Gå til innhold

Hverdagen er livet!

Helly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idag er Helly KJEMPEGLAD! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Tar det første først. I syvtiden i kveld fikk sambo telefon fra huseieren om at han kom ned en tur fordi vi skulle prate om kjøleskapet som er litt ute av drift. Vi hadde helt glemt han skulle komme så vi rydda kjempe fort stua og gangen så det så greit ut. Sjokk! Hehe..

men så.... VI SKAL FÅ NYTT KJØLESKAP!! :nigo: Dette betaler huseier siden kjøleskapet er inkludert i leien og trenger å byttes ut. Så kanskje iløpet av en ukes tid har vi et helt nytt kjøleskap! Som ikke bråker eller lager rare lyder. Og ikke minst: som er tett!

Og det andre: Vi snakket og om muligheten for å få oppvaskmaskin i leiligheten. Denne kommer vi til å betale selv, men huseier skal sørge for at det blir lagt opp med rør også videre. Og strøm. Å SÅ DEILIG! SLIPPE Å VASKE OPP SELV!! :ler:

Dette har jeg ventet lenge på.... Tihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Åh jippiii så gøøøøy :hoppe: Oppvaskemaskin er sååå digg, har det selv. Er helt fantastisk deilig. Fy søren så kjipt det er å mått vaske opp :sur:

Og kjøleskap er og en god ting. Vi har stort godt kjøleskap med sånn der frys under. Plass til mye rart :) Er godt :jepp:

Du var lenge våken i natt... Men det var jeg og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi.. Visste ikke klokka var to når jeg skrev innlegget i natt. Hehe. Men blei seint ja! Og tidlig opp i dag så jeg er ganske trøtt.

Idag hadde jeg prøve i medikamentregning. Har sammeliknet prøven min med andre i klassen, og det ser ut til at jeg BESTOD :) Deilig. En ting mindre å tenke på ;)

Så dagen er ganske herlig med tanke på at nå ordner ting seg her i leiligheten. Skal si det merkes på humøret til Mr B og, han er så glad for tiden. Tihi.. <3

Edit: og jeg skjønner det med at noen sier oppvaskmaskinen har reddet mange forhold....

Endret av Helly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt
Edit: og jeg skjønner det med at noen sier oppvaskmaskinen har reddet mange forhold....

:skratte:

Bare forholdet ikke går i oppløsning for det blir krangling om hvem som skal ta ut og inn.. :ler:

Jeg er streng på det, ihvertfall når vit ar ut av oppvaskemaskinen. Jeg har system. Store fat der, frokosts fat der, de og de glassene skal stå sammen, og de og de glassene der. De koppene skal stå der, mens de andre koppene der osv. Men da er det lettere å finne ting. Men N kommer ikke til å klare det. Men er egentlig litt stengt på hvordan man skal sette inn i oppvaskemaskin også :fnise: For atte.. Vi må jo sette ting inn på en praktisk måte, for da får man plass til mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. er nok sant det du sier TittTitt!! Har system i skapene jeg og, men tror han skjønner systemet, så da går det greit. Men fryktelig irriterende om noen finner på å legge feil!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg på oppvaskmaskin-titting på nettet. Noen som har noen forslag til en som er bra? Gjerne som ikke bråker så mye og som har hurtigprogram? :) Også skal det ikke koste så alt for mye heller. Maks 5000,- men gjerne mindre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom med en :klemmer:

vi har en beko-oppvaskemaskin og den bråker ikkje noe særlig, kjøpte den for to år siden, kostet vel mellom 2 -og 3000 et sted :) på expert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! En klem til deg og miss york :klem: Håper du har hatt en fin helg :)

Jeg tror vi kommer til å dra på expert å kjøpe oppvaskmaskin. Greie priser og sikkert litt utvalg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget skikkelig god middag idag!! :D Noe HELT NYTT som jeg ikke har laget før.

Oppskriften:

• En pose bali kylling gryte
  • Melk/fløte
  • Kyllingfilet/ strimlet kylling
  • Ost
  • Salat, agurk, paprika eller det man liker
  • Ris

Kutt kyllingfilet i terninger og stek dem i en stekepanne. Lag kylling gryten. Kok ris. Fordel kyllingen utover i en ildfast form, og hell kyllling-gryten over. Rasp ost og strø over. Settes i ovnen til osten er smeltet og blitt gyllen (ca 5-10 minutter). Mens formen står i ovnen lager du salat.

Jeg hadde ikke fløte så jeg brukte bare melk istedenfor. Jeg tok ikke noe vann i siden jeg ikke ville ha den så flytende. Det falt iallefall skikkelig i smak he hjemme! :sikle: :sikle: :sikle: Det ble mye rester da, siden vi bare er to, men da sparer vi litt til senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Æsj :sur: No har jeg stresset i flere timer med denne bakgrunnen til bloggen. Jeg har følgt oppskriften helt, men bakgrunnen min endrer seg ikke.. Vil du forklare meg hvordan jeg gjør det, steg for steg? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg laget skikkelig god middag idag!! :D Noe HELT NYTT som jeg ikke har laget før.

Oppskriften:

• En pose bali kylling gryte
  • Melk/fløte
  • Kyllingfilet/ strimlet kylling
  • Ost
  • Salat, agurk, paprika eller det man liker
  • Ris

Kutt kyllingfilet i terninger og stek dem i en stekepanne. Lag kylling gryten. Kok ris. Fordel kyllingen utover i en ildfast form, og hell kyllling-gryten over. Rasp ost og strø over. Settes i ovnen til osten er smeltet og blitt gyllen (ca 5-10 minutter). Mens formen står i ovnen lager du salat.

Jeg hadde ikke fløte så jeg brukte bare melk istedenfor. Jeg tok ikke noe vann i siden jeg ikke ville ha den så flytende. Det falt iallefall skikkelig i smak he hjemme! :sikle: :sikle: :sikle: Det ble mye rester da, siden vi bare er to, men da sparer vi litt til senere :)

ooo, det må eg prøve!! den baligryten er jo kjempegod i utgangspunktet så det der hørtes helt himmelsk ut! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man forandrer bakgrunn på bloggen:

Gå inn på denne siden: http://www.thecutestblogontheblock.com/

Alt står egentlig forklart på siden, men her på norsk:

Du velger en bakgrunn på siden. Du får da en html kode som du kopierer til bloggen. Du legger den inn på utforming/sideelementer/add gadget. Legg til gadget som heter html/java skript. Der kopierer du inn linken. :) Good luck ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt
Hvordan man forandrer bakgrunn på bloggen:

Gå inn på denne siden: http://www.thecutestblogontheblock.com/

Alt står egentlig forklart på siden, men her på norsk:

Du velger en bakgrunn på siden. Du får da en html kode som du kopierer til bloggen. Du legger den inn på utforming/sideelementer/add gadget. Legg til gadget som heter html/java skript. Der kopierer du inn linken. :) Good luck ;)

Ja, skal jeg ha det helt tomt der med "tittel"? Jeg limer inn koden i den store hvite boksen sant? For jeg får det ikke til :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite av denne dagen har gått som planlagt......

1: Brannøvelse på jobb --> OK

2: Bli hentet av Mr B etter brannøvelsen --> Skjedde aldri fordi han sov

3: Kjøpe oppvaskmaskin --> skjedde ikke pga neste punkt

4: Dra på helsestasjonen og få ny resept på cerazette --> Ok, men tok LAAAAANG tid. Satt der fra halv seks til SYV!

5: Slappe av og spise middag sammen hjemme --> skjedde ikke fordi helsestasjonen tok så lang tid. Spiste kald grandis når jeg kom hjem.

6: Kjøpe bok nr 2 i Twillight serien --> OK

Fy... Slitsomt. Merker jeg blir skikkelig irritert på Mr B når ting tar lang tid. Stakkar fyren. Han er jo bare trøtt og klarer virkelig ikke stå opp selv!! Haha.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss York: Middagen er kjempegod!! Men ikke følg oppskriften på pakken når det gjelder vann/fløte. Ta lite væske i, hvis ikke blir den veldig rennende...

TittTitt: Jeg heier på deg! Klarer nok dette bloggreiene etterhvert! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...