Gå til innhold

Cillas spire

Cilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda det vart ei flott "stor" lita jente.

Kl.0928.

52 cm, 4100gr og masse mørkt hår.

Må nok skuffe deg Tex, det var ikke en kjent jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer fra sykehuset nå. Det var ei nydelig lita prinsesse! ..Jeg personlis synes hun er lik sin Cilla-mamma :-)

Blir jo rent missunnelig av å se slike små nurk!! :-)

Det var ihvertfall ei nydelig lita jente! -og Cilla har det bra! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig bildene i dag fra Susanna, siden veiene er såpass ufremkommelige tar jeg ikke sjansen på å "kjøre" utover til dere! jeg og Maddenmannen kommer neste uke for å se på skjønnheten!!!

Hun var bare helt nydelig!!!!! :enig_animasjon:

:blomst_opp: GRATULERER SÅ MYE NOK ENGANG!!![/ :blomst_opp:

Vi gleder oss veldig til å bli kjent med lisjepia!!!!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hilsener!

Jeg og lilleprinsessen har hatt vår første natt hjemme, og vi har hatt det så fint!

Fødselen gikk kjempegreit, og dagene etterpå har bestått av å prøve å amme og vente på at hun skal våkne........Ofte samtidig.......

Skal skrive et referat fra fødselen senere, nå er det ei som vil ha mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fødselhistorie:

Søndag i 11-tiden merker jeg det kommer noe vann, men er usikker på om det er fostervann eller urin. Det fortsetter å kommer litt og litt utover dagen, og ca kl 19 ringer jeg fødeavdelingen. De ber meg komme dit, ta med en truse eller bind så de kan sjekke om det er fostervann, og pakke med meg bagasje til innleggelse.

En time senere drar vi til føden, og joda, det er fostervann.

Blir innlagt på barselavdeling, får et enerom, de vil ikke undersøke noen ting før i morgen, og dersom jeg ikke har fått rier, blir jeg satt på kur neste dag. Mannen min reiser hjem, jeg sover veldig lite den natten.....

Neste morgen rekker jeg knapt å spise frokost før jeg blir overflyttet tilbake til føden, det blir tatt en ctg registrering, jeg får et klyster, og blir deretter undersøkt, kun en fingerbreddes åpning.....

Får en kapsel i livmorhalsen ca halv ti, så er det bare å vente å se hva som skjer. jeg må ligge i to timer med denne kapselen, etterpå går vi ned i kiosken en tur og spiser is. Tiden går tregt. har bare noen svake maserier.

Kl halv fire blir jeg igjen undersøkt, fremdeles bare en fingerbredde, . Jordmoren river løs litt av fosterhinnen for å kanskje sette igang noe.

Maseriene kommer og går.

Kl 19 får jeg en ny kapsel, men kvelden går på samme måten. Tidligere på dagen fikk jeg en veneflon der jeg fikk antibiotika intravenøst, pga infeksjonsfare da det var gått mer enn 24 timer siden vannavgang. Får ny dose AB hver 6.time. Veneflonen er kjempevondt.

Ved midnatt kommer vi til at dette går så sent fremover at jeg skal få noe å sove på, jeg trenger å hvile, og vil bli satt på drypp neste morgen.

Mannen min reiser hjem for å sove litt han også. Det er visstnok veldig fullt på fødeavdelingen og de snakker om å overflytte meg til barsel igjen. Jeg ser for meg at dette kan ta dagesvis........

Men i to tiden øker riene på, de blir vondere og tettere.

Prøver meg en tur i dusjen og med varmepose, men ingen av delene var godt mer enn noen minutter. Får lystgass i steden.

Får jordmoren til å ringe etter mannen min i fem tiden. I sekstiden blir jeg igjen undersøkt, plutselig var det blitt 5 cm åpning.

Jeg synes smertene er uutholdelig, og husker jeg tenkte: nå dør jeg.......

Jeg spør etter akupunktur eller epidural, ga vel blaffen i hva bare jeg fikk noe. Klokken nærmer seg nå sju. og pga av vaktskiftet måtte jeg vente til da, da kom det en jordmor som kunne sette akupunktur på meg.

Men det varte å rakk, og jordmoren dukket aldri opp.

Det var en jordmorstudent hos meg om tok seg av meg, hun var helt fantastisk, og hjalp meg å puste med lystgassen.

Jordmoren dukket til slutt opp, hun undersøkte meg, og da var det full åpning (kl halv ni). Fikk da ingen smertestillende, men da begynte pressriene like etter, og da hadde jeg noe meningsfylt å "gjøre". Presset i ca 30 minutter, de koblet til et drypp for de så at barnet var stort og jeg hadde ikke så sterke rier. Men bare et par minutter etterpå gikk det av seg selv, jeg fødte en jente i løpet av to rier.

Det var en helt spesiell følelse da hun skled ut, og hvordan all smerte var borte i samme sekund.

Jeg revnet litt og måtte sy noen sting, husker jeg tenkte mens de sydde "dette er det verste jeg har vært med på", allerede var fødselssmerten glemt!

Jeg fikk en helt perfekt jente, hun var 4106 gram og 52 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall nok melk. Lillejenta slurper og drikker godt, som regel er det nok med ene puppen. Har vanvittig brystspreng. Leide med meg en pumpe fra sykehuset, har nå pumpet meg for 50 ml på hver side.......Per gang........

Men lurer på om pumpingen gjør vondt verre, at det ikke regulerer seg etter det faktiske behov når jeg tømmer hver dag.

Men det blir så vondt, og hun greier ikke ta tak når det er så hardt. Har prøvt å håndmelke litt først, men får det ikke skikkelig til.

Dessuten begynner jeg å bli ganske sår.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne i tilpasningstiden, skjønner jeg!

Kanskje det ikke er så lurt å pumpe så mye

om du allerede har nok melk.

Litt spreng går nok over.

Sårheten er vel verre, husk å luft-tørke.

Men alt dette vet du vel fra før, tenker jeg.

Ikke glem å kose deg, nå!

:husarbeid: blir vel litt av dette, og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å gå seg til.

Lille jenta har blitt mye flinkere til å suge, og får rett tak nesten med en gang. I begynnelsen klønte vi veldig med tunga oppi ganen og slike ting.

Brystsprengen har også gitt seg, har ikke pumpet meg siden søndag, har fryst ned melken.

Hun sover mye hele dagen, og jeg får tilsammen 7-8 timers søvn hver natt, og det kan man vel klage over??

Vi sover litt utpå formiddagen da, men hvorfor skal man på død og liv stå opp kl ni?? I natt hadde hun en liten rotestund på et par timer, mye luft som skulle opp og ned, hun gråter lite, men strever og "kaver" en del, hun vrir seg som hun har veldig vondt. Det er ikke så moro og se på for oss foreldre, vil så gjerne hjelpe henne.

Har fått masse fine klær og har skjønt det blir mer når vi skal hjem til foreldrene våre, visstnok mange som bor der som har kjøpt gave!

har ikke sett på jente (eller gutte) klær i butikken, bare det nøytrale, det er så mye fint i hvitt, rosa og rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cilla! Det høres ut som dere har noen fine dager sammen med lillejenta! Stakkars lille, det er nok ikke så lett å lære seg hvordan man skal suge på puppen riktig... Men det blir nok bedre for hver dag som går!

Jeg har selv en liten jente i magen, men hun skal (forhåpentligvis) ikke se dagens lys før i juli. Merker at jeg allerede verker etter å se henne! Gleder meg som en unge til å være hjemme et helt år med henne (selv om det sikkert blir slitsomt til tider)!

Lykke til videre med den lille familien din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...