Gå til innhold

Sovemedisin til små barn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sofie_*
Skrevet
Er mor til tre barn, har utdannelse og jobber innen feltet bar, og mener bestemt at alle gjør sitt beste utifra sitt ståsted. Enkelte gager er det ikke bra nok, og i få tilfeller er det så gale at barna ikke kan bo med foreldrene sine.

Hadde jeg hatt bare det eldste barnet tror nok jeg at jeg kunne vært en utrolig arrogant mor, alt fungerte, mat, søvn, grensesetting. Barnet var lærevillig og så alltid etter ny kunnskap. Positiv, lyet, et lite vidunderbar, så kom det fler... og heldigvis.

Jeg synes at veldig mange setter seg på sin høye hest, ikke bare i denne tråden, men i flere tråder innen dette feltet. Jeg gjør... det fungerer, om det ikke fungerer for deg så gjør du noe feil.

Verden er ikke slik, om vi ikke får barnet vårt til å sove, ikke er hjemme i hele permisjonen, har voksentid alene, og ikke gjør slik som alle andre så er vi dårlige foreldre.

Å rakke ned på hjemmeværende foreldre ved å si at de gjør slik og slik oger derfor får det konsekvener er å være arrogant.

Foreldre jobber utifra sine forutseninger, de gjør sitt beste, og om det ikke er bra nok nytter det ikke å hoppe i strupen på de. En veileder, regner med moren har gått til legen for å få råd, hun har søkt veiledning og fått svar av en vi må regne med skal være kompetant.

Andres frustrasjon og fortvilelse er ikke mindre selv om dere har vært våken i timesvis hver natt i ett år og klart det uten å miste vettet!

Har ikke selv hatt behov for medisinering til mine barn, men tror jeg kunne ha gjort det om frustrasjonen var stor nok.

Har forresten en vennine som har slitt med et nattevåkent barn i et halvt år, dette går ut over jobb, ekteskap, sosialt liv osv, men legen skriver ikke ut sovemedisisin, så det er ikke alle som hiver resepten på deg!

Poenget er at man kan ikke alltid si at "foreldre gjør sitt beste" - det er nemlig ikke alltid deres beste er nok. En kollega av meg gav barnet av sin egen sovemedisin, jeg angrer at jeg ikke meldte henne til barnevernet. Slike foreldre burde ikke hatt lov til å ha barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, her var det mange som vet hva som er best for andres barn gitt :ironi:

Å melde folk til barnevernet fordi de har fått utskrevet sovemedisin til ungen, er vel litt drøyt. Hva vet vel du om deres hverdag, og hvordan de har det om nettene???

Forundrer meg stadig over disse som tydeligvis er helt oppdatert på hvordan alle andre har det hjemme til en hver tid. Sitter dere kun og spionerer på naboer og "venner"? Rart dere har tid til å være perfekte foreldre til egne barn gitt.

Gjest Gjest_trollmor_*
Skrevet

Kjære tante Sofie,

Om du leser innlegget mitt, skrev jeg at av og til er ikke ditt beste godt nok.

Men, i de aller fleste tilfeller er det det! Om du ser noe som ikke er godt nok er det din plikt å melde fra, hjelper ikke å komme i ettertanke å si et en skulle! Da tar en ansvar, det er ansvarsfraskrivelse å bruke andre sin situasjon til å fremheve hvor god en selv er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...