Gå til innhold

Cillas spire

Cilla

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte på deg og dine på Allehelgensdag.

Spesielt fordi det også var 2.november.

Ønsker dere alt godt.

Take care.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen "mamma", men må innrømme jeg sitter som et spm tegn for jeg vet ikke hvem du er......... Men har en liten mistanke..Tror jeg :-?

Jeg jobbet seinvakt 2.nov, men hadde tidlig middag og fikk tent lys for en liten frøken som vi savner. Hun ville vært 4 år på søndag.

I dag har mamma og pappa vært på bytur, og jeg og mamma har hatt en "baby dag", vi har kjøpt en del babyklær, madrass til barnesenga og sengesett, sett på barnevogna jeg har lyst på og stellebord. Mamma kjøpte til og med en rangle.

Etterpå var vi på cafe og spiste juleball (potetball med pinnekjøtt). nam nam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker nok rett.

Jeg har holdt "lille frøken" i armene og passet henne engang en times tid.

Var til stede den triste dagen i april i fjor.

Jeg er full av beundring for den lille familien.

Ønsker dere alt godt, hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall lært meg å sette pris på familien min, de er uvurderlige når det skjer sykdom og dødsfall i nær familie.

Dessuten har jeg funnet verdens beste svigerfamilie!

Hyggelig at du er her" mother of the bride" og lykke til med det som står foran dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at jeg skulle stikke innom her nå da.... :ler:

Ble veldig nysgjerrig på om jeg kjenner hun ute fra øya, jeg.....??

Åssen går det med magen din nå da? Sparker som bare det,

tenker jeg....savner det litt jeg...........

Du får hilsen broren din fra meg, og ikke minst din sjarmerende mann, rart at han skal bli pappa..... han passer kjempefint da, kan ikke tenke meg en mer omsorgsfull og leken pappa!! Heldig du!!

Ta deg en tur eller to på bryllupssidene også, da, ser deg jo aldri der lengre... :ler:

Klem Tex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si Tex, bryllup er ikke det som opptar meg mest for tiden, men følger med bryllupsdagboken din selvfølgelig!!

Venninnen min fra øya tror jeg ikke du kjenner, men kanskje du kjenner en av brødrene hennes??? Men å bli alenmor på en slik liten øy, fører jo til at alle snakker om deg, masse masse.........

I dag har vi besøk av broren min som skal overnatte til i morgen. Nå står pizzaen i ovnen, og etter lukta å bedømme er den straks ferdig :D

Når det gjelder sparking, beveger det seg titt og ofte der inne. Det er litt rart for når jeg forestilte meg sparking tidligere, trodde jeg det skulle kjennes helt annerledes! Men det blir vel mer tydelig senere, nå synes jeg det er "dumpe" slag, og denne bobblingen som alle snakker om.

Har kjent det utenpå to ganger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hva som har skjedd med meg, har blitt helt tullete og tenker bare på baby utstyr, og hva jeg skal kjøpe og aller helst i dag.

Har vel blitt en slags babyzillas???

Lurer veldig på hva slags trekk jeg skal velge til vogna mi, vil ha en Teutonia Primus 04.

Akkurat nå står det mellom dette , dette eller dette trekket.

Dessuten lurer jeg på om jeg skal kjøpe en stellekommode (den jeg vil ha koster 2500 kr) eller kjøpe en kommode og stellematte og en badebalje med stativ, til å ha ved siden av.

Da jeg skal ha kommoden senere er det litt kjedelig hvis den blir stygg pga vannsøl. dessuten er det vel ikke så lenge før barnet har vokst ut av badebaljen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme alene, mannen min har reist til Oslo for å få seg visum på den amerikanske ambassaden, også ville han besøke søsteren sin med det samme. Jeg hadde også lyst til å bli med, trodde jeg kunne få tak i noen billig billetter, billigste ble 1200 kr, egentlig ikke sååå dyrt, men dyrt nok til for en svipptur. Spesielt når det er så mye annet jeg vil ha til babyen.

I dag har babyen sparket masse! Blir urolig hvis det går for lenge mellom hver gang, men i dag har jeg kunnet slappe helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og like vondt som vanlig. I dag tidlig dro jeg til svømmehallen, det gjorde godt å svømme rolig og slappe av i vannet, både i store bassenget og i barnebassenget. Men har like vondt etterpå.

Skal tilbake på mandag tenkte jeg.

I dag får vi besøk av svigermor som skal overnatte til i morgen. Har planer om å bake boller, men i tilfelle jeg ikke er god til det, har jeg ei eplekake i reserve.

Også har jeg en stor boks med baronesser(kjeks med sjokoladefyll) som jeg har bakt, boksen minker faretruende fort, så må spandere på andre mens muligheten er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjøpte vi oss kommode som vi skal ha på badet til stellebord.

Kjøpte denne kommoden, og den har samme farge som innredningen vår. Må nå finne en stellematte til å ha oppå.

Vi har leita så lenge pga vi har et mellomrom mellom badekar og innredning på 72 cm, og alt vi har funnet av stellebord og stellekommoder har vært bredere. Og det vi har funnet tidligere har vært i laminat eller har sett for svakt ut. Mannen min holder på å skru den sammen nå (kjekt med en mann som koser seg med flatpakker :ler: )

Alternativet hadde vært dette stellebordet fra elfa men tror det blir finere med vår løsning.

Etterpå skal jeg vaske den, og legge nedi babytøyet jeg har kjøpt. Svigermor kom også med en kjempeskjønn body, en todelt dress og en bamse når hun var her på besøk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig kommode. Vi har också funderat på det där med skötbord/stellebord och vet väl inte riktigt ännu hur vi ska göra. Vi köpte en bred kommode till sovrummet - och där vill jag inte ha stellebord.

Lycka till med svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ganske fornøyd med matchen mellom kommode og innredning, fant i går en kjempefin stellematte som passer perfekt inn.

Mangler nå en balje til å bade babyen i, men lurer litt på en tummytub.

I dag har jeg bakt boller. Nam nam. Benyttet meg av ekstra energi som dukket opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi bestilt vogn!!! Bestilte en Teutonia Primus 04, med klassisk mørkeblått trekk. I tillegg bestilte vi myggnetting, helårspose, stelleveske og bilsete. Fikk stellevesken gratis siden vi kjøpte en del.

Betalte depositum, så nå trenger vi egentlig ikke hente vogna før etter fødselen, men ikke sikkert jeg klarer å vente sååå lenge.

Kjøpte noen babyklær også i dag, pysjamaser og slikt :D

Mannen min skulle egentlig reise med båten sin til Azorene og Karibbien denne uka, men fikk i dag beskjed om at han skal flyttes på en annen båt som holder på å bygges. Denne båten bygges ca 1 time herfra, så han får komme hjem hver kveld. Gjett om jeg er glad!!

Litt trist for han at han ikke får sett litt av verden, men nå skal han til Nederland etterhvert (vet ikke om det kan sammenlignes med Karibbien/Jamaica/USA/Mexico/Azorene da men...........)

Jeg synes ihvertfall det er kjekt å ha han litt nærmere hjemme for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tex er bridezilla og du er babyzilla.

Kan det ha noe med bakgrunn og gjøre? *håper ikke det* :ler:

Jeg laget foressten disse Baronesse-kjeksene som du la ut oppskrift på her en dag. De var knallgode og forsvinner styggelig fort. :ler:

Regner med jeg må lage en ny porsjon til jul. :P

Håper det går bra med deg, til tross for bekkenløsning... Høres fryktelig vondt ut. :-?

Ha en fin kveld, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tirsdag begynte jeg på en treningsgruppe for gravide med rygg/bekkenplager hos fysioterapeut. har nå kjøpt meg en badering som jeg sitter på når jeg sitter foran dataen.

Sover fryktelig dårlig om natta, bruker mange timer på å sovne, og når jeg første sovner våkner jeg hver halvtime. Skal passe meg for å gå i den fella å gå på do "siden jeg først er våken likevel". I så fall blir jeg vel springende hver natt helt frem til fødselen...

Prøver nå å stå opp i menneskelig tid samme hvor lite jeg sover (sto opp kl halv ti i dag fremfor kl to i går.........), kanskje jeg blir så trøtt til kvelden at jeg sovner momentant *håpe håpe*. Ligger og vrir meg, og har det ganske vondt, beygnner å få influensa i tillegg.

På tirsdagskvelden var jeg forresten på et gravid treff, vi møttes på en cafe på et kjøpesenter like ved her, vi var fem stykker, ganske trivelig. En av de hadde faktisk termin på samme dag som meg, og en annen bor i samme nabolag som meg, og vi har snakket om å treffes igjen, kanskje allerede over helga! Jeg kjenner ingen akkurat her jeg bor som er gravide eller har små barn, så dette kan bli bra!

Nå skal jeg på cafe sammen men noen av de "barnløse venninnene" mine (sykepleiervenninner er disse da, fra kullet mitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er Baronesse oppskriften min Eliza:

BARONESSER

250 g margarin

3 dl sukker

Røres hvitt

300 g hvetemel, evt litt mer

1 egg

Blandes til en god deig

La deigen stå kjølig til neste dag

Kjevle ut, stikke ut små kjeks med en kopp e.l.

Stekes ca 200 grader ca 8 minutt(avhenger av tykkelse på kjeksene)

Når kjeksene er kalde lages sjokoladefyll som smøres mellom to kjeks

1 1/2 plate lyskokesjokolade, smeltes i vannbad

1-2 ss fløte

1 porsjon gir ca 25 doble kjeks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom boken jeg har bestilt fra www.haugenbok.no

Jeg hadde bestilt Mamma for første gang av Gro Nylander. har lånt den på biblioteket og forlenget lånet en gang, og kom til at jeg ville kjøpe den. Har også kjøpt På vei av samme forfatter for noen uker siden, men den kjøpte jeg brukt.

Cafebesøket i dag varte i 5 timer, og inkluderte en tur på Plantasjen, Binders og Bohus, pluss div. andre butikker på senteret. Fikk også bursdagsgave med venninnene jeg møtte, 3 julekakebokser( noe jeg har snakket om i ukesvis) og en kjempeflott stor julekule med snø i (som jeg også har forelsket meg i). Når jeg var liten hatet jeg å ha bursdag en måned før jul, for jeg fikk så mye julepynt, men nå er det helt topp!

Kan vel skrive at jeg har bursdag i morgen, jeg blir 24 år:hoppe:

hadde ikke tenkt å markere det noe, men heller dra ut å spise sammen med mannen min, hvis han ikke kommer altfor sent hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har limt inn oppskriften din i kokeboka mi, og skal prøve ut.

Har du oppskriften din hjemmefra?

Forresten, hvordan er været hos deg? Her er det bare grått og regn, snøen som kom er helt borte.

Stell pent med deg sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...