Gå til innhold

Cillas spire


Cilla

Anbefalte innlegg

I dag er det akkurat 3 måneder igjen til termindatoen min. Men håper jeg føder noen få dager før......

Sitter og venter på at mamma skal ringe, hun skulle hit på bytur hit i dag, og vi skal møtes og gå på Moa, blir sikkert en del titting på babyutstyr, selv m jeg har fått ordnet det meste.

Kjøpte badebalje, dyne, sengesett her en dag. Stellebord står klart, sengen og madrassen står også her. Vognen er betsilt og bilsete vilkomme samtidig som vogna.

Har også kjøpt bittelitt med klær. Babyen kan bare komme, får sette meg i sofan og ruge jeg da.

På mandag møtte jeg ei jeg ble kjent med på gravid-treffet i forrige uke, vi koste oss på cafe og gikk litt i butikker etterpå. Henne håper jeg at jeg vil treffe oftere.

Tirsdag var jeg på vurderingstime hos fysioterapeuten. Hun sa jeg ikke hadde alvorlig form for bekkenløsning, men en lettere grad, hun kalte det helle rygg/bekkenplager/smerter med gangbesvær. Jeg må dermed betale egenandelen selv. Men hvis det blir verre kan jeg få en ny vurderingstime over jul og se da.

Skal fortsette med gruppetreningen hver tirsdag selv om jeg må betale for den. Gjør alt for at jeg kanskje kan hindre plagene til å bli verre.

Onsdag møtte jeg ei venninne og hennes sønn på to mnd. Hun skulle egentlig bo hos meg i noen dager, men er så forkjøla og er redd for å smitte babyen hennes, så hun kom bare på dagstur og vi møttes på et kjøpesenter.

Jeg synes dagene går skrekkelig treigt, i går var jeg dritt-lei av dagen kl 21, og ville bare legge meg.

Kjøpte garn i går for å strikke et babyteppe, pluss leser masse bøker, ser Friends og Sex og singeliv på DVD. Heldigvis har jeg flere venninner som jeg møter på cafe nesten hver dag. Det er i hvertfall et høydepunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag kom vogna!!

Hun i butikken sa ca sju uker, og det tok 1 1/2 !!

Hadde egentlig ikke tenkt å hente vogna før etter fødselen eller like før, men klarte ikke vente på det, og dro og henta den med en gang.

Hadde bestilt en Teutonia Primus04, mørk blå, og den er så fiiiiin. Bestilte også mørk blå dunpose, stelleveske og bilsete.

Alt står nå nede i gangen, skal vente til i morgen med å pakke vekk vogna, skal bare titte på den, og prøvetrille den i stua..........

Dessuten har jeg laget førjulssnop i dag, laget en slags Ferrero Rocher, fant oppskrift her inne. Det var litt kliss og gris mens jeg holdt på, men det er glemt når jeg spiser dem etterpå. Skal nå bare stå i kjøleskapet noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du har redan vagnen hemma :o

Jag funderar på om det är för tidigt att hämta hem min vagn - den står hos mamma... och det är mindre än tre veckor till termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vognen har vi nå satt vekk på et ledig rom, hele rommet lukter ny vogn hver gang jeg er der inne (har strykebrett o.l. der inne). Jeg er såååå fornøyd. Fikk dessuten et veldig pent sengesett til vogna med to venninner til bursdagen min.

I dag har jeg bakt brød, dvs de holder på å etterheve i formene. Dessuten skal jeg bake Tex' konfektkaker senere i dag, må bare på butikken og kjøpe sjokolade.

Har nå bestilt oss sentralstøvsuger, vi har rørene inni veggen fra vi bygde huset, men måtte spare inn penger noen plasser, så det ble spart på selve støvsugeren og slangen. Men nå skal vi ha den. Fikk en del rabatt, vi kjøper den gjennom entreprenøren(skrives det slik?), hadde nylig et års gjennomgang med de, og får rabatt på ting som vi ikke er helt fornøyd med, men som ikke kan fikses (som avskalling på platten ute).

Tirsdag var siste bekkengruppe før jul, har ikke merket noen bedring( men det hadde jeg ikke ventet heller), men har heller ikke blitt verre siste mnd. Og det er jo fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det et stoooort kryss i kalenderen for jeg har sett hele første filmen i ringenes herre triologien......

Prøvde en gang før, og rakk da å rydde og vaske, lage middag, spise middag og sove middag, og enda var ikke filmen slutt. Men denne gangen klarte jeg det. har to venninner som er kjempevill etter LOTR, og siden de akkurat har sett den siste filmen snakker de selvsagt ikke om annet.

Lånte derfor de to første filmene (de har selvsagt både den vanlige versjonen og extended version på DVD), valgte den vanlige versjonen.

I morgen skal jeg se To tårn. mannen min jobber ihelga så har tid til slikt.

endelig kan jeg også delta i samtalene..........

har vasket en del klær i dag og strøket en del duker, stabelen vokser fort.har nesten bare kremfargede duker og de blir fort skitne.

Nå tror jeg mannen min kom hjem også! I kveld vil jeg ha taco!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God jul Cilla. :nisse:

Kos dig med mannen och klappa ordentligt på magen. Nästa år och nästa jul blir ju verkligen annorlunda.

Jag har sett de två första filmerna i ringen-trilogin och skulle vilja se den sista på bio/kino men törs inte beställa biljett. Det är rätt så slutsålt eftersom den nyligen hade premiär och jag törs inte boka något några dagar framöver. De filmerna är verkligen bäst i en stor biosalong, nästbäst på DVD med ordentligt stor TV och bra ljud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener dere to nybakt og snart nybakt mødre!

I dag så jeg To tårn, likte kanskje den første filmen bedre, litt for mye kamp og kriging i denne, men har nå kommet så langt at jeg må nok se treeren også. Gjett om jeg vil bli mobbet nå, jeg har alltid syntes LOTR har vært såååååå kjeeedelig, men har egentlig bare uttalt meg uten å ha peiling.

I kveld pyntet vi juletreet, har kunstig tre da :oops: , men det er det flotteste kunstige treet jeg noen gang har sett, dette er ikke et 250 kroners tre fra Plantasjen altså!

Jeg har aldri synes det er så viktig med det ekte treet, dessuten praktisk siden vi er borte hele julen(tenker på vanning og slikt), og hater å få nåler under forten :evil:

Treet ble veldig fint, har ikke så mye julepynt enda, men vil heller kjøpe litt hvert år. Har all pynten i gull og sølv, det ble lekkert syntes vi begge to.

I morgen skal jeg på førjulsbesøk til en venninne og mannen hennes som bor en times kjøring unna her. Det er jeg og mannen min, en annen venninne og hennes mann og egentlig også en tredje venninne. Dessverre blir ikke hun tredje venninnen min med, for på fredag fikk hun vite at faren hennes mest sannsynlig har kreft og vil heller være hjemme hos han, det skjønner jeg veldig godt. Utrolig trist beskjed å få. Vi skal innom henne i morgen for å levere julegave, så får snakke mer med henne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen!

Ønsker deg og dine det samme, sender hilsen til alle dere.

Regner med at dere skal kjøre/ta ferge til et sted jeg vet hvor er i morgen.

(Skulle ønske det var meg!)

Har vært inne på web-camera og sett hvor vakkert snøen ligger.

http://www.alesund.havn.no/Modules/Page/vi...d=977&level=977

http://www.iktsupport.com:81/image.jpg

Får bare håpe at vinden ikke blir så sterk som meteorologene sier.

GOD JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Cilla!

Så koselig at du stakk innom dagboka mi!

Regner med at du skal utover på øya i jula, så hvis du ser noen kjente får du hilse så masse!

Nå er det ikke lenge igjen til babyen din kommer heller, bare drøye to måneder, og det går så fort skal jeg si deg.... Lurt å ha alt i hus i god tid, vips føder du kanskje før tiden og må sende mannen din ut på utstyrsshopping... :o kanskje greit å få gjort det selv, ja.... :ler:

Du må hilse han så masse og ønske han god jul, hils alle kusinene mine også hvis du ser dem.

Stor og god førjulsklem fra Tex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for julehilsener dere to :D

Nå har vi pakket alt (helt utrolig hvor mye man trenger, vi skal tross alt være borte en hel uke!)

Alle gavene tok vi med "utover" forrige gang vi var hjemme, så vi skal ha masse gaver med oss tilbake den 30. Pluss vi skal kanskje ha med svigerinnen min og hennes mann pluss sønn som skal hjem igjen til Oslo den 31. Og deres bagasje........

Mamma ringte og sa jeg måtte kjøpe med meg klementiner, for de hadde gått tomme på butikken der de bor :ler: Så fem kilo ligger i bilen, pluss kokt skinke som det visstnok også var mangelvare på.......

God jul til dere alle sammen, spesielt til min lille prins/prinsesse i magen :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive noen ord, hadde en kjempefin julaften, høydepunktet må vel sies å være en vugge som jeg fikk med foreldrene mine, den står nå og venter under trappa.........

Fikk også andre fine presanger.

Var på "fest" på 2.juledag, og på en nystartet pub 3.juledag, så har fåt vist meg litt ute blant folk.

Ble lei av å være "hjemme" så reiste tilbake til huset vårt den 29.

Nå har vi hatt besøk av svigerinne med familie, de reiste akkurat tilbake til Oslo nå.

Venter på neste "pulje", 4 venner og to små barn, som skal feire nyttår her hos oss. Kalkunen er tint, og jeg lagde karamellpudding i går for første gang, den ser veldig bra ut :D Håper den smaker godt også.....

Babyen har vel fått sukkersjokk i jula, MYE romstering og sparking i alle retninger, 31 uker nå, i gang med min 32., det er helt rart å tenke på at det bare er noen uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det blitt fint på "Kroa"?

Broder'n med frue var der også.

Håper de reisende får en fin tur. Det har blitt skikkelig kaldt her, og klart.

Jeg er forkjøla, men det går nok over.

Nå kommer datteren min snart, vi skal ha en shoppe-tur, og så skal vi innom gravlunden. Vi ser Østre Aker på veien, og da tenker jeg alltid på "Lille frøken".

Godt Nytt År!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Uke 32 allerede ??!!

Herlighet så fort det går da ..

Jaja, du får nyte det siste trimesteret,

og kose masse med magen :wink:

Blir ikke mye å kose med etterpå den..hehe..

Godt Nyttår !!!

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk det du Jinx, i dag er det akkurat to mnd, og takket være en kort februar skal nok tiden gå FORT! Mener på jeg er 31 + 6 i dag.

Gikk på vekten i dag tidlig, opp 3 kg i julen, og det er ikke bare pga svangerskapet nei, kjenner meg pløsete i fingrene og så antydning til merker etter sokkene på leggene her en kveld. Det har nok vært for mye salt julemat og snacks denne julen, kan nok ikke skylde på for mye alkohol og festing denne julen da.........

Så da skal mine beregninger være ca 8 kg opp totalt til nå, skal på kontroll på torsdag, gikk egentlig på vekten i dag for å forberede meg til veiinga da.

I dag har svigermoren min bursdag :D Har kjøpt gavekort fra en fotklinikk der hun bor, de hadde også aromaterapi så hun kan velge.

I går hadde vi besøk av en venninne som bor i Oslo, men som var hjemme i Ålesund på juleferie. Hun var her i fem timer og vi fikk snakket masse om det meste. En veldig koselig kveld, mannen min trakk seg unna til slutt og satte seg på internett......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt i orden det MotB! Var innom for å skrive meg på lista, men så jeg allerede sto der. Gøy at andre husker på meg :D

I helga har vi overnattingsgjester, venninnen min som var hos oss nyttårsaften og hennes datter på 4 år, og en annen venninne og hennes datter på 5 år. Hun på fire år er sååå ovenpå for hun føler seg veldig hjemme her, og skal vise den andre jenta "sin seng", "sitt do" "sitt puslespill". Det er så herlig å høre de når de skrattler og koser seg sammen, nesten så jeg vurderer å få et barn til ganske tett så de har hverandre slik disse to har. Men bare nesten altså!!

Besøket mitt har fullt opp med planer; kino, handletur, ute og leke etc, dette er barnas tur, så de skal bare sove her, ikke tilbringe noe tid hjemme hos oss.

Tidligere i dag var jeg og mannen min ute og handlet, vi kjøpte masse mat, en Victorinox brødkniv, seks cognacglass og en sil. Pluss jeg kjøpte vanndrivende te, kjenner vannet kommer snikende :cry:

Vi klipte oss også, ble ikke helt fornøyd, men skal vaske det og ordne det selv først en gang før jeg evt. gidder å klage.

I går fikk vi sentralstøvsugeren som vi har bestilt, det var julegaven til oss selv. Dessuten har mannen min bestilt ny mobil som han får over helga og jeg lurer på å bestille meg de tre sesongene av Friends som jeg mangler på DVD og de fem Sex og singelliv sesongene. Dessverre har prisen på Friends akkurat steget fra 18 pund til 38 eller noe rundt der, og DET betaler jeg ikke. Sex og singelliv har bare steget med to pund så det overlever jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Friends dvdene jeg manglet til 18 pund likevel, var bare jeg som ikke kikket godt nok etter :roll: Bestilte de, selv om de var tomme på lageret nå, så nå har jeg alle 9 sesongene som har kommet ut så langt (maglet da bare 10!!)

Nå er turen kommet for å kjøpe Sex og Singelliv, må bare få lønn og sjekke alle utgifter først.

I morgen er det oppstart på en ny runde med popquiz på en cafe her i byen. Vi havnet på 10.plass sammenlagt forrige runde(av rundt 50 lag), og da hadde vi vært med to ganger mindre enn de andre lagene :sjarmor:

Får nok ikke blitt med alle gangene nå (egentlig passer det dårlig med fødsel i mars..), men får finne en reserve for meg på laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering etter dagens jordmorkontroll, alt er ok, fin vekst osv.

Snakket litt om at det er en mulighet for at mannen min ikke er hjemme under fødselen, og hvem jeg evt. skal ha med da. Han reiser på sjøen igjen en uke etter termin så det er en reell sjanse for at det skjer.

Dette er noe jeg tenker ALTFOR mye på og kanskje bekymrer jeg meg unødig, lager rare historier i hodet mitt om at jeg er på vei til fødeavd med rier og sier samtidig farvel til mannen min som er på vei til flyplassen.

Vi har ikke råd til at han er hjemme en ekstra mnd, pga da må han også være hjemme enda en mnd når han vanligvis avspaserer. Det er også litt vanskelig å bytte internt med han på det andre skiftet, pga praktiske vanskeligheter da båten er inne ved land ca 1 gang i uken (han er i nederland), hadde han bare vært i Norge slik som han var før, inne annenhver dag......

Etter ktr var jeg innom Obs og kjøpte med et grytelokk jeg manglet, snakk om spennende handling.

Har sett på ekstra nyhetssending ift. Mette Marits fødsel. Koselig nyhet å få når jeg våknet i dag tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...