Gå til innhold

Finnes det mange hetrofile menn som er 0% homofobe?


Gjest Gjest_Luna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Luna_*
Mannen min er 100% hetrofil og 0% homofob!

Og det er flott, for jeg har mange bifilie/homofile venner og bekjente :)

Jeg har også flere venner av det mannlige kjønn som er hetrofile men ikke det minste homofob. Så forhåpentligvis er samfunnet på vei i riktig retning!

Ja, samfunnet går i riktig retning når det gjelder rettigheter men det finnes utrolig mye verdagshomofobi. Spesielt i min aldersgruppe 18-25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vi drar på homsebar? (sorry men du virker en smule uinformert) Det er mange hetroer som drar dit og det er også mange homofile som drar på "hetrobar". Du spør vel ikke alle som går inn på en bar om de er homo eller hetro eller bi? Og så var det hvorfor jeg drar på homsebar? Fordi jeg liker utestedet. Det er et trivelig sted. Trivelige folk. Og det så er det gøy der. Man går ikke alltid ut for å bli sjekket opp.

Og den fine linja mellom menn og kvinner. Hva vil skje hvis din fremtidlige sønn vil leke med dukker? Vil du nekte han å leke med det han har lyst til bare fordi han er gutt? Hva vil skje hvis han som tenåring vil gå med de klærne du beskrev som stygge? Hvis sønnen din blir en "skrulle"? Jeg håper du blir like glad i sønnen din uansett.

Og er ikke du 18? (fra andre innlegg). Jeg kjenner folk mye eldre enn deg (bla. 35, 54 og ei over 70) som er mer åpne om mindre gammeldagse enn deg når det gjelder kjønnsroller. Ikke at det har noe med alder og gjøre men jeg ser mer og mer at samfunnet har stagnert når det gjelder likestilling og homofiles rettigheter.

Å herre...Her prøvde jeg kun å formidle at jeg har ikke noe i mot deres legning eller dem som personer så lenge det ikke går ut over meg og mine grenser. Tydeligvis er ikke det lov å bli litt ukomfertabel hvis en homofil person klenger seg på deg når du IKKE vil det. Det samme gjelder jo det motsatte kjønn også.

For all del, hvis jeg får en sønn og han blir homofil og blir en "skrulle", hvorfor i alle verden skulle jeg ikke være like glad i han? Ser ikke helt hvor det kommer inn. Dessuten er det såpass lenge til jeg får barn at det er ikke noe jeg gidder å ta stilling til, men ja, hvis jeg fikk en sønn/datter som var homofil, så ville jeg støttet dem hundre% i alle deres avgjørelser.

Ellers så ser jeg ikke på meg selv som spesielt gammeldags akkurat. Det med at det skal gå en fin linje mellom mann og kvinne er ikke værre enn at sminken kan jentene ha for seg selv, dongeribukser og rosa topper som er laget og sydd etter kvinnekroppen, det kan kvinner ha for seg selv, og slike ting. Mens store baggy guttebukser med tilsvarende klær på overkroppen, som før i alle fall var ment som en guttetrend, den synes jeg er så grusom på jenter (gutter og da, men det er ikke tema, værre på jenter). Det er et under hva klær kan gjøre med utseende til en person. DETTE er hva jeg tenker om en fin linje mellom mann og kvinne. Altså mer på det overflatiske nivået. Jeg unner alle menn som vil bli sykepleiere å bli sykepleiere, og jeg unner alle kvinner som vil bli traktor-et-eller-annet til å bli det også. At jeg har min mening om at visse klestyper og sånt er kun ment for jenter og omvendt har ingenting med likestilling å gjøre, det blir bare for dumt for min del å antyde det.

Jeg er 18 ja, og jeg verdsetter virkelig muligheten jenter har til å uttrykke sin feminine side (for feminin er tross alt noe som i første omgang har vært nevnt i sammenheng med kvinner), og guttene til å uttrykke sin maskuline side, dvs. de må gjerne gjøre masse for å fikse seg opp osv. med fine jeans, gensre osv. men å gå over til kvinneklær blir for min del litt drøyt, og jeg vil ikke si jeg er gammeldags av den grunn. Det går rett og slett kun ut på klessmak.

Virker dessuten ikke som det når fram at jeg har ikke noe i mot homofile, jeg bare er uenig i væremåten til noen av dem, men så lenge de ikke gjør meg ille til mote på noe vis, dvs. ikke prøver på å være mer enn venner, eller presser seg på på noen måte, så er jeg fornøyd og det plager ikke meg hva enn de gjør.

Forøvrig så ser jeg det litt unaturlig for en hetrofil person å gå på en homsebar. Du har ikke "hetrobarer" så vidt jeg vet, ikke i min by. Der er det alle barene som er nøytrale uten at det blir referert som en legning-bar, og det er en eller to homsebarer her. Men hvis det kun er pga. du liker utestedet så skjønner jeg jo så klart hvorfor, jeg bare fikk det for meg at det var så viktig å formidle at det var en homsebar. Skjønner ikke hvorfor det har noe å si hvis du liker stedet, da får du jo det til å høres ut som om du gjør noe helt uten om det vanlige, en heltedåd eller lignende fordi du omgir deg med homofile, men det er jo ikke noe unormalt det da. Folk velger vel ikke venner eller lignende utifra legningen deres, det ville jo vært helt bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå melder jeg meg ut av diskusjonen. Er ikke noe jeg har behov for å forklare. Har ikke noe i mot homofile, de aller fleste er da oppbegående mennesker som alle andre, men alle "grupper" har råtne epler uten at det nødvendigvis har noe med legning, livsstil osv. å gjøre.

Det var det.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Luna_*

"Forøvrig så ser jeg det litt unaturlig for en hetrofil person å gå på en homsebar."

Jeg vet at du er utmeldt av diskusjonen men unaturlig? Du skulle vært der og sett hvor mange hetrofile jenter og gutter som dro dit. Det er et helt vanlig utested med dansegolv og bar og det er all slags folk der, men det er homovennlig.

Jeg kan forstå at du synes det er rart siden du er fra en småby. Jeg kjente heller ikke mange homofile når jeg bodde i en småby. Jeg synes ikke jeg gjør noen heltedåd men det skader meg ikke i det hele tatt å ha homofile venner. Så er jeg opptatt av de homofiles sak, kvinnesak osv. Ikke fordi jeg vil være en helt men fordi jeg vil at folk rundt meg skal ha et bedre samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk

"Jeg har ikke noe imot homofile assa, bare dem ikke prøver seg på meg!"

Haha, alltid like morsomt det utsagnet. Disse menneskene tror tydeligvis at de er en slags homomagnet, og alle som er homo vil på magisk vis bli tiltrukket dem, og ikke klare å holde seg unna samme hva slags respons de får. Innbilsk much?

Herregud, hvis du tilfeldigvis kommer i snakk med en person som gir uttrykk for å ha andre intensjoner enn du har, så er det da bare å si at man ikke er interessert (litt sånn som man gjør når noen av det motsatte kjønn som man ikke er interessert i prøver seg. Sjokkerende, jeg vet..).

Ta det som en kompliment, sheesh! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært heterofil, jeg ser top gear, kjører trailere, løpt rundt i offisersuniform mens FI skyter etter oss, jeg spiller elgitar, klør meg i ræven om jeg føler for det. Jeg elsker ville motorbrøl, aldri hatt ring i øret, nekter plent å gå i rosa skjorter. Jeg koser meg med småteite dataspill og har hagle og fuglehund. I helgene er jeg den mest påståelige dørvakten i byen. Mine villeste drømmer involverer Isla Fisher eller Alizee (gjerne begge) og iskrem + null klær. Kunne sikkert nevnt en hel del andre ting som er med på å understreke at jeg er svært sånn "tøff gutt" som kanskje for mange symboliserer hjernedød selvsentrert bajas som aldri har åpnet en bok og ikke vet hvem O. Wilde var, og tror at en mastergrad er noe man får når man blir ninja.

Jeg har desverre ikke så veldig mange homofile venner, ikke som jeg vet om iaffal. De jeg har, de er like velkomne i mitt hjem eller med ut på fritidssyssler som alle de andre, det er ingen forskjell på mine venner.

Jeg er ikke helt sikker på hvor mange av mine venner som er homofile, og det bryr meg strengt tatt ikke. Om Rolf eller Petter har leverpostei eller ost på brødskivene sine driter jeg i, om Rolf eller Petter har hverandre i sengen er LIKE mye min sak.

Kjærlighet er noe som foregår mellom mennesker. Sex også. Hva som foregår mellom mennesker er de respektive menneskene sin sak. Så lenge de er lykkelige, ikke skader andre eller seg selv - så er jeg ganske fornøyd.

Om en av mine homofile venner, eller noen jeg strengt tatt ikke kjenner, skulle tilfeldigvis være i samme dusjrom som meg på enten SATS eller feks i Forsvaret, så - hva så? Om vedkommede skulle se på meg og tenke at "han der skulle jeg gjerne kost med", så greit nok - han er velkommen til å mene det. Akkurat som om en kvinne skulle sett på meg.

Mitt syn er at alt for mange henger seg opp i kjønn istedet for mennesket. Det er ikke noe som er unaturlig når det gjelder å dele følelser, og hva andre gjør seksuelt er vel ikke noe man strengt tatt skal tenke så mye på.

Mange av mine venner er dørvakter, de såkalte menneskelige neanderthalerne i dagens samfunn. Jeg føler at de fleste deler mitt syn på saken, så joda - vi finnes, vi som er såkalt null homofobe.

Personlig har jeg kanskje meninger om enkelte ting, jeg er positiv til at homofile skal få gifte seg - men jeg er på den andre siden skeptisk til om de skal få adoptere. Jeg er jævlig skeptisk til om Jan Thomas egentlig bør få være på tv. Jeg synes Eurovision Song Contest er noe utrolig skrullete.

Sånne meninger har jeg nok, men det gjør meg ikke til homofob, ffs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag var på dejt en gång på en homoklubb. Tillsammans med en hetrofil man. Argumenten han hade för att gå dit var:

1. Det är gratis inträde före kl 20 och billig pastabuffé (vi var studenter)

2. Det är sjysst dansmusik

3. Det är garanterat det enda stället vi kan gå på där fler raggar på mig än på dig, och jag får ha dig för mig själv. :ler:

Det var hur som helst lyckat.

Vi var ett tag ett tjejgäng som också ofta gick på klubb/bar på homoställen för att få vara i fred för dreglande, fulla, hormonstinna pojkar i 20 års åldern som inte förstod att "Nej" betyder Nej.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...