Gå til innhold

Noen som vil anbefale et flott sted på kanariøyene? :)


Gjest Gjest_Maria_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maria_*

Det er min første sydentur (og ikke minst første flytur :sjokkert: ) Jeg hadde bursdag i går, og da fikk jeg sydentur i bursdagsgave fra kjæresten min... Vi skal dra i uke 11, og det er jo bare to uker til!

Vi har funnet ut at på denne tiden er det varmest på kanariøyene, og derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalinger på lanzarote, tenerife eller grand canaria? Jeg syntes egentlig at dette er litt skummelt, hehe... Så jeg vil veldig gjerne dra et sted hvor noen virkelig kan anbefale...

Gjerne både sted og hotell :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er min første sydentur (og ikke minst første flytur :sjokkert: ) Jeg hadde bursdag i går, og da fikk jeg sydentur i bursdagsgave fra kjæresten min... Vi skal dra i uke 11, og det er jo bare to uker til!

Vi har funnet ut at på denne tiden er det varmest på kanariøyene, og derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalinger på lanzarote, tenerife eller grand canaria? Jeg syntes egentlig at dette er litt skummelt, hehe... Så jeg vil veldig gjerne dra et sted hvor noen virkelig kan anbefale...

Gjerne både sted og hotell :fnise:

Jeg vil anbefale deg å skrive hva dere er interessert i...f.eks. uteliv eller ikke...mye shopping eller ikke...osv. Da blir det mye lettere å gi dere råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maria_*
Jeg vil anbefale deg å skrive hva dere er interessert i...f.eks. uteliv eller ikke...mye shopping eller ikke...osv. Da blir det mye lettere å gi dere råd. :)

Nei, det er nok ikke dumt :) Vi er egentlig ute etter en slappe av ferie.. Jeg er gravid, så er ute etter et stille og kanskje et romantisk sted :) Trenger ikke være det store shopping stedet, men å ha muligheten til å titte og handle litt hadde jo vært alright! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale Playa Blanca på Lanzarote. vi var der 14 dager i julen og jeg hadde gjerne reist tilbake i morgen om jeg kunne.

Vi reiste med Star Tour og hadde en leilighet på et anlegg som het pueblo marinero. fin og romslig leilighet. flott beliggenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale Tenerife. Vi var i Playa las Americas, men siden dette er noen år siden (jeg var vel 13-14 år) kan jeg ikke si mye om uteliv. ;) Selve Tenerife var utrolig koselig, og dersom dere reiser der MÅ dere leie bil og kjøre opp til Teide (Spanias høyeste fjell). Det var helt fantastisk og det synet som møtte meg kommer jeg til å huske resten av mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale Tenerife. Vi var i Playa las Americas, men siden dette er noen år siden (jeg var vel 13-14 år) kan jeg ikke si mye om uteliv. ;) Selve Tenerife var utrolig koselig, og dersom dere reiser der MÅ dere leie bil og kjøre opp til Teide (Spanias høyeste fjell). Det var helt fantastisk og det synet som møtte meg kommer jeg til å huske resten av mitt liv.

Hehehe, da jeg var der for 9år siden var det et bra uteliv(men sentrert), eller synes jeg plassen var fin den.

Men jeg likte meg bedre i den lille byen rett bortenfor playa las Americas, var det kanskje los Christianos den het?.. I gåavstand langs havet. Den var litt gammelbyaktig, med søte små butikker i gatene. Mener også at det var bra shopping i playa las americas.

Endret av Nelly Pelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meloneras og Puerto Mogan på Gran Canaria er rolige steder som passer fint for par. Ikke så ekstremt charterfeber-aktig som Playa del Ingles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Playa Blanca på Lanzarote i uke 11. Har vært der før og synd det er bra der. Bodde på Flamingo hotell, fin arkitektur, god standard og rett på stranden.

Rolig sted, fint for barnefamilier og voksne folk. Småby med spiseplasser og litt butikker. Fine strender.

Skal jeg klage på noe var det på servicen i butikkene og på restaurantene. Sur betjening. Maten var heller ikke den store opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på Kanariøyene, men jeg har en venninne som har reist mye. Hun foretrekker Tenerife.

(Datteren min og kjæresten hennes er på sin første ferie nå. De er 17 og 18 år. De valgte å dra til Egypt fordi det er varmere der. De har det helt fantastisk. Nydelig vær 22-24 grader i lufta og 23 grader i sjøen. Veldig bra å snorkle der. Reisen koster ca 6000 inkl. frokost og middag. De bor her: http://www.sofitel.com/gb/hotel-1970-sofit...ikh/index.shtml )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cecilie_*

Vi har nettopp vært på Gran Canaria - og reiser dit hver vinter. Har tidligere vært både på Tenerife og Lanzarote på denne tiden. Vår erfaring er at Gran Canaria har mer stabilt vær - og stabil varme enn de to andre øyene. Der blåser det mye mer. MEN; været er lite man kan gjøre noe med uansett hvor man er.... Men spør du på reisebyråene så anbefales faktisk Puerto Rico på Gran Canaria for å få det mest stabile været! Nå skal det være sagt.... Puerto Rico er ikke et koselig og romantisk sted.... Men; om været er av stor betydning, så ville jeg valgt dette stedet. Det er ikke langt til Amadoresstranden - som er kjempeflott. Ellers så har man også Anfi-stranden som er helt super. Her velger faktisk mange fastboende å benytte sine fridager!

Lykke til med valget - og god tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Et virkelig flott sted på Gran Canaria er timeshareanlegget Anfi del Mar. Dette luksuriøse anlegget ligger mellom Arguineguin og Puerto Rico, har egen strand med hvit sand og er en drøm å feriere på.

Brukte timeshare-andeler er en billig måte å få innpass til dette flotte feriestedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...