Cilla Skrevet 13. september 2003 Forfatter #21 Del Skrevet 13. september 2003 Nå har jeg begynt i ny jobb på et sykehjem. Det er stooor forskjell fra å jobbe på sykehuset. Likte mye bedre syekhus. Men det virker greit nok da, dessuten har jeg bare vært der i tre dager så det er kanskje for tidlig å uttale seg :oops: det er mange tunge pasienter og kjenner det i ryggen allerede, blir kjempeskuffet hvis jeg ikke greier å jobbe noe. Forrige lørdag kom vi hjem fra en fin tur til Santorini, det var i hvertfall varmt nok, ihvert de første fem dagene. Nå skal jeg lage pizza og så teste IQ'en min på NRK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 14. september 2003 #22 Del Skrevet 14. september 2003 :o Du må for alldel ikke løfte Cilla... Men det vet du vel.. Hvordan gikk det med IQ test ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 14. september 2003 Forfatter #23 Del Skrevet 14. september 2003 Men hvis jeg ikke skal løfte kan jeg ikke være på jobb i hele tatt (er sykepleier så kan ikke bytte arbeidsoppgaver med kjøkkenhjelpen heller). Skal ikke på jobb før tirsdag ettermiddag, så skal hvile meg godt ut til da, gå turer. Må holde ut en stund til :-? Har en del spm rundt dette, men tror jeg starter en egen tråd så flest mulig leser det. IQ testen gikk bra, 116. Det må være veldig flott for mannen min å ha en slik smart kone Har forresten begynt på Grete Roede kurs der jeg følger et opplegg for gravide. Siden jeg veier for mye i utgangspunktet, er jeg redd for at jeg skal bli altfor tung( da mener jeg pluss 20 kilo og emr). Hver kilo jeg sparer vil komme godt med. Hadde faktisk venter flere negative reaksjoenr , men de fleste har forståelse for det, også legen og jordmora mi. Blir jo fulgt opp og det er jo sunn variert mat jeg spiser. I morgen er det veiedag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 15. september 2003 Forfatter #24 Del Skrevet 15. september 2003 Dagen i dag har ikke vært spesielt hyggelig. Men kan begynne med det positive: Har hatt fri i dag Var på Grete Roede kurs og hadde gått ned 1.6 kg (der forsvant hellas flesket......... pluss litt til) Etter kurs koste jeg meg med litt Toblerone :oops: Har kjøpt masse planter og vekster til en skråning vi har med bark. Alt til 50% rabatt. Hmmm det ble litt positivt likevel når jeg skriver det slik! Det negative i dag. Har mere vondt, var på legekontoret, kjempefullt i dag, men kan kanskje få en ø hjelp time hvis jeg ringer kl 8 en morgen. Etter å ha lest en del på internett, gikk det plutselig opp for meg at ryggsmertene mine kan være bekkenplager Smerter i korsryggen og baken og stråling nedover låra. I dag har jeg til og med hatt vondt uten å ha gjort en dritt. Dette gjorde meg veldig fortvila og ganske lei meg ( i går kveld gråt jeg og gråt jeg). Skal jeg slite med dette jeg da i over 5mnd........... Da blir dette mitt første og siste barn. I morgen tidlig (skal på seinvakt) skal jeg ta mot til meg og ringe til min nye arbeidsgiver og legge frem problemet, og om det er muligheter for å endre mine arbeidsoppgaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 16. september 2003 #25 Del Skrevet 16. september 2003 Hmmm... ett eller annet sted har jeg lest/hørt at arb.giver har PLIKT til å legge forholdene til rette for den gravide. Uansett; ikke la noen presse deg nå som du er gravid! Jeg sier som mannen min sa da jeg gikk gravid og ikke ville sykemeldes: Qliomannen: Hvor mange ganger her i livet har du tenkt å gå gravid? Qlio: 2 ganger Qliomannen: *nikker* Kan du ikke da ta og kose deg de to gangene, da? Han var redd jobben skulle presse meg slik at jeg aborterte, og jeg var vel sykemeldt de siste 3mnd. Angrer ikke! Jeg hadde ett flott svangerskap med de vanlige plagene, nå har jeg en liten skatt i en sprinkelseng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 16. september 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 16. september 2003 Takk for støtte og godt råd Qlio......... I dag ringte jeg til arb. giver og forklarte sit. Hun sa det var lite hun kunne gjøre bortsett fra at jeg kunne ta de letteste stellene. Men når sju av åtte stell er tunge så blir det veldig skjevfordeling....... Skal på seinvakt i dag, så får se hvordan det går. Tar en dag av gangen. Dagens lyspunkt: Det er sol og i går kom det ny bok i bokserien jeg leser av Frid Ingulstad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 16. september 2003 #27 Del Skrevet 16. september 2003 Cilla du skal ikke løfte.. Hvis de ikke kan legge til rette for deg at du slipper det, så setter jordmor eller lege deg på svangerskapspenger istedet.. Dvs at du får den samme utbetalinga ved å gå hjemme.. Eller sykmelde deg.. (Jeg får svangerskapspenger frem til tre uker før fødsel. De regnes som inntekt (bortsett fra at du får ikke feriepenger av svangerskapspengene), og man går rett over på fødselspenger tre uker før fødsel) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 16. september 2003 Forfatter #28 Del Skrevet 16. september 2003 Skal undersøke det med svangerskapspenger i morgen hvis jeg får komme til lege da. Det går nok mot enten det eller sykemelding. Var på seinvakt i dag, kom meg i gjennom, så vidt, hun jeg jobbet sammen med var grei, og fordelte de fire "letteste" beboerne til meg. Tok to paracet og en voltaren (selv om jeg ikke bør ta NSAIDs)i løpet av vakta uten effekt. Triste greier. Og mannen min har store ryggproblemer så vi har blitt det skrøpelige ekteparet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 17. september 2003 Forfatter #29 Del Skrevet 17. september 2003 Fikk time meg lege i dag tidlig, som mente det (heldigvis) ikke var bekkenplager, men lumbago. Sykemeldt i 14 dager. Han sa det kanskje ville komme igjen og igjen...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 18. september 2003 Forfatter #30 Del Skrevet 18. september 2003 I dag formiddag ringte faktisk styreren på sykehjemmet hvor jeg jobber, hun hadde vært på kurs i går og hadde ikke fått høre om sykemeldingen min før i dag. I dag kunne hun fortelle at det var et ledig vikariat på en annen avdeling, samme stillingsprosent. Den andre avdelingen var en skjermet avd, og med mye lettere "klientell". Hun innrømte at den avd jeg har vært på var den tyngste og mest krevende avd. der. Eneste ulempen er at dette vikariatet varer bare til jul, men s det andre jeg hadde varer til august, så jeg må forsikre meg om at det er min opprinnelige arbeidsavtale som gjelder, så jeg ikke sitter uten jobb etter jul. Ser endelig et lyspunkt, har sett mørkt på å gå hjemme sykemeldt frem til fødselen. I dag var jeg også med en venninne på ultralyd. Det var usikkert om hvilket leie barnet hadde. Venninnen min har en uke igjen til termin! Men heldigvis lå barnet veldig fint, med hodet ned. Etterpå hadde vi en shoppingtur, og cafebesøk. Venninnen min er i ekstase for hun har nylig kommet på at hun straks kan slutte med mammaklær, og bruke vanlige klær igjen Lenge til det for min del ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 18. september 2003 #31 Del Skrevet 18. september 2003 Hei! Ville bare ønske lykke til med spiren i magen. Ta det med ro og ikke over anstreng deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 23. september 2003 Forfatter #32 Del Skrevet 23. september 2003 Takk for hilsen Zianta! I går var vi på ultra lyd! Det ER virkelig noe i magen min, ikke bare luft!! De klarte ikke å se kjønnet, men det gjør ingenting lenger, var litt skuffet med en gang, men men.... Alt var i hvertfall bra med den lille. I dag har jeg hatt besøk av venninnen min som jeg var med på ultralyd i forrige uke. I går kveld startet riene hennes, og siden hun bor langt unna sykehuset på en øy, tok de ambulansebåt, og sykebil resten av veien i går kveld. Men i natt stoppet riene nesten opp, og i dag fikk fikk hun perm, så hun kom til meg. Hun skal bli alenemamma og hadde med seg en annen venninne på fødselen. Etter å ha ventet i fem timer hos meg, og etter en rask spasertur, og diverse triks, kom riene tettere og tettere, og når det var fem minutter i mellom, dro vi til sykehuset. Fikk nylig en tekstmelding om at nå var riene veldig tette. Det er så spennende! Det rare er at jeg tenker ikke på at dette skal også jeg igjennom, dette skjer henne ikke meg :-? Det er jo en stund igjen til fødselen for meg så det er kanskje derfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 23. september 2003 #33 Del Skrevet 23. september 2003 Godt å høre at alt står bra til med baby :D Kan tenke meg du er spent på venninda di ja.. Å før du vet ordet av det er det din tur.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 24. september 2003 Forfatter #34 Del Skrevet 24. september 2003 Kl to i natt fikk venninna mi en gutt, og i dag var jeg og besøkte henne. Foreldrene hennes kommer ikke før i morgen, og siden jeg var helt syk etter å se den lille dro jeg til sykehuset. Han var såååå fin, og så velskapt, helt perfekt! Gjett om jeg gleder meg nå til det blir min tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter #35 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hmmm. lenge siden jeg har skrevet i dagboka mi nå. Jeg synes det er så vondt å sitte ved datamaskina, så ser bare på det mest nødvendige når jeg er her. Har begynt i jobb igjen, har ganske vondt, men jeg overlever, slipper alt som heter løft (dvs det blir kanskje et løft per dag), til og med søppelsekker og klessekker slipper jeg å løfte, føler med som ei slurve når jeg ser de er så fulle at alt detter ut, så må bare si til alle "at jeg ser de er fulle med kan ikke løfte de". Har ikke merket noe liv enda, men venter på det hvilken dag som helst, i dag er jeg 19+1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #36 Del Skrevet 9. oktober 2003 Lurer på om jeg noen gang vil venne meg til å ikke sove på magen i dette svangerskapet, savner det hver natt, og legger lenger og vrir meg før jeg får sove, og som regel godt over på siden mot magen........... I dag har jeg hatt fri, har vært hos hudpleier og fått dyprens pluss rygg og nakke massasje. Godt å bli stelt med av og til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 10. oktober 2003 #37 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei Cilla! Jeg må bare skrive en liten hilsen i dagboken din! Vi var i bryllupsforumet omtrent på samme tid, og så ble vi gravide omtrent samtidig, så jeg følger med deg. Du leder med en måned, da, jeg har ikke termin før 30. mars, men det er jo fortsatt samme måned! Du skal vel snart på ordinær UL, du da? Eller har du vært? Kos deg med strikkingen! Jeg strikker også teppe fra Nøstebarn, det blir så fint. Jeg er litt lat, så jeg strikker det på diagonalen, jeg tror nemlig at jeg skal bli fortere ferdig da! Lykke til med jobb og alt annet. Masse hilsner fra Solskinn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter #38 Del Skrevet 10. oktober 2003 Så koselig da Solskinn! Jeg har stooore planer om å føde allerede i slutten av februar, men vi får nå se............ :blunke: Var til UL i uke 17 slik at mannen min skulle få være med før han reiste igjen (han er borte 4 uker og hjemme 4 uker). Det var spesielt og litt uvirkelig å se barnet mitt på skjermen. Venter på de første tegn til liv hvilken dag som helst nå. Skal på seinvakt i dag, har sovet lenge og skal bare slappe av til klokken to......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 19. oktober 2003 Forfatter #39 Del Skrevet 19. oktober 2003 I helga har jeg hatt besøk av en venninne og hennes datter på fire år. I dag tidlig våknet jeg av at hun ropte "mamma mamma det er snø ute". Gjett om jeg gleder meg til å få baby.........Selv om det nok blir en stund til mitt barn kan si akkurat dette...... Torsdag var jeg til kontroll, hos legen min denne gangen, har ikke vært hos han siden juli, liker meg bedre hos jordmor. Alt var ok, han hørte ikke på fosterlyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 3. november 2003 Forfatter #40 Del Skrevet 3. november 2003 Oi så langt ned på siden min graviditetsdagbok hadde kommet. Det måtte jeg gjøre noe med...... Fra i morgen av blir jeg sykemeldt 100 %, etter en periode på 50 %, jeg fungerer veldig dårlig på jobb og hvert skritt jeg tar verker, å å gå på de harde gulvene på jobb i 8 timer gjør ikke saken bedre. Denne gangen tror jeg det blir permanent, ikke bare for en uke i slengen slik jeg har hatt det tidligere, for så å vente å se hvordan det går. Får bare innstille meg på fire rolige måneder hjemme, heldigvis er julen her snart slik at en del tid går bort der. Nå skal jeg ned på Moa (handlesenter) og møte en venninne der, vi skal kose oss på cafe leeeenge :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå