Gå til innhold

Rødt inne på det hvite i øyet


Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Jeg er litt rød inne på det hvite i øyet. Jeg bruker ikke linser og har ikke fått såpe el. inn på øyet. Er det noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være at du har anstrengt øyet eller fått et lite rusk innpå. Av og til trer blodårene ekstra godt fram hvis man er litt sliten.

En annen mulig årsak kan være øyenbetennelse. Da blir det rødt og du hovner gjerne opp rundt øyet også. I så fall så er det på tide å kontakte lege.

Den siste mulige grunnen jeg kommer på i farten er akutt grønn stær, dvs. trykket inne i øyet øker. Dette er ikke noe som forekommer ofte, men får man mistanke om det så er det bare å ile til legevakta. (Er ikke lege, og det er ikke meningen å skremme, men som mangeåring kontaktlinsebruker så er jeg litt obs på slike ting.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprukket blodkar?

Det tenkte jeg også. Faren min hadde det for noen uker siden. Ganske mye av det hvite i øyet ble rødt, men han hadde ikke andre ubehag, og det gikk over etter noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar! Det var samboeren som oppdaget det, da det ellers pleier å være "kritthvitt".

Jeg føler ikke noe ubehag eller svir i øyet, det bare er rødt.

Det er vanskelig for meg å vite om noe av det dere tipser meg om kan være det riktige. For meg som har helseangst så heller jeg mot grønn stær siden det var det alvorligste lissom :tristbla:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det kun er en del av det hvite og ikke alt er det vanligvis noe som har ligget på øyet og irritert det eller et sprengt blodkar. Begge disse tingene går over etter noen dager.

Er du engstelig for at det kan være noe mer alvorlig ville jeg tatt en telefon til legen hvis det ikke går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som har helseangst så heller jeg mot grønn stær siden det var det alvorligste lissom :tristbla:.

Uffda, var ikke meningen å skremme. Husk at det er den minst sannsynlige forklaringen. Faktisk tror jeg de som foreslår sprukket blodkar er nærmest sannheten siden du ikke kjenner noe. Har aldri opplevd det selv (faktisk) men hos min far skjer det titt og ofte og han sier han ikke kjenner noenting når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk røde øyne da jeg kjørte langt på glattisen i mørket i julen. Konsentrerte meg enormt.

Og så fikk jeg rødt øye da jeg frontkolliderte. Det tok ganske mange uker, men nå er det nesten helt bra. Var redd for at det skulle bli værende sånn.

Det er visst som et blåmerke. Trenger tid for å fade.

Svigerinnen min får røde øyne når hun sitter for mye foran skjermen. Eller hvis hun ikke har sovet nok.

Tror ikke det er noe å være redd for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_vimsa_*

Tror nok det kan være ett sprengt blodkar eller en "sti" ja.

Jeg får det ganske lett om jeg kaster opp eller nyser kraftig, og noen ganger helt uten grunn. Ser litt rart ut, men går over ganske fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det kan være ett sprengt blodkar eller en "sti" ja.

Jeg får det ganske lett om jeg kaster opp eller nyser kraftig, og noen ganger helt uten grunn. Ser litt rart ut, men går over ganske fort...

Ser noe snålt ut ja.. :fnise:! Men jeg kan informere om at øyet er blitt bedre men ikke helt bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk røde øyne da jeg kjørte langt på glattisen i mørket i julen. Konsentrerte meg enormt.

Og så fikk jeg rødt øye da jeg frontkolliderte. Det tok ganske mange uker, men nå er det nesten helt bra. Var redd for at det skulle bli værende sånn.

Det er visst som et blåmerke. Trenger tid for å fade.

Svigerinnen min får røde øyne når hun sitter for mye foran skjermen. Eller hvis hun ikke har sovet nok.

Tror ikke det er noe å være redd for :)

Stakkars deg da som har frontkollidert. Det er min store skrekk! Bra at du er like hel da. Det kan være at det kommer av at jeg sitter litt mye foran skjermen ja. Jeg får se det an så får jeg kontakte legen om det vedvarer.

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars deg da som har frontkollidert. Det er min store skrekk! Bra at du er like hel da. Det kan være at det kommer av at jeg sitter litt mye foran skjermen ja. Jeg får se det an så får jeg kontakte legen om det vedvarer.

Takk for alle svar! :)

Uff, ja, det anbefales ikke. Det gjør skikkelig vondt, og er skikkelig skummelt. Skrekk med god grunn. Helt hel er jeg nå ikke, men jeg kommer til å bli det :)

Lykke til med øynene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...