Gå til innhold

Cillas spire


Cilla

Anbefalte innlegg

Tenk at det skulle bli min tur til å lage en graviditetsdagbok her på KG.

Testet to blå (og røde og kryss, alt etter hvilken test jeg tok, 5 stk i alt)

for nesten to uker siden, og hadde lyst til å skrike det ut overalt. Har ikke klart å holde det så veldig hemmelig, men skjønner egentlig ikke vitsen heller. Vi har fortalt det til mange av familiemedlemmene våre, og mange av våre venner. Eneste plassen jeg ikke har sagt noe er på jobben.

Er nyutdannet sykepleier, og trenger nå veldig veldig jobb. har bare jobb som ferievikar ut august. Og jobber som sykepleiere står faktisk ikke i kø lenger, pga nedskjæringer i fleng. Håper på et vikariat i det minste.... Hvis ikke får jeg jobbe på en butikk eller noe, for må jobbe!

Har følt meg kjempefin, bortsett fra smerter i underlivet (voksesmerter?) og litt ømme pupper.

FORELØBIG TERMIN ER CA 1.MARS 2004!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg fått bestilt meg legetime, pga ferieavvikling kunne jeg komme 14.juli, eller i sluten av august, synes august var litt sent, da hadde jeg vært i uke 12. Så skal ha 1.kontroll neste mandag allerede. Både gleder og gruer meg.

Var kjempekvalm i dag tidlig, men klarte ikke spy noe. Pluss har hatt en del magesmerter. Men heldigvis ingen blødning. Men valgte til slutt å holde meg hjemme fra jobb, men har hatt kjempedårlig samvittighet i hele dag for det.

Jobbet dobbelt i forgårs (kveld pluss natt) og da hadde jeg vanvittig vondt på natta. For sikkerhets skyld tror jeg at jeg skal holde meg til de vaktene i turnusen min og ikke ta på meg noe ekstra(jobber 100% fra før)

I dag skal vi grille noen pølser, har besøk av broren min.

Griller masse for tiden for har kjøpt oss gassgrill og har nettopp bygd en stor veranda.

har ligget ute og solt meg i flere timer og lest Henning Mankell. Luksustilværelse. I morgen skal vi reise til Tafjorden for å bade!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D GRATULERER GRATULERER :D

Ville bare gratulere og ønske deg velkommen som ny dagbokskriver :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!

Så moro! Tror ikke jeg heller vil klare å holde det så veldig hemmelig, hvis vi engang skulle klaffe! Jeg er litt løsmunnet, til mannens frustrasjon... Klarer å holde på det jeg må, men ser heller ikke det store poenget.

Så: Velkommen som dagbokskriver! Blir spennende å følge deg/dere fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg med legen, har hele tiden hatt kraftige magesmerter, som den siste tiden har vært intense, har tenkt at det nok er slik det er, helt til mamma/svigermor krevde at jeg skulle til legen. I går blødde jeg litt også.

I dag ringte jeg til legen og fikk time med det samme, han tok GU, og alt så bra ut der, pluss han tok en baktus prøve av meg.

På onsdag skal jeg til UL, fikk time hos en privat gynekolog her i byen (som har samme navn som en av de kjente dikterne......). Det blir litt spennende. Er sykemeldt til UL svaret foreligger, med beskjed om å holde meg i ro ( i ro? Hvem jeg??)

Var på jobben i dag og fortalte det, avd. leder sa han hadde hatt sine mistanker.....

Fortalte det til en nabo i sted, hun også hadde sett det på meg!!

Ser jeg så lykkelig ut eller???? Eller er jeg så gusten og blek???

Takk for gratulasjoner! Gleder meg til å bli kjent med andre gravide her inne.

Er av og til inne på snartmamma, men finne meg ikke helt til rette der enda, synes det er litt rotete.

Legen satte ny termin til 3. mars 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig var jeg hos gynekologen for UL. Han tok først en celleprøve siden det kom frem under samtalen at det ikke hadde blitt gjort på flere år, og at jeg har hatt uregelmessig celledeling ( :oops: :oops: Og jeg skal kalle meg sykepleier, passer på alle andre enn meg selv!)

Etter på tok han Ul med en slik stav. han så fosterposen og forstevannet, men ingen foster....Han sa at enten var her ingen foster, at jeg har hatt en MA, men det kunne også være at fosterklumpen var så liten at den ikke var synlig enda. Han ville satse på det siste og det gjør vi også!Skal tilbake til UL om 1 1/2 uke og da bør fosteret/celleklumpen være synlig, for da er jeg nesten 8 uker på vei. Hvis ikke så har jeg nok hatt en MA og skal til utskrapning den dagen. Jeg fikk beskjed om å komme fastende. Så nå krysser jeg fingre og tær og alt som er for at det dukker opp på noe skjermen.

Hvis magesmertene fortsatte skulle jeg holde meg borte fra jobb. Og jeg skal akkurat har begynt i ny jobb på sykehuset. Er redd sjansene mine for å få et vikariat videre blir mindre og mindre for hver sykemelding jeg leverer. Men avd leder lovte at graviditeten ikke skulle ha noe betydning. Jeg VET jo at de ikke har lov till å bruke det som grunn , men som tidligere nevnt så..........

Magesmertene er her fortsatt. Føler meg IKKE gravid (altså minus kvalme og alle andre sympt, kun ømme pupper).

Får trøste meg med at dersom det er en MA så var det en grunn til det. Håper også at alt kommer ut av seg selv i løpet av uken som en blødning, så jeg slipper utskrapning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uvisshet gir næring til fantasien. Fantasien er vår verste fiende.

Jeg kjenner veldig etter graviditetssymptomer og har i dag kommet til at jeg har ingen igjen..... har litt ømme pupper men klemmer på de ca 20 ganger per dag så det kan nok ha sin forklaring.

Så per i dag er jeg ganske sikker på at det er over.

Bare sju dager til jeg får svaret. Hva skal jeg finne på til da aner jeg ikke. Kjeder meg voldsomt. Hadde det bare vært fint vær kunne jeg brukt den nye solsenga jeg kjøpte i går.

Var på jobben og leverte sykemelding for neste uke også. alee lurte self. på hvorfor jeg var borte, og nysjerrige spm som har du influensa kom. Herregud, hadde jeg hadde hatt influensa hadde jeg holdt meg hjemme og ikke sittet på pauserommet sammen med de og spist vafler!

Ute i korridoren var det ei som spurte meg rett ut om jeg var gravid og jeg klarte ikke lyge. Det var samtidig godt å si det, men sa også at det var usikkert om det gikk bra. Så nå sprer det seg nok av seg selv på avdelingen tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer (igjen) med svangerskapet kjære sambygding....

Det ordner seg nok skal du se, da jeg var på min første ul med nr 2 fant dem ikkeno.... Ikke andre gangen heller så jeg gikk på regelmessig HcG testing annenhver dag.

Men tilslutt dukket det opp en bitteliten prikk, par-tre millimeter stor....

Noen vokser EKSTREMT sakte den første tiden!

Og nå har jeg en klump på 21 kilo som begynner i 1. klasse snart.....

Guri som tida flyr......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Cilla,

hoppas du får ett glatt och positivt besked vid nästa ultraljud.

Jag längtar till mitt första UL (ska tas i vecka 17-20) men jag har ännu inte fått tid.

Cellprov ville de inte ta på mig när jag sa att vi prövade att bli gravida, för att inte störa något i underlivet. I Sverige kallar de alla kvinnor över 25 vart annat år för provtagning.

Välkommen som dagboksskriver, det ska bli trevligt att följa dig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos gynekologen min på ny UL. Var ganske nervøs. Hadde fått beskjed om å faste, men når jeg sto opp var jeg utrloig kvalm, jeg brekte meg flere ganger, og måtte spise en kjeks. Fikk et lite lyspunkt, men tenkte at kvalmen kunne også skyldes nervøsitet.

Men på skjermen dukket det altså opp et foster!!! Det var ca 11 mm langt, og jeg så hjertet helt tydelig som slo! Det var spesielt!

Så gyn. mente at mine beregninger med at jeg er 7+4 stemmer ganske bra.

Tok blodprøver så var det gjort. Har i dag bestilt time hos jordmor (20.august) og hos fastlegen min (10. september, det hastet ikke slik siden jeg tok blodprøver i dag).

har så lyst på denne svangerskapsboken som en får med legen så kunne komme til jordmoren i dag og hente en så jeg kan få lese litt........

Jeg er så glad................ Dessuten velger vi å offentliggjøre det nå. Ser ingen vits i holde det hemmelig for alle vet det likevel. :ler:

Lurer på å reise en tur til Molde i dag på jazzfestival. Er litt i tvil for har blitt ganske uvel og kvalm de siste dagene det har vært så fryktelig varmt. Er ganske glad jeg slipper å bære på en kjempemage i tillegg i denne temperaturen.

Nå må jeg ringe mamma og fortelle den gode nyheten. Hun er på feire hos mormor, og venetr sikkert spent. hun sa hun ville begynne å strikke dersom det gikk bra idag. Gynekologen mente det var veldig liten sjanse for at noe galt skjedde nå for alt så veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten var jeg på jobbintervju på onsdag. Det tar ca 25 minutt å kjøre dit, jeg er tydeligvis for godt vant med å ha kort avstand til jobb for synes det er litt langt......Dessuten må jeg ut av bykommunen og ut på "landet".......

Men det så ganske positivt ut og jeg skulle få svar ganske snart.

Når en er gravid uten jobb må en bare ta det som dukker opp. Har mest lyst på sykehuset men dette er på et sykehjem. men det så kjempeflott ut der, for det var helt nytt , masse hjelpemidler, så jeg slipper tunge løft. (jeg vet jeg skal forflytte...........) Håper jeg kan være i jobb så lenge som mulig.

På sykehuset ser det mørkt ut, får helt sikkert masse ekstravakter men vil ha et vikariat, i tilfelle jeg blir sykemeldt eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre!

Nå kan du endelig slappe av og glede deg over å være gravid. Dessuten: lykke til med eventuell ny jobb. 25 minutter er ikke langt, jeg syntes det bare var deilig alenetid den gang jeg kjørte 25 minutter til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med svangerskapet, Cilla! :P

Godt at alt er bra med den lille. Er deilig å få bekreftet at alt er som det skal. :)

Måtte sjekke om tassen var i live da jeg gikk med ham. Fikk noen blødninger i begynnelsen av svangerskapet og ettersom jeg hadde hatt en spontanabort tidligere, tok de ingen sjanser.

Tex har en klump på snart 21 kg som snart er skolegutt.

Vel, jeg har en som er like tung, men som ikke har fylt fire enda. :lol:

Alt står bra til med den karen, ja.

Håper du får et fint svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Cilla :P

En lettelse å høre at alt står bra til !!

25 minutter går raskt å kjøre når du

blir vant til det :wink:

God helg !!!

Klem Jinx :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er inne på KG x flere hver dag men glemmer å oppdatere min egen dagbok....... :oops:

Er fremdeles sykmeldt. det verste er jeg faktisk koser meg. Det er ikke gøy å ha omtrent konstant vondt i magen, men det er godt å kunne slappe av på sofaen i stedet for å stresse på jobb mens krampa tar deg.

Det er litt rart, før jeg ble gravid var det helt andre plager en magesmerter jeg trodde skulle bli problemet. Har ikke kvalme, ikke ømme bryster. Ok er veldlig trett og svetter ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Madden

Hei Cilla-vennen min!!!

Endelig fikk jeg lest gravi-dagboken din!! har gledet meg sånn til det!!

Og gleder meg veldig til å følge med på hva du skriver...nå blir det jo ikke tid til så mye cafebesøk...så da får dette bli et godt substitutt når vi sees sjeldnere...(tusen takk for sist forresten....sitter fortsatt og smiler fra øre til øre....er så kvalmt at! godt du ikke ser meg!!! :ler: )

Hilsen den nyblivne frua!!!

PS! vi sees onsdag...same procedure as every year!!!

KoS oG KlEm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for hilsen og omtanke Madden og MOTB :D

Og her er en liten oppdatering over den siste...måneden.

Har vært innom KG nesten hver dag, men har hatt KG oppi halsen og har ikke giddet å skrive noen særlig innlegg, bare lese, årsaken er vel alt styret rundt en nå slettet bruker.

Har bare kost meg denne måneden, vært masse hjemme hos mamma, vært på venninnetur en uke i Bergen og Kr. sand, og noen få dager hjemme hos meg selv. mannen min har vært borte på jobb i 4 uker, kom hjem i går. Da bestilte vi oss en uspesifisert tur til hellas, vi kommer enten til Santorini, Naxos eller Paros. Vi resier herifraom noen timer, for flyet går fra Gardermeon kl 06 i natt.Når vi kommer hjem skal vi være et par dager hos svigerinnen min i Oslo.

Etterpå begynner jeg i ny jobb.

Barnet i magen merker jeg lite til, er i dag 13+4.

Har vært litt kvalm de siste to ukene, ellers er det lite å klage over. I går kjøte jeg meg min først mamma bukse; en dongeribukse fra den nye mammakolleksjonen til Lindex.

Har fått time til UL også i slutten av september, så da rekker mannen min og bli med før han reiser igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...