søker andre hotell... Men søkte på ett spesifikt hotell som en annen hadde fått for 16 tusen for 10 netter... Så skal nok ikke bo på det hotellet :)

Har funnet et annet på Manhattan for 17 tusen ( 2 rom siden vi er 4 som reiser) for 10 dager :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...